Van 48 uur niet eten gaat je lichaam in een andere verbrandingsstand staan (ketose). Dit is voor jou tijdelijk niet gevaarlijk, maar voor een ongeboren vrucht wel, omdat je ontzettend veel afvalstoffen kwijt raakt. Je lichaam en adem gaat dan ook erg sterk ruiken. Als je last hebt van afvalstoffen (vraag me niet waar je dan last van hebt) of je bent suikerverslaafd, dan kan 48 niet eten misschien wel goed doen. Mits je 2,5 liter water drinkt om de afvalstoffen daadwerkelijk kwijt te raken. 48 uur niet drinken veroorzaakt uitdroging, veroorzaakt snel een ophoping in je darmen, zorgt ervoor dat organen weinig voedingsstoffen krijgen en kan zelfs dodelijk zijn. Dus dat lijkt me echt een heel slecht idee.
Pff of het nou gezond of ongezond is.. ik zou denk niet eens zin hebben om te ' klussen' als ik 2 dagen niks heb gegeten of te drinken.. moet er niet eens aan denken lijkt mij ook een beetje ongezond en geen stabiel begin voor de kleine...
Ik deel het niet, ten eerste omdat het een complex en lang verhaal is, met nuances. Ten tweede, omdat er niet veel oprecht geïnteresseerde reacties op dit onderwerp komen. Vandaar! Misschien heb ik die van jou gemist? Sorry in dat geval... Overigens 'aanvallende reacties'? Ik geloof niet dat ik me daaraan heb gewaagd. Misschien voel je je aangevallen, maar dat zegt niet dat mijn reactie ook aanvallend was of aanvallend was bedoeld Deel graag m'n kennis, maar wel aan mensen die er ook oprechte interesse in hebben Dus stuur gerust een pb!
Het idee is ook om te vasten voor de eisprong. Dus dan ben je nog niet zwanger als het goed is Het is ook heel erg belangrijk dat je eetpatroon minimaal al 3 maanden op orde is: zuivel-/tarwe- en suikervrij en goed letten op je vitaminereserves. Het is dus ook niet voor iedereen weggelegd. De kennis die ik heb verworven komt van een orthomoleculaire therapeut samen met een homeopaat.
Wat fijn! En wat leuk dat je nu spontaan zwanger bent van een derde spruit! Ik kom nog niet in aanmerking voor IVF om verschillende redenen. Maar ik ben ook bezig met yoga, voeding en m'n eetpatroon. Ook acupunctuur en osteopathie een tijdje gedaan, maar helaas nog geen resultaat!
Osteopathie heb ik ook gevolgd. Ondanks dat je ergens niet direct zwanger van wordt ( zoals osteo bij mij) verbeterde het wel mijn cyclus dus er is iets goed aan. En ik had dus flinke uitputting van diverse vitamines voor de ivf. Door daar blijvend op te letten denk ik ook dat in combi met dik vet geluk deze spontane zwangerschap is ontstaan. Goed doen voor het lijf is helaas niet direct meetbaar met resultaten maar je kweekt wel iets.
Mee eens Klaasje! En wat fijn dat je uiteindelijk spontaan bent zwanfer geraakt. Met mijn cyclus is niks mis en van de osteopathie en de acupunctuur merkte ik helaas niks, ook geen veranderingen op ander vlak. En dan is het toch te duur om te blijven doen. Of ik vitaminetekorten heb weet ik niet. Hoe ben je daarachter gekomen?
Door bloedafname, in Duitsland werd ik geprikt op onder andere b12, vit D, ijzer waarde, b6 en diverse hormoonwaardes. Snap idd dat doorgaan met deze behandelingen veel te prijzig is maar je hebt al wel je lichaam zo goed mogelijk verzorgd. Ik ben ervan overtuigd dat dat blijft hangen. Omega 3 is ook erg belangrijk om goed zwanger te kunnen worden. Eigenlijk is het boek innesteling van Rika Lukac een goede optie. Daarin vind je ook reinigingskuren, voedingsadviezen, recepten en yoga en meditatie oefeningen om zwanger worden te bevorderen. De reinigingskuren zijn ook op basis van ortomoleculaire kennis.
Hoi popcorn, met jouw plan heb ik geen ervaring. Maar ik kan wel onderschrijven wat een ander hier schreef over auto-imuunziekten. Toevallig ben ik zwanger geraakt toen ik koemelk vrij en bijna helemaal glutenvrij ging eten, omdat ik altijd maar buikpijn had en wisselende andere darmklachten. Voelde me ook bijna voortdurend ziek. Daarbij slikte ik vitamine D3 en een B complex met gist. Allemaal vanwege eigen onderzoek. Inmiddels is duidelijk dat ik coeliakie heb. Mijn lichaam maakte me dat dus al heel lang duidelijk. Ik vraag me ook weleens af hoeveel vrouwen die ongewenst kinderloos zijn hier last van hebben. Want het kan goed zijn dat ze steeds een bevruchting meemaken, maar het innestelen mis gaat. Ik ben wel benieuwd hoe het voor je zal werken. Wil het graag weten...
Goeie! Bij mij zijn vitamines nog nooit getest. Wel hormonen, maar die waren (momentopname) toen goed. Moet ik misschien nog eens vragen... Thanks! Boek heb ik inderdaad ook liggen! We doen niet letterlijk alles, maar wel veel
Hoi, ik laat het je weten! Als we het volhouden Wat heftig dat je er zelf achter hebt moeten komen... Maar wat goed dat je daarna spontaan zwanger werd! Wij eten nu al een maand gluten-/zuivel-/suikervrij. Eerst werd m'n stoelgang beter, maar de laatste weken is het weer net zo slecht als anders. Misschien deels onder invloed van m'n cyclus en we hebben ook veel bonen/peulvruchten gegeten waar ik misschien heftig op reageer, maar eigenlijk zou dat niet zoveel invloed moeten hebben... Ik weet 't niet precies, kan het nog niet verklaren..!