zwanger na curretage

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door angela84, 5 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela84

angela84 Lid

17 apr 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Ik heb een vraag ik heb op 2 maart een curretage moeten ondergaan nadat er een missed abortion werd vastgesteld. Het hartje was bij 10 weken gestopt met kloppen.
    Nu heb ik op 3 april 2 dagen heel weinig oud/ donker bijna zwart bloed verloren. Dit was zo weinig dat een inlegkruisje genoeg was.
    Nu was dit volgens de gynaecoloog waarschijnlijk geen menstruatie (dit is verder niet onderzocht). Welnu op 3 mei heb ik positief getest. Ik ben nu meer bezig als het maar goed gaat ed, maar nu is mijn vraag heb ik nu een grotere kans op een miskraam na een curretage. Dit omdat ik ergens las dat je na een curretage een wat minder dikke slijmvlieswand heb waardoor je een grotere kans hebt op een miskraam?!

Groet,
    Angela

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Er is geen verhoogd risico op een miskraam na een curettage.
    Maak op tijd een afspraak bij de verloskundige zodat gekeken kan worden hoe ver je bent. Want misschien is het bloedverlies van 2-3 april wel een innestelingsbloeding geweest.

Groetjes Ineke

3. angela84

angela84 Lid

17 apr 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Ineke,

Bedankt voor u reactie. Ik mag 29 mei voor een echo. Fijn te horen dat ik door de curretage geen verhoogde kans heb op een miskraam.

Groetjes Angela

Deel Deze Pagina