Zwanger na cryo tp sept/okt/nov/dec 2022

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Krv, 7 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    @Krv kat is echt flink geraakt. Vreselijk. Grote wond aan de flank, wond aan de poot en oortje heeft wat schrammen. Donderdag aan z’n verwondingen geholpen, maar doordat hij gisteren echt niet opknapte (eigenlijk wlleen maar slechter ging) zijn we naar de spoedarts gegaan. Ik was bang voor gebroken bekken. Gelukkig bleek dit niet zo, maar de wond aan de flank was dieper dan in eerste instantie is gezien. Dus nu 3 laags gehecht, drain er in en helaas was op de rontgen gezien dat onze lieve kat de nietjes uit zijn wond gehaald heeft en opgegeten ( hij krijgt namelijk zelf zijn kap af…). Die zitten nu in zijn darmen. We hopen dat dit met een sisser gaat aflopen…..
    Dit is dus ook de grote reden dat ik het zo erg vind dat hii buiten komt. We hebben echt alles geprobeerd om hem binnen te houden ; tuin afgerasterd, niet meer in de tuin gelaten… maar het gaat gewoon niet. Zodra hij in de tuin is, weet hij het voor elkaar te krijgen uit te breken….
    Gelukkig lijkt het vandaag beter te gaan dan gisteren. Hij moet benchrust en morgen weer terug naar dierenarts. Dochtertje is ook zo ontzettend lief voor hem. Ik was me al helemaal aan het voorbereiden hoe we haar
    moesten vertellen dat het klaar was . maar gelukkig is dat vooralsnog niet aan de orde!

2. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @cvdv87 och jee wat een pittige verwondingen zeg! En je doet er echt helemaal niks aan, als hij weg wil dan gaat hij weg. Hier het geluk dat de ene kat te dom en te dik is om te proberen de tuin uit te gaan en de ander is 2 jaar terug ergens van geschrokken en sindsdien niet meer weggegaan. Maar binnenhouden is echt geen optie. Gelukkig in elk geval geen gebroken bekken! Hopelijk gaat het vanaf nu de goede kant op, moeten ze de nietjes er nog uithalen? Veel sterkte!

3. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Ze hopen dat hij de nietjes vanzelf uitpoept. Ze zijn inmiddels zijn maag en slokdarm gepasseerd. Ze zitten nu ergens ver in de dikke darm. In het ergste geval kan dit nog een darmperforatie veroorzaken, maar de dierenarts gaat er vanuit dat dat niet gebeurt. We moeten er wel alert op zijn.
    Wat fijn dat jouw katten lekker thuis blijven. Lijkt me echt een hele geruststelling. M’n hart breekt ook echt bij het feit dat hij zo gewond nog naar huis is gaan lopen, de schutting over is geklommen… ik probeer het een beetje van me af te zetten, maar vind het heel moeilijk. Arm beestje :cry: .
    Ergens hoop ik dat hij zo geschrokken is, dat hij voortaan thuis blijft . Net zoals jouw kat.

En jij idd lekker je rust momentjes pakken nu het nog kan. Ik vermoed dat dit je laatste baby vrije weekend was . Toch ook wel bijzonder als de datum al vast staat…!;)

4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook zo zielig voor je kat. Hopelijk geen darmperforatie en blijft hij vanaf nu gewoon thuis, maar ik snap het volledig dat dat het je hoog zit. Arm beestje inderdaad. Gelukkig is hij nog naar huis gekomen zodat jullie hem hebben kunnen helpen ❤️

En klopt, dit was ons laatste weekend zonder baby. Zo bizar. Ik heb een potje moeten huilen toen ik zoon vanavond naar bed bracht. Zijn leven staat op het punt om voor altijd te veranderen. Zo onwerkelijk.

5. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Ahh ja, dat snap ik heel goed. Alle emoties komen er dan even uit. Dik 4 jaar lang is hij de enige bij jullie geweest. Dat gaat wel even een verandering zijn. Gelukkig zijn jonge kinderen heel flexibel en zal hij snel wennen aan de nieuwe situatie. Ook voor jezelf is het een grote verandering, want ook dik 4 jaar lang gaat al je aandacht, focus en liefde naar 1 kind. Wanneer je dat moet verdelen over 2 is dat ook even wennen. Je bent dan snel bang dat je een tekort doet.
    Spannende week voor jullie. Hopelijk verloopt alles naar wens en mogen jullie snel jullie zoon ontmoeten !

Mamanene en Krv vinden dit leuk.
  6. Mamanene

Mamanene Actief lid

21 aug 2022
    351
    386
    63
    Vrouw
    @Krv bedankt!! Mijn collega's denken gelukkig heel lief mee en nu heb ik 's ochtends tijdens het buitenspelen een extra pauze, heel fijn!! Zo gaat het wel lukken die laatste week :) wat een supergek idee dat het kindje er vóór het weekend is! Ik ben benieuwd wanneer en duim dat het een mooie ervaring wordt en dat jullie er goed doorheen komen!! Daarna heerlijk genieten met zijn vieren. Groots he, en onvoorstelbaar voor je hele gezin hoe het zal veranderen. Maar hopelijk vooral op een hele fijne en mooie manier!❤️

@cvdv87, wat een heftig uitstapje in die hitte met de bolderkar de duinen over! Of viel de warmte in het westen mee? En wat sneu van je kat :( ik kan me voorstellen dat je erg meeleeft met het idee dat hij nog zo zijn best heeft gedaan om gewond weer thuis te komen. Gelukkig is het hem gelukt! En wat fijn dat het toch weer de goede kant op lijkt te gaan. Hopelijk poept hij de nietjes zonder problemen weer uit.

Krv vindt dit leuk.
  7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Mamanene en cvdv87 vinden dit leuk.
  8. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    @Mamanene het was hier flink warm. Rond de 30 graden. Was gewoon een domme actie. Tot een week of 2 geleden voelde ik me echt heel goed. Het wordt nu zwaarder dus ik had beter moeten denken.
    Laatste weekje werken voor jou !! Heerlijk meid. Je bent vast aan het aftellen nu !

Mamanene vindt dit leuk.
  9. Mamanene

Mamanene Actief lid

21 aug 2022
    351
    386
    63
    Vrouw
    @Asil, ja, klopt ook en eigenlijk weet ik daar ook van. Maar als je waar het kan toch redelijk fit en vrolijk probeert rond te lopen, voelt het een beetje als 'misbruik maken' van je rechten. Zelfs nu, in de 35e week, heb ik daar nog moeite mee. Maar ik weet ook dat ik het op het moment echt nodig heb om het op een fijne manier af te kunnen ronden en gelukkig wordt er dan dus ook meteen meegedacht.

@cvdv87, dankjewel!! Lief :) Een heerlijk idee dat ik het deze week afrond. Hopelijk daarna nog een paar weken om bij te komen, tijd met mijn zoontje door te brengen en alles klaar te maken! Hoe gaat het met je kat? Zouden de nietjes er al uit moeten zijn?

cvdv87 en Asil vinden dit leuk.
  10. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Klinkt als een heel goed vooruitzicht. Thuis alles klaar of moet je nog wat dingetjes regelen?
    Ik moet hierna nog 2 weekjes werken en wil de laatste dingetjes aankomend weekend afronden. Helemaal klaar m’n verlof in gaan is mijn doel.
    Hoe het met de kat gaat.. we zijn er nog niet. Lijkt elke dag iets bij te komen . Zijn wond hersteld wel gelukkig. De nietjes zijn er helaas nog niet uit. Alleen viel mij vandaag op dat hij zijn staart niet meer gebruikt … door de klap heeft hij een luxatie hoog aan zijn staart en moeten we er rekening mee houden dat hij z’n staart niet meer kan gebruiken. In het ergste geval amputatie. Arm beestje. Lief dat je het vraagt ❤️

11. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Lieve meiden, ons zoontje is er!!! ❤️

Vanochtend mochten we ons melden en toen ik uit de auto stapte begonnen spontaan de weeën. 3 uur later is hij heel rustig geboren tijdens een heel mooie keizersnede. Hij blijkt helemaal niet zo groot te zijn als verwacht haha. 50 cm en 3548 gram.

We genieten intens. Wat zijn we dankbaar en gelukkig, overspoeld met liefde.

Romytje, Palmpje, blij83 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Ik was net gaan spieken om te kijken of er al bericht van je was !

wow! Wat fijn dat alles voorspoedig gegaan is. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje. Neem de tijd om heerlijk te genieten van dit wonder ❤️

13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    He, joh, das rap!! Hoe fijn! Gefeliciteerd ♥

14. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    @cvdv87, dikke knuffels voor jullie en de kat natuurlijk. Wat moeilijk is het te zien dat je poezenkind lijd. Als hij geneest en amputatie is wat hij er aan overhoud dan is dat nog altijd beter dan wat had kunnen gebeuren denk ik dan maar ♥

15. Mamanene

Mamanene Actief lid

21 aug 2022
    351
    386
    63
    Vrouw
    Wat een geweldig nieuws ❤️. Gefeliciteerd met jullie zoontje! En wat bijzonder dat de weeën ook net begonnen voordat jullie je moesten melden, dan was hij er ook echt klaar voor! Heel veel geluk en dat je maar snel en goed hersteld van de keizersnede!

Krv vindt dit leuk.
  16. Mamanene

Mamanene Actief lid

21 aug 2022
    351
    386
    63
    Vrouw
    ❤️ Och he.. hopelijk is de amputatie niet nodig en zet het herstel goed door!

Jij ook nog maar 2 weken werken, heerlijk!! Knap dat je tegelijkertijd alles klaar aan het maken bent, dat zal ontspannen zijn straks. Ik ga volgende week alle kleertjes die we hebben uitzoeken en wassen/strijken. Verder de klossen maar eens regelen en de cosleeper naar beneden halen! Ik hoop nog lekker een paar weken te hebben, zodat ik ook werk kan gaan maken van een foto album van de eerste 2,5 jaar van ons zoontje❤️ verder zijn we nog niet helemaal uit de naam, we hebben wel een paar namen die we allebei leuk vinden, maar dat vraagt dus ook nog wat overleg, dan kunnen we het geboortekaartje klaarmaken!

cvdv87 vindt dit leuk.
  17. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met jullie zoontje @Krv! Kruip maar lekker in je babybubbel en geniet! ❤️

Krv vindt dit leuk.
  18. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    ❤️
    Dat is zeker waar. Als zijn kwaliteit van leven zonder staart maar goed is. Dat vind ik erg belangrijk. Hij is zo aanhankelijk nu, m’n arme poezenkind.

19. Mamanene

Mamanene Actief lid

21 aug 2022
    351
    386
    63
    Vrouw
    Jaaa, verlof!!:) Vandaag de laatste dag voor de zomervakantie gehad, alles goed af kunnen ronden en heel moe thuisgekomen. Heerlijk uitgebreid in bad geweest en nu ontspannen in bed. Hopelijk kan ik alles de komende dagen steeds verder loslaten.

Hoe gaat het hier met iedereen?

Krv vindt dit leuk.
  20. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @Mamanene wat super fijn! Geniet van je verlof. Nog even en dan is de baby er, nog steeds wel onwerkelijk hè? Ik kan het soms nog niet geloven dat hij er eindelijk is. Ik hoop dat je lekker kunt genieten.

Hier gaat het goed! Wel wat struggles met de borstvoeding. Onze jongen heeft veel last van z’n buikje gehad, wil in de nachten alleen op je liggen. Sinds gisteren geef ik hem afgekolfde melk in een flesje en nu slaapt hij voor het eerst in de co-sleeper naast me. Ik vermoed dat hij heel weinig binnen heeft gekregen en hij nu lekker voldaan is. Wij zijn enorm verliefd en heel erg aan het genieten. Mijn herstel gaat heel goed.

Romytje, Asil, Tuttebelleke en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina