Hoi allemaal, Geen idee of ik hier goed zit maar misschien is er iemand die mij kan helpen. Ik heb normaal gesproken een cyclus van ongeveer 22 dagen, deze is dus vrij kort. Ik gebruik al een jaar apps om inzicht in mijn cyclus te krijgen en deze kloppen eigenlijk altijd. Op de dag dat ik volgens de app ongesteld moet worden, wordt ik ook altijd die dag ongesteld. Omdat mijn cyclus altijd rond de 22 dagen is, en wij na een paar maanden nog steeds niet zwanger waren heb ik ovulatie testen gekocht. Nu blijkt dat mijn eisprong dus veel later is dan wat ''normaal'' is en dat er tussen de eisprong en NOD maar 11 dagen zit. Ik heb op de dag van mijn NOD een zwangerschapstest gedaan, deze was negatief. Een dag later nog steeds negatief maar wel heel licht roze/bruine afscheiding bij het afvegen. Wel echt minimaal. Kan dit alsnog een innestelingsbloeding zijn? De eerste dag van mijn menstruatie heb ik namelijk veel meer bloedverlies normaal gesproken. Even voor het beeld: Vorige maand een cyclus van 22 dagen. 11 t/m 14 april was ik ongesteld 24 april was mijn eisprong (duidelijk te zien op ovulatietest van clearblue) 5 mei zou mijn NOD zijn. (11 dagen na eisprong) Ik ben dus niet ongesteld geworden en test was dus ook negatief. Vandaag 6 mei licht roze/bruin bloedverlies bij afvegen maar echt minimaal. Wat kan dit zijn?? Kun je een innestelingsbloeding hebben een dag naar je NOD? Liefs
Als ik het goed lees zat je op 6 mei op 12 dpo en begon toen je roze/bruin bloedverlies? Het zou wel erg laat zijn voor een innesteling, maar theoretisch gezien zou het mogelijk kunnen zijn (kan tussen 5 en 12 dpo, hoewel het meestal rond 7/8/9 dpo is gemiddeld gezien geloof ik). Het kan ook de start van je menstruatie zijn en dat je de komende dagen sterker gaat vloeien. Mocht je menstruatie de komende 2/3 dagen nog steeds niet verder doorbreken zou ik nog even een testje wagen. Als de test dan nog steeds negatief is denk ik dat je er gezien de datum van je eisprong wel vanuit kunt gaan dat je helaas niet zwanger bent geraakt deze ronde. Hopelijk heb je snel duidelijkheid, en natuurlijk duim ik stiekem voor je dat het toch een innesteling is geweest en je zwanger bent!
Een lf (tijd tussen eisprong en menstruatie) van 11 dagen is niet te kort. Alleen is het wel zo dat als je op 24 April een positieve ovulatietest had dan had je niet je eisprong op 24 April. Een eisprong is 24-48u na de positieve ovulatietest. En een positieve ovulatietest geeft ook geen garantie dat je ook daadwerkelijk een eisprong hebt, dat weet je alleen als je temperatuurt en dan pas achteraf. Stel je eisprong was pas op 26 April en je menstruatie op 5 Mei dan is je lf 9 dagen en dat is wel kort.