Zwanger na een miskraam.Spannend!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Suzanne68, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

minimuis, tis op zich een onschuldig virus voor kinderen en niet zwangeren, maar als je het onder de 12 weken zwangerschap krijgt loop je 10% kans op een miskraam.

2. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Wat erg dan zit je nu in een onzekere toestand dat is helemaal niet goed. Ik hoop dat het niet jou uitslag was die ze zo wist en dat je vanmiddag toch nog goed nieuws krijg. Wat gaan ze anders doen je zoveel mogelijk opvolgen om te kijken of je kleine er geen last van heeft.

3. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat ga ik vragen als ze terug belt. Of ik na onze vakantie iig nog een keer bloed kan laten prikken en ik denk dat ze niks kunnen doen dan afwachten...er zijn geen medicijnen of antistoffen voor.

4. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Nou Tulip, dat is wel spannend zeg, maar het komt vast allemaal goed. Persoonlijk heb ik altijd een heel sterk 'dat overkomt mij niet' gevoel, dat kan je heel goed op de been houden, zelfs als het je al eens is overkomen. Dus bij deze: het overkomt jou niet hoor!

Wel fijn dat ik mijn positieve vibes hier toch nog kwijt mag, ik heb er namelijk heel veel. Misschien heel naief maar ik denk dat ik toch echt een gezond kindje op de wereld ga zetten deze keer. Ik heb gewoon voor de lol weer een test gedaan vanmiddag ondanks dat het echt niet hoefde en het is me toch een knaller! Zo positief is hij bij de vorige zwangerschap zelfs NA de mk (toen werden ze donkerder namelijk) niet geweest, dus deze keer zit er een supersterk wormpje zich heel hard groter te maken :)

De datum staat op de matcare tests op de kop, maar ik wilde de controlestrepen aan dezelfde kant hebben zodat je het goed kan zien. Van vrijwel niks te zien naar een dikke knaller in een week. Jippie!

Bijgevoegde bestanden:

5. tulip

tulip Niet meer actief

zo das zeker een mooi rijtje mamavsimone!

bedankt voor je positieve vibes...ik had van begin af aan wel het gevoel van: als de eerste echo goed is gaat dit kindje er komen, maar dit zijn weer andere factoren en dan maak ik mij best wel druk ineens.

6. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik weet niet hoe het zit met de symptomen als je het wel hebt, zou je er al last van moeten hebben of treft het alleen je vruchtje op dat moment? Ben je inmiddels al gebeld?

7. tulip

tulip Niet meer actief

nee nog niet gebeld. Het zit momenteel sowieso niet in mn bloed, dus symptomen heb ik nog niet. Het duurt alleen 1-3 weken voor het in bloed aan te tonen is, daarom wil ik nog een keer prikken. Maar de kans dat je het oploopt is wel aanwezig natuurlijk. Maar goed dat kan dus bij iedereen zijn..
    Tis alleen zo typisch na zoveel jaren werkzaam in de kinderopvang dat ik hier nog niet immuun voor ben

8. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Jeetje,wat een onzekerheid Tulip.Heel veel sterkte ermee!

9. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    @MamaVanSimone, wat een fijne plaatjes, gefeliciteerd! Ik duim voor een goede vette plakkerd ;)

@Suus, wat goed dat je het vruchtje gaat begraven. Ik kan me voorstellen dat je het daardoor 'concreter' kunt afsluiten. Jullie hebben misschien wel gezien dat ik het niet over 'sterretjes' heb als ik het over de twee miskramen heb. Ik voel heel erg de behoefte om me een beetje te 'distantieren' van hetgeen we verloren hebben, ik denk een soort zelfbescherming. Maar dat klinkt heel mooi verstandelijk, van binnen voelt het natuurlijk lang niet zo...
    Confronterend dat je weer aan de pil (moet) gaan. Heb je wel een fijne gyn? Ik ben heel blij met die van mij en dat helpt toch ook wel een beetje...

@Tulip, wat spannend allemaal weer...Ook hier wordt hard voor je geduimd.

Ik ben heel erg blij met dit topic en ik begrijp heel goed dat zwangeren hier misschien liever niet meer lezen/schrijven, het is allemaal confronterend en beangstigend, als je weer leest dat het bij iemand is misgegaan. Maar ook ik ben blij met elk berichtje dat er een goede echo is, want je gunt het elkaar zo en daarbij: elk stukje positiviteit kun je gebruiken in het leven, of je nu zwanger wilt/kunt worden of niet.

Hier gaat het soms wel, soms niet. Ik ga morgen een weekendje naar mijn moeder, even bij haar uithuilen en proberen de zinnen te verzetten. Zondag ga ik naar mijn zus, waar ook mijn vader naartoe komt voor Vaderdag. Ik zie er enorm tegenop: mijn zus is nu 20 weken en heeft een behoorlijke buik. De laatste keer dat ik haar zag, waren we nog allebei zwanger en nu sta ik aan de vooravond van een curettage. Eigenlijk zou ik haar liever niet zien maar ik kan haar natuurlijk niet blijven ontwijken, zij kan er ook niets aan doen. Maar dat vind ik momenteel denk ik nog wel het moeilijkste: geconfronteerd worden met andere zwangeren in de omgeving. Ik merk dat ik het moeilijk vind om blij te zijn voor hen, vooral voor diegenen die 'zomaar' in 1 keer een gezond kindje krijgen. Dan ben ik gewoonweg jaloers..

10. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Een post met een dubbel gevoel...

Wij hebben net goed nieuws gehad. Er zat een heel druk babytje in mijn buik. Zo mooi om te zien.

Heb niet iedereen gelezen maar Tulip dit maakt het wel spannend ineens. Hopelijk gaat alles goed. En Suus, mooi dat jullie iets willen doen. Misschien kan je de plant meeverhuizen? Van mijn miskraam heb ik een ring van manlief gehad, vind ik ook een heel mooie tastbare herinnering.

Ben iets te opgetogen om rustig op iedereen te reageren, sorry!

11. tulip

tulip Niet meer actief

stella..o wat fijn zeg, dat kunnen we allemaal wel gebruiken een positief berichtje!

12. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Yes, gefeliciteerd Stella!!

13. tulip

tulip Niet meer actief

nou nog steeds niet gebeld, heb zelf even gebeld en de voicemail. Ik probeer het straks nog wel even.

14. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@Stella...wat een goed nieuws!Gefeliciteerd.

15. sannez

sannez Actief lid

3 jul 2011
    272
    349
    63
    NULL
    NULL
    Yeehhhh Stella wat een goed nieuws! Dat is fijn het weekend ingaan!

Tulip, pfff spannend hoor, maar goed dat je er zoveel vertrouwen in hebt! Hou je ons op de hoogte?

MamavanSimone mooi rijtje heb je, ik heb thuis ook zo`n rijtje liggen ;)

RoAn, snap heel goed dat je boos bent, mag ook best! En zwangeren in je omgeving mijden is heel begrijpelijk, maar uiteindelijk zijn ze er toch. Misschien is het juist wel fijn dat het net je zus is en niet die ene vreselijke buurvrouw of collega....

Hier ook weer beetje positief, nog steeds een heel klein beetje bruin, maar het bloed van gisteravond heeft zich niet doorgezet. Ik begin bijna te geloven in de verhaaltjes van: goed doorbloede baarmoeder en daarom slecht helende wondjes (of zoiets). Zometeen lekker lang weekend weg en hopelijk wordt dat niet verpest door bloed

16. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Stella gefeliciteerd met je goede echo.

Roan ik wil je toch een fijn weekend wensen ondanks het verdriet en het is normaal hoor dat je die gevoelens nu heb. Ik ben zo vaak jaloers geweest niet te tellen gewoon.

Tulip heb je de vk nog te pakken gekregen weet je nog steeds niks.

Mama van simone mooi rijtje

Sannez jij ook een fijn weekend en ik duim dat het zonder bloed gaat zijn.

Suus ging jij ook weg van het weekend of blijf je thuis

17. tulip

tulip Niet meer actief

nou uiteindelijk nog te pakken gehad. Het was idd mijn uitslag. Ik moet maandag de 27e opnieuw bloed laten prikken omdat het 1-3 weken kan duren voor het in het bloed aan te tonen is.
    Als ik besmet ben kan het zijn dat ik mijn kindje aansteek, maar dat hoeft niet. Van degenen die hun kindje wel aansteken krijgt ongeveer 10% een miskraam. Daar kun je niks tegen doen, das gewoon afwachten, wel wordt het dan met echo-onderzoek in de gaten gehouden, maar tot 12 weken is het heel lastig.

Ik probeer het even van mij af te zetten en morgen lekker op vakantie te gaan.

18. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Tulip ondanks alles toch een fijne vakantie. Het kan dus ook nog zo zijn dat je het niet heb als ik het goed begrijp. Dan duim ik dat er niks aan de hand is

19. tulip

tulip Niet meer actief

minimuis, ja de kans is er zeker dat ik het niet heb..maar het maakt het allemaal even zo spannend he.

20. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    ja dat klopt ik duim dat je het gewoon niet heb dat je dezelfde uitslag als nu heb over 3weken zodat je opgelucht adem kunt halen. Maar het is en blijft stressen voor nu net alsof je dat al niet genoeg heb.

Deel Deze Pagina