Zwanger na de prikpil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xprissiex, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik lees vaak verhalen van meiden die de prikpil hebben gebruikt en nu zwanger willen worden of inmiddels zwanger zijn, of zelfs al een kleine hebben. ;)
    Blij te weten dat er meer lotgenoten zijn. Maar hoe ging het bij jou nadat je stopte met de PP Kwam je ongi snel op gang of werd je geholpen dmv een kuurtje?
    Zou leuk zijn als je hier je verhaal wilt delen :)

Ben zelf begonnen aan ovu testen op de hoop een ei te vinden, maar helaas. Had vlgens mij deze week 'vruchtbaar slijm' Maar geen postitieve test. Heb nu gevoeligere testen gekocht om te kijken of dat iets uitmaakt. Kan zijn dat ik natuurlijk weinig LH heb. Of me lichaam zit me voor de gek te houden :(

2. JAM1987

JAM1987 Actief lid

1 nov 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik had ook de prilpil. Op de dag dat ik de prikpil opnieuw moest (20-01-2012) hebben, maar dus was gestopt werd ik ongesteld (of toevallig een of andere bloeding) van 9 dagen. Daarna duurde het 73 dagen voordat ik weer ongesteld werd.
    Vanaf ronde 6 tot nu was/is mijn menstruatie 5 dagen. De cycluslengte tussen de 28 en 32 dagen, waarvan bijna altijd 29 dagen (af en toe een uitzondering).
    Ik ben al vanaf 20-01-2012 bezig. Loop ondertussen ook bij de gynaecoloog. Maar het schijnt na het stoppen met de prikpil langer te kunnen duren dan als je stopt met de gewone pil. Ik heb de prikpil een jaar of 4/5 gehad en daarvoor een jaar of 7 gewone pil.
    Veel succes!!

Liefs JAM1987

3. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

In je handtekening staat dat je vorig jaar bent gestopt maar in je bericht staat dat je dit jaar een nieuwe moest hebben.??? Ik had 23 jan een nieuwe moeten hebben maar niet gehaald.
    Is verder wel alles goed van binnen??? Wat heeft de gun voor je gedaan?
    Ik ben er nu ook achter dat het heel erg lang kan duren wou dat ik dat voor die tijd had geweten :(

4. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    hier beide keren ongeveer 9 maanden geduurd voordat er weer een menstruatie op gang kwam.

5. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    Hallo,
    Mijn laatste prikpil was in februari 2011. In september werd ik weer voor het eerst ongesteld. Daarna pas weer in december.
    Ik ben toen door mijn huisarts doorverwezen naar de gyn in januari van dit jaar, en sinds toen ook eigenlijk een redelijk normale cyclus volgens de gyn.
    Sinds vorige ronde niet meer onder controle. als ik in oktober nog niet zwanger ben, mag ik terug voor verder onderzoek.....

6. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Geen prikpil gebruikster hier, maar wel iemand die geen positieve ovutesten kreeg! Na wat maandjes kende in mijn cyclus redelijk dacht ik, alleen mijn ei.. met ovu testen.. nooit niet gevonden... Ik wist ZEKER dat ik mijn ei had op gegeven moment.. ivm slijm ed... test gaf negatief... uiteindelijk wel zwanger... in die maand!

7. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat is wel fijn zeg. Ik heb geen cyclus, geen ei helemaal niks.
    Ik heb nu gevoeligere testen gekocht op de hoop geen ei te missen mocht ik die al hebben... Dmv testen maak ik mezelf niet onnodig gek.

8. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik ben misschien niet gelijk voor een zwangerschap gegaan maar voor een spiraal. Heb dus 1x voor de mirena de prikpil gehad en dat vond ik zo vreselijk ik stond zo letterlijk stijf van de hormone dat ik terug naar de dokter ben gegaan en heb gezegt geef mij die mirena maar.. Stom besluit achteraf.. Maar voor de 3,5 jaar dat ik hem heb gehad had ik het eerste jaar tot anderhalf nauwlijks een duidelijke spotting of regelmatige cyclus en na ongv. die periode is dat weer een beetje opgeknapt en geregelder geworden.. Maar ik denk net als mijn negatieve ervaring met beide je moet maar zo denken ieder mens is anders en statestieken zeggen niks als je globaal gaat kijken en de negatieve reacties hoe serieus worden die genomen? Hopelijk is het gewoon snel genoeg raak en is 2012 een lekker babyboom jaartje! :D Succes x

9. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik las hier en daar ook wel eens verhalen dat vrouwen eerst weer over zijn gegaan op de pil ofzo en toen meteen een cyclus kregen. Dus ik heb dat natuurlijk ook even nagevraagd en toen werd ik nog net niet uitgelachen. Kreeg te horen van je gaat toch niet als je zwanger wilt worden weer andere hormonen innemen. Zat wat in natuurllijk...

10. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    Niet doen hoor... Geef je lichaam de tijd om te ontpillen.
    Hoe frustrerend het af en toe ook is.........

11. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik heb heb het niet gedaan hoor. Ben nog steeds wachtende :p

12. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    ik ben sinds feb 2011 gestopt met de pp na ong 4 maanden werd ik ongesteld en in nov er achter gekomen dat ik zwanger ben van onze kleine prachtige jongen en ben uitgeteld op 28 juni , dokter vertelde mij dat na de prikpil het nog wel 2 jaar kunt duren voordat je zwanger raakt , dus geef de moed niet op!

13. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij bent 1 van de gelukkige, gefeliciteerd:)... Ik wou dat ik dat had geweten voordat ik aan de prikpil begon, maar inmiddels weet ik dat nu ook. daarom ben ik meteen gestopt.

Deel Deze Pagina