Zwanger na Cryo tp

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Laupa, Mar 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laupa

Laupa Actief lid

May 28, 2010
    218
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    #1 Laupa, Mar 14, 2011
    Last edited: Mar 14, 2011
    Hallo,

Ik weet niet of ik mijn vraag hier op de goede plek neerzet, maar ik probeer het maar ;)

Ik ben na een cryo tp weer zwanger, omdat ik in januari een miskraam heb gehad zijn we nog wat terughoudend in onze blijheid. Maar hopelijk komt dit wel na de 1e echo:)

Op 15 Februari was de 1e dag van mijn menstruatie, op 2 maart is de terugplaatsing geweest. Vorige week donderdag (10-3) heb ik al postief getest met een CB digitaal.
    Maar nu vraag ik me eigenlijk af hoe lang ik nu precies zwanger ben, of eigenlijk hoe je nu moet tellen?

Normaal ik heb ik altijd een cyclus van 28 dagen precies, maar dit keer was volgens mij de eisprong een paar dagen eerder.
    Als ik 28 dagen aan houdt bij de calculator zou ik volgens mij nu 3 weken en 6 dagen zwanger zijn.
    (In mijn banner heb ik nu een cyclus van 26 dagen aangehouden omdat de eisprong volgens mij eerder was), klopt dit?

Ik had vanmiddag een CB test gedaan en de teststreep is erg duidelijk, dit heb ik nog nooit gehad!
    Maar hoeveel dagen ben ik nu zwanger?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo Laupa.

Proficiat met de zwangerschap.
    Het is lastig om nu te zeggen hoe ver je nu precies zwanger bent.
    Dus ga maar van de eerste dag laatste menstruatie uit voor nu.
    En de echo tussen 10-12 weken daar komt de definitieve uitgerekende datum uit.
    Omdat je test op 10-3 positief was denk ik dat je inderdaad wat verder zwanger bent, omdat je test positief is ongeveer een dag voordat er weer een menstruatie plaats moet vinden.
    Maar de echo is de enige manier om duidelijkheid te geven over de precieze duur van de zwangerschap.

Groetjes Ineke.

3. Laupa

Laupa Actief lid

May 28, 2010
    218
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    Dankjewel Ineke voor je antwoord :)
    Ik wacht het allemaal gewoon wel af, is ook het enige wat we kunnen doen natuurlijk ;)

Groetjes Laupa

Share This Page