Zwanger na een miskraam.Spannend!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Suzanne68, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @sannez: super meid! Blijft elke keer mooi om te zien!

2. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Sannez, gefeliciteerd, fijn om te horen!

Ik ben gisteren bij de huisarts geweest om bloed te laten prikken. Ik was zaterdag bij een acupuncturiste geweest (met wie het overigens totaal niet klikte en ik had er geen goed gevoel bij, dus denk dat het eenmalig blijft) en die gaf aan dat ze dacht dat de oorzaak van mijn miskramen wellicht gezocht kon worden in een niet naar behoren werkende schildklier.
    Aangezien ik toch al een tijdje in mijn hoofd zat met dat vitamineB12-verhaal, dacht ik: laat ik dan maar gewoon daarop en op die schildklier laten prikken. Ik ben benieuwd..

Ondertussen wacht ik op mijn ongesteldheid, of liever: wacht ik op het uitblijven ervan :) We zijn gelijk doorgegaan na de mk, na een week bloedde ik al niet meer. Ik kon mijn eisprong niet goed vinden, dus ik vraag me af of het zin heeft gehad, maar je weet nooit. Ik weet alleen niet zo goed wanneer ik zou kunnen gaan testen. Ik wil niet te vroeg testen, maar aan de andere kant ben ik ook wel heel erg benieuwd..Wanneer zouden jullie het doen?

3. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Sannez Gefeliciteerd met je goede echo en het is inderdaad zo leuk om dit te zien en het word alleen maar leuker.

Roan Wat was je langste cyclus na de curretage en weet je ongeveer wanneer je hcg uit je bloed was dus nega test. Vanaf daar zou je na 4 weken kunnen testen als je nog niet ongesteld ben dan ben je denk ik niks te vroeg.

4. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Hoi,
    Bij mij was de test 5 weken na de mk positief. En ik had normaal gesproken een heel lange cyclus (45 dagen) dus weet eigenlijk niet waarom ik zo "vroeg" getest heb, behalve dat ik dacht dat ik me anders voelde. Lastig bepalen wanneer hè? Ik zou uitgaan van een gemiddelde cyclus en hooguit een week speling houden tot de eerste test.
    Maar ik ben dan ook ongeduldig..

Wij zijn net voor de eerste echo geweest en blijkt nu 6w4d te zijn en we hebben een hartje zien kloppen!! Hoe heerlijk is het om dat te zien!

5. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Mijn langste cyclus na de curretage bij mijn eerste miskraam was 9 weken...dus zo lang kan ik niet wachten. Normaal is mijn cyclus 32 dagen, ooit op zijn langst 37 dagen geweest.

Ik heb op 30 juni een zwangerschapstest gedaan om te kijken of het hcg uit mijn lijf was, en die was spierwit.

6. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Jollie gefeliciteerd met je eerste echo.

7. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Roan dan zou je over een dag of 10 een testje kunnen doen als er nog niks is. Ik weet natuurlijk niet of het te vroeg is dan.

8. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Jolie: Heerlijk gevoel is dat he als je het hartje ziet kloppen! Geniet ervan meid en hoop dat het goed mag blijven gaan!

@ Roan: Zo ook nog even wachten met testen. Je weet gelukkig al wel zeker dat het hcg van de mk uit je lichaam is.

9. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Zit hier ook nog te wachten op de eerste menstruatie na de mk.
    Gaat ietsies beter hier.
    Kreeg vandaag het eigen risico binnen van de mk.Heerlijk gespecificeerd.Voor het geval je een goede dag zou hebben ;)
    158 euro!:$ Vind het echt zo asociaal dit systeem.Alles stond er uitgebreid op.Cytotec..de hele mikmak.Ben er niet zo van slag van als de vorige keren,maar altijd leuk zo'n reminder ruim een maand later.

10. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    @Jolie, gefeliciteerd met de goede echo, duimen dat alles goed blijft gaan!

@ Suus, fijn te horen dat het wat beter gaat met je, ik denk vaak aan je! Leuk he, die medische rekeningen...Alsof het al niet erg genoeg is..Ik kreeg begin april de rekening van de eerste miskraam binnen, zo'n pijnlijke reminder aan alles wat er gebeurd was. Gauw betalen maar en weg ermee ;)

Hier gaat alles mwah..Ik heb de uitslagen van mijn bloedonderzoek gekregen maar ik weet niet goed wat ik ermee aan moet..Volgens de huisarts is alles in orde, zowel schildklier als vitB12, maar als ik mijn waarden Google (bijv. op de site van de Ned. Schildklierstichting) blijkt dat een van de waarden behoorlijk hoog is voor een vrouw met een kinderwens. Volgens de huisarts is er niets aan de hand, want ik val binnen de normale waarden. Toen ik aangaf dat ik had gelezen dat ik toch wel erg hoog zat, en ze in Gent bijv. een veel lagere waarde adviseren, zei hij simpelweg dat ze daar anders meten..Tja, toen was ik weer uitgeluld.

Ik ben er een beetje in de war van..Wat moet ik nu doen? Op andere topics vinden ze dat ik me moet door laten verwijzen naar een internist, voor verder onderzoek, en dat ik om een proefbehandeling met meds moet vragen, maar ik vind dat toch wel een behoorlijke stap. Ik vind het heel moeilijk om informatie te 'filteren', de een zegt dat ik dit moet doen, de ander zegt dat ik dat moet doen. We moeten daar onze eigen weg in vinden, en dat valt niet mee. Het idee dat ik mijn dokters niet zou kunnen vertrouwen, geeft me een naar gevoel. Op wie moet ik dan varen? Op mensen van het forum? Op informatie van bepaalde sites?

De neef van mijn man werkt als anesthesist in Gent, en die werkt regelmatig met die dr. De Sutter. Hij gaf aan dat hij er wel even naar wilde kijken en evt. wilde overleggen. Dus daar wachten we nu op en op basis daarvan moeten we maar weer verdere stappen gaan bepalen. Echt heel moeilijk allemaal, want wie weet gaat het de 3e keer wel gewoon goed. En misschien ook niet. Pfff..
    Ondertussen nog niet ongesteld, maar ik probeer er maar niet op te hopen.

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Roan ik denk dat je alles eens goed op een rijtje moet zetten want niemand kan zeggen wat jij moet doen. Deze beslissing kan alleen jij nemen want dat is dan ook echt de enige goede beslissing. Heel veel sterkte met het nemen van die stap.

Suus fijn dat het beter gaat. We hebben inderdaad een k*t systeem want zo word je er weer mee geconfronteerd een beetje minder uitgebreid zo best kunnen op sommige momenten.

12. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Roan: Zou eerst afwachten wat de neef van je man zegt en vooral alles eerst rustig op een rijtje zetten voor jezelf!

@ Suus: We hebben inderdaad een K*T systeem in NL. ALs je een gespecificeerde rekening wilt, dan kun je daar zelf toch om vragen! Zo komt de nare tijd juist weer boven!

13. Stella80

Stella80 Niet meer actief

@jolie gefeliciteerd! Heerlijk nieuws!

@sannez jij ook meid! Na een goede termijnecho mag je echt wel gaan genieten. Heb je al wat dingen gekocht voor de baby?

@girafje wow bij jou schiet het ook al op zeg!

@minimuis hoe is het nu met jou? Beter nu je wat meer rust hebt? Jij zit ook echt wel op het punt dat je buik flink in de weg gaat zitten denk ik :)

Wij zijn net terug van een weekendje Londen. Heerlijk gegeten, veel gezien en ook lekker uitgerust. Super hoor, even weg met zijn twee!

Verder is dit een beetje een gekke week. Ik ben t/m 14 wkn best heel moe en misselijk geweest en ineens is het over. Verder passen mijn broeken nog prima, is dat weeige gevoel in mijn buik weg en voel ik me gewoon niet zo zwangeR meer... Heel apart. Houdt die onzekerheid dan nooit op :D Zit een beetje te twijfelen of ik de angelsound van de buuv ga lenen, 20 weken is wel heel ver weg nog!

14. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Stella: Top dat het weekendje geslaagd was.
    Heerlijk toch dat de misselijkheid ineens over is.
    Ik kon met mijn dochter mijn eigen broeken ook nog aan tot 16 weken ofzo.
    Moet je binnenkort niet naar je vk voor controle? Kun je meteen het hartje horen!

15. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    @Stella, leuk dat je een fijn weekendje weg hebt gehad, Londen is echt een superleuke stad he?

Hier gaat het eigenlijk niet zo..Ik ben al een aantal dagen enorm verdrietig. Overal zie ik dikke buiken, mensen die met baby s rondlopen en ik merk dat ik denk: hoe lang gaat het nog duren, hoeveel moeten we nog verdragen voordat het ons ook gegeven is? Ik weet het, vergeleken met sommige dames hier heb ik nog maar 2 miskramen gehad, maar het verdriet is zo groot.
    Van onze neef hebben we nog niets gehoord. En ondertussen blijft mijn menstruatie uit. Ik heb gister een test gedaan maar die was negatief. Ik heb de hoop opgegeven voor deze ronde, ik had het ook niet echt verwacht, omdat ik mijn ei niet kon vinden, maar toch, je bent toch teleurgesteld. En ook al is het misschien nu beter, omdat ik nog niet weet hoe het met die schildklier zit, maar ik wil zo graag verder.

Ff een viezig vraagje hoor, sorry: zaterdag en zondag verloor ik twee kleine bruine slijmerige stukjes, echt maar iets van 1 mm of minder. Daarna niets meer. Was dit nou mijn menstruatie??

16. Stella80

Stella80 Niet meer actief

@roan ik snap je zo. Je wilt gewoon óók zwanger zijn, dat had je nu móeten zijn! En ondertussen staar je naar witte testen en heb je onduidelijkheid over je lichaam...

Volgens mij ben je net zo'n ongeduld als ik. Ik zou dus zeker proberen meer duidelijkheid over je testuitslagen te krijgen. Ik hoop dat je snel iets hoort van je neef!

Oh, en geen idee van je menstruatie! Die stukjes komen mij niet bekend voor...

17. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Dit topic is al een tijdje niet actief zie ik, ikzelf ook niet dus dat komt mooi uit :) Hoe is het met iedereen?

18. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ mamavansimone: Met mij gaat het goed! Gister nog bij de vk geweest en weer goedgekeurd. Voel de kleine af en toe al en dat is een hele geruststelling. Mijn dochter voelde ik pas rond de 20 weken.
    Hoe gaat het met jou?

19. tulip

tulip Niet meer actief

Hier ook alles goed hoor. Mag gelukkig volgende week weer naar de vk, want wat een rustig kindje. Onze dochter schopte echt, dit zijn meer een soort bewegingen waarbij ik mij echt moet concentreren om iets te voelen. Krijg er soms echt de zenuwen van.

20. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hier gaat het vrij goed heb alleen al 2x bloedverlies gehad en vorige week aan de ctg gelegen gelukkig doe onze jongen het goed maar het blijft eng vooral omdat er al een moeilijke weg aan vooraf is gegaan.

Deel Deze Pagina