Zwanger na een miskraam.Spannend!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Suzanne68, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ tulip: zou eerlijk tegen haar zijn en zeggen dat je het een moeilijke situatie vind omdat je weer zwanger bent. Vraag aan haar wat zij prettig vind: erover praten of juist niet. Denk dat ze het juist prettig vind als je er open bent met haar.

2. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tulip, ik herken je situatie. Ik heb het ook met 2 personen gehad.
    Vaak vinden ze het idd het fijnst als je het persoonlijk verteld en eerlijk zegt dat je het niet makkelijk vind om te vertellen.
    Fijn dat je al weer bijna voor de echo mag. Is toch elke keer weer een stukje verder...

Sannez, jij ook woensdag weer echo. Blijft spannend he, maar wel erg fijn om bevestiging te krijgen als alles goed is.

Suzanne, fijn dat het weer iets beter gaat. Maar neem goed de tijd om alles een plek te geven. Denk aan je!

Lyanna, lastig dat je zo'n last hebt van je bekken. Ik hoop voor je dat de fysio werkt!

Girafje, nog gefeliciteerd met je dochter!

MamavanSimone, mooie MvM test!! Wat een knaller.

Stella, heerlijk dat je je weer wat beter voelt. Fijn is dat he, als je de eerste 12 weken bijna voorbij bent.
    Ik mag ook niet klagen hoor, ben alleen erg moe, verder weinig kwaaltjes.

Pff, Roan, het valt niet mee. Sterkte, ik denk aan je!
    Ik vond vooral bekenden die ineens zwanger waren en mij voorbijgingen heel lastig.
    Het idee dat ik eerder een kindje had moeten krijgen als zij.
    Klinkt stom eigenlijk he?!!

Hier druk weekend gehad. Vandaag een dagje gewerkt.
    De leerlingen hebben het gevoel dat ze al vakantie hebben. Hierdoor worden ze erg kletserig, best lastig als je zelf erg moe bent.
    Nog 2 dagen en een half dagje de klas leegruimen en dan is het vakantie!
    Wij gaan zaterdag over 2 weken, helemaal zin in.
    Volgende week dinsdag eerst weer een echo, wel prettig dat ik dat nog voor de vakantie heb.

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb ook wel een tijdje moeite gehad met dikke buiken hoor, vooral het eerste jaar na de geboorte van Simone. Ik heb nooit de 31 weken gehaald, nooit verlof voor mijnn bevalling gehad, geen normale kraamtijd. Maar dat heb ik gelukkig achter me kunnen laten.
    Nu ga ik gewoon in de herkansing :)

4. Stella80

Stella80 Niet meer actief

#824 Stella80, 25 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jun 2012
    @girafje heel laat, maar nog gefeliciteerd met je dochter! Hopelijk een leuk feestje ondanks het weer :)

@sannez nee geen verhoogd risico, wij willen het alleen weten als er iets is met het kindje.

@tulip lastig. Iedereen is anders. Ik wilde na mijn miskraam vooral als iedereen behandeld worden. Vond het vreselijk als vrienden ons 'even apart namen'. Dan wordt het gelijk zo'n ding en moet je direct iets met je reactie. In een groep val je dan minder op. Maar goed, voor je vriendin is het misschien al een ding... In dat geval zou ik een mail sturen. Dan hebben ze even de tijd om hun reactie voor te bereiden en het te verwerken.

@suus goed te lezen dat je je weer wat beter voelt. Hopelijk blijft het zo en gaat de zon ook weer wat schijnen!

@mamavansimone hopelijk ga je nu de volle 40 weken volmaken!

@kwebbel wij zijn dus allebei volgende week dinsdag aan de beurt voor een echo. Spannend!

Vraagje voor de dames die al een kindje hebben. Met hoeveel weken konden jullie je baarmoeder voelen? Ik voel nog niks :(

Ik begin vast met duimen voor de echodames deze week!

5. tulip

tulip Niet meer actief

bedankt voor de reacties....

stella, ja ik vond het persoonlijk dus erg moeilijk dat iemand dat recht in mn gezicht zei omdat je op zo'n moment eigenlijk wel gefeliciteerd moest zeggen, maar dat kon ik niet.
    Ik was dus ook eigenlijk van plan om het via een mailtje te doen en dan ook uit te leggen waarom. Dan kan ze het eerst verwerken en hoeft ze niet meteen te reageren.

baarmoeder voelen: hmm goeie vraag, wel later dan de 11 weken iig, want tot een week of 12/13 zit alles nog achter je schaambot.

mamavansimone, let op over 36 weken smeek je de vk of ze de kleine eruit willen halen:p

6. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Tulip: Goed idee om het over de mail te doen en uit te leggen waarom.

Zit ff in een dip! Er is op mijn werk de vijfde ziekte bij kinderen uit groep 3. Zij zitten in een andere gang dan ik zit. Ik was van plan om nog niets te vertellen op mijn werk, maar moest nu toch maar mijn directeur inlichten.
    Met als gevolg dat ik vanaf vandaag niet meer op school mag komen totdat uit bloedonderzoek is gebleken dat ik antistoffen voor de 5e ziekte heb. Kan nu kiezen of ik morgen via de huisarts een bloedonderzoek aanvraag of donderdag bij de vk. Moet gelukkig daar toch al heen! Ga zo eerst maar even kijken waar ik bloed kan laten prikken hier in de buurt. Vind een ritje van 40 minuten richting ziekenhuis een beetje overdreven voor enkel wat buisjes bloed.....
    Hoop zo dat de echo donderdag goed is en dat we het goede nieuws dan aan mijn naaste familie kan vertellen!

7. tulip

tulip Niet meer actief

girafje, hier ook. Mn vriendin heeft de 5e ziekte, is intussen niet meer besmettelijk. Maar ik heb gister voor de 2e keer bloed laten prikken. Ik heb het de vk laten doen. Ik had geen anti stoffen, maar voorlopig ook geen parvo in mn bloed. Laat het iig over een week of 3 nog een keer prikken, want het duurt 1-3 weken voor het in je bloed aan te tonen is.

Ik had er ook flink de zenuwen van, want het geeft een verhoogde kans op een mk.

8. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Tulip: Heb net ff gekeken en ik kan vrijdagochtend tussen 8.15 en 8.45 naar een mobiele priklocatie die op loopafstand is.
    Laat het nu ook mooi via de vk doen, anders moet de ha weer de uitslag naar de vk sturen. En die twee dagen extra wachten maakt voor mij ook niet uit.

9. tulip

tulip Niet meer actief

o mooi!! Om je gerust te stellen:65% heeft antistoffen. Van de 35% die ze niet heeft loopt maar 9% van de volwassen vrouwen de 5e ziekte daadwerkelijk op als die in de omgeving is en van die 9% geeft maar 30% de ziekte door aan de baby. Dat is dus echt te verwaarlozen, maar ik snap je heel goed die stress

10. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Girafje hopelijk is er niks aan de hand en heb je gewoon antistoffen.

Ik had allemaal het idee dat er morgen ook voor een echo moesten maar weet dit niet zeker meer.

Ik heb gisteren de tweede helft van de 20weken echo gehad en de dingen die ze niet konden zien 2weken geleden waren nu wel te zien gelukkig is alles goed. Hier ook even thuis vanaf morgen mijn benen worden ingepakt tot al het vocht eruit is dan kan ik steunkousen aan laten meten en moet ik steunkousen gaan dragen.

11. Stella80

Minimuis, oh wat lekker dat ze nu alles hebben kunnen zien en dat het goed was. Gefeliciteerd! En je hebt het nu dus best zwaar denk ik met dat vocht in je benen? Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen maar het klinkt niet prettig.

Hier een paar dagen vrij, nog even relaxen voor ik mijn nieuwe baan start. Gister had ik weer een paniekdagje. Beetje rozeverlies na toiletbezoek en dan ineens voel je niks in je buik, lijken je borsten heel normaal en is die buik wel erg plat. Ervaring heeft me ondertussen geleerd dat je het gewoon even moet uitzitten maar oh wat is dat soms lastig!

Blijf ondertussen lekker refreshen vandaag voor het echonieuws!

12. tulip

tulip Niet meer actief

Alles goed hier!! Een mooi spartelend beebje gezien.

13. Stella80

Jawel, ik zat bovenop het goede nieuws! Gefeliciteerd Tulip!!!

14. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Tulip: Hoera!

Ik mag morgen eindelijk op echo en hoop ook op goed nieuws!

Ga straks naar mijn ha en laat daarna direct bloedprikken.
    Vraag natuurlijk meteen om de mogelijke risico's van de 5e ziekte nu ik nog zo pril zwanger ben.

15. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Super Tulip, gefeliciteerd! Is het al tijd voor donkerroze in je handtekening?! ;)

Minimuis, fijn dat alles helemaal goed was.
    Wel balen dat je zo'n last hebt van vocht in je benen.

Stella, ik kan het me goed voorstellen dat dat rozeverlies onrust blijft geven. Zou zo heerlijk zijn als dat helemaal weggaat.

Girafje, pff de 5e ziekte. Wat vervelend, als ik de statistieken van Tulp lees dan komt het vast goed. Duim voor je dat je snel positief nieuws hierover hoort.
    Zou jammer zijn als je niet zelf het jaar af kan sluiten met je kids.
    Hoeveel weken moet je nog werken?

Ik heb niets nieuws te melden eigenlijk. Hoop dat de week snel voorbij gaat en ik voor de echo mag. Want dat geeft toch weer een hoop extra zekerheid.

16. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Gefeliciteerd tulip wat fijn dat je weer een goede echo heb gehad. Hoeveel weken zit je nu.

@stella dat is wel weer even schrikken ja dat je wat roze verlies heb gehad ik hoop dat het nu over is.
    Het valt niet mee nee zoveel vocht maar het hoor er nu 1maal bij meestal wel in mindere maten en later in de zwangerschap. Het eerste wat de huisarts vroeg was of dat mijn bloeddruk goed was maar die is netjes gelukkig

@suus hoe is het met je

17. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ kwebbel: Moet na deze week nog 3 weken werken. Zal erom spannen of ik de laatste week kan werken. De uitslag van het onderzoek zal minimaal 10 dagen duren. Ik zal op zijn vroegst eind volgende week de uitslag krijgen. Als ik dan geen anti stoffen heb in mijn bloed mag ik niet werken.

18. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Minimuis en Tulip, gefeliciteerd, fijn om te horen dat alles goed is!
    Alle andere dames die wachten op een echo: succes!

Hier ook goed nieuws, helaas wel van een iets ander kaliber. Ik ben vanochtend voor de controle-echo geweest en ik was helemaal schoon. Ik ben erg opgelucht, hoewel ik zelf ook wel dacht dat het helemaal in orde was nu, je weet toch nooit of er nog iets is achtergebleven en je alsnog gecurreteerd moet worden. Mijn lijf heeft alles in een week helemaal 'opgeruimd'' en daar ben ik toch wel blij om, doet het tenminste nog iets goed :)

Ik heb nog eens nagevraagd of er gevaren kleven aan gelijk weer doorgaan met proberen, zonder te wachten op menstruatie. Mijn gyn zei dat dat niet zo was, dat het alleen handig is qua berekenen van een nieuwe zwangerschapstermijn. Maar dat boeit mij nu gewoon niet, ik wil meteen door. Ze heeft even gekeken hoe de situatie 'daarbinnen' nu was en ik had een eitje van 11 mm, dus ze zei dat als het naar behoren groeide, ik waarschijnlijk over een week een eisprong krijg. Ik ga het in de gaten houden met ovu-testen, hopelijk vind ik em dan.

Ook heb ik nog geinformeerd naar een mogelijk B12-tekort, waarmee miskramen vaak in relatie worden gebracht. Volgens haar is dat nooit echt officieel aangetoond en dat als ik geen klachten had die daarop kunnen wijzen, ik me daar geen zorgen over moet maken. Mijn bloed is vorige week geprikt en dat was perfect, dus ik laat het nu maar gaan. We gaan er gewoon weer voor en ik hoop met heel mijn hart dat het ons nu wel gegund zal zijn...

19. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ roan: fijn dat je helemaal schoon bent! Hoop dat je snel ander goed nieuws kan vertellen!

20. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    @Roan fijn dat je helemaal schoon ben en je lichaam alweer zo snel hersteld dat je al bijna een eisijsprong heb. Ik had na de curettage altijd een hele na sleep. Ik duim dat je over ongeveer een week of 3 goed nieuws kan brengen.

@Girafje ik duim dat je morgen een mooie echo heb.

@kwebbel wanneer mag je precies voor je echo ik duim dat de dagen een beetje snel voorbij gaan

Deel Deze Pagina