Dankjewel Lotuss...probeer het ook maar van me af te laten glijden.Heb mijn energie wel ergens anders voor nodig.
Suus He, wat naar van je moeder. Ik denk dat die gewoon niet meer durft te hopen op een kindje en het rot vind dat jij elke keer zo teleur gesteld wordt. Tis wel erg ontactisch van dr....maar moeders kunnen af en toe zo lomp zijn... Laat jouw bejaarde lichaam je moeder maar een poepie ruiken! en een mooi kleinkindje produceren. Denk dat ze zich dan nog wel een keer achter haar oren zal krabben. En ik denk dat het ook wel met veerkracht te maken heeft hoor. Ken veel mensen die na een tegenslag zichzelf enorm in de slachtofferrol manoeuvreren en daar niet meer uit komen. Jezelf herpakken en doorgaan is niet zo vanzelfsprekend...
Heb trouwens aardig last van dimensie. Heb van de week gedoucht met mijn leesbril op mijn hoofd en heb diezelfde bril nu heel erg kwijt gemaakt.En had een ijsje gepakt en half uur later kom ik in de keuken en zie het ijsje daar op het aanrecht liggen en denk : O ja,ik had een ijsje gepakt
Hoera, nog een zwangerschapskwaaltje erbij! Zeg klein wondertje, laat jij oma eens even zien hoe sterk jouw mama is en laat je pas over minimaal 37 weken zien in levende lijve
Thanx Girafje Oja...mijn moeder heeft zo'n bloeddrukmeter en nu was vanmiddag mijn onderdruk 92.Dat schijnt dus echt te hoog te zijn als je zwanger bent.Dus heb heel hysterisch een bloeddrukmeter besteld en als mijn bloeddruk woensdag nog te hoog is hang ik gelijk aan de telefoon met de huisarts.Daarna weer gemeten was ie weer 85,maar zit normaal best laag.
Heb toch maar besloten dinsdag gelijk een afspraak te maken bij de huisarts,omdat ik overal lees dat vooral in het begin van de zwangerschap het juist heel veel kwaad kan zo'n hoge onderdruk. Misschien ga ik supererg morgen gewoon de huisartsenpost bellen om raad en/of geruststelling.Stom he,maar wil echt liever 5 x teveel bij de ha zitten dan dat ik iets over het hoofd zie.
Hele hele hele lieve mevrouw bij de huisartsenpost.Kon niet zo heel veel kwaad vooralsnog,maar ze vond het wel beter als ik morgen even een afspraak maakte met de ha om het te laten meten.Al was het maar voor mijn eigen gemoedsrust.En ze wenste me heel veel sterkte de komende tijd. Ben wel enigzins gerustgesteld. En voel me goed zwanger vandaag.Vaag misselijk,zere borsten. Word elke ochtend achterlijk vroeg wakker.Heb wel eens ergens gelezen dat dat is om alvast te wennen aan minder slaap,maar ik vind persoonlijk dat we daar een weekje of 2 van tevoren ook wel aan kunnen wennen en niet nu al Droom heel heftig.Droom elke keer dat ik gestoken word door een wesp en dan hele grote dikke donkerblauwe plekken krijg.Ben in mijn wakkere leven allergisch voor wespen en mag nu mijn medicijnen niet als ik gestoken word.Kan ik gelijk ook even aan de ha vragen wat ik moet doen als ik gestoken word eventueel.
Wat goed dat je gebeld hebt! Hoop dat je snel bij je HA terecht kunt en dat hij goede adviezen kan geven. Meer dromen hoort er ook bij!
Wat fijn dat je het goed van me vindt.Vind mezelf een beetje iemand die om elk wissewasje de ha gaat bellen nu.
suus van je moeder is heel herkenbaar alleen die van mij zei niet dat we maar moesten stoppen maar meer in de trant van we zullen wel zien of het nu goed zal gaan. Ik ging hier kei hard tegen in omdat ik inmiddels 11 weken zwanger was. Ze zijn gewoon bezorgd omdat we steeds zo verdrietig zijn en ze er totaal niks aan kunnen doen dan alleen maar luisteren. Goed trouwens dat je een afspraak heb gemaakt vanwege je bloeddruk zodat ze je gerust kunnen stellen of je iig goed in de gaten kunnen houden. Collo veerkracht misschien wel maar in mijn geval was de angst om nooit geen kinderen te krijgen groter dan de angst voor een miskraam tenminste dat dacht ik tot deze zwangerschap wat ben ik bang geweest voor weer een miskraam/ma. Ik ging ook iedere keer naar de echo met de gedachte zo meteen is de onzekerheid gelukkig voorbij maar het bleef goed gaan
@Minimuis....mijn moeder belde net om haar excuses aan te bieden. Ze had het niet zo bedoeld,was inderdaad gewoon bezorgd. Wat die bloeddruk besloten toch maar gewoon even mijn eigen meetding woensdag af te wachten en als het dan nog zo hoog is gelijk afspraak te maken bij de ha. Voel me verder goed vandaag.Voel me zwanger.Niet heel misselijk,maar gewoon een beetje.Heb me nog niet druk gemaakt vandaag.Had ik ook geen tijd voor,want ben het onkruid tussen de tegels in de voortuin aan het weghalen.Moet nog een stukje,maar het werd zo warm in de zon.Leek me niet verstandig.Dus vannavond even het laatste stukje of morgenochtend.Spannend verhaal he Ben echt zo blij voor je dat het zo goed gaat met je zwangerschap.Vooral voor jou erg fijn,maar heb echt veel houvast aan hoe het bij jou nu gaat.
Ik denk even kijken dit topic loopt nog, en zie nu je banner en je laatste bericht. Pff, wat slopend zeg. Hoop dat het bruinverlies stopt en zit als een gek te duimen dat dit beebje op zijn plaats blijft.. 't is jullie zo gegund! *stuurt bergen HCG op naar Suus*) (en een zogenaamd 'oud bejaard lijf' kan een prima moeder zijn dus in de wind slaan die stomme opmerkingen) Hier ook bruinverlies, de ene keer veel en de andere keer weinig maar ik weet waar het vandaan komt, hoop dat het bij jou ook onschuldig is. Maar schrok me ook dood toen ik plassen bloed verloor, ook 3 MK gehad dus zag het direct mis gaan.
Dankjewel voor je reactie. Ik weet dat het niets hoeft te zeggen dat bruinverlies,maar ben er echt helemaal verdrietig van. Wat een schrik zal dat bij jou geweest zijn zeg..... Waar komt bij jou dat bruinverlies vandaan?
Suzanne Hecht niet te veel waarde aan zo'n thuis-bloeddruk-apparaat. Die izjn vaak niet zo nauwkeurig. Als je 2 keer meet kun je 2 heel verschillende uitslagen hebben... Hoop dat je bloeddruk ok blijkt te zijn bij de ha. Heb zelf helaas wel ervaring met hypertensie en de hele verdere zwik tijdens zwangerschappen dus hoop dat het je bespaard blijft. Dat moet wel, een beetje geluk moet je hebben nu hoor! Maar door al die tientallen keren bloeddruk meten weet ik wel dat je echt heel verschillend kunt meten. Smalle band/brede band/linker arm/rechter arm/verschillende apparatuur. Scheelt echt erg veel. Fijn dat je moeder op haar woorden is terug gekomen. Geeft toch een fijner gevoel zo denk ik. Minimuis Je hebt het in ieder geval gered meid. Jouw kindje gaat er nu gewoon gelukkig komen doordat je vol hebt gehouden, met wat voor motivatie dan ook. En jij geeft zo ook weer hoop aan all die andere meiden die zover nog niet zijn.