zwanger na cryo-tp?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Nic 72, Dec 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nic 72

Nic 72 Actief lid

Nov 1, 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een vraagje; wie is er zwanger geraakt na een cryo-tp? Wij staan nu voor de keuze om wel of niet goede emmy's te laten invriezen (als die er zijn). Ik heb nog tijd om te beslissen tot dinsdagochtend (punctie) en ik weet het niet.
    Tot nog toe hebben wij dit uit persoonlijke overtuiging niet laten doen. Ik heb er ook nooit over getwijfeld, ik stond daar echt 100% achter.
    Maar nu, na weer een maandje spuiten en het vooruitzicht op een punctie, nu twijfel ik. Ik sta nog steeds achter dezelfde principes als eerder, maar ik zie ook de lange weg van spuiten en puncties.
    Een van de ondersteunende gedachtes bij mij was dat de kans op een zwangerschap uit een cryo-tp heel erg klein is, in elk geval kleiner dan bij een verse icsi tp.
    Wie is zwanger na een cryo-tp????

2. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

ik heb ze wel laten invriezen heb dan nog wel geen terugplaatsing gehad daar van dat heb 31 dec ze vriezen ze niet voor niks in ze moeten van goede kwaliteit zijn anders word het niet eens gedaan de kans scheelt niet heel veel vergeleken met een verse terugplaastsing ik heb zelf zo iets van het kan nooit kwaad om het teproberen ik heb er wel alle vertrouwen in maar iedereen heeft ze eigen mening

3. miepje

miepje Actief lid

Oct 24, 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan hier ook nog maar even! Ik dus! In december 2008 bevallen van een super mooie dochter! En ik merkte nu bij het gaan voor de 2de dat het aantal bevruchte eitjes stukken minder zijn dan de vorige keer, dus mijn motto is: hoe meer tp's hoe meer kans!

Moet wel eerlijk zeggen dat ik het niet zo erg vond dat er geen cryo's over waren na de tp van m'n dochter, want een twee-eiige tweeling met een paar jaar ertussen, vond ik wel weer een heel gek idee, hihi!

Sterkte met het nemen van de beslissing! Als je maar doet waar je zelf het beste gevoel bij hebt!

4. Nic 72

Nic 72 Actief lid

Nov 1, 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag miepje, dank voor je reactie. Was dat je eerste cryo-tp? en hoelang zijn ze ingevroren geweest?

5. miepje

miepje Actief lid

Oct 24, 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van mijn dochter was inderdaad de 1ste cryo. Na de punctie heb ik er 2 terug laten plaatsen. Wel zwanger, maar meteen bloedverlies, dus dat ging na een paar dagen mis. Bleef me alleen wel zwanger voelen en dat bleek een hormoonhoudend vruchtzakje te zijn. Na een maand van bloedprikken en echo's alsnog gecuretteerd, dus ik ben sowieso niet zo'n "fan" van verse terugplaatsingen, hihi.

De punctie was half december 2007 en de geslaagde cryo-terugplaatsing half maart 2008. Maar volgens mij is alleen het ontdooiproces een klein risico, maar maakt het niet uit hoe lang ze ingevroren zijn.

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Het is niet waar dat je kansen van een cryo-poging lager zijn dan van een verse poging.

Dat heeft alleen met het ontdooien van de cryo's te maken.
    Zijn de cryo's eenmaal goed ontdooid dan is de slagingskans hetzelfde als van een verse poging!

Succes!
    Liefs

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ik zou ze in laten vriezen hoor.

Wij zijn nu zwanger van onze eerste Cryo-TP :D Dus het kan echt hoor.

8. neletje

neletje Actief lid

Jan 25, 2009
    377
    0
    0
    ik zou ze ook zeker laten invriezen, na 2 verse terugplaatsingen ben ik zwanger van een cryo terugplaatsing, een van mijn vriendinnen ook hetzelfde verhaal !
    Als ze de ontdooiing goed overleven, heb je inderdaad bijna evenveel kans. Vind het persoonlijk ook zo zonde om goede embryos weg te gooien, het is toch leven en een kans vind ik.
    Wat is jouw overtuiging om ze niet in te vriezen?

groetjes

9. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ik heb morgen mn eerste cryo tp en heb er in totaal 9 ingevroren! en ben heeeel blij dat we dat hebben gedaan! ik zou altijd gaan voor invriezen als je de keus hebt! en idd,..alleen sterke emmy's worden ingevroren! t is zonde als je daar geen gebruik van maakt!

10. Blondje

Blondje Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    1,640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen verse tp gehad ivm overstimulatie, gelukkig waren er wel 11 emmy's sterk genoeg om in te vriezen. We hebben 1 cryo tp gehad, helaas niet blijven plakken. Bij het ontdooien is er 1 cryo die dit niet overleefd heeft, we hebben er nu dus nog 9 over. Mijn mening is in laten vriezen, hoe meer kansen je uit 1 behandeling hebt, hoe groter de kans op een zwangerschap. Ik krijg de cryo tp's in eigen cycles, dit betekend alleen 1 spuit pregnyl en verder niets, lichamelijk dus een stuk minder belastend.

Succes met je beslissing en de punctie.

11. Nic 72

Nic 72 Actief lid

Nov 1, 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag lieve meiden,
    dank voor jullie reacties. We hebben net besloten om toch voor cryo's te gaan, als we die mogelijkheid zouden krijgen. Ik denk dat ik net dit steuntje in de rug nodig had.

Neletje, het is idd een leven dat je weggooit, stel ik had bij de keer waaruit mijn tweeling is geboren nog cryo's gehad dan had ik waarschijnlijk constant het gevoel gehouden dat daar nog "baby's" van mij zouden zijn. Heel moeilijk.
    Ik heb niet eerder zoveel moeite gehad met de bijwerkingen van het spuiten, de stemmingswisselingen en de vermoeidheid, als deze keer. Komt misschien ook doordat ik nu de 40 begin te naderen. Daarom hebben we er nu weer getwijfeld over het invriezen.

Morgenvroeg leveren we de verklaring in.

Ik dank jullie allemaal!

liefs, Nic

Share This Page