Wel alles gelezen maar ben soms nog zo beroerd dat het me niet lukt om te reageren.. Maar wij hadden hier dinsdag een goede termijn echo!
❤️ wat fijn dat je een goede echo had! Bijna door het eerste trimester, hopelijk voel je je dan snel beter! @SJD1988, inderdaad een mooie buik! En dat het nu zwaarder wordt kan ik me heel goed voorstellen. Hopelijk duurt het nu écht niet lang meer! @SamirsVrouwtje, wat vervelend dat je zo'n aanval van draaiduizeligheid hebt gehad en daar nog steeds last van hebt! Hopelijk met de anderen alles oké!
@SJD1988 wow wat een prachtige buik! Kom maar op baby @SamirsVrouwtje wat vervelend zeg. Ik heb het zelf (gelukkig) nooit gehad. Wel van mensen in m’n omgeving gehoord en schijnt idd echt heel naar te zijn. Hopelijk ben je er snel van af. sterkte ! @Krv verlof komt nu heel dichtbij! Nog 2 weekjes ? Ben je al klaar voor de afrondende fase ? @clarajilla wat fijn een goede termijnecho! Hopelijk voel je je snel wat fitter .
Mooie echo @clarajilla! Begin je het al een beetje te geloven? @SJD1988 Prachtige buik zeg! Heel mooi zwanger! Maar toch hopelijk snel baby in de armen nu! @SamirsVrouwtje Klinkt best eng eigenlijk, die aanval van heftige duizeligheid... Hopelijk blijf je er in de toekomst van gespaard! Hier alles oké. Ik merk wel dat ik af en toe wat last heb van m'n cerclage wanneer ik bv. zoontje moet heffen of wat langer wandel dus het is een beetje zoeken wat ik kan doen zonder al te veel ongemak... Nu al. Had jij dat ook @SanneJoy? Ik kan het me niet goed meer herinneren van mijn vorige zwangerschap. En nu al af en toe last geeft me dan weer stress geeft voor hoe het gaat zijn verder in de zwangerschap achja, nog niet te ver vooruitdenken en naar mijn lichaam luisteren zeker? Eerlijk gezegd ga ik echt blij zijn wanneer baby er is en ik officieel nooit meer zwanger moet zijn. Laat dat dikke boek maar toevallen en ergens in een hoekje verstoffen.
@Cvdv ik heb donderdag m’n laatste werkdag al! Het is allemaal zo snel gegaan. Ik heb vrijwel alles netjes afgerond en overgedragen dus ik verwacht een niet al te drukke week. Hoe is het met jou? Baby lag vanochtend weer in stuit, dat betekent dat we een echo van zijn heupjes zullen moeten laten maken als hij een paar weken oud is. Ik maak me er geen zorgen om, ik voel hem nog zoveel draaien. @SD90 ik snap jouw gevoel heel goed! Vervelend ook dat je nu al klachten ervaart, ik heb geen ervaring met een cerclage maar wat ik niet had verwacht is dat ik nog steeds zo mobiel ben en weinig pijn heb. In het begin leek het veel erger. Het heeft hier goed geholpen om echt goed naar m’n lijf te luisteren en niet teveel te doen. Misschien helpt dat ook bij jou.
Laat het maar snel donderdag zijn! Dan heerlijk genieten van je verlof. Jammer dat hij in stuit ligt nu en dat er een echo gemaakt moet worden, maar gelukkig maak je je geen zorgen. Hier gaat alles goed . Vandaag lekker een fietstocht gemaakt met dit heerlijke weer . Zolang ik nog alles kan, neem ik het ervan !
@cvdv87 even inhakend op jouw vraag in het uitgerekend in september topic, ik heb ook een dagcurve geprikt (3 keer prikken, 1 keer nuchter, 2 uur na ontbijt en 2 uur na lunch) en mocht tussendoor gewoon naar huis en m’n ding doen. Stilzitten is alleen bij de suikertest. Ik denk dus dat de assistente het verkeerd heeft begrepen hoor! Ik heb juist voor de dagcurve gekozen (of eigenlijk, op aangedrongen) omdat ik niet zo lang stil kan zitten ivm m’n bekken (2 uur na het suikerdrankje). Is toch niet te doen anders.
Bedank voor je reactie. Dit lijkt mij ook veel waarschijnlijker. Ik bespreek het nog een keer met de verloskundige. Ik vond het al zo vreemd verhaal. Vroeg het nog expliciet of dit wel klopt, omdat ik het me al niet kon voorstellen.
Oh trek jij dat wel met je bekken? Ik zag er daardoor zo enorm tegenop. Hopelijk valt het mee! Alvast veel succes.
mij lijkt dat drankje me helemaal niks! Ik moet het ook verder in de zwangerschap. Bij de andere 2 nooit gehad maar omdat bij mijn moeder sinds 4 maand diabetes type 2 is vast gesteld heb ik ineens een risico? Als ik een half jaar geleden zwanger was geworden was er dus geen probleem.. vind het eigenlijk maar een beetje onzin. Oudste was met 41 weken 3850 gram en 56 cm en de 2de was net 38 weken 3500 gram en 51 cm. hier merk ik kleine verbeteringen net hoe beroerd ik me voel. Soms een aantal dagen niks, en dan de dag erna ineens heel beroerd. morgen heb ik een afspraak bij de verloskundige voor de nipt test en 13 weken echo uitleg. Want dat doet de gynaecoloog blijkbaar niet. verder weet bijna iedereen het hier wel. Ook door de kinderen want die vertellen het nu aan iedereen haha.
@clarajilla nou, heel krom inderdaad! Ik moest in eerste instantie de suikertest omdat zoon 50 hele grammen ‘te zwaar’ was bij de geboorte.. uiteindelijk nog een extra indicatie omdat deze baby groot wordt gemeten. Toen ik aangaf voor een dagcurve te willen gaan kreeg ik ook nog de opmerking dat dat eigenlijk niet betrouwbaar is en als de uitslag goed was en de baby groot blijft dat ik het dan nog een paar keer zou moeten herhalen.. Daar hebben ze het inmiddels niet meer over dus ik houd er ook maar mijn mond over. Hetzelfde met het gebruik van ascal, mijn vk vertelde dat er inmiddels zoveel indicatoren zijn voor het gebruik hiervan dat inmiddels bijna elke zwangere hiervoor in aanmerking komt. Ze nemen in elk geval overal het zekere voor het onzekere. Hopelijk ga je je vanaf nu steeds beter voelen en heb je binnenkort een goede NIPT en 13 weken echo. Daarna werd het voor mij steeds echter en moest ik van mezelf ook iets kopen voor de baby om erin te geloven dat hij echt zou komen.
@SJD1988 hoe is het daar? Rommelt het al wat? @Krv fijn dat je je niet te druk maakt om die ligging, ik wist ook helemaal niet dat stuitbabys extra controle moeten hebben? @clarajilla wat fijn dat alles goed lijkt te gaan!! Nu lekker proberen te genieten. Hier gaat het nog steeds goed! Alweer 29+1! Echt nooit gedacht dat ik dat zou halen. De laatste dagen rommelt het wel iets meer met harde buiken maar dat is opzich ook niet gek met 29 weken dus maken ze zich niet teveel zorgen om. met de groeiecho van gisteren liet hij wel iets afbuiging in de groei zien, hij is van p30 teruggezakt naar p21 in 2 weken tijd. Opzich nog niet reden voor paniek, maar ze gaan nu wel een extra echo inzetten zodat ze wekelijks even de doorstroming vd navelstreng kunnen checken. maar al met al gaat het dus best wel goed nog steeds, echt bizar hoe de baby het al 8 weken volhoudt met zo weinig/geen vruchtwater..
Wat veel suikertesten bij iedereen! Had hier nog niet vaak van gehoord.. @clarajilla, heel fijn dat je je langzaam beter begint te voelen! @kattenmama, wauw, wat blijft de baby nog goed zitten gezien de omstandigheden! Ik kan me voorstellen dat dat gerommel en de lichte afbuiging in de groei wat extra spanning meebrengt. Zijn de prognoses nu je de 29 weken voorbij bent positief? Of blijft het nog een tijd spannend? @SD90, vervelend dat je af en toe last hebt van die cerclage, laat de maanden maar voorbij vliegen! Verder ben ik ook heel benieuwd hoe het bij @SJD1988 gaat misschien al wel babynieuws ondertussen? @Krv, vervelend dat de baby in stuit ligt, maat het kan nog alle kanten op zo te horen en zo'n extra echo ter controle is ook wel weer fijn. Beval jij na je vorige bevalling sowieso weer met een keizersnee? Maakt het dan ook minder uit hoe de baby ligt? Nouja, hopelijk draait ie gewoon nog goed! Nog maar een paar dagen en dan start je verlof!! Wat een heerlijk vooruitzicht! Hier gaat het verder goed, ik heb alweer een tijdje veel meer energie en voel me blij, heel anders dan een paar weken geleden. Misschien toch ook voor een deel door dat ijzergehalte. Volgende week weer een afspraak bij de verloskundige en over 2 weken de 30 weken echo in het ziekenhuis! Hopelijk verdere geruststelling na onze eerdere spanning. We horen dan ook of we in een ziekenhuis met nicu moeten bevallen of dat het overal kan. Ik wil liever in een ander ziekenhuis bevallen hier in de buurt (waar ook mijn zoontje is geboren), partner wil nu door alle zorgen die we hebben gehad tijdens de zwangerschap uit voorzorg liever dat de bevalling in ziekenhuis met nicu is.. Hopelijk krijgen we heel geruststellend nieuws met die 30 weken en hebben we straks geen dilemma en kunnen we gewoon naar het ziekenhuis waar ik de vorige keer ben bevallen.