tintelende vingertoppen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wendyumans, 26 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyumans

2 jun 2008
    10
    0
    0
    Hallo,

Ik ben afgelopen woensdag bij mijn verloskundige geweest en heb haar verteld dat ik sinds enkele weken last heb van tintelende vingertoppen.
    Ze vroeg me als het zou verergeren contact met haar op te nemen.
    Nu las ik vanmiddag op een forum over een vrouw die ook last had van tintelende vingertoppen maar daarnaast ook last had van hooofdpijn (heb ik ook met name in de ochtend net na het opstaan), kortademigheid (zelf ook geregeld last van, zo een hoog-in-de-bergen- kortademigheid -idee) en pijn in de onderbuik (dit heb ik niet) en zij had zwangerschapsvergiftiging.
    Nadat ik dit gelezen had begon ik me toch een beetje zorgen te maken want 3 van de 4 dingen heb ik zelf ook en het tintelen word nu al uitgebreid naar het hele bovenste vingerkootje en niet meer alleen het topje.

Moet ik me zorgen maken of is er niks aan de hand verder?

MVG,
    Wendy

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi wendy,

Het is heel lastig je te vergelijken met een ander. Omdat iedereen anders is. het is normaal dat je vingers gaan tintelen. Je gaat meer vocht vast houden en dit gaat vooral in je gewrichten zitten en in het tunneltje in je pols daardoor gaan je vingers tintelen.Vaak verminderd het in de loop van de dag omdat je dan je handen meer hebt bewogen en de doorbloeding beter gaat. Indien je je zorgen maakt moet je dit uitspreken naar je verloskundige toe, Zij kan je bloeddruk meten en eventueel je urine nakijken op eiwitten. Op het moment dat we aan een zwangerschapsvergiftiging denken heb je klachten als de gehele dag hoofdpijn,buikklachten boven in de buik (niet onder) kortademig heid is geen symptoom van een vergiftiging.

Imke

Deel Deze Pagina