Zwanger na een miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tiruja, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik heb afgelopen zomer een miskraam gehad en ben nu weer zwanger. ik vind het allemaal erg spannend. Zijn er meer mensen zwanger die het zo spannend vinden om die eerste weken door te komen? Wellicht kunnen we elkaar wat steunen.
     
  2. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Luna, ook hier van harte gefeliciteerd.

    We zitten in ieder geval samen in hetzelfde schuitje. In augustus bijna gelijktijdig een MK gehad, nu bijna gelijktijdig zwanger. En ja, het is bijzonder spannend om deze eerste weken door te komen. Erg fijn dat we elkaar hier kunnen steunen.
     
  3. Roze78

    Roze78 Actief lid

    5 jul 2006
    352
    0
    0
    Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik heb zelf twee miskramen gehad. De derde keer geloofde ik er al helemaal niet meer in. Was ervan overtuigd dat het toch wel weer mis zou gaan. Maar zie mijn banner: het gaat toch goed. Het was gewoon domme pech. Maar ik snap je gevoelens. Die angst, die onzekerheid, je hele leven staat op zijn kop... De eerste twaalf weken gaan zoooo langzaam... Ik kreeg zelf meerdere echo's, en iedere keer was ik weer zoooo zenuwachtig... Je kunt alleen maar afwachten. Als het niet goed zit kan je daar toch niks aan veranderen.
    Ik hoop echt voor je dat het deze keer goed gaat. Ik duim met je mee!
     
  4. riekie

    riekie Lid

    16 sep 2007
    10
    0
    0
    Leeuwarden
    Ten eerste van harte gefeliciteerd allebei.
    Ikzelf heb vorige maand een miskraam gehad. Zit nu ook wat in onzekerheid of de positieve test niet nog het hormoon van de miskraam is. Mag wel al voor de eerste echo bij 7 weken omdat het vorige maand misgegaan is, dus dat is wel prettig.
    Hebben jullie al een afspraak voor de echo?
     
  5. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Roze bedankt voor je bemoedigende woorden!

    Riekie ik ga zo laat mogelijk bellen voor de echo. Wij komen in principe met 9w voor een echo en dan pas weer met 15 weken voor de intake. Ik vind die periode tussen 9 en 15 weken echter veel te lang. Ik heb ooit een miskraam met 12 weken gehad, dus ik zou dan heel graag willen zien (of horen) dat het goed zit. Dus ik ga proberen zo laat mogelijk te bellen, zodat ik qua agenda er niet meer tussen kan met 9w en dan pas later hoef te komen. 9w zou voor mij ook rond de kerst zijn.
    heb ook gedacht om hun te bellen en het gewoon voor te leggen. Ze weten mijn miskramen verleden dus wellicht doen ze ook helemaal niet moeilijk en mag ik extra komen. Ik weet het dus nog niet. Ik wacht nu in elk geval nog even met bellen.

    Maar jij hebt ook een rottige situatie zeg. Kunnen ze geen bloedprikken. Dan moeten ze aan HCG waarde al veel kunnen zien.
     
  6. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    @ Riekie. Ik weet pas sinds vandaag dat ik zwanger ben, heb dus nog geen afspraak staan. Mag ivm voorgaande MK's ook al snel een eerste echo laten maken (met ca. 6 1/2 week).

    @ Roze. Zelf geloof ik ook dat ik gewoon domme pech heb gehad, het zal toch een keer goed moeten blijven gaan. Dus maar hopen, dat die keer nu is aangebroken.
     
  7. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Luna, vaak wanneer ze weten van een MK verleden, wordt daar wel rekening meegehouden. Leg het ze inderdaad gewoon voor en wellicht dat je vaker mag komen voor controle.
     
  8. joel

    joel Fanatiek lid

    10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ha

    proficiat
    we waren volgens mij ongeveer samen zwanger en heb ook mk gehad.
    fijn dat je weer zwanger bent

    groeten joyce
     
  9. riekie

    riekie Lid

    16 sep 2007
    10
    0
    0
    Leeuwarden
    Volgens de VK (ben vorige week met een vriendin meegeweest naar haar VK, die mijn VK gaat worden) kan het hormoon tussen de 4 en 6 weken in het lichaam blijven. Ik was zes weken zwanger toen ik de miskraam kreeg en denk zelf dat het het hormoon niet meer is. Ben ook vreselijk moe en heb veel last van lichte pijn in m'n buik (alsof het allemaal druk bezig is daar). Ik ben komende woensdag zes weken (volgens mijn eigen berekening) en zal dan nog een keer testen. Ik kan me voostellen dat wanneer je bij 12 weken een miskraam krijgt het hormoon langer in je lichaam blijft dan wanneer je 6 weken zwanger was. Dus ik probeer gewoon positief te blijven.
    Ik heb trouwens al een intake bij 9 weken. Wat heb je dat pas laat! Of ben ik nou zo vroeg?
     
  10. rebbel

    rebbel VIP lid

    2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi!
    ik hoor hier helemaal nog niet thuis :oops:
    maar keek hier even via je link, ik wilde je even zeggen dat je gewoon moet bellen hoor, je zal vast wel een extra echo krijgen als je dat graag wilt! ze hebben mij namelijk al gezegd dat ik bij 7 weken een inwendige echo mag laten maken in het ziekenhuis en daarna voor mijn geruststelling nog vaker.

    liefs rebbel
     
  11. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik kom onder controle bij gyn ivm medicijngebruik tegen te hoge bloeddruk. Had een paar weken geleden nog een onderdruk van rond de 100, nu is die mede door medicijngebruik en zwangerschap gedaald naar rond de 70. Hoop dat ik een tijdje geen medicijnen hoef te gebruiken. Dat is in ieder geval beter voor het kindje.
     
  12. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Luun en Inez, ik lees een beetje mee in dit topic om jullie hier (ook) te kunnen volgen.
    Hoop me snel aan te mogen sluiten! ;)
     
  13. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    oooh natas je moest eens weten hoeveel stoelen ik hier al voor ons clubbie klaar heb gezet!
     
  14. Mone

    Mone Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    hi ik had bij 7 weken een mk, en ongeveer 1,5 na de miskraam teste ik al negatief (tip van een vriendin om even tussendoor te test om te weten of een volgende posi test ook idd een zwangerschap zou zijn).
    Verder zou ik volgens de ongesteldheid etc ongeveer 9 weken moeten zijn, maar ik ben waarschijnlijk pas 4 weken zwanger...
     
  15. Mone

    Mone Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Zou leuk zijn als alle dames voor het eind van het jaar hier ook aanschuiven!
     
  16. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, ik hoop, dat ook jij je hier heeeeeeel snel zult kunnen melden. Duim, duim, duim.
     
  17. Tatty Teddy

    Tatty Teddy Bekend lid

    11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    Ik hoor hier ook nog niet thuis :oops: ,
    Maar Luna en Inez, ik kom af en toe hier ook een kijkje nemen!
    Ik wil jullie namelijk blijven volgen!
    Ik ga morgen een weekje weg, maar vanaf volgende week kom ik hier af en toe gluren! Meiden en nogmaals: GEFELICITEERD!
     
  18. Mone

    Mone Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    goedemorgen!
     
  19. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    He Luna, van harte meid!

    Ik hoorde ook bij het miskramentopic... Ben nu bijna 9 weken, heb een goede echo gehad en hoop nu ook dat het goed blijft gaan.. maar het blijft spannend!
     
  20. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hallo Bruidje, gefeliciteerd meid, kom je hier ook gezellig meekletsen?
     

Deel Deze Pagina