Na een week bloedverlies en het inbrengen van Cytotec pillen ben ik gisteren het vruchtje verloren. Ik was 8 weken zwanger, maar het vruchtje was met 6,5 gestopt met groeien. Nu heb ik zowel van de vk en de gyn begrepen dat ik geen nacontrole krijg als ik het op gang zou komen met deze pillen. Maar hoe weet ik dan dat alles echt weg is? Ik heb nog bloedverlies zoals bij flinke ongi. Ik ga komende zat voor 3 wkn op vakantie, moet er niet aan denken dat het dan toch niet goed blijkt. Wie heeft ervaring hiermee?
Hallo Max, Allereerst sterkte met het verlies. Ikzelf had een nacontrole na de cytotec. Vind het slecht dat je deze niet krijgt. Weet wel dat op alle gynaecologieafdelingen ook minder artsen zijn vanwege de vakantieperiode. Ik denk dat het moeilijk is om een afspraak te regelen voordat je op vakantie gaat. Je kan het gooien op aanhoudende buikpijn en je verloskundige hierover bellen. Die kunnen intern altijd vlugger een afspraak regelen. Misschien wel fijn voordat je op vakantie gaat. Ikzelf had gewild dat ik nooit een controle-afspraak had gehad. Het bleek er namelijk nog te zitten. Afspraak gemaakt voor curretage en de avond voor de curretage verloor ik alsnog het vruchtje. Dat wist ik niet zeker, dus lag al klaar voor narcose. Toch nog een echo en toen bleek ik leeg en mocht naar huis. Allemaal heel veel spanning voor niets. De cytotec heeft uiteindelijk toch z'n werk gedaan. Misschien moet je je lichaam vertrouwen en het los laten. Weet wel dat dit heel moeilijk is. groetjes, Jetje
Ach, wat naar, heel veel sterkte.... Mijn beste vriendin heeft dit middel een aantal weken geleden gebruikt (helaas zonder resultaat) en kreeg zeker weten een nacontrole. Ik ben dan geen arts/vk, maar het lijkt me toch logisch dat je na zoiets een nacontrole krijgt?
Vreemd idd.. Misschien toch de gyn bellen en je zorgen uitspreken. Sterkte met je verlies meid *knuffel*
Je hoort echt een nacontrole te krijgen, dat is standaard en geen overbodige luxe bij cytotec. Je vrees is terecht, straks ben je op vakantie en ga je ineens heftig bloeden, en dan? Zorg dat je die echo krijgt! Veel sterkte. Suus
@Max78: allereerst heel veel sterkte met je miskraam. Het is zowel geestelijk als lichamelijk een behoorlijke aanslag (ben ik zelf helaas ook achter gekomen). Ik vind het zelf ook vreemd dat je geen nacontrole krijgt. Ik had, al zeg ik het zelf, een behoorlijk heftige miskraam gehad, met enorm veel bloedverlies. Toen ik voor nacontrole moest komen een paar dagen was ik erg verbaasd dat de gyn zei dat er nog zoveel rommel in mijn baarmoeder zat (terwijl ik me dat niet kon voorstellen gezien de enorme hoeveelheid bloed en stolsels die ik verloren was). Ik heb toen ook nog 2 kuren met cytotec gehad. Achteraf bleek er nog een hele rand met restweefsel in mijn baarmoeder te zitten, die de gyn er later zelf heeft uit gepeuterd (omdat het in de baarmoedermond zat en de cytotec daardoor zijn werk niet goed kon doen). Dus, ondanks dat het niet de leukste bezoekjes zijn, was ik achteraf toch wel blij dat ik meerdere keren een nacontrole heb gehad. Ik zou, zeker met een vakantie in het vooruitzicht, en ook als je je onzeker erover voelt, echt even vragen voor een controle echo. In ieder geval heel veel sterkte. Neem de tijd om alles een plekje te geven.
ikzelf heb ook een nacontrole gehad en er bleek nog vanalles te zitten...waarop ik gecurreteerd ben...zou dus zeker even bellen!!!
zeker bellen voor nacontrole hebben zij mij ook gedaan, volgens mijn gyn is dit ook standaard kan alleen zijn dat vanwege beperkte bezetting in vakantietijd de afspraak wat later is maar een echo horen ze toch echt te maken. heel heel heel veel sterkte gun jezelf de tijd om dit een plekje te geven.
Bedankt voor de reacties en ervaringen. Het is heel verdrietig om mee te maken inderdaad, ik hoop zo dat ik snel weer zwanger ben. Ik heb een andere gyn in een ander ziekenhuis gebeld waar ik ooit eens eerder ben geweest. Kon direct komen en heb een echo en veel uitleg gekregen. Gelukkig zag de gyn dat alles weg is, de kans is dus groot dat ik nu binnen een week of twee geen bloed meer verlies. Die eerst gyn had me eigenlijk nergens over geinformeerd, het is dat ik zelf wat opgezocht had. Ik had bijvoorbeeld zelf gevraagd of ik ook een tampon mocht gebruiken (ik vind het niks met maandverband en dan moet ik het ook nog bij elk toiletbezoek zien). Hij deed daar een beetje onduidelijk over, maar later las ik op internet dat dat geen goed idee is. Ik kwam er vandaag bij deze gyn ook achter dat ik niet mag zwemmen! Dat is wel jammer straks op vakantie, hopelijk stopt het bloedverlies snel!
Mmm fijn dat je nog en goede gyn achter de hand had dan... Raar verhaal van die andere. Ik blijf erbij dat echo na cytotecgebruik echt een must is omdat vrouwen maar in 70 procent vd gevallen schoon zijn na die pillen. Zwemmen mag idd niet zolang je rood bloed verliest, en vrijen dus ook niet. En als je koorts krijgt, moet je een arts inschakelen. Dat kan op een baarmoederontsteking wijzen. Maar hopelijk stop je snel met bloeden. Fijne vakantie. Suus
Hee Max78, Paar weken geleden ook een mk gehad. Kreeg ook cytotec pillen maar het is inderdaad heel belangrijk om een nacontrole te hebben! Ik snap ook niet dat ze het bij jou niet ''nodig'' vonden. Zou zeker nog even bellen en gewoon een afspraak eisen! Ik krijg trouwens vrijdag die pillen en moest die maandag erna al gelijk terug komen dus niet te lang wachten he! Liefs, zomerrr