snel buitenadem

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door draakje24, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draakje24

draakje24 Actief lid

31 dec 2011
    399
    0
    16
    Hallo

bijna 15 weken zwanger..en al vanaf het begin snel buitenadem
    Als ik een stuk heb gelopen of de trap op en af

En uiteraard zal conditie ook wel beetje meespelen
    Wie heeft dat nog meer of gehad tijdens de zwangerschap?

Thnxx:)

2. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    In het begin van mijn zw was ik dan wel snel moe en daardoor vaker buiten adem.
    Maar nu ik 8 mnd ben is het omdat ik minder ruimte heb door mijn grote buik.
    Ik zou dus zeggen: het wordt waarschijnlijk alleen maar erger maar kop op, het is maar even (totaal 9 mnd :D) en in die tijd gewoon wat gas terug geven. Nu mag het;)

3. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Heel herkenbaar! Ik ben nog mar 6 weken maar heb er al een week of 2 last van... pfffffff...
    Belooft inderdaad nog wat. :D

4. draakje24

draakje24 Actief lid

31 dec 2011
    399
    0
    16
    Moe ben ik niet gelukkig

Maar had ook met 4 a 5 wkn al last van
    Op zich het is niet heeel erg, Dan idd maar even wat gas terug
    Maar soms wel erg lastig

ach ja het is 9 mnd hihi

5. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik heb daar ook last van.
    Vooral als ik snel de trap op ren.

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Komt me bekend voor... even trap op en af om de was te halen en ik sta te hijgen bij de wasmachine hahaha

7. mrs B

mrs B Actief lid

5 jun 2010
    176
    3
    18
    Vrouw
    secretaresse
    Noord Brabant
    Hier ook 1 en al herkenning:D

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik dacht al dat ik de enige was! Niet dus!
    Vorige week toen ik de berg op liep in Oostenrijk, man o man, kreeg geen lucht meer!
    Ook hier gisteren tijdens het wandelen met een vriendin, buiten adem!

Dat belooft nog wat!;)

9. Enjoylife

Enjoylife Niet meer actief

Ik merkte dit gisteren op mijn werk voor het eerst!
    Ik moet best grote afstanden lopen en normaal doe je dat gewoon even, en gisteren was ik gewoon kortademig. Ik zei nog tegen een collega dat ik hoopte dat er niets aan het broeien is ( 3x eerder longontsteking gehad )

Goh wist niet eens dat dit een symptoom was :D

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Yup, dit heb ik ook al vanaf het begin eigenlijk. Moet soms echt naar adem happen, niet alleen na inspanning, soms ook gewoon zomaar terwijl ik rustig zit. Heeft bij mij te maken met m'n lage bloeddruk en inmiddels duwt de baby ook vaak naar boven waardoor ze me m'n adem even ontneemt ;)

Tijdens de zwangerschap ga je meer zuurstof per ademhaling op nemen en moet je ook bij uitademen meer koolstofdioxide kwijt aan de lucht, daardoor is het vrij normaal dat je bv zwaarder gaat ademen of sneller het gevoel hebt buiten adem te zijn. (Ik adem 's nachts nu ook heel zwaar volgens mij man, terwijl ik voor de zwangerschap vrijwel onhoorbaar ademde.)

11. Phal

Phal Actief lid

20 sep 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    dit dus! Heb er zelf ook bijzonder veel last van, elke inspanning is reden tot kortademigheid en heb het gevoel altijd zuurstof tekort te komen. Nare zwangerschapskwaal, maar niet zeldzaam!

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Heel herkenbaar.

1 etage op met de trap op een gegeven moment, en ik moest 5-10 min gewoon bijkomen.

(na de bevalling was dit redelijk snel weer weg trouwens)

13. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    heul herkenbaar!!! Ik heb toch best een goede conditie, rende 15 km hard voor ik zwanger raakte, maar echt, ik moet zo vaak op mijn ademhaling letten... Of na inspanning snel moe (erg leuk als de dansles geeft aan kinderen; praten en bewegen tegelijk) of gewoon vanuit het niets...

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat heb ik ook! Dacht al dat ik gek aan het worden was, hhaha

15. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ja, van begin af aan (weer) herkenbaar....

niet alleen met lopen ofzo.... maar ook als ik te snel (druk) praat... dan moet ik soms echt op adem komen....

16. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Zo herkenbaar .hihi

17. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Hier ook snel buitenadem en ik heb best een redelijke conditie. Schijnt erbij te horen, ach, bijna op de helft dat houden we nog wel even vol. En af en toe even gas terug nemen :)

18. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ah ha nu snap ik dus waar het vandaan komt.
    Ik heb best wel conditie, en sport ook gewoon, maar snapte al niet waarom ik (indd met trap lopen) zo snel buiten adem ben.
    Het is zo erg dat als ik een verhaal wil beginnen ik echt eerst op adem moet komen.
    Maar goed ik ben niet de enige blijkbaar, dus ook dit zal wel over gaan :D

19. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    We zijn toevallig wel al een TOPprestatie aan t verrichten hoor... een kind "bouwen" kost ook veel energie....

heeft te maken met extra bloed... alles moet al extra rondgepompt worden enzo... vandaar ook dat het HB vaak wat lager ligt...en ijzer is ook voor zuurstofvervoer...

20. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik had een hele goede conditie voor ik zwanger werd, maar vanaf het prille begin liep ik te hijgen als een paard als ik hier de trap op liep, ik woon op 2 hoog. Zelfs als ik met de honden uit ging, was ik kortademig.

Dit is eigenlijk heel mijn zwangerschap zo geweest, tot 2 weken terug. Ik ben niet meer zo kortademig en ook de trap op gaat weer beter, ik denk dat het komt doordat de baby nu iets is ingedaald.

Maar het is dus heel herkenbaar wat jullie schrijven!

Deel Deze Pagina