@clarajilla jeetje wat een rollercoaster en wat heftig dat je zoveel pijn hebt. Wel een geruststellende gedachte met de echo gister. Fijn dat de arts even wilde kijken. Nu afwachten naar 2 mei. @kattenmama wat fijn van je te horen. En fijn dat jullie er een goed gevoel bij hebben. Maar het is ook een strijder hoor jullie kindje jeetje! Hopelijk blijft hij heel lang zitten. Maakt het vruchtwater nu dan wel opnieuw aan? Op het Viva forum was ook eens iemand die vanaf 18 weken gebroken vliezen had en een gezond kindje daaraan over heeft gehouden. Zolang hij zich zelf niet aandient doet het ziekenhuis ook nog niks? Die longrijpers zijn echt een fijne gedachte. blijf je dan vanaf maandag opgenomen tot de bevalling sowieso? Hoe is het met de rest?
Vruchtwater blijf je idd steeds opnieuw aanmaken, normaal regelt je placenta dat er een soort zuivering is waarmee ook vruchtwater afgevoerd wordt en maak je steeds nieuw aan, bij mij is t nu alleen nieuwe aanmaak, alleen doordat het gat natuurlijk niet is opgelost blijf ik het continue verliezen. Soms ligt hij een beetje voor het gat dan verlies ik een tijdje iets minder maar als hij dan weer net beweegt komt er weer n hele plens uit. Maar alles wat even bij hem blijft hangen daar heeft ie iig iets aan, ookal is het echt miniem. Zolang hij gezond blijft in mijn buik en ik ook gezond blijf en geen weeen krijg doen ze niets inderdaad, elke dag meer in de buik is gunstiger. Zodra hij het zwaar krijgt of er bv een infectie komt halen ze hem direct. Er zijn idd meer verhalen met gunstige afloop dus daar houden we ons aan vast, maar de kansen zijn wel nog steeds niet heel goed. Maar vanaf maandag met elke week dat hij nog mag blijven zitten schieten zijn kansen enorm omhoog dus daar gaan we voor. Het is even afwachten hoe t precies loopt, normaliter mag je na een paar weken eventueel ook weer naar huis met thuismonitoring, de enige voorwaarde daarvoor is dat je binnen een half uur van n academisch ziekenhuis zit zodra je erheen kunt zodra er iets mis is. Voor ons is het dichtstbijzijnde academisch ziekenhuis 2 uur rijden, zelfs met de ambulance zit je op dik een uur, dus terug naar huis is uitgesloten maar we zouden afhankelijk van hoe het gaat eventueel kunnen overwegen om na een paar weken opname een vakantiehuisje of iets in de buurt te zoeken. Maar sowieso eerst wat weken in t ziekenhuis en daarna in overleg.
ik vind het zo bijzonder dat ons lichaam opnieuw dat vruchtwater aanmaakt. Even voor mijn beeldvorming, dus jij verliest nu constant vruchtwater eigenlijk. Hoe doe je dat dan als je bijvoorbeeld naar buiten gaat? Of ga je niet naar buiten. Lijkt me echt vreselijk om elke keer iets te verliezen. En daar je dan pampers ofzo? Sorry als deze vragen vervelend zijn, je hoeft ze niet te beantwoorden als je dat liever niet hebt
Je mag alles vragen hoor! Ik verlies idd continue beetjes vruchtwater, je maakt zelf per dag wel nieuw aan maar dat is niet extreem veel oid, soms komt er ook zo een paar uur niets mee en dan ligt hij wss net even goed voor de scheur en andere keren komt er in 1x een scheut uit. Naar buiten kom ik idd niet, lig op bed en kom daar alleen uit voor douche en toilet, en dan voor doktersbezoek natuurlijk. Ik draag dus de hele tijd maandverband, dat gaat er best hard doorheen nu hier en toen we bv naar het ziekenhuis moesten en toen het net gebeurd was en ik nog meer verloor dan draag ik kraamverband omdat je dan vaak iets langer zonder wissel mogelijkheid enzo zit. aan het begin was ik idd elke keer heel sip als er weer een golfje vruchtwater uit kwam zetten, want je wil dat het bij hem blijft natuurlijk. Maar inmiddels hebben we dat redelijk om weten te buigen naar; alles wat even bij hem heeft gezeten heeft hij iets aan gehad, en zolang ik het verlies betekent dat iig dat het aangemaakt wordt!
@kattenmama En moet je voor die longrijpende prikken dan nu ook 2x die 2 uur op en neer naar academisch ziekenhuis of kan je dat zelf of in een ziekenhuis dichterbij laten doen?
Dat zou normaal wel moeten ja, maar ze hebben contact gelegd met mijn huisarts die toevallig dit weekend HAP dienst heeft ook hier en zij wil gelukkig de verantwoordelijkheid nemen dus heb ze hier om de hoek kunnen krijgen!
Vjnd je het zelf ook fijn nog even 2 dagen thuisbte zijn? Fijn dat je wel het gevoel hebt daar in goede handen te zijn!
Ja heel dubbel, ik ben heel blij om nog heel even thuis te zijn en te kunnen knuffelen met de poezen en familie enzo dichtbij te hebben, dat is zometeen natuurlijk wel anders en dan zijn we als het goed afloopt waarschijnlijk nog 3 maanden van huis (arme poezen!). Maar anderzijds vind ik het ook echt wel spannend, de kans dat het nu nog fout gaat blijft aanwezig natuurlijk en we zijn zó dicht bij die eerste finishlijn/mijlpaal. Dat is gewoon wel echt een ding. Maar zo hopelijk lekker slapen, nog 2 nachten en 1 volle dag en morgen gaan we de tassen ect inpakken dus hopelijk gaat de tijd daardoor iets sneller. Maar eerst morgenochtend de tweede prik! Hoop wel dat het qua bijwerkingen een beetje hetzelfde blijft en niet opeens 2x zo erg wordt oid, het valt nu nog mee maar heb wel best wel hoofdpijn en af en toe wat hartkloppingen.
hoop dat de bijwerkingen meevallen! Hoop dat die kleine nog een paar weken mag groeien in jou buik! En je partner mag die daar ook blijven?
@kattenmama, wat ziet jou leven er op het moment bizar uit en wat blijft het spannend.. Ik hoop ook voor je dat de bijwerkingen vandaag mee zullen vallen. Knap zoals je naar jullie situatie kijkt en dit beschrijft en wat leef ik (ik denk wij allemaal) met je mee! Wat een bizar idee dat je misschien (hopelijk zelfs) 3 maanden van huis zult zijn! Echt niet voor te stellen. Sterkte vandaag met de tweede prik en de laatste volle dag thuis! Hopelijk krijg je morgen een fijne kamer voor jezelf en kan inderdaad je partner daar ook (regelmatig) blijven.
@kattenmama ik ben het helemaal eens met @Mamanene. Wat zijn jullie dichtbij en ik kan me voorstellen dat het ook allemaal nog heel ver weg voelt. Ik hoop met heel m’n hart dat je pas over 3 maanden thuiskomt met een kleintje in je armen. Sterkte vandaag en heel veel geluk en succes gewenst voor de komende tijd. Alle liefs jouw kant op!
Echt zo lief hoe jullie allemaal meeleven ❤️ De allerlaatste loodjes nu, tweede prik zit er ook in en tot nu toe voel ik me niet extra naar dus dat is heel fijn! Heb alleen hele warme rode wangen maar dat schijnt n bekende bijwerking te zijn haha. M’n man mag helaas niet blijven slapen zolang ik niet in n beval of kraamkamer lig, kom waarschijnlijk ook op een kamer met meerdere mensen te liggen. Maar ze hebben bij het ziekenhuis een gastenverblijf waar hij terecht kan, dat scheelt ongeveer de helft met hotels en huisjes in de buurt qua kosten dus dat is mega fijn. Het gastenverblijf zit wel bij n ander locatiedeel maar alsnog kan hij dan in n kwartiertje bij me zijn en ik lig dan ook binnen n half uur van zijn werk dus het idee is dat hij dan ook eindelijk weer eens langs kantoor kan Ipv uitsluitend thuiswerken. En als de kleine geboren is kunnen we nog iets goedkoper terecht in n Ronald McDonald huis. Maar liever n stuk langer en dan maar wat duurder in dat gastenverblijf als dat betekent dat de kleine langer binnen blijft!
Wat heftig dat hij niet bij jou mag slapen en je waarschijnlijk ook met anderen komt te liggen, ik had er helemaal nog niet eens over nagedacht dat je ook je privacy moet opgeven. Wel heel fijn dat hij vlakbij je kan verblijven!
Ja dat is echt heel erg balen, ga hem ook heel erg missen maar idd vooral ook m’n privacy, je hoort toch ook elkaars visite en dingen maar hopelijk heb ik een beetje leuke buren, dat scheelt al de helft natuurlijk.
@kattenmama zo dichtbij de finisch om naar het ziekenhuis te gaan. Wat ongelofelijk fijn dat je deze weken iig bent door gekomen. Al spreek je eigenlijk pas van fijn als je dit allemaal niet zou moeten doorstaan. Je laatste dagje thuis en idd wat de anderen ook zeggen, hopelijk pas over 3 maanden naar huis. Elke dag dat jullie kindje in de buik zit, wordt hij sterker! Alle geluk jullie kant op !
Hoi dames, Mag ik hier meeschrijven? Na een lange weg van verdriet en teleurstellingen heb ik vorig jaar mei een gezond meisje in mn armen mogen sluiten. Ik heb zwangerschap gehad met een cerclage doordat ik eerder een vroeggeboorte heb gehad van 18 weken. Nou begint mn meisje 1 jaar te worden en heb ik graag een wens voor een tweede. Die hebben wij ook doorgezet, door een icsi behandeling te doen ( kan alleen zwanger worden middels icsi wegens azoospermie van manlief). Mn dochter moet nog steeds veel opgetild worden dus heeft er iemand ervaring of tips hoe ik dit het beste kan aanpakken na de terugplaatsing? Want doordat ik cervixinsufficientie heb mag ik niet te zwaar optillen alleen weet ik niet vanaf welk termijn. Want bij de vorige zwangerschap had ik volledig bedrust. Groetjes Hope