Heel herkenbaar, hier ook een zere keel en verkouden. Sannez, blijft spannend voor jou zeg! Minimuis, de annulering van de vakantie heeft gelukkig geen vervelende reden. Stella, leuk zeg, samen een weekendje naar Londen. Lekker genieten. Girafje, gefeliciteerd en een fijne verjaardag. Suzanne, fijn dat je goed met je vriendin hebt kunnen praten over de miskraam. Dat hielp mij ook het beste, hier vooral mn moeder waar ik goed mee kon praten en mn man trouwens ook. Roan, fijn dat je lichaam het zelf opgelost heeft. Is heel heftig he, als er echt een vruchtje uit komt. Sterkte joh, de komende tijd. Denk aan je! Vandaag had ik de echo. Er klopte een hartje! Ze dacht wel dat ik een paar dagen minder ver was. Dat kan kloppen, want ik heb 14 dagen vanaf mn positieve ovutest gerekend. Dinsdag 3 juli heb ik weer een echo, laat mn banner maar even zo staan. Ik merk wel dat een echo voor mij nu niet zoveel waarde heeft. Bij de miskraam had ik heftig bloedverlies gehad en zag de echo er prachtig uit. Ik vind het moeilijk dat ik niet echt kan genieten al heb ik wel vertrouwen in deze zwangerschap. Liefs Kwebbel
Mijn jeugdliefde woonde inderdaad in Londen Camden Town. Denk dat ik daarom verliefd op hem was, veel te spannend! We zijn 4 jaar bij elkaar geweest dus ook nog best lang. Twee weken nadat het uit was kwam ik mijn huidige man tegen. Dat is nu al weer 12 jaar geleden. Poe wat klink ik zo oud We gaan halverwege juli pas, tegen die tijd ben ik 14/15 weken. Ik hoop me dan een stuk beter te voelen...
@kwebbel wij deden aan synchroon-posting Gefeliciteerd met de goede echo! Het zal nog wel even spannend blijven maar dit is alvast een heel positief begin!
@kwebbel, juhhh de eerste goede echo is er in elk geval! Snap dat je het moeilijk vindt te genieten, maar dit is iig een begin! Toch dus van mij een gefeliciteerd hoor!
Meiden, goedenavond!!! Hier even een paar dagen minder aanwezig geweest, maar had het afgelopen dagen wel druk en heb ook veel pijn. Dus 's avonds gewoon te moe om te reageren. Dus voor iedereen maar een dikke knuff!!! Hier vanmiddag naar een bekkenfysiotherapeute geweest en na dit 1e intake gesprek met uitgebreid onderzoek diagnose bekkeninstabiliteit. Ik moet dus heel rustig aan doen, maar wel blijven bewegen. Verder omdat ik volgende week in derde trimester zit gaat behandeling nu vooral bestaan uit oefeningen en tips om te proberen iets minder pijn te hebben. Maar ze zei al dat ik zo het nu lijkt toch een bekkenband moet gaan dragen bij lopen en staan. Maar dat gaan we aankomende weken bekijken hoe en wat. Woensdag mag ik weer naar fysio en krijg nog een foldertje met oefeningen en tips voor de tijd in mijn mail. Zwangerschapsyoga is goed en dat mag ik ook gewoon doen. Ontspanning en die oefeningen (waaronder ook bekkenoefeningen met haar besproken) zijn goed. Dus al met al hoop ik zo de laatste 13-15 weken nog wat uit te kunnen houden. Kwebbel, voorzichtig gefeliciteerd met een kloppend hartje. Roan en Suus, denk veel aan jullie meiden. Liefs.
Ik ben weer een stapje verder, de MvM test was een dikke knaller, de vorige keer niet. Ik ben helemaal opgelucht, dit gaat goedkomen!
Fijn MamaVanSimone, is toch lekker om te zien, vond ik ook. Hier krijg ik al 2 weken op rij gewoon nieuwe kratten van MvM terwijl ik duidelijk heb doorgegeven dat ik niet meer mee wil doen. Erg pijnlijk. Vorige keer ben ik wel nog een tijdje doorgegaan maar ik vind het nu echt te confronterend. Hier gaat het wat minder. De buikpijn is er nog steeds, maar het bloedverlies lijkt iets minder te worden, het is vooral slijm (sorry voor de details). Ik heb het idee dat de buikpijn ook komt door het nogal langdurige en soms hardhandige onderzoek wat ik net na de miskraam in het ziekenhuis kreeg (eerst inwendige echo, daarna met de eendenbek en toen ook nog 2 man die moesten voelen of de baarmoedermond dichtzat). Ik had een co-assistente, en natuurlijk; die moeten het ook leren, maar dit was niet echt leuk meer. Ze zijn denk ik in totaal wel bijna 45 minuten 'binnen' geweest, en als je net een half uur daarvoor het vruchtje bent kwijtgeraakt, is dat dat niet erg prettig..Maargoed, het is gelukkig achter de rug. Woensdag heb ik de echo ter controle. Ik hoop echt dat alles dan weg is, zodat we weer kunnen beginnen. Net in de supermarkt liep ik alleen maar tegen dikke buiken aan, en dat doet zo'n pijn. Dan wil je bijna roepen: ik was ook zwanger hoor, ik had ook zoals jij kunnen zijn..Echt naar. Hopelijk mag ik me gauw weer bij hen voegen, en hopelijk is het voor ons: 3 keer scheepsrecht. Wat zijn jullie plannen voor het weekend? Wij gaan morgenavond bij vrienden eten, heb ik erg veel zin in, het is mijn eerste 'uitje' sinds alles gebeurd is. Zondag misschien een beetje in huis klussen, ook al wonen we hier al 4 jaar, er liggen nog steeds heel dingen die gedaan moeten worden
@lyanne ik zie dat je op mijn verjaardag bent uitgerekend. Mooie datum hoor. Ik vind het een prachtmaand om in jarig te zijn. Vaak nog lekker weer, maar al wel een beetje dat knusse herfstgevoel. @mamavansimone ziet er goed uit die test! Lekker weer zo'n geruststelling. @roan wat een sukkels van MVM. Daar zouden ze toch wel wat zorgvuldiger mee om moeten gaan. @hier gister bloed geprikt voor de combinatietest. Die komt nu ook best dichtbij. Gister lekker met vrienden op pad geweest (toch raar zo'n rondje bier en 1 ginger ale) en dit weekend ga ik maar weer eens uitgebreid koken. Begin me iets beter te voelen dus ik ga maar eens wat achterstallige huishoudklusjes doen. En vandaag hoor ik van een vriendin of zij een jongetje of een meisje krijgt, zo leuk!
Kom enkel even zwaaien! Hier groot feest in huis, want onze kleine meid viert haar 3e verjaardag! Fijne dag allemaal!
girafje, gefeliciteerd!! wij zijn ook weer terug van vakantie, heerlijk weekje gehad, maar wel heel vermoeiend. Las de mixed emotions hier, begrijpelijk hoor, tis ook allemaal zo lastig! Wij mogen woensdag weer voor een echo, merk dat ik bloednerveus ben....hopelijk niet voor niks.
@alle echo-meiden alvast een fijne echo gewenst. Hier gaat het wel wat beter.Vandaag een beetje een hangdag,maar het is zondag en prutsweer,dus dat mag van mezelf
En Kwebbel..heel erg gefeliciteerd met je mooie echo.Is in ieder geval een goed begin.Op naar de volgende goede echo.
Noudan wordt het een spannende echo-week, want ik mag ook woensdag! Ik moet wel zeggen dat ik me met al dat bruin en rozeverlies voorbereid op slecht nieuws... Iig hier wel onwijs misselijk en elke ochtend vliegt m'n ontbijt er weer uit... Ze zeggen dat het goed is als je zo misselijk bent, nou daar hou ik me maar een beetje aan vast. @suus, fijn dathet iets beter gaat. Vandqag is het inderdaad prutweer @girafje, leuke verjaardag gehad? @tulip, mooi dat je vakantie goed was! Hopelijk woensdsg een goede echo, hoe ver ben je dan? @stella, idd test is weer een spannend moment. Heb je sowieso al een verhoogd risico? @ roan, lekkere actie van mvm, niet dus! En al die zwangere buiken, ik kan er nog steeds niet goed tegen vanwege mijn vorige miskramen (dan had ik nu ook met zon buik gelopen) en nu omdat ik nog niet weet of het goed is. @mamavansimon, mooi test @lyanne, balen van je bi, hopelijk gaat de fysio je wat helpen! Hoop dat ik iedereennu gehad heb , ik wens iedereen nog een fijne druilerige zondag!
Kwebbel gefeliciteerd met de goede echo. Het eerste stapje. Snap dat het eng blijft hoor. Het kan altijd nog mis gaan. Maar hopen erop dat het hartje mooi blijft kloppen! Andere meiden die van de week een echo hebben.. duim voor jullie!
nou ik duim voor iedereen hier dan. Wij zijn woensdag gelukkig al om 8.15 aan de beurt, lekker op tijd sannez, als alles goed is ben ik dan 9 weken en 1 dag. Iig de termijn van de vorige keer voorbij, dat is voor mij een hele mijlpaal ook al zegt het niks.
heeft iemand misschien nog tips voor deze situatie: als bij ons alles goed is willen we het langzaamaan aan mensen bekend maken dat we weer zwanger zijn. Niet algemeen bekend, maar iig goede bekenden enz. aangezien we de komende weken veel verjaardagen hebben en ik heel veel ziek ben en al een behoorlijke buik heb en gewoon mn comfortabele kleding aan wil. Nu is het zo dat 1 van die bekenden heel moeilijk zwanger wordt zitten al in het traject en na mijn mk vertelt heeft dat zij er ook al 3 achter de rug heeft. Nu vind ik het dus erg moeilijk om te vertellen dat ik zwanger ben. Omdat ik zelf weet hoe moeilijk het is en er eigenlijk geen goede manier is om zoiets te melden. Maar wil het wel van te voren zeggen want als ik haar op 1 van die verjaardagen ineens tegenkom dan wordt ze er ook ineens mee geconfronteerd. Wilde iig zeggen dat ik het ontzettend moeilijk vind om te zeggen maar weet verder eigenlijk niet zo veel.
Tulip.. iedere mijlpaal is er 1 hè! Enne wat betreft je vriendin, het blijft natuurlijk moeilijk maar het beste zou toch zijn 1 op 1 vertellen. Je kan niet doen alsof er niets is nee, zou nog veel erger kwetsen. En 't zal moeilijk zijn, maar als jij er gewoon voor haar bent en dat aangeeft dan kan je ook niet meer doen. Hopelijk is zij ook gewoon gauw goed zwanger.
@tulip moeilijk is dat he. Mijn schoonzusje zit nu in een IVF traject dat niet zo lekker gaat, de kans is groot dat ze kinderloos blijven. Dus wij hebben de vorige keer ook persoonlijk verteld dat we zwanger zijn zodat ze het niet via via horen. Ze vonden het wel moeilijk maar konden het wel waarderen dat we het eerst even persoonlijk kwamen melden. Nu zullen we wel weer hetzelfde doen, maar niet voor ik alles 'veilig' acht. Nog een weekje tot de echo, afgezien van moeheid voel ik me verder hartstikke goed. Lekker hoor!