Klopt inderdaad Suus, dat de placenta gewoon door blijft groeien. Je lichaam denkt tenslotte nog steeds dat het zwanger is. HCG kan ook gewoon blijven stijgen bij een MA.. Die ontkenning klinkt logisch, ik lees ook veel dat sommigen het toch ergens niet kunnen geloven en dan nog een echo nodig hebben om het daadwerkelijk te kunnen 'accepteren' dat het niet goed zit. Erg vervelend dat je nu het gevoel hebt dat het te snel is gegaan. Denk dat het een tijd duurt voor je dat kan accepteren, voor zover mogelijk. Knuffel en sterkte, en.. plaats alles wat je kwijt wilt maar hier hoor, vinden we niet erg! (ik niet iig, je gaat door een zware tijd)
Suus, maak je alsjeblieft niet druk of je nu wel of niet reageert op onze dingen. Hierbij ook een hele dikke knuffel van mij!
Pffff ik weet het niet hoor, maar heb het idee dat het hier ook weer misgaat. Nog geen echt bloedverlies maar wel nog steeds roze. Dat is toch niet normaal dat dat nu al 2 1/2 week er (op 1 dag na) elke dag is. Begin een beetje de moed te verliezen. Moet nog een week wachten op een echo....
@Sannez...hoe ver ben je nu?Misschien mag je eerder komen voor een echo?Op zich hoeft dat rozeverlies niets te betekenen.Maar kan me voorstellen dat het zo wel heel veel stress geeft en dan is het misschien toch fijner als er even naar gekeken wordt.
Ja dat is een goeie Suus, ben nu 6 weken. Verloskundige raadt het echter echt heel erg af eerder te gaan, omdat de kans ook groot is dat er dan nog niks te zien is (dat was de vorige 2 keren ook zo). Ik snap dat wel, dus wil daar ook wel in meegaan en mijn vriend ook. Maar poehee, wat duurt dat lang. Ik weet ook wel dat het niets hoeft te betekenen, maar vind het gewoon zo lang duren, het mag gewoon nu wel een keer stoppen van mij. Ben wel echt sinds 2 dagen letterlijk kots (ja echt) misselijk, dus beschouw dat maar als een goed teken dat mijn hormonen aan het toenemen zijn. Sorry, even een wanhoopsberichtje van mij! Heb weer een in-de-put-dag, klim er hopelijk morgen wel weer even uit!
@ sannez: dikke knuffel meid! snap dat je gek wordt van het lichte bloedverlies! hoop zo voor je dat alles goed is! Vandaag ook ff een dip dag op mijn werk! Het kost me gewoon veel energie om enthousiast te blijven reageren naar de kinderen. Vanmiddag tegen mijn bouwleider gezegd dat ik morgen naar de huisarts ga om mijn bloed te laten prikken omdat ik zo moe ben. Even een leugentje, want wil niet vertellen dat ik zwanger ben, want dat weet niemand nog (behalve mijn man en jullie). Dat vond ze een goed plan en ik heb ook meteen aangegeven dat ik volgende week woensdag vrij wil. Gelukkig vond ze dat ook geen probleem en ze vond het goed dat ik nu eens voor mezelf kies! Hoop zo dat ik volgende week donderdag een goede echo krijg en dan eindelijk een beetje durf te genieten! Straks ff lekker baantjes zwemmen met mijn schoonzus en dan lekker ontspannen naar bed! Heerlijk vooruitzicht!
@Babyengel, geen excuses voor het plaatsen van de foto's! Dat het even confronterend was voor mij en Suus, betekent niet dat jij je blijdschap hier niet mag delen! Er mag hier plek zijn voor iedereen, toch? Nou, het leven zit vol verrassingen, heb ik wel weer gemerkt...Na het minimale bloedverlies van maandag, werd het in de loop van gister een stuk erger. Rond 13 uur dacht ik: heb ik nou weeen? Ik kon geen houding vinden waarin ik prettig zat of lag, ik wist totaal meer wat ik met mezelf aan moest. Rond 16 uur toch mijn man maar gebeld die naar huis kwam. Ik heb denk ik in totaal zo'n 3,5 uur radeloos van de pijn rondgesjouwd in huis, toen opeens de pijn wegtrok. Toen ik naar de wc liep, viel het vruchtje zo uit me...Ik heb het zh gebeld, omdat ik vandaag dus ingepland stond voor die curretage, en mijn eigen gyn had dienst dus ik mocht meteen langskomen. Jammer genoeg kreeg ik de onderzoeken door een co-assistent die er nog weinig kaas van had gegeten, dus de echo, het onderzoek met de eendenbek en het voelen van de baarmoedermond duurden in mijn optiek nodeloos lang, en waren enorm pijnlijk, waardoor ik nu weer enorm zeurende buikpijn heb. Maargoed. De baarmoedermond was al gesloten, het vruchtje weg. Ze zagen nog wel wat bloed, maar als het bloeden gewoon gaat afnemen in de komende dagen, zal dat uit zichzelf verdwijnen. Mijn bloed is geprikt en dat was ook prima. Vanochtend nog even gebeld met de gyn die zei dat ze verwachtte dat ik 'uit mezelf' helemaal schoon zal zijn. Volgende week dinsdag naar haar toe voor na-controle. Ik vond het bepaald geen prettige ervaring, ik heb het vruchtje niet gezien maar het gevoel en het geluid toen het in de wcpot viel, zal ik nooit meer vergeten..Dan vind ik een curretage toch makkelijker; je bent er gewoon niet bij. Ook de pijn en het nabloeden ervaar ik anders dan na de curr: ik heb nog steeds wel wat zeurende krampen en het bloedverlies is heel anders. Maargoed, ergens ben ik ook wel blij dat mijn lijf eindelijk heeft gedaan wat ze moest doen.. @Suus, hoe gaat het met je meid? Die moeilijke dagen zijn ronduit k*t, maar zoals mijn moeder altijd zegt: ook die moeten geleefd worden..Het enige wat je op dat soort dagen moet proberen te doen, is gewoon leven. Ademhalen, eten, slapen, werken; niet nadenken, niet van jezelf eisen dat het allemaal leuk moet zijn. Dat komt wel weer. Het gevecht dat je met jezelf levert, is altijd het zwaarste en als je jezelf af en toe een break daarvan kan geven, ben je al een heel eind. @Girafje, gefeliciteerd nog met je dochter! @Sannez, ik duim voor jou!
@Roan...wat een nare ervaring is het zo voor je geweest.Knuf! Wel lief dat je man gelijk naar huis kwam. @Girafje...ik ga alvast duimen voor donderdag. Vandaag wel een redelijke dag.Het schrijven hier gisteren heeft erg geholpen en die vriendin belde nog terug.Met haar kan ik wel fijn praten.Zij kan overal wel goed tegen,dus ik heb uitgebreid het verloop van de mk kunnen vertellen met alle details.Klinkt misschien stom,maar daar had ik best behoefte aan.
Ha meiden, Ik moest flink bijlezen. Er is weer een flinke achtbaan aan emoties langsgekomen zie ik. Heftig. @roan fijn dat het achter de rug is, het lijkt me een heel heftige ervaring. Ik heb het vruchtje verloren met cytotec maar moest toen alsnog gecurreteerd worden. Beide dus meegemaakt in 1 miskraam. En ik ben het met je eens, curretage is beter. Gewoon weg en weer wakker worden en dan is het gebeurd. Maar ja, daar kleven weer risico's aan. Dus fijn dat het zo vanzelf goed is gekomen. @suus wat een onzekerheid nog he. Eén dag is inderdaad wel erg snel om afscheid te nemen van je zwangerschap en de dromen voor het kindje. Super dat je vriendin er voor je was. Het lucht toch op om je verhaal te delen, ook de plastische details. Nog maar een digi-knuffel voor jou dan! @sannez ben even kwijt hoe lang je nog moest wachten op de echo. Misschien kan je proberen met 7 weken te gaan? Dan zou je iig een kloppend hartje moeten zien. Ik snap zelf ook werkelijk niet meer hoe ik het tot 9 weken heb kunnen uitzitten. Hier ook kotsmisselijk, ik heb zelfs mijn ketting afgedaan omdat het me teveel werd. Zie het als een goed teken! @girafje spannend! Ik duim voor je mee. En voor een goede vriendin die donderdag de 20 weken echo heeft. Hier net een weekendje weg geboekt naar Londen voor manlief zijn verjaardag. Door alle opwinding over de zwangerschap was ik zijn verjaardag toch bijna uit het oog verloren
@Stella...Londen leuk!Wij zijn pas geweest en vonden het er helemaal geweldig.Ik weet niet of je wel eens eerder bent geweest.Maar in St James park heb je eekhoorntjes die je kunt voeren.Echt helemaal lief.Dat vond ik het leukste van de hele trip En alvast gefeliciteerd met je man!
@suus mijn ex woonde in Londen dus ik ben heel vaak geweest Maar dat is ondertussen ook al ruim 10 jaar geleden (tienerliefde) en ik ben nog nooit naar die eenhoorntjes geweest. Klinkt te schattig, komt op de lijst!
Londen is zooooo leuk, ik ben er al veel te lang niet geweest. Ik heb daar vrienden wonen maar het komt er nooit van om er weer naartoe te gaan Morgen komt MvM, spannend hoor! De vorige keer had ik een teleurstellend lichte test en toen ging het ook mis. Ik denk dat ik deze keer met de urine die ik op moet vangen ook nog zelf ga testen, dan weet ik ongeveer wat ik kan verwachten.... Ik voel me nog steeds heel goed, helemaal geen kwalen enzo. Hoe is het met de rest?
@Stella...wat romantisch zo'n lange afstandsjeugdliefde.Kwam hij ook echt uit Londen of woonde hij daar alleen? @MamavSimone...heerlijk toch geen kwalen.Spannend morgen!Veel succes. @eekhoorntjes: Bekijk bijlage 254570
suus mooie foto van de eekhoorntjes Hier net de vakantie geanuleerd zou met mijn moeder en zus gaan begin okt en ben eind okt uitgerekend dus dat gaat niet door teminste ik ga niet mijn moeder en zus gaan wel
@roan, fijn dat het voorbij is, maar wel heftig als je rekent op curretage en het dan ineens vanzelf komt. Die heftige buikpijn herken ik wel hoor, vreselijk ik kon alleen maar krom liggen van de pijn. @suus, fijn dat je er ook met iemand over kan praten. mocht ze af en toe niet beschikbaar zijn, post vooral het forum lekker vol! @stella, ik mag woensdag komen voor een echo, ik ben dan 7 weken. En lekker een weekendje London! Ik moet zeggen dat ik een stedentripje afgelopen weekend flink vond tegenvallen, maar misschien heb je geboekt als je alweer wat verder bent, dan voel je je hopelijk ook wat beter! @mamavansimone, spanned zeg de test morgen! Wel fijn dat je geen kwaaltjes hebt. Dat kan ik niet zeggen. Ben echt enorm misselijk en moe. Kan het amper volhouden om te werken. Gelukkig mag ik ook veel thuiswerken, dus ga ik vaak smiddags naar huis om ff een uurtje te liggen. Hier verder nog steeds roze/bruine afscheiding, ik weet niet of het nu meer of minder wordt, kan het uren bestuderen, maar wordt er ook weer niet veel wijzer van. Toch maar gewoon afwachten. Nog een klein weekje!
Vanochtend wakker geworden met een zere keel, verklaard meteen mijn dip dag gister. Straks maar tabletjes nemen van vsm, die kunnen als het goed is geen kwaad. Nu durk met voorbereidingen voor de verjaardag van mijn dochter zaterdag en dan echt aftellen tot de echo!
Zere keel heb ik ook en een zeer plekje op mijn tong. Mijn weerstand keldert altijd heel rap als ik zwanger ben dus een griepje zit er binnenkort wel aan te komen denk ik. Ik heb nu lekker weekend! Morgen weer zwemmen met mijn meissie