Zwanger na een miskraam.Spannend!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Suzanne68, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Lastig hoor, ik weet ook niet echt of ik wel of niet moet blijven schrijven hier. Wat mij betreft kunnen we dit topic houden voor iedereen die wat kwijt wil, positief of negatief. Het is zoals het is, ik wordt zelf niet onzekerder door andermans verhalen ofzo. Wat vindt de rest?

Vandaag ben ik 5 weken zwanger, maar ik merk toch dat mijn weekend erg druk is geweest. Ik heb nu een beetje buikpijn, dus ik zit lekker met een laptop op de bank niks te doen en voetbal te kijken. Ik vind het wel spannend, hoop niet dat het nu alweer mis gaat. Maar ik besef ook dat ik er niks aan kan doen en dat het gewoon komt zoals het komt.
    Gewoon maar afwachten dus.

2. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Spannend MamaVanSimone, ik hoop dat alles goed mag blijven gaan bij jou!

Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan. Vanochtend kreeg ik een telefoontje van het zh dat ik me woensdag om 13 uur kan melden voor de curretage, ik sta om 15 uur ingepland op de OK. Ik zie er tegenop en zal tegelijkertijd blij zijn als het zover is: ik wil vooruit kijken.
    Ik worstel heel erg met de toekomst: hoe vaak gaat me dit nog overkomen, kan ik weer een teleurstelling aan? De gyn heeft ons een aantal onderzoeken aangeboden maar tegelijkertijd aangegeven dat er weinig kans is dat daar ook iets uitkomt waar ze daadwerkelijk iets aan kunnen. Dat vind ik ook moeilijk: hier op het forum lees je van alles over B12 spuiten, Utrogestan en wat al niet meer. En dan denk ik: moet ik dat misschien ook gaan doen, of laat ik me leiden door wat mijn gyn zegt? Supermoeilijk..
    Waar ik ook mee zit: fysiek is er niets tegen volgens de gyn om gelijk weer zwanger te worden maar zij gaf aan het wel verstandig te vinden om eerst op de menstruatie te wachten na de curretage. Maar bij mij duurde dat de vorige keer 9 weken! Ik weet niet of ik daar wel weer op kan en wil wachten...Hoe zien jullie dat?

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik wilde daar ook niet op wachten hoor, ik vond het verschrikkelijk om steeds die positieve testen te zien en daardoor te weten dat ik er nog niet helemaal vanaf was. Maar omdat ik daardoor ook helemaal geen idee had wanneer mijn eisprong was is het toen niet gelukt om meteen weer zwanger te worden, sterker nog, ik was daarna heel erg onregelmatig dus we zaten er steeds naast met klussen. Tot vorige maand, toen hebben we een klusmarathon gehouden omdat ik het zat was en is het weer gelukt.

Je moet gewoon doen wat je zelf het fijnst vindt. Ik zou het heel goed snappen als je er meteen weer voor gaat.

Ik heb vandaag MvM gemaild, vrijdagmiddag komt ze langs. Ik heb geen echte buikpijn meer, maar besef wel weer dat het nog heel pril is en het dus nog mis kan gaan....

4. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Even een update en meteen een vraagje aan de helaas ervaringsdeskundigen hier..Sinds vanochtend rond 11.30 uur heb ik heel licht bruin bloedverlies. Enerzijds ben ik hier blij mee: eindelijk doet mijn lijf wat het behoort te doen, anderzijds weet ik ff niet hoe ik dit moet plaatsen tov de curretage die voor woensdag gepland staat. Moet ik hier nu wel mee doorgaan of gewoon zelf afwachten of mijn lichaam het helemaal uitstoot? Wat zouden jullie doen?

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Jeetje Suus!

Ik kom hier even bijlezen na een week en lees ik dit... Wat verschrikkelijk voor jullie!

Heel veel sterkte meid!

Liefs

6. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Roan ik zou de curettage laten staan als je meer bloed ga verliezen dit even door geven dan zullen ze even kijken met een echo of je schoon ben of hoever je miskraam is aan de hand daarvan zullen ze dan beslissen om de curettage door te laten gaan of dat het toch niet nodig is.

7. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Terug van een geslaagd weekendje weg! Vandaag is mijn dochter ook nog jarig, maar gelukkig vieren we dat zaterdag. Straks lekker naar bed en bijkomen!
    Lees morgen alles bij!

8. sannez

sannez Actief lid

3 jul 2011
    272
    349
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben ook weer terug van een weekendje weg. Pff ik had het wel zwaar, was echt moe zeg en door de stad heen sjouwen was eigenlijk iets te veel gevraagd, dus heerlijk veel geslapen :)

Ben nog niet helemaal bijgelezen, maar dacht laat even weten dat er hier weinig verandering is. Geen rood bloed meer gezien sinds donderdag, maar nog steeds bruine en roze afscheiding. Laatste dagen ook wel steken, maar doen me niet denken aan miskraam buikpijn. Sinds gisteravond echt gigamisselijk en nu nog steeds... Ik beschouw het maar als een goed teken.

9. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Girafje gefeliciteerd met je dochter

Mooi dat bij iedereen zijn weekend goed is verlopen.

10. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ minimuis: dank je wel!

@ sannez: duim voor je dat alles goed blijft gaan!

11. Sorry Suus en RoAn. Snap dat het moeilijk is, had daarom alleen de link geplaatst zodat je het niet aan hoeft te klikken.. knuffel zal 't niet meer doen.

Girafje nog gefeliciteerd met je dochter.

MamavanSimone, blijft toch afwachten en spannend he. Ik vind zelf wat buikpijntjes echt niet negatief. Alle goede zwangerschappen had ik last van krampjes en steekjes gewoon door het groeien. Maar betekent niet dat het je niet zenuwachtig kan maken!

RoAn op zich hoef je geen menstruatie af te wachten vanwege lichamelijke redenen. De enige reden om een menstruatie af te wachten is zodat je weet dat je lichaam weer 'werkt' en daarna is de uitgerekende datum makkelijker te berekenen. Maar als je niet wilt wachten, kan je er weer voor gaan als het bloedverlies is gestopt.
    Verder is het natuurlijk aan jouzelf of je onderzoeken wilt voor de miskramen. Zijn de vruchtjes bij jou rond dezelfde termijn gestopt met groeien? Als ik hier op het forum lees, is er bij veel vrouwen met herhaalde miskramen toch echt wel een oorzaak te vinden (alleen worden niet alle oorzaken in NL (h)erkent!). Hier was het toch een B12 tekort sinds ik spuiten krijg gaat het ineens wel goed.
    Is het bloedverlies doorgezet trouwens?

12. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@Babyengel...geen sorry hoor.Je had het inderdaad netjes gedaan met die link.Het ligt echt aan mij en niet aan jou.

Ik weet dat ik hier niet meer zou schrijven,maar ik mocht ook nog wel mijn verhaal kwijt als ik zou willen :p

Heb het er heel zwaar mee.Blijf maar bang dat de gyn niet goed gekeken heeft.Dit omdat ons vruchtje groter was dan op de echo te zien was.Niet groot genoeg voor bijna 8 weken,maar wel groter dan ze heeft gezien.En nu blijft er maar door mijn hoofd malen dat ze helemaal niet goed gekeken heeft.Ik weet dat die ontkenning er wel bij hoort,maar maak mezelf (en Suusman) er helemaal gek mee.
    Alles is denk ik ook gewoon te snel gegaan.Woensdag foute echo,donderdag al mk.Denk dat ik het daarom allemaal niet zo goed kan bolwerken.Heb geprobeerd goede vriendin te bellen,maar die is er niet.Denk dat ze zingen is met haar koor.Dus vandaar dat jullie nu de klos zijn,want ik weet echt niet met wie ik dit soort plastische dingen anders moet delen.......

13. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Oh suus ben je bang dat je de pillen te snel heb opgestoken. Het ging zeker nogal snel maar dat is ook een normale reactie.

14. Suzanne68

Ik weet van de vorige keren dat ik precies hetzelfde had.Alleen toen heb ik de MA's eerst nog afgewacht.En daarna kreeg ik dan een echo om te zien of er al wat ging gebeuren en daarop zag je dan goed dat het nog steeds even groot was als met de 1e echo.En daar heb ik destijds nooit zo bij stil gestaan,maar dat was dan wle een gerusstelling dat het echt niet goed zat.Maar die ontkenning heb ik bij iedere ma gehad.Dat ze niet goed gekeken hadden enz enz.En het vruchtje zag er verder echt niet al 8 weken oud uit.Maar ik had echt een megavruchtzak en de placenta (die ik net verloren ben,vandaar inene weer die stress) was in mijn ogen ook behoorlijk.Maar misschien groeit dat normaal door,ook al loopt het vruchtje achter met de groei?
    Nou ja...zo maak ik mezelf helemaal gek op een dag dat ik me verder eigenlijk best ok heb gevoeld.....

15. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik herken het wel van de 2ling. De placenta groeit door ook de vruchtzak doe dit alleen het vruchtje stopt. Dat maakt het nog moeilijker om het te geloven. Ik vind het ook zo oneerlijk dat het jullie nu weer overkomt.

16. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Suus: Wat moeilijk voor je meid! Weet even niet wat ik moet zeggen op je op te vrolijken. Wil je wel bij deze een digi knuffel sturen en ik denk aan je!

17. Suzanne68

Dankjewel,dit is nou precies de geruststelling die ik even nodig had.
    Vind het ook oneerlijk...heb het er ook echt heel zwaar mee deze keer.Veel zwaarder dan de andere keren.Heb echt moeite om alles op een rijtje te houden.
    Heb vandaag wel lekker piano gespeeld.Suusman kan dat heel goed en die is het me sinds een maand of 3 aan het leren.En ik schijn aanleg te hebben ;) En ik vind dat heel fijn om te doen.En heb wat in de tuin gewerkt.Om maar een beetje buiten te zijn en niet zo in een depressie te schieten.En wat afleiding te hebben.Dus ik doe wel heel erg mijn best op de rails te blijven.Maar vind het echt verdomde lastig allemaal.Maar vandaag had ik op zich wel een goede dag.Veel beter dan de dagen ervoor.Dus het zal ook allemaal wel weer goedkomen.
    Nou ja...nogmaals sorry.Vind het zo lastig (ik vind blijkbaar veel dingen lastig ;)) om hier wel te komen zeuren en dan niet te reageren op jullie blije dingen.Dat voelt gewoon heel egoistisch van mijn kant af.

18. Suzanne68

Girafje...thanx voor de knuffel!:)

19. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Suus ik denk dat we dat allemaal wel kunnen begrijpen dat je dat nu niet op kan brengen en voel je daar niet rot over eerst jij dan de rest. Goed om te lezen dat je probeert om op de rails te blijven het is ook een rouw proces waar je tijd voor moet hebben. Van mij ook een dikke digi knuffel en blijf vooral je verdriet delen

20. Suzanne68

Jullie zijn echt te lief!
    Als in...heel lief...niet te lief.Er bestaat niet zoiets als te lief ;)

Deel Deze Pagina