Zwanger na cryo tp sept/okt/nov/dec 2022

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Krv, 7 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanene

Mamanene Actief lid

21 aug 2022
    351
    386
    63
    Vrouw
    @SamirsVrouwtje, hier is het slapen ook wel een dingetje en dat maakt ook nogal wat uit hoe het overdag gaat! Nemen jullie de baby de eerste tijd ook op de eigen kamer? Dan kun je broer en zus ook mooi nog even ontzien van gehuil en verschoon ed :) ons kindje willen we ook op de kamer bij ons zoontje leggen, maar het eerste halve jaar bij ons. We twijfelen soms wel, we hebben namelijk nog wel een kamertje over dat nu een studeer/werkkamer is. We horen om ons heen dat het heel leuk en goed kan gaan samen op de kamer en het lijkt ons win win als het bij ons ook zo zou zijn. Maar we twijfelen soms of dat de eerste twee jaar al handig is ivm slapen en of we niet toch eerst dat andere kamertje zullen gebruiken.

@kattenmama, tjee, wat hebben jullie weer veel mee moeten maken! :( Hopelijk is het op het moment rustig en gaat het steeds beter❤️

@cvdv87, jij ook niet lang meer dus! Jij doet het andersom dan ik, ik ga juist alle wasjes doen en co sleeper klaarzetten als mijn verlof is begonnen. Hopelijk blijft ze dan nog even zitten.. Nu is het nog zo druk op mijn werk! Over twee weken begint de zomervakantie en dat is altijd al een drukke tijd en nu vind ik dat helemaal wel heftig, maargoed, aftellen en wel heel fijn om het met mijn groep af te kunnen ronden! En inderdaad, die box doen wij ook zo laat mogelijk:confused:

@Krv, oohhh, de volgende afspraak komt je kindje gewoon, wat een bizar en heerlijk idee! Rustig aan nog even!

Wij beginnen nu om ons heen ook kleertjes te krijgen en mijn schoonouders komen met kleertjes die zo niet onze smaak zijn! (Met overdreven ruches en randjes ed en bloemig:( omdat dit toch een meisje is benadrukken ze steeds) super lief, maar echt niet wat we ons kindje aan willen doen, wij houden meer van iets neutraler, schattig en een beetje stoer mag best ook voor een meisje.. we hebben het al voorzichtig benoemd, misschien als ze nog meer geven (ze zijn erg van kleren geven, voor ons zoontje ook), het er voorzichtig even over hebben, het is zo zonde, al die nieuwe dure babykleertjes (we zijn zelf ook erg van overnemen van anderen, vinted ed, plus dus een andere smaak:rolleyes:) Nog anderen die dit herkennen en dit op een aardige manier hebben aangepakt?

cvdv87 en Krv vinden dit leuk.
  2. evi85

evi85 Actief lid

19 apr 2021
    271
    328
    63
    Vrouw
    Ja dat slapen is soms een uitdaging; bij mij als ik mij omdraai juist aan de bovenkant onder m’n ribben pijn! Had een tijdje een soort wig kussentje maar sindsdien last van m’n rug dus heb het weer weg gedaan maar toen eer last van m’n buik :roflmao::o: vannacht een dunner wigkussentje geprobeerd en dat ging goed geen rugpijn en geen buikpijn!
    Hopelijk blijft dat even zo ik moet nig 10
    Weken! :eek::rolleyes:

Mamanene, cvdv87 en Krv vinden dit leuk.
  3. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @Mamanene ik zou gewoon aangeven dat jullie al voldoende kleertjes hebben. Ik zit ook echt niet te wachten op bergen kleertjes die ik niet mooi vind.. ik geef ook aan dat we zo lang hebben moeten wachten en het gewoon heel fijn vinden om alles zelf uit te kiezen en het dus niet nodig is. Zeker in de grotere maten heb ik ook nog veel kleren van z’n broer dus het is echt zonde. Als ze per se iets willen geven dan liever cadeaubonnen zodat je het zelf uit kunt kiezen, of dat jij doorgeeft wat je wel wil/nog nodig hebt. Ik denk wel dat het helpt om duidelijk te zijn i.p.v. voorzichtig, m’n vorige buurvrouw kwam met zakken kleding aan van haar 8 jaar oudere zoon toen ik zwanger was van de eerste. De eerste keer was ik overdonderd en nam ik het aan. De tweede keer heb ik geweigerd, ik ga geen kleren voor jarenlang opslaan die niet mijn smaak zijn.

Echt niet fijn als je niet lekker kunt liggen, gelukkig ging het afgelopen nacht goed @evi85. Zou fijn zijn als dit de oplossing is.

cvdv87 vindt dit leuk.
  4. Mamanene

Mamanene Actief lid

21 aug 2022
    351
    386
    63
    Vrouw
    @Krv, ik kan me goed voorstellen dat je daar niet op zat te wachten, lastig omdat het allemaal goed bedoeld is! Maar inderdaad ook goed om duidelijk te zijn. Mijn schoonouders genieten duidelijk echt van het uitzoeken van kleertjes, cadeaubonnen zouden ze echt niet geven, hoeft ook helemaal niet natuurlijk :rolleyes: de kleertjes die ze voor ons zoontje kochten (en kopen) vonden we vaak leuk en daardoor waren we daar best blij mee, daarom is het nu een beetje lastig om er wat van te zeggen, in kleding voor een meisje hebben we duidelijk een hele andere smaak. Binnenkort gaan we aangeven dat we voorlopig genoeg kleertjes hebben (Zodat het niet gekoppeld is aan de kleertjes die we net weer hebben gekregen, ze werden er zelf zo blij van..).

5. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Ja lastig is dat dan, ik snap ook dat je ze niet wil kwetsen want het is inderdaad heel lief bedoeld allemaal. Misschien kunnen jullie eens samen shoppen (als je dat ziet zitten) zodat ze wat beter begrijpen wat jullie smaak is?

Mamanene vindt dit leuk.
  6. Mamanene

Mamanene Actief lid

21 aug 2022
    351
    386
    63
    Vrouw
    Dat is wel een goed idee, gaat er voorlopig niet van komen, maar wie weet wel een keer wanneer we straks meer tijd hebben :) al betwijfel ik na hun eerste keuzes en reacties op dingen of we hierin op één lijn komen, zij houden gewoon van kleertjes die wij nogal tuttig vinden en juist niet aan zouden trekken bij een meisje (ook niet bij een jongen, haha). Zij zullen onze kleding weer te weinig meisjesachtig vinden. Tja, we zullen ze het toch moeten laten weten denk ik.

Krv vindt dit leuk.
  7. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Pff heeft er iemand tips hoe je zo comfortabel mogelijk kan slapen met een dikke buik? Voedingskussens heb ik al geprobeerd, helpt hier niet helaas

8. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Ik lees graag mee ! Tot een week of twee geleden ging het prima met voedingskussen, maar helaas nu ook niet meer … ellendig he. En mezelf vanuit lig-stand uit bed krijgen, gaat ook erg lastig haha

9. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Ohh ellende dames! Hier gaat het nog goed met m’n voedingskussen, ik kan zelfs nog half op m’n buik/half op m’n voedingskussen liggen haha. Alleen m’n schaambot kraakt gewoon en doet zoveel pijn als ik omdraai dus hier is het vooral het draaien. Helpt het misschien om een soort fort om je heen te bouwen met kleine kussentjes? Of toch een ander voedingskussen? Ik heb er eentje met balletjes in die ik een beetje kan vormen tot wat lekker ligt. En als ik lig op m’n zij dan schuif ik naar de bedrand toe en dan vanaf m’n zij duw ik me omhoog en rol ik uit bed, zo moet het ook straks na de keizersnede en dat vraagt het minste van je buik haha. Nog even!!

cvdv87 vindt dit leuk.
  10. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Nee ik voelt alsof de kussen te laag is. Wanneer ik mijn baan op m’n mans zij (wanneer hij ook op z’n zij ligt) leg dan voelt t veeel fijner. Maar voor hem is het natuurlijk ook niet fijn slapen.

11. Mamanene

Mamanene Actief lid

21 aug 2022
    351
    386
    63
    Vrouw
    Mijn voedingskussen was te slap waardoor het ook niet hoog genoeg kwam, ik heb aan één kant een knoop gemaakt zodat hij steviger en hoger is. Het ligt daardoor prima (al lig ik 's nachts ook uren wakker, maar dat is vooral onrust en alertheid). En als ik uit bed wil, ga ik op mijn zij naar de rand en gebruik ik mijn benen als een soort hefboom, werkt bij mij goed :)

cvdv87 en Krv vinden dit leuk.
  12. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Wat we allemaal wel niet moeten doen om goed te kunnen liggen en gemakkelijk uit bed te komen :roflmao:

Wat ook echt lastig is, ik moet me op werk omkleden ivm dragen ziekenhuiskleding. Die hele kleedruimte heeft misschien 2 kleine houten bankjes. Dus 9 van de 10x staan aan en uitkleden:o::eek: dat begint inmiddels ook echt een uitdaging te worden !

13. Mamanene

Mamanene Actief lid

21 aug 2022
    351
    386
    63
    Vrouw
    Haha, echt he!! Ik vind wel dat je met 30 weken zwangerschap toch recht zou hebben op één van die houten bankjes met omkleden:eek:

cvdv87 vindt dit leuk.
  14. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Oh dat klinkt niet prettig! Ik vind ook dat er sowieso een bankje voor jou moet zijn hoor, zijn ze dan bezet en schuift iemand dan niet op als ze jou zien?

15. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    @Krv en @Mamanene nou hè, dat vind ik ook. Je kunt het een beetje zien als hoe het tegenwoordig in het openbaar vervoer gaat… weinig staan nog op voor zwangeren en ouderen. Zo ook helaas onder een bepaalde groep op het werk.. ik wil niet heel oud klinken, maar vooral de jonkies die net beginnen te werken :o::|

Mamanene vindt dit leuk.
  16. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Iedereen deze warme dag weer overleefd ?

Gisteren had ik weer een groeiecho. We zijn van ver boven de bovengrens, naar gemiddeld gegaan. Over 3 weken weer een echo of het niet verder afbuigt. Voor nu maak ik me geen zorgen. De suikertest (dagcurve) was overigens goed :thumup:

Krv vindt dit leuk.
  17. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @cvdv87 echt niet netjes! Ik zou er denk ik wel iets van zeggen, zeker onder invloed van hormonen haha. Heb ik in de trein ook wel eens gedaan.

Wat fijn dat de dagcurve goed was! Hier zat bij de laatste groeiecho ook een behoorlijk verschil (van P91 naar P75). Gynaecoloog vond er verder niks van. Hoe groot is het verschil bij jou?

Hier de warmte gelukkig goed overleefd, het is zo’n 22 graden in ons huis dus dat is goed te doen. En bij jullie?

cvdv87 vindt dit leuk.
  18. Mamanene

Mamanene Actief lid

21 aug 2022
    351
    386
    63
    Vrouw
    @cvdv87 echt niet oké. Ik kan me voorstellen dat veel (jonge) mensen er misschien helemaal niet bij stil staan. Maar als het een grote kleedruimte voor het hele ziekenhuis is, zouden ze wel meer bankjes mogen plaatsen ook. Er zijn vast continue meerdere zwangere vrouwen. Fijn verder dat de suikertest goed is en je je geen zorgen hoeft te maken over de groei! Prettig dat ze over een paar weken checken of de groei niet teveel afbuigt.

@Krv, wat heerlijk koel bij jullie in huis!! Fijn dat de laatste loodjes zo goed gaan! Heel veel succes alvast voor dé dag!

Ik vond het best pittig vandaag, nu toch meer harde buiken en steeds duizelig met opstaan :confused: Bij ons was het aan het einde van de middag 26,5, ik vond het warm, al valt het wel mee als je het vergelijkt met een paar weken geleden (in huis). Laatste schoolweek aankomende week. De afgelopen week is me best zwaar gevallen en heb echt een paar dagen moeten bijkomen. Nog even kijken hoe ik de komende week een beetje redelijk door ga komen. Gas terugnemen in zo'n drukke laatste week bij de kleuters is best lastig, meestal is er juist meer drukte en vraagt zo'n laatste week van iedereen vrij veel. (Kinderen moe en drukker, schoonmaken en opruimen, laatste administratie en overdrachten, laatste verjaardagen en afscheid stagiaire en groep 2 ed). Maargoed, na deze week is het dan ook echt afgerond! Normaal is dat even doorbikkelen, dit keer even kijken of ik dat red of dat ik toch iets kan regelen zodat er ook wat ruimte is voor rust tussendoor :/

Krv en cvdv87 vinden dit leuk.
  19. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Het is idd absurd dat er in een groot ziekenhuis met over de grote lijn vrouwen in vruchtbare leeftijd, zo weinig bankjes staan voor de zwangeren..

@Krv dat is idd ook flink omlaag gegaan, van p91 naar p75. Wij zijn van van p99 naar p80 gegaan. Ben benieuwd naar de volgende echo. Fijn dat het thuis goed uit te houden is! Ben je aan het aftellen ??

gisteren vond ik het voor het eerst echt pittig de warmte! Maar was ook een heel hectische dag/dagen. M’n kat is vermoedelijk aangereden en was er echt slecht aan toe … afgelopen dagen veel dierenarts bezoekjes en de nodige zorgen. Gisteren ben ik even alleen met m’n dochter naar het strand gegaan; kind en spullen in de bolderkar, door de duinen lopen en het strand op. Dacht dit lukt me wel ;)
    Nou…dat doe ik niet meer haha. Beetje op verkeken dat dit niet meer zo soepeltjes gaat :o:

20. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @Mamanene dankjewel! ❤️ klinkt echt als nog een heel pittige week, hopelijk lukt het toch om nog een beetje rust te pakken. Heel veel succes en daarna lekker genieten van je welverdiende verlof.

@cvdv87 oh wat zielig voor de kat! Is ze gewond? Hoe gaat het nu met de kat? Ik ben wel aan het aftellen ja, zoveel zin in en ook zo spannend. Ik probeer nu nog maar zoveel mogelijk slaap te pakken haha, dat is er straks niet meer bij. En respect voor je strandactie! Ik ben met een week of 34 voor het laatst op het strand geweest en ik vond de duinovergang zonder bolderkar al een uitdaging haha.

Mamanene vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina