Zwanger na cryo tp sept/okt/nov/dec 2022

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Krv, 7 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvdv87

    cvdv87 Fanatiek lid

    12 nov 2021
    2.275
    2.563
    113
    Vrouw
    Ohh bij jou ook al. Het is echt naar die kramp hè. Je wordt er gewoon wakker van. De volgende dag doet m’n kuit ook nog steeds zeer !
     
  2. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Ah @evi85 jij ook al zo’n last, heel vervelend zeg.

    @cvdv87 nee we zijn nog niet helemaal klaar. Ik heb nog wat wasjes te draaien, vluchttas pakken, box neerzetten, bedje en cosleeper gereedmaken, flesjes en speentjes uitkoken. Maar daar wacht ik nog allemaal even mee :) voor m’n gevoel heb ik nog zeeën van tijd. Ik ben nu wel bezig met enveloppen schrijven, geboortetraktaties voor zoon maken. Elke week weer wat dingetjes!
     
    cvdv87 vindt dit leuk.
  3. evi85

    evi85 Actief lid

    19 apr 2021
    271
    328
    63
    Vrouw
    @kattenmama hoe gaat het met jullie? Nog altijd in ziekenhuis of mag je af en toe even weg? Hoeveel weken ben je nu?
     
  4. cvdv87

    cvdv87 Fanatiek lid

    12 nov 2021
    2.275
    2.563
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het hier ? Inmiddels 2 baby’s geboren denk ik!

    @kattenmama gaat bij jou alles goed?

    hier gaat het allemaal goed. Vandaag weer controle gehad. Nog met de vk gesproken over die dagcurve waarvan vorige keer door de assistente werd gezegd dat ik dan tussen elke bloedafname moest blijven zitten. Vk had hier ook nog nooit van gehoord. Heb nu een afspraak staan voor 30/6 voor de dagcurve. Over 2,5 week extra groeiecho en morgen hebben we de 4D echo! Ben echt zo benieuwd!
    Ik merk wel dat ik een hele een andere buik heb dan toen ik zwanger was van onze dochter. Bij mijn dochter was ik echt ‘overal’ zwanger en niet heb ik echt alleen een buik. Grappig om dat verschil te zien! Buik is wel een echt al groot. Krijg vaak de opmerking ‘succes de laatste loodjes!’ terwijl we nog lang niet zo ver zijn :roflmao:
     
    SD90 en Krv vinden dit leuk.
  5. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Hier gaat alles goed!
    Vandaag de 20 weken-echo gehad en mini is helemaal goedgekeurd. Hij wordt ongeveer 370gr geschat nu dus het ziet er naar uit dat we weer een grote baby krijgen :rolleyes:
    Placenta ligt momenteel wel te dicht bij de baarmoedermond. Hopelijk schuift 'ie nog op want anders wordt het een keizersnee. Aan de ene kant denk ik 'hey, als hij er maar gezond en wel uitkomt', maar een deel van me zou toch wat balen indien het een geplande keizersnede wordt.
    Ik voel 'm inmiddels heel goed, daar geniet ik echt wel van :)
     
    Mamanene, cvdv87 en Krv vinden dit leuk.
  6. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.021
    113
    Vrouw
    @cvdv87 Dat is zwangerschaps RLS (mijn vriend heeft RLS erfelijke vorm sinds zijn 8ste en heeft dit dus altijd, vandaar dat ik het weet)

    Ben je zwanger dan zijn er de volgende tips voor rusteloze benen of beenkrampen: Beweeg, zet je benen en spieren aan het werk en doe een paar squats of ga op 1 been staan en buig een paar keer je knie van je staande been. Bij kuitkrampen: zet de spier op spanning, strek je been en trek je tenen naar je toe.

    Helaas geen medicatie voor tijdens zwangerschap. Wel zou je je magnesium kunnen laten prikken, als die laag is zou dat kunnen helpen, ook veel water drinken ♥
     
    cvdv87 vindt dit leuk.
  7. cvdv87

    cvdv87 Fanatiek lid

    12 nov 2021
    2.275
    2.563
    113
    Vrouw
    Oh vreselijk zeg, dat je vriend dit dus altijd heeft. Ik vind dit al echt heeeel vervelend (zacht uitgedrukt) . Heb ook echt de dag erna nog last ervan. Magnesium zou ik idd op kunnen laten prikken nog.
    Thanks voor de tips ❤️
     
  8. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Hé lieve dames!

    Hier een grote update, onze zoon is geboren! Met 31+2 kreeg ik groen vruchtwater en elke 5 min harde buiken, en dat hield niet meer op en is langzaam over gegaan in weeen, uiteindelijk is ons zoontje met 31+4 geboren (op 9 juni)! Hij kwam er huilend uit, wat super fijn was, daarna is hij gestabiliseerd en met zuurstof en drukmasker in de couveuse naar de nicu gegaan. Aan het begin ging het super goed, wel echt blauwe billen en hieltjes, waarschijnlijk doordat hij zo lang vast heeft gelegen in stuit zonder vruchtwater, maar prima. Alleen maandagochtend ging het even helemaal mis, werden wakker gebeld dat hij goed ziek geworden was en dat hij geopereerd moest worden. Hij bleek een darmperforatie te hebben, nu heeft hij tijdelijk een stoma gekregen die over een paar weken weer opgeheven zal worden als de darm voldoende rust heeft gehad om te herstellen. Verder gaat het echt super goed weer inmiddels gelukkig, z’n extra zuurstof is afgebouwd en hij heeft alleen nog extra druk nodig om de longetjes goed open te houden bij het ademen. Wel steeds op en af met zo’n lamp voor geelzucht, en we wachten vooral met smart op de eerste poep uit z’n stoma, maar na een hele OK ect is het niet gek dat dat even kan duren.

    Heel veel gebeurd dus hier, maar echt wat is het goud om dit kereltje in handen te hebben en lekker uren met hem huid op huid contact te hebben. ❤️❤️❤️
     
    cvdv87, Tuttebelleke, SD90 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Lieve @kattenmama van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine vechtertje!!! Wat een mooie termijn is het uiteindelijk nog geworden na de vroegtijdig gebroken vliezen. Wat spannend dat hij zo ziek is geworden, zo klein en dan al zo’n heftige operatie. Heel moeilijk lijkt me! Ik hoop dat jullie nu jullie portie wel gehad hebben en dat er geen gekke dingen meer gebeuren. Hoe gaat het met jou en je man? Geniet van deze bijzondere tijd en ik hoop snel een positieve update van je te mogen lezen! ❤️ houd hem maar heel goed vast!!
     
  10. Mamanene

    Mamanene Actief lid

    21 aug 2022
    324
    378
    63
    Vrouw
    Wauw, @kattenmama, gefeliciteerd met je lieve sterke zoontje!!! Wat een periode is dit geweest en nog steeds, maar wat fijn dat het eigenlijk zo goed is gegaan! Wel enorm schrikken dat hij ineens zo ziek werd en zelfs geopereerd moest worden! Hopelijk herstelt hij snel en kunnen jullie binnenkort vooral heel veel van elkaar gaan genieten! Hoe gaat het met jou zo na de bevalling en alles wat gebeurd is en nog gaande is? Hopelijk viel de bevalling zelf mee!
     
  11. SanneJoy

    SanneJoy Lid

    11 jul 2022
    66
    113
    33
    Vrouw
    @kattenmama gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een kanjer! En wat heftig klinkt het allemaal jeetje zeg. Maar wat heeft hij het goed gedaan. Hoe ging de bevalling?

    Hou je ons op de hoogte als je tijd hebt.

    hier nog geen baby! We mochten deze week inleiden van de arts. Maar besloten haar nog even de tijd te geven. Ik geloof meer in de natuur. En het gaat nog goed. Beetje dikke vingers met deze hitte maar verder oké.

    ergens ben ik ook wel trots de uitgerekende datum wss te halen. Dat had niemand gedacht. En ik zelf al echt nooit. stiekem op gehoopt en gedroomd.

    hoe is het met de rest?
     
  12. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Wat fijn om te horen dat jullie zoontje al bij al zo'n goede start heeft gehad na de vroegtijdig gebroken vliezen @kattenmama! Wel heel heftig van de operatie en de tijdelijke stoma, hopelijk blijft dat de enige complicatie die jullie kerel zal krijgen! Hopelijk gaat met jou ook alles goed, lijkt me niet te onderschatten om een kindje op neo te hebben...

    @SanneJoy Fantastisch dat je de uitgerekende datum gewoon gaat halen wss! Hier was dat ook zo bij m'n zoontje, na de extreme vroeggeboorte stel je jezelf daar never nooit op in en als je het dan toch haalt... Bijna surreëel. Alvast een vlotte bevalling en een wolk van een baby gewenst! ❤️
     
  13. evi85

    evi85 Actief lid

    19 apr 2021
    271
    328
    63
    Vrouw
    @kattenmama gefeliciteerd met jullie zoon! En gewoon 10! Weken met gebroken vliezen volgehouden! Respect voor jou, je man en die kleine doorzetter! Spannende tijden zijn nog niet voorbij maar gelukkig gaat het de goede kant op! Lekker veel huid op huid contact en genieten van de momentjes met hem! Ik hoop dat je zelf ook goed door de bevalling bent gekomen!
     
  14. cvdv87

    cvdv87 Fanatiek lid

    12 nov 2021
    2.275
    2.563
    113
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon @kattenmama! Goed te horen dat alles goed gaat, zeker na de spannende periode met een operatie. Wat moeten jullie in spanning gezeten hebben. Ik hoop voor jullie dat er nu een goede stijgende lijn zit en dat de tegenslagen nu allemaal verwerkt zijn.
    Is de bevalling een beetje voorspoedig gegaan?
    Geniet van jullie kleine strijder ! Veel
    Liefs
     
  15. cvdv87

    cvdv87 Fanatiek lid

    12 nov 2021
    2.275
    2.563
    113
    Vrouw
    @SanneJoy bijna de uitgerekende datum. Wat magisch ! Fijn dat je je verder nog goed voelt. Nog niet echt aan het rommelen?

    Nu het elke moment kan gebeuren, wens ik je alvast een voorspoedige bevalling !
     
  16. cvdv87

    cvdv87 Fanatiek lid

    12 nov 2021
    2.275
    2.563
    113
    Vrouw
    Ons kleine mannetje :D . Blijf het bijzonder vinden dat je zo gedetailleerd op echo kan krijgen hoe je kindje er uit ziet.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Asil, Krv en evi85 vinden dit leuk.
  17. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Wat een prachtige echo zeg! ❤️
     
    cvdv87 vindt dit leuk.
  18. SanneJoy

    SanneJoy Lid

    11 jul 2022
    66
    113
    33
    Vrouw
    Ah lief dankjewel! Nee het rommelt al dagen hoor. Eigenlijk al vanaf maandag. Veel harde buiken, soms op en af rugpijn, trekkend naar m’n stuitje. Elke nacht denk ik het gaat gebeuren maar nee. Woensdag wel controle gehad en had al 2 cm ontsluiting. Opzich ook normaal voor een tweede bevalling en m’n slijmprop en nog meer slijm ook verloren.
     
    cvdv87 vindt dit leuk.
  19. SanneJoy

    SanneJoy Lid

    11 jul 2022
    66
    113
    33
    Vrouw
    Blijft zo bijzonder hè! Wat een super schatje.
     
  20. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Wat een lief snoetje @cvdv87! ❤️

    @SanneJoy wow hoe bizar dat je nu over de magische grens van de 40 weken bent! Ik hoop voor je dat het nu toch gauw vanzelf op gang komt. Alvast heel veel succes met de bevalling, zet ‘m op!
     
    cvdv87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina