Hoe gaat het met jullie? ❤️ nog geen baby @cvdv87? Hier zit de eerste week werken voor man en de eerste schoolweek voor de oudste er alweer (bijna) op. Ik vind het wel intens, na zoveel tijd samen en nu is het weer een race tegen de klok. Gelukkig is het (bijna) weekend haha.
@Krv wat is dat snel gegaan hè. Nu weer helemaal volop in het normale leven. Is vast even wennen om alles op tijd te doen. Oudste op tijd op school , baby aangekleed hebben en jezelf ook natuurlijk. Lijkt me ook wel een uitdaging straks ! hier nog geen baby helaas…. Deze wil langer blijven zitten dan onze dochter deed! Ik hoop dat we niet over de 40 weken gaan . Voel me echt niet helemaal top meer. Last van m’n lichaam en ontzettend moe door het slechte slapen. (Maar dat gaat de komende periode niet beter worden vrees ik haha). We wachten nog even af !
Afgelopen maandag zijn wij ouders geworden van een prachtige zoon . Het was een hele snelle bevalling. 5cm in een uur ontsloten en daarna 8 minuten persen en hij werd geboren. Met ons gaat alles goed. Onze dochter is de liefste grote zus voor haar broertje
Hoera, daar is hij dan eindelijk! ❤️ gefeliciteerd met jullie zoon en broertje. Eindelijk compleet. Wat is het snel gegaan zeg, hopelijk geen last daarvan? Geniet van deze bijzondere tijd. Liefs.
Het is zeker snel gegaan! Vond het wel echt even heel intens. Overviel me enorm dat tempo ! Heb nog wel echt last gehad van de naweeën, maar verder lichamelijk alles goed. Kleine man doet het goed. Dochter kan niet trotser zijn dan dat ze nu is. Het voelt als het complete plaatje . Wij genieten enorm !
Zo fijn om dit te lezen! Die naweeën zijn echt pittig hè. En ik kan me voorstellen dat het je overviel. Lekker bijkomen nu!
gefeliciteerd! Oef die naweeën zijn echt heel erg. Mijn kraamverzorgster vertelde me hoe vaker je bevalt hoe intenser de naweeen. En dat klopt hier ook echt. Bij m’n zoontje geen last van gehad. Dochter beetje en nu met m’n derde deed het niet normaal Veel pijn.
Oh wauw!!! Ik lees het nu pas, maar van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoontje!❤️ wat fijn dat alles goed gaat en je dochter zo'n lieve grote zus is. En jij dus ook een snelle bevalling gehad! Jij bent thuis bevallen denk ik? Was dat ook de bedoeling? Ja, die naweeën zijn echt nog een soort kleine weeën he.. niet fijn inderdaad! Maar dat zal ondertussen wel over zijn geniet van elkaar!!
Poeh, ja, ik kan me voorstellen dat het weer even schakelen is en s ochtends best pittig als er al één naar school moet en je partner weer aan het werk is! Onder schooltijd wel alle tijd voor de baby, dat is misschien weer het voordeel. Gaat de borstvoeding goed? Hier gaat het prima, ik ben uiteindelijk de borstvoeding af gaan bouwen, ze vindt de fles al best moeilijk en ook de lactatiedeskundige gaf aan dat de borst nog wel even ging duren en dan is het ook maar de vraag of ze weer over zou gaan. Nu nog 1 a 2 keer per dag kolven. Ik had een flinke productie, dus nog een aardige voorraad. We doen nu half half flesvoeding en borstvoeding en willen binnenkort nog wat meer flesvoeding en minder borstvoeding doen, dan hebben we nog voor 1 a 2 weken. Het gaf wel rust om de keus te hebben gemaakt. Verder lekker rustig leven nu met zoontje, baby en partner samen thuis. Wat wandelen, een bezoekje, wat boodschappen/huishouden, prima voor even! Nog twee weken met zijn viertjes thuis, heerlijk!
Nee, wel gewoon een ziekenhuis bevalling gehad. Eenmaal in het ziekenhuis ging het heel snel. Gelukkig heb je uiteindelijk een keuze gemaakt wb voeding. Dat zal veel rust geven! hier zit de eerste week er al bijna op. Wat gaat dat snel. We hebben een hele rustige, tevreden baby. Het is echt genieten met hem! Morgen laatste dag kraamzorg en vanaf dinsdag gaat mijn man ook weer aan het werk. Zal wel even wennen worden, vanaf dinsdag alles alleen doen . Maar komt vast goed ! hoe gaat t met iedereen ?
@Mamanene dat klinkt echt heerlijk! Geniet er maar met volle teugen van! ❤️ en heel begrijpelijk je keuze wbt voeding. Ik ben nu ook aan het afbouwen. Het fulltime kolven brak me op. Ik heb nog geprobeerd hem terug aan de borst te krijgen maar dan drinkt hij zo 3 kwartier bij me en met nakolven kwam ik er dan achter dat hij maar zo’n 50 ml binnen had gekregen. Dat red ik al helemaal niet met school helaas. Net zoals jij had ik ook een flinke productie dus met een volle vriezer en de voedingen nu half fles/half borst red ik het waarschijnlijk nog een maand nadat m’n productie gestopt is. Dan heeft hij toch mooi een aantal maanden borstvoeding gehad. Het is voor mij helemaal goed zo. Voelt het voor jou, naast de rust die het brengt, ook goed? @cvdv87 wat gaat de tijd snel hè. Hebben jullie een lieve kraamzorg? Morgen dus de laatste dag met z’n allen thuis, geniet van jullie mooie gezin! ❤️
Een hele lieve kraamzorg. We hebben wel de minimale uren afgenomen. Er is zo een groot tekort en wij redden ons wel. Er zijn mensen die de zorg harder nodig hebben ! Maar gelukkig een hele lieve vrouw, dat is zeker fijn ! Hoe doen jullie baby’s het in de hitte ?
Wat lief, dat snap ik ook heel goed. Nog maar even genieten van de laatste uurtjes morgen! Hier doet de baby het goed gelukkig, ons huis is vrij koel en ik merk eigenlijk niks aan hem. En bij jullie?
Wat fijn dat het zo'n rustige tevreden baby is❤️ dan komt het vast helemaal goed dinsdag! Maar ik kan me voorstellen dat je er nog even niet aan wilt denken.. laat morgen nog maar even lekker veel aan kraamzorg en man over! Dan kun jij je energie een beetje sparen voor daarna.
Wat fijn dat jij zo'n mooie voorraad hebt! Jij hebt natuurlijk ook een flinke tijd gekolfd. Ik uiteindelijk maar 2,5 week voordat ik rustigaan ging afbouwen.. ik snap heel goed dat fulltime kolven jou ook opbrak. De energie, tijd, twijfels en emoties doen een hoop. Dat had ik tenminste. Ik was bang dat ik haar tekort zou doen, terwijl ik mijn zoontje ruim een jaar bv heb gegeven. Het maakte me verdrietig en luchtte me op om de keus te maken. Ondertussen zie ik ook zeker de voordelen van fv tov bv en ze pakt de borst nou eenmaal ook niet! Ik sta er dus ook richting haar positief tegenover, omdat ik meer tijd te geven heb.
Fijn dat je een lieve kraamzorg hebt! Onze uk houdt zich redelijk in de warmte, we zijn we steeds aan het twijfelen over de kleertjes enzo.. wat doen jullie de baby aan? Had de kraamzorg nog goede tips? Wij hadden nu een rompertje lange mouwen met een kort broekje aangedaan, ze is vrij klein en haar temperatuur zit meestal onder of rond de 37 graden..
Lastig hè met die temperatuur. Onze kraamzorg raadde een lange mouwen romper met broekje aan. Als de lichaamstemperatuur boven de 37 kwam, dan broekje uit en met romper en hydrofiele doek in de box . Ik heb hem ook bijna altijd zonder sokjes nu het zo warm is. Zijn temperatuur is meestal tussen 36.7 en 37
Ik voel hier in zijn nek of hij niet te warm is maar mijn baby is natuurlijk al iets ouder. Het ligt er ook aan hoe warm je huis is en waar je kindje zich fijn bij voelt. Ik heb nu een korte mouwenromper en kort pakje aan, het is hier nu 24 graden binnen. In de ochtend als ik de oudste wegbreng dan heeft hij een lang pakje aan en een dun dekentje. Maar het is zeker lastig zo!
@cvdv87, aah, goed om te horen, zo ging het bij ons ook ongeveer @Krv wat heb je het lekker koel kunnen houden! Hier is het al 2 of 3 dagen 26 a 27 graden binnen.. maar vanaf vandaag gelukkig weer wat koeler! Het heeft hier flink geonweerd vannacht, gelukkig sliep onze peuter er doorheen.