Ik vraag mij af want ik moet nog 2.5 mnd ongeweer maar mijn buik is zo groot als 38weken wordt gek van al mensen die vragen "hoe ver nog? Vast paar weken?" Als ik zeg 1e week van september" lees ik echt schrik in hun ogen en ze zeggen dan "wow, maarbuik zo groot!" 28wk groeiecho gewoon gemiddelt, ook niet te veel vrictqater. Wel placenta voorligt in buik. Ik had bij 1e ook grote maar niet ZO grote. Achteraf grote placenta, grote baby, veel bloed. Arts zegt dat is niets om zorgen te makenook krijg ik ks. Ik maak mij ook geen zorgen behalve dat ik echt niet meer zie voor mij hoe ik nog 2mnd lopen en buik groeit steeds. Ik krijg nu al last van rugpijn en erg veel maagzuur, kan niet bukken of lang lopen..
Bij mijn tweede was mijn buik ook sneller groot, maar uiteindelijk niet groter dan bij de eerste. Je buik weet al hoe hij moet groeien nu, dus gaat wat rapper
Mijn buik is ook echt megagroot. Het is er echt maar eentje en volgens de groei-echo bij 22 weken was ook de baby van normaal formaat. Maar ik kreeg idd vandeweek een paar keer de opmerking "dat duurt niet lang meer", en als ik dan zeg "eind augustus" zie je ze eerst rekenen en daarna kijken ze je vragend aan. Mijn lijf kan ook helemaal niets meer, ik kan alleen nog liggen en zitten en soms licht huishoudelijk werk... Voor mn maagzuur heb ik omeprazol (werkt als een trein!), maar verder waggel ik en sta ik voor mn gevoel op ontploffen.... ik denk ook dat de baby veel groter is dan gemiddeld iig
Ik ben nu 35 weken en mijn buik ligt op groei van 39.... ik baal er van. Hij zit me in de weg. Heb last van mijn rug en bekken. Ben bekaf als ik de trap op moet. Heel anders dan mijn vorige zwangerschappen. Kom maar baby....
Mijn buik is sinds een maand groter dan dat ie de vorige keer ooit is geweest. Toen ben ik bevallen met 36,6. Toen was het een bescheiden buikje. Nu is m'n buik groter en zit me ook echt meer in de weg bij zo ongeveer alles wat ik doe... bekken, rug en bepaalde zenuwen doen echt pijn, wordt erger naarmate de dag vordert. Ik kan nu gewoon niet meer zitten door de pijn. Ik ben heel benieuwd waar het nu eindigt. Vind t ook wel spannend moet ik zeggen, als het maar weer goed komt.
Ja we hadden laatst het over met arts dat keizersnede kan 7 septemper plaatsr vinden. Maar zouden ze ook eventueel week eerder (38) kunnen halen door te grote buik en bekkenklachten? Ik zie het eind middag en avond echt niet meer zitten al.. Ochtend begint goed en overdag kan ik uurtje nog slapen vaak maar na 15.00 ongeveer voel ik echt mij "megaaaa" buik is gewoon erg gespannen (dat huid en spieren), maagzuur, rugpijn.. Heb nog peuter van 2 dus ja.. Zwaar.. Ik vind die vragen al buiten echt zo irritant.. Wil al antwoorden altijd: ja hoor volgende week) Het gaat nog wel maar ik hou mij vast in de komende 2mnd denk ik.. Tegen maagzuur wil mijn arts nog niets geven ze zei dat pas ala je echt niet meer kan dan wel. Maar nu is wisselend vooral in avond is maagzuur erg zo irritant of als ik moet bukken komt het ineens.. Komt gewoon door te grote buik denk ik.. Ben in elk gevaal blij dat ik niet de enige bent!
Wat een fijn topic! Ik ben nu 22 wkn zwanger (oke, wel van een tweeling) maar mensen vallen bijna om van verbazing als ik zeg dat ik "nog maar" 22 wkn ben. De kleintjes hebben lange benen en zitten net boven de groeicurve. De ongemakken zijn zo herkenbaar, vooral de strakke en gespannen huid, ik heb het vooral in een strook boven m'n navel..
Ik herken het wel een beetje.. Mn buik is niet mega maar heb wel al gauw last van mn buik en lichaam.. Ik vraag me ook af hoe het nog moet doorkomen.. Ik heb nog een vervelend nieuwtje voor je.. We zijn even ver ongeveer en je hebt het over 2 maanden dat je nog moet.. Maar ik moet nog kleine 3 maanden en jij ook volgens mij hopelijk voor ons geen hete zomer!
Ik had het ook bij de tweede, mega buik! Op 28 weken werd er gevraagd waarom ik nog niet bevallen was en de laatste weken of het er geen 3 waren ipv 2, toch was er maar eentje. Zoontje liep heel de zwangerschap 5 weken voor op groei en bleek gewoon een flinke jongen te zijn. Nu zwanger van de derde. Op 6 weken vroegen mensen mij niet of ik zwanger was maar feliciteerden me gewoon. Nu 11 weken zwanger en lijkt wel 20 weken ver Heb je geen foto? Maar je moet net fier zijn op je buik, hoe groter de buik, hoe mooier ik het vind
Ik zie het bij het opstaan al niet meer zitten fysiek kan ik bijna niets maar mijn hoofd werkt wel op volle toeren... in mijn ziekenhuis is dat iig geen reden om eerder in te leiden. Heb het al 2x gevraagd, maar helaas. voel me ook een beetje ongehoord in het zkh, zolang het met de baby goed gaat, lijkt het ze niet eens te boeien hoe de moeder zich voelt
Het maakt je ook vreselijk onzeker. Hier het tegenovergestelde, heb een kleine buik. De mensen zien nu pas echt zeker dat ik zwanger ben, feliciteren me zeggen voor wanneer, en vallen dan achter over als ik zeg nog 5 weekjes... Ik had deze week nog iemand die dacht dat ik 6maand zwanger was, 'k zeg zo serieus doe er maar 2 maandjes bij, die haar blik was goud waard. Word er soms gek van... Elke keer te horen krijgen hoe klein die buik wel is... het voornaamste is dat je kindje het maar goed doet hé
Banner klopt niet helemaal Mijn keizersnede staat voorlopig op 7september ingeplant.. Dus ja 2mnd en indd 2 weken... Hoop dat ik spontaan weeen krijg bij 38wk hihi kans is zeer nihil maar toch... Enige voordeel is dat ik echt tot maar maximaal 39 wk ga lopen niet niet 41-42... Ik had vorige keer ook zwangerschapsvergiftiging en door indd ook te grote buik wilden ze inleiden maar weeen begonnen spontaan die dag 40+3. Bevalling van 36 uur.. Pff... Ga foto maken indd heb al paar weken niet gedaan
Herkenbaar, zelfde termijn en ook onhandig grote buik, veel groter dan de vorige keren. Afgelopen week vijf (5!) keer te horen gekregen 'nou hopelijk komt ze snel hè?' Nou nee...
Toen ik 28 weken was vroeg iemand me: jij hoeft niet lang meer zeker? Schrok zich rot toen ik zei nog twaalf weken. En ik ben nu ook echt huge .. En dat met een lengte van 1.64
Dit is mijn vierde zwangerschap en mijn buik is nu net zo groot als de vorige zwangerschap met 30 weken was ... ukkie is gewoon goed van formaat op ong 20 weken baarmoeder ligt precies goed , ik ben nog niets aangekomen maar ben niet bang dat ie zich nog verdubbeld
Same here!! Ik gooi het maar op m'n luiïgheid, ik heb voor en na de vorige zwangerschap niet gesport. Dus slappe/geen buikspieren waardoor alles nu de vrije ruimte heeft. Ook waggel ik door BI nu al lekker en ik kan niet heel veel meer in huis. Als bonus nog een drukke dreumes erbij... Van mij mag het ook week 38/39 zijn hoor, en nu maar hopen dat ik miet overtijd ga lopen .....
Ik hen het nu ook bij de 2e. Echt een megabuik nu al. En veel mensen kijken verbaasd als ik zeg dak nog tot september moet. Krijg ook steevast de vraag of er echt geen 2 inzitten en door mijn moeder wirdt ik gewoon enorm dik genoemd T frustreert mij ook enorm en baal van mn lichaam.
Hier ook. Krijg steeds de vraag of ik zeker weet of het er niet twee in zitten. En dat ik nog zolang moet met zo een grote buik. Heel vervelend.