Zwanger na de MMM UD sept/okt/nov 2022

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Luna87, 8 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    We krijgen een meisje. Een zusje voor onze dochter ♡
     
  2. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Wel fijn dat ze het extra goed in de gaten houden! Kwam dat zware herstel door een knip? Heftig hoor.

    Bekend verhaal ook, hier begon de verloskundige gisteren ook alweer over 4 kilo plus baby. Onze dochter was ruim 3600gram bij 38+1. Verwacht later ook wel extra groeiecho's. En eigenlijk toch ook wel weer een inleiding rond de 38 weken.. wegens de grote baby, of mijn bloeddruk of toch weer zwangerschapsvergiftiging of iets.
     
  3. Lieke90

    Lieke90 Actief lid

    6 okt 2021
    112
    104
    43
    Vrouw
    @Luna87 wat leuk een meisje!! Gefeliciteerd.

    Ja mede door een grote knip, die een beetje ongelukkig gezet is, flinke bloeding, zwelling etc. Maar ook omdat hij die laatste draai/bocht hoe je het wilt noemen, in mijn bekken bijna niet gemaakt kreeg, te weinig plaats. Inleiding vind ik ergens ook wel spannend, maar zou me denk ik wel rust geven, dat ik niet een nóg grotere baby eruit hoef te krijgen :roflmao:
    Jij hebt dus al een inleiding meegemaakt? Ik hoor er altijd heel verschillende verhalen over!
     
  4. Mickey20

    Mickey20 Bekend lid

    29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    Wat fijn! ❤️ Hopelijk worden de vermoeidheid en hoofdpijn snel minder.

    Heerlijk zo'n fijne vakantie! Wel minder die kwaaltjes inderdaad. Hopelijk worden die nog wat minder. Benieuwd naar je groeiecho en het advies over je bevalling. Hopelijk gaat het deze keer beter!

    Wat mooi, gefeliciteerd!
    Hadden jullie dat inderdaad al gezien bij de vroege echo? Hoe reageert je dochter? En hoe was de bekendmaking zaterdag tijdens haar verjaardag?
    Voor jou dus ook een pittige vorige bevalling...hopelijk gaat dat deze keer beter!
     
  5. Mickey20

    Mickey20 Bekend lid

    29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    Ik heb een paar pittige dagen achter de rug. Woensdagavond na een gezellige Koningsdag had ik ineens helderrood bloedverlies. Ik mocht meteen naar het ziekenhuis komen en ze hebben alles onderzocht, maar konden geen oorzaak vinden. Dat is eigenlijk goed nieuws, omdat er dus niets ernstigs aan de hand is. Maar ik was natuurlijk doodsbang om ons mannetje te verliezen. Hij lag echter vrolijk te spartelen, zagen we op de echo. Ik moest meteen stoppen met de Ascal (bloedverdunner die ik moest nemen tegen zwangerschapsvergiftiging, hoge bloeddruk en groeivertraging), want die kon het bloedverlies verergeren.
    In de nacht van woensdag op donderdag werd het ineens véél meer, het bleef er gewoon uitlopen. Dus donderdagochtend weer naar het ziekenhuis. Weer niks gevonden en een beweeglijk mannetje te zien, dus bedrust voorgeschreven gekregen totdat het bloedverlies zou stoppen. Ze dachten dat dat binnen een week wel over moest zijn. En dat blijkt gelukkig ook zo te zijn, het is nu zo goed als over. Wat een opluchting! Vrijdag nog reguliere controle gehad en alles was goed.
    Aanstaande vrijdag een extra controle en volgende week woensdag de 20 weken echo. Hopelijk kan ik daarna weer voorzichtig gaan genieten…
     
  6. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Jeetje, wat vreselijk schrikken zeg! Hoe gaat het nu? Moet je nu langer bedrust houden?
     
  7. Mickey20

    Mickey20 Bekend lid

    29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    Ja, vreselijk geschrokken inderdaad. Ze zeiden ook heel nadrukkelijk een paar keer: "Met deze termijn kunnen we helaas niks doen, mocht het fout gaan." Dat wist ik natuurlijk al en ik vond het eigenlijk maar rot dat ze het een paar keer zeiden, maar dat zullen ze wel in het protocol hebben staan. Vandaag gelukkig helemaal geen bloedverlies of buikpijn meer. Hoef geen bedrust meer te houden. En ik voel ons mannetje regelmatig bewegen, dat scheelt ook een hoop. Misschien was het een bloedvaatje wat enorm is gaan bloeden door de Ascal. En dan is het dus onschuldig. Alle ernstige oorzaken hebben ze uitgesloten vorige week.


    Als ik het goed heb, zei je dat je bij de vroege echo al dacht te hebben gezien wat het was. Dachten jullie toen al dat het een meisje was? Hoe reageert je dochter op het feit dat ze een zusje krijgt? En hoe was de bekendmaking zaterdag tijdens haar verjaardag?
     
  8. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Pff, nou. Ik hoop dat het nooit meer gebeurd! Wat een schrik. Moet zeggen dat dit ook wel een beetje in mijn achterhoofd zit hoor, gebruik natuurlijk ook ascal nu. Wel fijn dat je op korte termijn weer controles hebt!

    Jaa, aan de hand van de 13 weken echo hadden we een foto met een hele duidelijke NUB. En toen zijn we met 14 weken voor een vroege echo geweest. En al die tijd was het al een meisje!

    Onze dochter weet het wel, maar dat was niet tijdens haar verjaardag hoor. Dat was @Marissie82 die het haar dochter van 4 jaar heeft vertelt! Onze dochter is bijna 2.5. Ze snapt het wel, maar het belangrijkste is dat ze grote zus wordt. Of er dan een jongetje of meisje komt maakt der niks uit :roflmao:
     
  9. Mickey20

    Mickey20 Bekend lid

    29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    Dank je. Ja hou het maar goed in de gaten ook jij. Ik overleg vrijdag weer of ik nog terug moet aan de Ascal. Zie het niet zitten eerlijk gezegd. Vind echt dat ze de risico's goed moeten afwegen. Desnoods extra controles voor de bloeddruk etc.

    Ow wat leuk dat jullie het al zo vroeg wisten! Voorpret!

    Oh sorry haal ik jullie door elkaar. Haha ja snap dat het haar niks uitmaakt wat het wordt! :roflmao:
     
  10. Lieke90

    Lieke90 Actief lid

    6 okt 2021
    112
    104
    43
    Vrouw
    @Mickey20 poe ja dat moet echt schrikken zijn geweest :( gelukkig is alles goed!!

    Hier de groeiecho gehad. Hij was niet meer echt te groot, wel nog aan de bovenlijn, maar dat past wel bij ons en zoontje was dat ook. Over 4 weken nog eens groeiecho, ze blijven het wel in de gaten houden.
    Verder zag alles er helemaal goed uit! :D
    Ook wat bloedonderzoeken ingepland voor die Rhesus factor enzo geloof ik. En wilde de 22-wekenprik boeken, was er pas over een maand plaats, schiet ook op zo :roflmao:
     
    Mickey20 vindt dit leuk.
  11. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Wat heftig @Mickey20 en wat een spannende dagen hebben jullie gehad. Gelukkig is nu alles in orde met jullie mannetje! Kunnen jullie weer genieten?
    @Lieke90, jij gaat als een speer... Alweer 24 weken! Fijn dat alles goed gaat! Hebben jullie al een naam? En bezig met het kamertje?

    Hier vorige week de geslachtsecho gehad.. en it's a boy. Niet verwacht, dus was echt een verrassing. Het moet ook nog een beetje landen bij ons.. dochter mocht een ballon doorprikken op haar verjaardag en riep daarna gelijk dat ze een meisje wilde. Nu heeft ze het al geregeld over haar broertje hoor. We hebben ook al kleertjes gekocht en zijn aan het bedenken wat we met het kamertje willen.

    @Luna87 en @Nandine spreek ik geregeld via de app!
     
  12. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    439
    423
    63
    Vrouw
    Wat een heftige dagen moeten jullie hebben gehad @Mickey20! Gelukkig zijn alle ernstige oorzaken uitgesloten. Heb je nog bloedverlies gehad of is het echt helemaal gestopt?

    Fijn dat alles helemaal goed was @Lieke90! Gaat echt hard bij jou!

    Met mij gaat ook alles goed. Vermoeidheid lijkt langzaam wat minder te worden, maar blijf het wel lastig vinden om de balans te houden tussen inspanning en rust.

    Dinsdag hebben we eindelijk de 20 weken echo. Lijkt zo lang geleden dat we ons kindje voor het laatst hebben gezien. Wel weer spannend want als het goed is komen we dan ook achter het geslacht! Sinds een paar dagen voel ik echt het kindje schoppen, nog wel zacht maar ben er wel zeker van dat het schopjes zijn dus dat is heel fijn :)
     
  13. Mickey20

    Mickey20 Bekend lid

    29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    @Lieke90 Wat fijn dat alles goed gaat! Ben ook benieuwd hoe ver jullie zijn met de voorbereidingen. En die 22-wekenprik wordt bij mij ook pas met bijna 25 weken omdat er niet eerder plek was

    @Marissie82 Genieten lukt nog niet echt, ook omdat ik nu een flinke verkoudheid te pakken heb en mijn longen uit mijn lijf hoest. Da’s echt niet fijn als je zwanger bent met al een aardig buikje. Woensdag de 20 weken echo. Hopelijk daar goed nieuws, dan zal het wel weer komen.

    Joh, kan me goed voorstellen dat jullie moeten wennen aan zo’n onverwachte verrassing. Maar wat mooi dat jullie toch al kleertjes hebben gekocht en bezig zijn met het kamertje! Dan landt het vast gauw.

    @Nandine De bloeding stopte een week geleden (die maandag laatste bruinverlies) en sindsdien helemaal niks meer gehad gelukkig. Ook weer wat inspannendere dingen gedaan afgelopen weekend (uitje naar de dierentuin bijvoorbeeld) en dat ging goed. Het scheelt enorm dat ik hem al zo vaak voel schoppen, dat is dan steeds een bevestiging dat het nog goed gaat.

    Die balans tussen inspanning en rust houden vind ik ook niet makkelijk. Ik ben ook elke avond om 21.00 echt moe hoor. Moet wel zeggen dat dat met een kleuter in huis nog wel erger is dan tijdens de zwangerschap van onze dochter. Maar fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan!
    En jullie morgen al de 20 weken echo! Zo spannend allemaal, ook omdat jullie het geslacht nog niet weten. Heel veel plezier en succes! Wat heerlijk dat je de schopjes nu voelt, zo bijzonder is dat hè?
     
  14. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    439
    423
    63
    Vrouw
    Wij hebben net de 20 weken echo gehad en alles was helemaal goed! En we weten wat het wordt, een meisje!! ❤️ Ben echt super blij!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Marissie82 en Mickey20 vinden dit leuk.
  15. Mickey20

    Mickey20 Bekend lid

    29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    Wauw wat fantastisch, gefeliciteerd!! Geniet er maar lekker van samen!
    En wat een mooie echo zeg!
     
    Nandine vindt dit leuk.
  16. Mickey20

    Mickey20 Bekend lid

    29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    Onze tevreden en beweeglijke Junior groeit prachtig binnen de curve en alle controles van de 20 weken echo vanmiddag waren goed! Wat een opluchting weer.
    Ik heb nu ook een vaste gynaecoloog, een hele leuke man. Goed gesprek met hem gehad en hij adviseert vooralsnog een geplande keizersnede rond 20-21-22 september. Die afspraak plannen we in als ik ongeveer 35 weken ben.
    Ascal hoef ik niet meer te gebruiken gelukkig, in mijn geval zou het het al lage risico slechts met 1% verlagen.
    Dus ik ga weer voorzichtig genieten nu.

    20 weken echo 19w5d profiel.JPEG
     
  17. Mickey20

    Mickey20 Bekend lid

    29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    Zwanger na MMM - uitgerekend in augustus/september/oktober/november 2022

    Ledenlijst
    * Luna87 - 34 jaar - 2e kindje - zwanger na de verse TP van de 3e ICSI poging
    * Nandine - 28 jaar - 1e kindje - zwanger na 3e TP van ICSI poging 1
    * Marissie82 - 39 jaar - 2e kindje - zwanger na 6e tp, 1e cryo ICSI 3
    * Mickey20 - 42 jaar - 2e kindje - zwanger na 1e tp cryo ICSI 1
    * Lieke90 - 31 jaar - 2e kindje - zwanger na 3e TP van IVF poging 1

    Uitgerekende datum
    * Lieke90 - 23 augustus 2022
    * Mickey20 - 30 september 2022
    * Nandine - 6 oktober 2022
    * Marissie82 - 17 oktober 2022
    * Luna87 - 19 oktober 2022

    Afspraken
    * Mickey20 - 1 juni echo en controle ziekenhuis

    Geslacht kindje
    * Lieke90 - jongetje
    * Mickey20 - jongetje
     
  18. Lieke90

    Lieke90 Actief lid

    6 okt 2021
    112
    104
    43
    Vrouw
    @Mickey20 wat fijn dat de echo goed is :D

    Ik vind dat er nu veel tijd tussen zit steeds.. weer een hele maand wachten! Zat te denken om maar een pretecho te boeken in de tussentijd..

    Naam hebben we al een tijdje :)
    Verder gaat ons zoontje verhuizen naar een andere kamer die we nog even moeten schilderen en dan gaat ‘de nieuwe baby’ :p in zijn oude kamertje. Daar laten we eigenlijk alles hetzelfde. We hebben zoiets van voor een baby maakt het allemaal niet uit. En als deze dan ook peuter is, gaan we dan allemaal leuke nieuwe spulletjes kopen zoals ons zoontje nu! Die krijgt nu een splinternieuwe kamer en is zich er ook echt van bewust, dat is heel leuk!

    Heb deze keer echt 0 spanning, zal wel zijn omdat het de 2e is en ook weer een jongen :roflmao:
    Hebben alles al in huis, moet alleen allemaal nog effe gewassen worden straks een keer!
     
  19. Mickey20

    Mickey20 Bekend lid

    29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    @Lieke90 Nou groot gelijk van die pretecho! Wat fijn dat jullie de naam al een tijdje hebben en dat jullie alles al in huis hebben.
    Succes met het schilderen van de "nieuwe babykamer"! Doet jouw vriend/man dat of jullie samen? En wat leuk dat jullie zoontje zo blij is met zijn splinternieuwe kamer!
    Haha echt relaxed dat je geen spanning voelt. Houden zo ;)
     
  20. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Zwanger na MMM - uitgerekend in augustus/september/oktober/november 2022

    Ledenlijst
    * Luna87 - 34 jaar - 2e kindje - zwanger na de verse TP van de 3e ICSI poging
    * Nandine - 28 jaar - 1e kindje - zwanger na 3e TP van ICSI poging 1
    * Marissie82 - 39 jaar - 2e kindje - zwanger na 6e tp, 1e cryo ICSI 3
    * Mickey20 - 42 jaar - 2e kindje - zwanger na 1e tp cryo ICSI 1
    * Lieke90 - 31 jaar - 2e kindje - zwanger na 3e TP van IVF poging 1

    Uitgerekende datum
    * Lieke90 - 23 augustus 2022
    * Mickey20 - 30 september 2022
    * Nandine - 6 oktober 2022
    * Marissie82 - 17 oktober 2022
    * Luna87 - 19 oktober 2022

    Afspraken
    * Marissie82 - 23 mei 20 weken echo
    * Mickey20 - 1 juni echo en controle ziekenhuis

    Geslacht kindje
    * Lieke90 - jongetje
    * Mickey20 - jongetje
    * Marissie82 - jongetje
     

Deel Deze Pagina