innestelingsbloeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Pin, May 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pin

Pin Lid

Mar 4, 2012
    71
    0
    6
    Gelderland
    Beste vk,

Ik heb altijd (tijdens mirena) een cyclus gehad van 30 dagen, in de maand van verwijdering van de mirena was hij 33 dagen.
    Mijn NOD zou, bij 30 dagen cyclus, 5 mei zijn, bij 33 dagen 8 mei.

Nu ben ik sinds afgelopen vrijdag aan het vloeien (bruin, sinds gisteren ook wat rood erbij), dat zou wel heel vroeg zijn voor mij menstruatie (na 22 dagen), maar wat ik zo her en der lees is dat dit ook weer te lang is voor een innestelingsbloeding (dit is al de 6e dag)..

Hoe lang kan een innestelingsbloeding duren? of is dit gewoon een vroege menstruatie?

Alvast bedankt,
    Pin

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo

Een innestelingsbloeding is vaak maar 1-2 dagen. Dus ik denk inderdaad eerder aan een menstruatie.
    Als je net de mirena hebt laten verwijderen kan het komen doordat je lichaam de hormooncyclus nu zelf moet gaan regelen waardoor je cyclus onregelmatig.
    Blijf je twijfelen doe dan voor de zekerheid over een paar dagen een zwangerschapstest.

Slik je foliumzuur?

Groetjes Ineke

3. Pin

Pin Lid

Mar 4, 2012
    71
    0
    6
    Gelderland
    Bedankt voor je reactie,
    Ik denk inderdaad nu zelf ook dat het gewoon mijn menstruatie is. Is nog steeds niet voorbij namelijk. Alleen wel lastig om mn cyclus bij te houden, is het handig om te gaan temperaturen?
    Ik slik al een maand of 3 foliumzuur (etos) en ook gravitamon.
    Er zit Schisis in de familie, dus ik wil doen wat ik kan om mijn kans zo klein mogelijk te houden!

Groetjes,
    Pin

4. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Je kan gaan temperaturen maar dat is niet zo betrouwbaar omdat er veel factoren invloed hebben op de je temperatuur. Dan kan je misschien beter ovulatietesten gebruiken.

In principe is het niet nodig om extra te slikken foliumzuur, dit wordt alleen geadviseerd als je zelf of een kindje met schisis hebt gekregen. Wel natuurlijk de normale hoeveelheid slikken.

Groetjes Ineke

5. Pin

Pin Lid

Mar 4, 2012
    71
    0
    6
    Gelderland
    Hoi Ineke,
    Ikzelf ben geboren met een gespleten huig, dat is een niet-complete schisis toch?
    Hoeveel zou je adviseren om in te nemen?

Groeten,
    Pin

Share This Page