Hoi allemaal! Ik ben inmiddels al iets verder, gisteren 13 weken, uitgerekende datum 23 augustus. Maar ik viel een beetje buiten de boot op dat andere forum dat liep tot juli en zij waren allemaal al over 20-wekenecho’s en geslacht bezig toen ik net zwanger was! Dus er is er eigenlijk geen voor augustus, dus mag ik hier meedoen? Even in het kort; ons zoontje is net 3 geworden, natuurlijke zwangerschap, 2e maand zwanger (was erg jaloers op mezelf achteraf ) toen heeft mijn man helaas een ontsteking gehad waar we niet op tijd bij waren en daardoor IVF moeten doen. 1e IVF, 1e tp werd een miskraam, daardoor ben ik super onzeker geworden. 3e terugplaatsing van de eerste opbrengst was raak! Bij mijn verloskundige zijn ze echt heel soepel, ze hebben het gewoon op ‘voorgeschiedenis’ gegooid. En ik heb al 5 echo’s gehad (1 was in de kliniek) Ze vinden daar dat lopen te stressen helemaal niet goed is, dus als je uit zo’n traject komt enz mag je gewoon heel vaak komen. Ik vind het wel fijn!
Zwanger na MMM - uitgerekend in september/oktober/november 2022 Ledenlijst * Luna87 - 34 jaar - 2e kindje - zwanger na de verse TP van de 3e ICSI poging * Nandine - 28 jaar - 1e kindje - zwanger na 3e TP van ICSI poging 1 * Marissie82 - 39 jaar - 2e kindje - zwanger na 6e tp, 1e cryo ICSI 3 * Mickey20 - 42 jaar - 2e kindje - zwanger na 1e tp cryo ICSI 1 * Lieke90 - 31 jaar - 2e kindje - zwanger na 3e TP van IVF poging 1 Uitgerekende datum * Mickey20 - 30 september 2022 * Nandine - 6 oktober 2022 * Mariska - 17 oktober 2022 * Luna87 - 19 oktober 2022 * Lieke90 - 23 augustus 2022 Afspraken * Mickey20 - 14 februari intake vk * Mickey20 - 15 februari intake zkh (meteen doorverwezen) * Nandine - 25 februari eerste echo in zkh * Marissie82 - 3 maart 1e echo in zks * Luna87 - 8 maart 1e echo zkh * Luna87 - 11 maart intake vk * Nandine - 14 maart termijnecho bij verloskundige * Lieke90 - 24 februari 13-wekenecho (verlaat) Geslacht kindje * Lieke90 - 1 maart geslachtsecho
Vanzelfsprekend. Welkom! Wat een pech zeg zo'n ontsteking. Wat heerlijk dat ze zo soepel zijn! Hier gaat het toch allemaal wat moeilijker omdat ze weinig personeel hebben ivm corona. Wat een heerlijkheid zeg, 13 weken! Hoe gaat het zwanger zijn je af? Veel klachten?
Wat spannend dan al een echo! Is er dan al een hartje te horen? Ik zit er ook over te denken. Ik had vanmorgen een beetje roze afscheiding, gelijk helemaal in de stress.. verder is er niks gekomen. Ook de krampen maken mij onzeker. Verder zijn ook mijn borsten iets minder pijnlijk... Bleh! Wachten duurt lang... Ik hoop.maar dat het goed is over 2 weken!
Welkom!! Wat fijn dat je al zoveel echo's hebt gehad!! Is de 13 weken in het ziekenhuis of bij de verloskundige praktijk? Alvast succes!!
Ja de 13 wekenecho is bij ons dus ook pas met 14+3 vanwege Corona en maar 1 iemand in onze praktijk die medische echo’s doet. Beetje jammer, want die kan al vanaf 12+3! Verwacht eind van de week ongeveer wel de uitslag van de nipt! Hier was het eerste trimester best zwaar. Vanaf 5,5 week hele dag misselijk en paar keer per dag overgeven. Kon bijna niks eten. Warm avondeten gaat nog steeds niet goed, dus eet veel koude salades met vanalles erin. Alleen de ochtenden nog standaard 1x overgeven en voor de rest gaat het nu wel weer gelukkig. Hoop echt dat het jullie bespaard blijft!! Heb al die weken ook erg last gehad van het gevoel dat het me elk moment weer afgenomen kon worden, 0,0 vertrouwen meer in alles en de hele tijd bang dat het misging enz. Heb weinig tot niet kunnen genieten, wat ik heel jammer vind. Ben je eindelijk zwanger en kun je nog niet genieten. Hebben jullie hier ook last van? Dat gaat nu langzaam wel wat beter, maar nog steeds heb ik het gevoel dat ik het nog niet helemaal kan geloven.
Oh wat spannend he. Deze echoscopist is zelf werkzaam in het ziekenhuis waar wij de icsi hebben gedaan. En zij heeft er dus een bedrijfje naast. Ze gaf zelf aan dat dit een goede termijn is om te komen omdat voor ons natuurlijk de datum van bevruchting gewoon vast staat. Met onze dochter hadden we op 6.1 een kloppend hartje. Dit is nu 6.3. Ik vind het nu al super spannend en weet zeker dat ik enorm zenuwachtig zal zijn.. maar ik weet ook dat het zo'n opluchting is als je dat gezien hebt. Mocht het hartje nog niet kloppen gaan we met 7 weken nog een keer heen. Maar dan heb je wel moeilijke dagen ja.. Het is een risico hoor, dat besef ik me. Soms twijfel ik ook wel of ik het nog zou gaan verzetten naar 6.6 ofzo.. maar ik ben zo nieuwsgierig en ongeduldig
Zo, dat is wel zwaar zeg met al dat overgeven! En het gevoel van het nog niet kunnen geloven kan ik me zo goed voorstellen. Maar je bent de kritieke eerste 3 maanden voorbij.. je mag echt genieten nu!
Gewoon even uit nieuwsgierigheid. Waar ergens in Nederland wonen jullie? Hoeft niet heel specifiek ivm herkenbaarheid hoor. Ik woon in het noorden!
Ik ook in het noorden! Ben nu wel heel benieuwd waar je precies woont haha. Ik denk dat ik al snel herkent wordt omdat mijn voornaam heeel weinig voor komt haha
Ja ik dacht eigenlijk dat ze in het ziekenhuis na een traject altijd met 7 weken een echo maken dus viel me wel een beetje tegen. Geen idee trouwens hoe ik erbij kwam en zie nu op het forum dat het heel verschillend is. De dagen gaan vanzelf om denk ik maar Ik voel me redelijk goed, wel wat vermoeider dan normaal en gevoelige maag met soms vlagen misselijkheid, maar ik mag echt niet klagen! Even afkloppen haha, hoop dat het zo blijft. Ben wel heel bang voor misselijkheid en overgeven, heb een soort fobie dus ben er in m’n hoofd wek veel mee bezig. Ben wel steeds meer gerust dat het mee zal vallen aangezien ik nu bijna 7 weken ben. En voor als het wel erg wordt heb ik al medicatie in huis Heb wel de angst en onzekerheid of het allemaal wel goed gaat, maar denk dat iedereen dat heeft en helemaal na zo’n medisch traject. hoe voel jij je?
Tuurlijk mag je hier meeschrijven! Wat naar dat je zo misselijk bent (geweest). Fijn dat je het eerste trimester achter de rug hebt en je langzaam wat beter voelt. Snap dat je het jammer vindt dat je nog niet hebt kunnen genieten van de zwangerschap. Ik hoop dat gevoel heel snel wel komt! Ik vind het wel super spannend of het allemaal goed gaat en of het hartje klopt, maar ik heb er ook wel weer vertrouwen in dus herken het niet helemaal wat je schrijft. Heb je eerder een miskraam gehad of denk je dat het komt door het hele traject ervoor?
ja snap dat dat je onzeker maakt. Maar nog 3 vriendinnen van mij zijn zwanger (allemaal binnen 7 weken van elkaar, super leuk) en 2 daarvan hebben ook meerdere keren afscheiding gehad roze en bruin en toch was het bij allebei goed!! Ik heb ook het hele trimester veel buikpijn en krampen gehad wat me onzeker maakte. Ik had een kloppend hartje gezien met 6.1! @Nandine Had hiervoor 1e tp een miskraam ja, daarom werd het allemaal extra spannend. Ik woon meer richting het Zuiden trouwens!
Dan snap ik inderdaad Ratchet extra spannend was! Super fijn dat je de eerste 12 weken voorbij bent, daar kijk ik ook zo naar uit.
Dat is het he, het zegt allemaal niet zo veel. Maar juist dat maakt het zo spannend! Zeiden ze maar ga op je kop staan en dan komt alles goed, dan deden we dat natuurlijk allemaal Wat fijn dat je ook al zo vroeg een kloppend hartje hebt gezien! Had je zelf een echo geregeld of ging dat toen ook zo soepel bij de vk?
Ja precies, blijft altijd spannend. Hier was standaard eerste echo tussen de 6 en 8 weken, je mocht zelf kiezen. Wel met het risico inderdaad dat je nog geen hartje hebt gezien en dan moest je een week wachten. Met ons zoontje hadden we ook met 6.2 een kloppend hartje gezien en het erop gewaagd! Net gebeld door de praktijk. De nipt met nevenbevindingen was goed, weer een opluchting verder had vorige week woensdag geprikt, best snel!