Juist niet, maar juist het tegenovergestelde gebeurd. Het is algemeen bekend van vrouwen die in oorlogsituatie (te weinig voedsel en veel stress) zitten, de kans vele malen kleiner is dat zij zwanger raken. En nee, vasten op zich is niet ongezond, maar de manier waarop jij wilt vasten (48 uur niet eten EN NIET DRINKEN) is absoluut ongezond, op het gevaarlijke af zelfs.
Ook dat is een theorie/mening En voor sommige mensen zal dat de oplossing zijn inderdaad. Het gaat ook niet om een oplossing voor 'vochtretentie in het algemeen'. Het gaat over een oplossing voor moeilijk zwanger worden en over dat 24u niet drinken je systeem kan resetten. En zo zijn er meer ideeën en theorieën in de wereld! Ieder zijn eigen 'geloof' gelukkig!
Er zijn miljoenen mensen die 48u niet eten. Er zijn zelfs mensen die zweren bij intermittent fasting: 5+2; 5 dagen eten, 2 dagen niets. En dat dus een leven lang. Google maar eens En net als het vergelijk met anorexia, is een oorlogssituatie ook echt niet te vergelijken met gecontroleerd 48u vasten... Overigens is het bij 48u vasten is het niet verboden om af en toe een slokje water te drinken als je lijf dat aangeeft. Je bent er zelf bij tenslotte en de kraan is een paar stappen van je vandaan... Gelukkig maar! Het grappige - en ook meteen frustrerende - is dat ik met 'bewijzen' moet komen voor de theorieën uit de orthomoleculaire hoek, maar verder kan iedereen hier maar ongefundeerd roepen dat het 'gevaarlijk' is en/of 'ongezond'. Daar mis ik ook de onderbouwing van.... Dus kom maar op met die wetenschappelijke artikelen! Nogmaals: ik ben op zoek naar ervaringsdeskundigen
Je hebt je er duidelijk in verdiept en gaat niet over één nacht ijs. Onbekend maakt vaak onbemind. En dat roept dan reacties op (ook bij mij). Je bent duidelijk heel bewust van wat je doet. En als jij hier achter staat en het graag wil doen, is dat natuurlijk aan jou. En misschien zal dit voor jou de oplossing zijn. Ik hoop dat het je lukt en ik hoop ook dat je wat ervaringsdeskundigen hierover kunt spreken. Aangezien ik het wel heel interessant vind en ik me in het dagelijks leven met gezondheid bezig houd, zou ik het wel leuk vinden om op de hoogte gehouden worden. Eén ding is duidelijk, het is onconventioneel en zou er graag wat meer van willen weten.
Echt waar? Je vraagt of wij willen bewijzen dat niet drinken ongezond of gevaarlijk (en dat ook nog tussen haakjes ) is?? Ik zou zeggen: Gebruik gewoon je gezonde verstand. 48 uur zonder vocht IS gevaarlijk. Onder goede omstandigheden kan een mens 3-6 dagen zonder vocht, maar bij warm weer dus maar een aantal uren. Ik mag toch aannemen dat je dat gewoon op school geleerd hebt? Maar goed, als jij maar blijft beweren dat het wel gezond is, ga je gang. Cleopatra geloofde ook dat ezelinnenmelk je huid jong hield en er was een Gravin (Elisabeth Batori) die geloofde in hetzelfde effect als je baadde in bloed van maagden.......Allemaal flauwekul dus!
En ik weet dat je op zoek bent naar ervaringsdeskundigen (iedereen die op zp zit, kan gewoon lezen ) maar ik denk (en hoop oprecht!!) dat die er niet zijn
Thanks Poema! Denk inderdaad niet dat we er dood aan gaan En Paleo vind ik inderdaad ook interessant. Jammer dat het je ziekte niet volledig in remissie heeft kunnen brengen. Maar wat goed dat je er zo energiek door voelt! Ik geloof ook sterk in de natuurgeneeskunde, Chinese geneeswijzen (incl. acupunctuur) en orthomoleculaire voedingsleer. Ik vind het reuze interessant! Ik denk niet dat ik hier nog ervaringsdeskundigen ga vinden met betrekking tot het vasten in relatie met zwanger worden, maar het was leuk geprobeerd
Ieder zijn eigen waarheid en theorie Gaan steken is niet nodig hoor En ik weet zeker dat er ervaringsdeskundigen zijn, daar ken ik er al een paar van. Hoopte er nog meer te vinden! Maar ik weet inmiddels ook vrij zeker dat ik ze hier niet ga vinden! Gevalletje van andere golflengte
Nou, dat weet ik niet, ik geloof ook zeker wel in natuurgeneeswijzen, kruidenleer etc. OOK wel in vasten, maar dan dmv bijv een sapkuur. Geen (of extreem weinig) vocht voor 48 uur, dat kan echt niet gezond zijn. Ik bedoel het dus ook meer als waarschuwing en niet om gemeen te doen.
Op dit forum ga je ze niet vinden Een grote groep mensen heeft moeite met alles dat niet mainstream is en gaan daar vervolgens heel ongefundeerd tegen in. Alles dat nieuw (of oud) en anders is, is eng en gevaarlijk! Alleen maar frustrerend voor beide partijen. Ik vind het heel interessant en zou er ook graag meer over lezen. Kan je helaas niet helpen dus, maar ik zal je niet meteen afschieten omdat ik denk het beter te weten Succes ermee! Ik hoop dat het werkt!
Haha! Thanks Vlinder! Dat gevoel bekroop me al Ik laat het je weten als het heeft gewerkt! Of als ik meer info - goed onderbouwd uiteraard -heb gevonden! Als dit topic dan nog open is tegen die tijd
Als je Engelse zoektermen gebruikt, komen er wel wat sites naar boven. Heb nu geen tijd om te zien of er wetenschappelijke onderzoeken tussen zitten, maar zo op het eerste oog lijk je niet helemaal gek
En dat concludeer ja al na nog geen 24 uur? Ik ben ook geen ervaringsdeskundige en word niet meteen enthousiast van deze theorie maar vind het interessant om erover te lezen.
Conclusies beginnen meestal niet met "ik denk"... Hypotheses wel Maar tof dat het je ook interesseert! Wellicht dient zich nog een ervaringsdeskundige aan, zou leuk zijn!
Waarom plaats je het hier niet? Ik ben niet bekend met de theorie en mijn vragen in een eerdere reactie waren serieus bedoeld. Jammer dat daar niet op ingegaan wordt en dat er meteen aanvallende reacties terug komen. Als je je kennis deelt, kan een ander er misschien iets van opsteken en er ook iets mee doen.
Ik zie er weinig kwaads in als je je laat begeleiden door een ortomoleculair arts. Andere zaken waarin ik houvast heb gevonden tijdens ivf waren: yoga, meditatie, natuurvoeding en een speciaal dieet. En juiste aanvulling van vitamines.
Het ligt wel iets anders. Maar toch wil ik het met jullie delen. Mijn turkse vriendin vertelde me dat als een vrouw ik turkije niet meteen zwanger raakt, zij peterselie kookt in water, en dan dagelijks een maand lang het afgekoelde peterselie water drinkt, dit maakt de baarmoeder schoon. Ik heb dit tweemaal gedaan en elke keer de maand erna zwanger geworden. (met de wil van God). Ik denk dat dit gemakkelijk is om te proberen en ook niet slecht is voor je lichaam. Wie weet heeft iemand er wat aan!