Zwanger na cryoterugplaatsing met progynova en utrogestan.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Coccie, 18 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Hallo dames,

Ik zoek ervaringsdeskundigen die, net als mij, zwanger raakten van een cryoterugplaatsing met progynova en utro!

Ik ben al meerdere keren zwanger geweest. Maar niet na een cryoterugplaatsing.
    Kan het zijn dat je de symptomen minder heftig ervaart doordat je progynova neemt?

Ik ben misselijkheid gewend! Maar nu heb ik vooralsnog geen last!
    Al durf ik niet met zekerheid te zeggen dat ik de vorige keer al zo vroeg misselijk was.

Ik heb 2 juli een 5 dagen oude cryo terug gekregen. Dus als ik het goed begrijp ben ik dan vandaag 5.0 weken zwanger? Ook dat tellen vind ik lastig in deze... De testen knallen in ieder geval de pan uit! De Clearbleu zei van de week 2-3 weken. En afgelopen zondag heb ik al een echo gehad waarop we een mooie beginnende zwangerschap zagen. (Ik ken de VK persoonlijk, en gezien mijn sterrenzoon oktober'17)
    Ik vermoed dat jullie wel begrijpen dat ik onzeker ben, ondanks dat ik mijn uiterste best doe er gewoon vertrouwen in te hebben!

Groetjes!

2. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.435
    590
    113
    Vrouw
    Gefelicteerd met je zwangerschap.

Ben zelf bijna 20 weken zwanger van een cryo terugplaatsing.

Je symptonen kunnen per zwangerschap verschillen. Bij mijn dochter was ik totaal niet misselijk en deze zwangerschap heel erg.

Qua tellen is het redelijk makkelijk.
    Op 2 juli was je 5dpo dus ben je vandaag exact 5 weken zwanger. Je bent uitgerekend op 20-3-2019.

Coccie vindt dit leuk.
  3. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik ben alleen zwanger geweest van een cryo dus kan niet vergelijken, maar ik was ook niet erg misselijk.
    De eerste weken is misselijkheid nog erg zeldzaam hoor, je bent nog pril zwanger :) en inderdaad: elke zwangerschap is anders.
    Ik snap dat je onzeker bent, wat vreselijk dat je je kindje zo ver in de zwangerschap hebt moeten verliezen..
    Ik hoop dat je snel van je zwangerschap kan genieten, en dat je in maart een prachtige baby in je armen mag sluiten

Coccie vindt dit leuk.
  4. Lorri

Lorri Lid

8 mei 2016
    63
    27
    18
    Wel een cryo hier, geen extra hormonen.. maar ik was bij 5 weken ook nog niet misselijk. En zoals pimpelmeesje al zegt elke zwangerschap is anders dus ik zou proberen je er niet te veel zorgen over te maken, zo ver dat lukt :thumup:

Coccie vindt dit leuk.
  5. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Dankjewel voor je felicitatie!
    Ik weet inderdaad dat het kan verschillen. En ik weet ook dat het nog erg vroeg is... Pfff tis zo spannend! Haha!

Bedankt voor het meetellen! Dan zat ik tóch goed! Ik was zowel bij mijn dochter als ook bij mijn zoon* flink misselijk. Bij een MA niet...
    Ach... er zit niks anders op dan wachten!

Dank voor je berichtje!

6. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    @Pimpelmeesje Dankjewel! Het klopt ook... als ik eens goed spit in mijn geheugen, had ik zo vroeg ook nog geen symptomen.
    Ik ben onbewust misschien toch banger dan ik zelf denk!

@Lorri Dank voor je berichtje!

En allemaal: gefeliciteerd met jullie wonders!

Pimpelmeesje vindt dit leuk.
  7. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Allereerst gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws.
    Ik was zwanger van een cryo in een cyclus met progynova en utro en heb geen kwaaltjes gehad. Echt niets.
    Maar wat de andere dames al zeggen: iedere zwangerschap is anders.
    Deel je mijn ervaring om je gerust te stellen dat niets voelen en een goede zwangerschap echt wel kan!

Coccie vindt dit leuk.
  8. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Dankjewel!! Dat is inderdaad goed om te horen! Maar dat was mijn redenatie ook. Door de utro en progynova houd je bepaalde hormoonwaardes continu waardoor je naar mijn inzicht minder kwaaltjes kunt hebben. Nogmaals dank voor je verhaal! En nog gefeliciteerd met je goudstukje!

9. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Hier ook zwanger van een cryo en ook amper misselijk geweest. Ik merkte uberhaupt niet veel van de zwangerschap, waardoor ik me juist zorgen ging maken. Ik had gedacht dat je sowieso heel misselijk moest zijn. Ik had wat last van vlagen van misselijkheid heel soms en wat gevoelige tepels/borsten, maar dat was het.

Maak je niet teveel zorgen!

Coccie vindt dit leuk.
  10. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Oh ik had écht weer zo'n verhaal nodig!
    Inmiddels 7.2 weken en nóg vrijwel géén symptomen! Wel heb ik, gezien mijn voorgeschiedenis, al echo's gehad bij mijn verloskundige en een kloppend hartje gezien!
    Morgen de 1e echo in het ziekenhuis!

Fennec vindt dit leuk.
  11. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Jaaa zó stom! Daar waar ik de andere zwangerschappen enorm misselijk was, en absoluut dagelijks spuugde... Wordt ik nu akelig fit wakker!
    En daar maak ik me dan inderdaad zorgen om. Maar goed. Het zal vast wel komen door de progynova en utro (al gebruikte ik de vorige keren ook utro). Ik ga het eens vragen aan mijn IVF-artsen. Daar mag ik morgen naartoe voor de 1e echo.

Fennec vindt dit leuk.
  12. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb zelfs nu af en toe nog dat ik denk:"is het wel echt? Ben ik echt zwanger?" Ondanks dat ik al best een buikje heb.

Maar ik voel de baby niet echt en wat ik voel zou net zo goed mijn darmen kunnen zijn. Dus daardoor voelt het een beetje dat ik doe "alsof" ik zwanger ben ofzo, heel raar :roflmao:

Coccie vindt dit leuk.
  13. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    :roflmao: Rare lijven hebben we toch... Een geweld dat er nodig is eer we zwanger worden... En dán zonder verschijnselen zwanger zijn! o_O
    Nou, inmiddels de echo in het ziekenhuis gehad, gevolgd door felicitaties van een aantal enthousiaste artsen van de fertiliteitskliniek! Zó lief hoe er meegeleefd wordt! En al 3 echo's bij de VK gehad. :D Ik ken haar persoonlijk en uiteraard leeft ook zij enorm mee na de vorige zwangerschap met zijn verdrietige uitkomst.
    Voor nu, gaat het helemaal zoals het hoort! Gek dat dat tóch ook weer kan...:confused:
    Morgenavond mag ik weer effe spieken!
    De enige symptomen die ik bemerk zijn soms wat lastiger naar de WC kunnen... Honger!! En in de avond een buik alsof ik al ver over de helft ben. En héél af en toe duizelingen door bloeddrukschommelingen.
    Ik mag van het ziekenhuis al stoppen met de Progynova en Utrogestan. :confused:
    Had ik óók niet verwacht! Ik heb met de VK overlegd en ik maak de medicatie wat ik heb nog op. Dan ben ik aan de 9 weken toe en dan zou de placenta zowieso alles zelf voldoende aanmaken.:rolleyes: Beetje eigenwijs... Maar júist eigenwijs doen heeft me deze zwangerschap gebracht. (Doordrammen om direct verder te kunnen aan een cyclus zónder tussendoor wéér aan de pil te moeten).

Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina