Zwanger na een miskraam.Spannend!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Suzanne68, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Tulip, we gaan er gewoon vanuit dat je het niet hebt, ga lekker van je vakantie genieten, ontspannen is hartstikke belangrijk nu! Geniet ervan en probeer het een beetje los te laten.

Sannez, mooi dat het bloeden niet echt heeft doorgezet, nu lekker gaan genieten van je weekendje weg!

Ik ben vanochtend bij de anesthesist geweest. Hij herinnerde me zich nog, hij zei: wat is dit nou, we hadden toch afgesproken elkaar niet meer te zien? Dat deed me vreemd genoeg best goed, ik voel me in goede handen bij zulke mensen. We waren snel klaar; helaas klopte alle gegevens van vorig jaar november nog. Hart was goed, bloeddruk prima, dus dat zit allemaal goed. Ik heb weer gekozen voor algehele narcose, ik wil er gewoon niet bij zijn. Kan iemand me vertellen hoe zij de tweede keer curretage heeft ervaren, was die anders dan de 1e? Pijnlijker, minder pijnlijk? Ik zie er toch best wel weer tegenop...

2. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Roan mijn tweede curettage was er 1 van een 2ling lichamelijk heb ik het niet als zwaarder ervaren geestelijk dan weer wel. Het was ook nog eens kerstavond mijn vriend mocht me ophalen van de uitslaapkamer omdat ik maar bleef huilen.Daarna heb ik voor pillen gekozen dit vond ik iets makkelijker omdat je dan gewoon thuis ben in eigen omgeving plus mijn vriend was ook thuis

3. Hallo meiden, hier gisteravond teruggekomen van een paar daagjes Frankrijk en vandaag wat geluierd. Jullie hebben veel gekletst in de tussentijd, kan het niet bijhouden.
    Alle meiden die onlangs posi hebben getest.. allemaal van harte gefeliciteerd en ik hoop dat alles goed blijft gaan deze keer! Het zal altijd eng blijven nadat een zwangerschap blijft mislopen, maar blijf geloven in een goede afloop. Ik weet dat het moeillijk is, na 3 MK, overleden dochtertje en deze zwangerschap al wekenlang bloedverlies.. don't give up! Hier zit zelf de angst voor een vroeggeboorte er flink in, afgelopen week telkens rood bloed verloren, en onderbuikpijn, bleek bandenpijn te zijn.. bloed is nu sinds 2 dagen weg, dat is een record! Durf nog niet te juichen maar het voelt direct beter aan.

Enne wat mij betreft kan er evengoed ruimte zijn voor de verdrietige als de goede verhalen. In het leven zijn er altijd goede en slechte momenten, ik hoop alleen maar dat ik anderen kan steunen op één of andere manier.. en hoop dat het voor sommigen niet te moeilijk is om de positieve verhalen te lezen. Weet dat dat soms moeilijk is als je het zelf niet kunt beleven. Afgunst is dan ook geen rare emotie.. wel moeilijk als je het hebt, heb hier niemand een zwangerschap kunnen gunnen de eerste maanden na het overlijden van mijn dochter*. Gelukkig is het weer goedgekomen. Op een dag kan je er vrede mee hebben, met wat er is gebeurd.. dan kan je het accepteren. Kan best een tijd in beslag nemen, maar het zal komen.

@ Dreamz, wat verschrikkelijk naar dat het nu weer mis blijkt te zijn :( heel veel sterkte met alles.. neem je tijd er voor.
    Ik weet ook niet wie die regels bedacht heeft, maar zou ze ook maar al te graag willen veranderen.. :(

@ Girafje, je leest het vast niet meer, maar.. wens je een heerlijk zorgeloos weekendje weg toe! Met al die nare gebeurtenissen van anderen besef je je inderdaad maar al te goed wat een wonder het is om een gezond kind te hebben rondlopen. Knuffel je dochter maar extra!

@ MamaVanSimone, mooie testen hoor, gefeliciteerd! Hou de positieve vibes er maar in, aan de negatieve hebben we niks.. deze keer gaat vast goed! Positieve vibes zijn niet per definitie naiëf hoor ;)

@ RoAn, die gevoelens die je hebt, zijn heel normaal, maar wel moeilijk. En logisch dat je er tegenop ziet dat je je zwangere zus weer ziet. Denk dat het belangrijk is dat je je gevoelens met haar bespreekt. Zij kan het natuurlijk ook niet veranderen, maar dan kan je het tenminste kwijt en is het duidelijk dat het niet is dat je het haar niet gunt, maar dat het gewoon moeilijk is dat het bij haar wel goed gaat en bij jou niet.. of weet ze niet dat je momenteel nog zwanger bent? Lees dat je nog 5 dagen moet wachten tot de curretage, hoop dat 't een beetje meevalt..

@ Sannez, hoe ver ben jij nu zwanger? Vervelend he dat bloedverlies, krijg je iedere keer de zenuwen van, maar zolang er niets echt doorzet is er nog genoeg kans dat de kleine lekker blijft zitten.

@ Stella, wat fijn dat de echo weer goed was. Durf je nu langzaamaan wat meer vertrouwen te hebben erin?

@ Suus, zou je niet liever het vruchtje in een grote pot begraven met een iris erop? Zo kan je haar meenemen als je gaat verhuizen.. Het is wel fijn om iets van een gedenkplek te hebben. Hier staat de urn onmiskenbaar duidelijk in de woonkamer, altijd aanwezig.
    Het huilen is inderdaad goed, het verdriet moet er op meerdere manieren uit, anders sluit je het van binnen op. Laat de tranen gaan, schrijf er over, praat er over!

@ Tulip, jekkes dat is minder dat je niet immuun bent voor 5e ziekte nu het zo dichtbij is. Ik ben zelf ook niet immuun, daarnaast ook niet voor rode hond. Maar heb zelf niemand in mijn omgeving die dat heeft en ben het eerste trimester door natuurlijk.. Hou je nu afstand van degene met de 5e ziekte? Hoop dat je een fijne vakantie gaat hebben, ondanks dit wat beangstigende nieuws.

Volgens mij heb ik iedereen wel gehad zo, sorry wie ik ben vergeten ;)

4. Afspraken

21-6-'12 Kwebbel echo (6wk4d)
    25-6-'12 Minimuis echo (22wk5d)
    27-6-'12 Tulip echo (9wk1d)
    28-6-'12 Girafje echo (7 weken)
    03-7-'12 Stella combinatietest (12wk4d
    04-7-'12 Lyanna gyn+echo (28wk2d)
    06-7-'12 Babyengel, GUO (18w3d)

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Afspraken

21-6-'12 Kwebbel echo (6wk4d)
    25-6-'12 Minimuis echo (22wk5d)
    27-6-'12 Tulip echo (9wk1d)
    28-6-'12 Girafje echo (7 weken)
    02-7-'12 MamaVanSimone (7w1d)
    03-7-'12 Stella combinatietest (12wk4d
    04-7-'12 Lyanna gyn+echo (28wk2d)
    06-7-'12 Babyengel, GUO (18w3d)

6. tulip

tulip Niet meer actief

babyengel, zo jij hebt goed bijgelezen;)

Ik heb de afgelopen 2 weken alleen telefonisch contact met haar gehad, maar zou nu weer op visite kunnen...ze is niet meer besmettelijk en zoontje heeft het al gehad. Gelukkig maar, want het is een goede vriendin

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb trouwens helemaal nul komma nul kwalen. Het is dat ik die test heb gedaan en ik niet ongesteld ben geworden want anders geloofde ik het niet..

8. Goed he Tulip. Volgens mij is de kans bij jou maar heeel klein dat je het hebt (gehad). Hopelijk is bij haar ook alles goed met d'r kindje.

9. tulip

tulip Niet meer actief

Babyengel, ja alles was goed. Ze moet nog een paar weken in het erasmus onder controle blijven voor de zekerheid

Wij vertrekken zo op vakantie, spreek jullie over een weekje.

10. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Dank voor alle felicitaties ladies. Het is nog steeds een beetje onwerkelijk allemaal, maar gister heb ik mezelf erop betrapt dat ik stiekem in gedachte de kinderkamer zat in te richten. Ik begin er dus best een beetje in te geloven!

@mamavansimone zo die testjes zien er goed uit! En super toch dat je zo positief bent en weinig kwaaltjes hebt. Ik vind het altijd een enorme dooddoener maar nu ik sinds gister weer een heel heftige misselijkheid te pakken heb, zeg ik het toch: geniet van de dagen dat je je goed voelt!

@sannez geniet van je weekendje weg. Hopelijk geen eng bloed meer!

@roan ik begrijp zo hoe je je voelt. Het leek het laatste half jaar wel of er op iedere straathoek een zwangere stond. Toen in 1 week 3 vriendinnen hun zwangerschap bekendmaakten moest ik best even slikken. Je gunt het iedereen want het is zo mooi, maar toch knaagt dat gemis bij jezelf op de achtergrond. Sterkte dit weekend en met de curretage!

@babyengel ik begin er idd vertrouwen in te krijgen! In deze zwangerschap, maar ook weer in mijn lichaam. Natuurlijk komen er nog spannende echo's aan en ik heb wat rondgedrenteld in de Prenatal zonder iets te kopen, maar merk wel dat ik nu af en toe over januari en een dikke buik durf te dromen. Hoe is het met jouw buik, begin je die al flink te zien? Ik zie bij vriendinnen dat het op jouw termijn nog heel erg kan verschillen.

Jullie allemaal veel plezier met de weekendjes weg!

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Stella hier tot nu toe alleen maar kleine dingen gekocht al wel de babykamer helemaal bij elkaar. Zaterdag gaan mijn vriend en ik echt kopen nu we ook weten dat we een zoon krijgen.

Babyengel willen jullie het geslacht weten.

12. @ Minimuis, nog gefeliciteerd met jullie zoon hè, en de goede echo natuurlijk! Altijd fijn als de baby met 20 weken goedgekeurd is.. kan zelf niet wachten tot de GUO.. ik wil het geslacht wel weten, maar eigenlijk ben ik lang niet zo nieuwsgierig als vorige keren (toen wist ik het met 15 weken al). We merken wel of het een jongetje of een meisje is! Het is ook wel leuker shoppen als je het geslacht weet hè :p maar ik heb voor beide geslachten nog een boel kleertjes dus eigenlijk hoef ik niet veel te kopen. De kamers gaan wel op de schop hier.

@ Stella, mijn buik is al weken goed te zien. Ik zal zo een foto in mijn album zetten. Die is wel van 14 weken en een paar dagen, maar mijn buik ziet er redelijk hetzelfde uit. Omdat dit mijn derde kindje is gaat het zo hard! Mijn baarmoeder komt al tot de navel!
    Leuk he om al stiekem weg te dromen bij kleertjes en spulletjes. Kopen kan altijd nog. Ik denk nu ook soms goh.. zouden we nou echt begin december al zo'n klein hummeltje vasthouden? :D

13. Stella80

Minimuis babykleertjes die heel duidelijk voor een jongetje of meisje zijn vind ik (maar dat is heel persoonlijk natuurlijk) toch vaak schattiger. Anders heb je keuze tussen wit en .... wit :p Wat zullen jullie genieten om al die stoere pakjes en dingetjes te kopen!

De vorige zwangerschap wist ik zeker een jongen, nu toch meer het gevoel van een meisje omdat deze zwangerschap zo anders, 'heftiger' voelt. Maar dat kan natuurlijk ook het verschil zijn tussen een mk en een goede zwangerschap. Hoe dan ook. Ik kan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen, met 16 wkn sta ik op de stoep bij het echobureau. Benieuwd idd naar jou Babyengel!

14. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Mijn vriend zou van het weekend een foto maken. Maar jij heb al een flinke buik hahaha Ik ben ook niet zo slank dus valt het wat minder op;)
    Als hij gemaakt is zal ik hem erop zetten.

Stella goed zo dat je nu wat durf te gaan genieten bij mij kwam het pas met week 19 en nu begin ik er steeds meer in te geloven dat het ook ga komen.

Babyengel ik kan begrijpen dat je nu wat minder benieuwd ben al moet ik zeggen wij weten het ook nog maar pas dus hebben het goed volgehouden.

15. Stella80

Wow Babyengel wat een mooie buik! Ik geloof nooit dat mijn buik er over 5 weken zo uitziet, hij is nu nog best plat. Er zullen hooguit wat mensen denken dat ik de laatste tijd te weinig koekjes heb afgeslagen ;) Maar ja eerste kindje he.

16. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ben op schoolkamp geweest, dus van vanaf hier maar weer in.
    Wel wat meegelezen op mn telefoon.
    Ik zou het fijn vinden als ook de meiden bij wie het mis gegaan is hier blijven meeschrijven, als ze dit zelf ook fijn vinden natuurlijk.

Babyengel, wat heb jij een prachtige buik voor 15 weken!
    Hier wel een darmenbuikje en ik eet alles wat los en vast zit, dus dat helpt ook wel mee, hihi.

Stella, fijn dat je wat vertrouwen begint te krijgen in de zwangerschap.
    Was een zwangerschap maar voor iedereen onbezorgd he.

Tulip, fijne vakantie.

Minimuis, veel plezier met spullen aanschaffen voor de kleine!

Mamavansimone, hier ook nog niet veel kwaaltje. Maar dat komt misschien nog over een week of 2. Je testen zien er iig mooi uit.

Hier ook wel vertrouwen, zolang ik maar geen bloed zie.
    Vind het wel fijn dat ik donderdag al een echo heb, dan wordt het weer wat echter.

Liefs Kwebbel

17. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Sorry...vind het echt te moeilijk om te reageren op mooie buiken enzo....
    Denk dat het toch beter is om hier te stoppen.
    Heb zelf ook niet heel veel te schrijven meer.

Ik ben wel heel blij dat ik een topic ben begonnen waar nu heel veel mensen steun aan elkaar hebben.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap en kom af en toe nog wel even spieken hoe het met jullie gaat.

18. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Suus, ik begrijp het helemaal, ik vind het al supermoeilijk om die buiken te zien...Bedankt voor jouw steun hier en je lieve woorden, ik heb er enorm veel aan gehad! Je weet me te vinden als je er behoefte aan hebt.

19. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Als de andere meiden liever een vers topic beginnen ,begrijp ik dat overigens ook heel goed hoor.

Deel Deze Pagina