Koperspiraal en zwanger

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Mv1, 23 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mv1

    Mv1 Lid

    11 aug 2016
    64
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allen,

    sinds drie dagen weet ik dat ik in verwachting ben. testen zijn ook donker en clear blue staat op 2-3. mijn bloed is bij de gyn onderzocht en hcg is nu 300.

    ze weten echter niet waar de zwangerschap zich gelokaliseerd heeft. dit kan in de baarmoeder zijn, maar de kans dat het er buiten zit is groter.

    omdat ik een koperspiraal had (is vandaag verwijderd) ben ik natuurlijk wel in shock. het was niet de bedoeling. we hebben twee gezonde kinderen en de wens voor een derde was er wel enigszins, maar zeker niet op dit moment. sinds het verwijderen van de spiraal heb ik een behoorlijk gevoelige baarmoeder en ben ik wat oud bloed verloren al.
    begin van een mk? wie zal het zeggen.

    maandag moet ik opnieuw bloed prikken en adhv deze waardes kunnen ze inschatten waar het zit. Op de echo was nog niks te zien. in de baarmoeder alleen verdikt slijmvlies en that's it. volgens de gyn een normaal beeld bij een hcg van 300. Ik ben op zoek naar ervaringsverhalen. wie is ook zwanger geraakt met een koperspiraal en hoe liep dit af?
     
  2. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Zelf geen ervaring, maar mijn moeder is zwanger geraakt met een koperspiraal van mijn zus. Gezonde zwangerschap en baby!
    Geen complicaties verder. Ik hoop dat alles goed afloopt!! Zal wel even schrikken geweest zijn. Ben benieuwd naar je hcg maandag! Duimen!
     
  3. Mv1

    Mv1 Lid

    11 aug 2016
    64
    1
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Schrikken was het inderdaad ik ben ook heel erg benieuwd naar de waarde maandag... best vervelend zo dat wachten en de onzekerheid
     
  4. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Ach dat is schrikken zeg!
    Hopelijk krijg je snel meer info
    Ik hoop dat je je kan vinden in hoe het uiteindelijk loopt, moeilijk hoor
    Sterkte en zet hem op!
     
    Mv1 vindt dit leuk.
  5. Lieve91

    Lieve91 Actief lid

    15 feb 2021
    384
    353
    63
    Vrouw
    Hoi!

    Vijf jaar geleden werd ik ondanks een koperspiraal zwanger van mijn dochter. De koperspiraal zat al 2,5/3 jaar prima. En moest eigenlijk nog wel even mee gaan. Maar toch zwanger geworden!

    Ik ben toen naar de HA gegaan. Die heeft toen overleg gehad met de gyn van ZH. En die zei dat het verwijderd moest worden. Dat hebben ze toen gedaan.

    Moet wel zeggen dat deze HA die het had verwijderd nog nooit ervaring met spiralen had gehad. Lekker om dat achteraf te horen. Mij werd verteld dat de gyn had gezegd dat het 50% kans had op een miskraam. Als het spiraal werd verwijderd.
    Maar dat is niet gebeurd. En daar las ik toen ook weinig over gelukkig.

    Ik had ook buikpijn toen. Dus dat hoeft niet iets te zeggen hoor.

    Bij ons was het ook echt even schrikken. Wij waren net paar maanden samen.
    En dan ook nog de onzekerheid of het allemaal goed blijft gaan.
    Maar uiteindelijk heb ik toch een gezonde dochter gekregen!

    Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat alles goed verloopt!!
     
    Mv1 vindt dit leuk.
  6. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Heb je inmiddels al wat meer informatie a.d.h.v. het bloedprikken maandag?
     
    Mv1 vindt dit leuk.
  7. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Hier ook gehad, maar de spiraal was gezakt en zat al bij de bmm dus was er zo uit.

    ligt nu een dochtertje van 9,5 maand in de box:D
     
    Mv1 vindt dit leuk.
  8. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.136
    1.058
    113
    Bij mijn eerste echo was er ook alleen verdikt slijmvlies te zien. Ik hield mijn cyclus niet bij, dus ik wist niet precies hoe lang ik overtijd was. Ik had wel duidelijke kwaaltjes en een duidelijk positieve test. Spiraal werd verwijderd (was verzakt) en toen heb ik wat bruin bloedverlies gehad. Dat stopte weer. Mijn HCG was laag, prille zwangerschap of miskraam.

    Ik ben naar huis gestuurd om af te wachten. Bleef kwaaltjes houden (oa misselijk en overgeven, zeer pijnlijke borsten). Na 4 dagen kwam miskraam op gang (zeer heftige krampen, rugpijn en rood bloedverlies) en verdwenen de kwaaltjes als sneeuw voor de zon. Vermoeden is dat de koperspiraal de innesteling heeft verstoord, waardoor het eigenlijk geen goede kans had. Ik heb begrepen dat tot 70% van zwangerschappen bij koperspiraal die nog in baarmoeder zit op (vroege) miskraam uitlopen.

    Ik heb een controle gehad een kleine week na miskraam, toen was alles 'schoon' en HCG niet meer aantoonbaar. De klachten was miskraam hebben totaal 2 wkn geduurd en 5 wkn daarna werd ik weer normaal ongesteld.

    Het was een heftige emotionele rollercoaster... Die uiteindelijk het laatste zetje was om toch voor een derde kindje te gaan. Een dik half jaar later werd ik gepland zwanger.
     
    Mv1 vindt dit leuk.
  9. Mv1

    Mv1 Lid

    11 aug 2016
    64
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb zeker een update!

    maandag heb ik opnieuw bloed geprikt en in de middag de uitslag gekregen. HCG was gestegen naar 1200. Ten aanzien van de eerste keer bloedprikken was het verdubbeld zoals je mag verwachten bij een ‘normale’ zwangerschap (in de baarmoeder). Echter... door het spiraal durfde ze het nog niet met 100% zekerheid te zeggen.

    vandaag heb ik weer een echo gekregen en dit keer was er inderdaad, en gelukkig, een vruchtzak te zien ín de baarmoeder! Heel pril nog, zoals verwacht. Ik ben nu ongeveer 5w2d. Het was hoog in de baarmoeder ingenesteld.

    wat me overigens niet lekker zit is dat de gynaecoloog ook bloed of vocht in de baarmoeder zag zitten. Dit zat onder de vruchtzak, volgens de gynaecoloog was dat in ieder geval gunstig. Toch baart het mij zorgen. Dit zat er vorige week nog niet met de echo. Een oorzaak zou misschien kunnen zijn dat het komt door het verwijderen van het spiraal. Daarnaast gaf de gynaecoloog aan dat ik eventueel ook rekening moest houden met een (beginnende) miskraam. Op dit moment heb ik nog geen bloedverlies... maar uiteraard voelt dit niet prettig en ben ik er onzeker door.

    over 1,5 week staat er een nieuwe echo gepland om dan hopelijk een vruchtje te zien met kloppend hart. We hebben besloten om er voor te gaan en het te houden

    Nu nog hopen dat het kleintje zo eigenwijs blijft als dat ‘ie tot nu toe was en blijft zitten.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,3 KB
      Weergaven:
      125
  10. Mv1

    Mv1 Lid

    11 aug 2016
    64
    1
    8
    NULL
    NULL
    bedankt voor het delen van jouw ervaring! Mijn spiraal is vrijdag verwijderd en vandaag zagen ze op de echo wel bloed in de baarmoeder onder de vruchtzak. Mij is inderdaad ook medegedeeld dat het verwijderen van een spiraal kan zorgen voor een miskraam. Ik hoop dat dit hier niet het geval is. Ik heb in ieder geval geen bloedverlies of iets dergelijks.. hopen dat dit zo blijft!
     
    Lieve91 vindt dit leuk.
  11. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Jeetje wat spannend allemaal!! In ieder geval lijkt het een goed begin! Ik duim voor een mooie afloop!
     
    Mv1 vindt dit leuk.
  12. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.288
    921
    113
    Vrouw
    @Mv1 wauw wat een spannende tijd! Gaat het goed tot nu toe? Ik wens je een goede zwangerschap toe!
     

Deel Deze Pagina