15 weken zwanger, beetje 'lege' fase

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tesse, 2 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tesse

Tesse Lid

15 feb 2008
    92
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

ik heb een raar vraagje. Ik ben morgen 15 weken zwanger. Op zich natuurlijk prachtig: de kritieke grens voorbij en tot nu toe lijkt alles goed te verlopen. Ook de erge misselijkheid die ik de eerste drie maanden had is voorbij, al moet ik nog wel heel regelmatig eten.
    Maar nu voelt het even als een 'lege' fase in de zwangerschap. Van week 10-13 werd ik in rap tempo al wat dikker op mijn buik (vast nog vooral darmen, maar het ziet er wel zwanger uit). Nu heb ik het idee dat het een beetje stilstaat. Zal wel komen omdat baby natuurlijk nog niet zo heel groot is, maar ik word er ongedurig van. Mensen die het niet weten zien nog niet echt dat ik zwanger ben. Ik heb bijna zin in een echte buik! Dan wordt het tenminste 'echt'. Zit ook met spanning te wachten tot ik de baby kan voelen, maar dat schijnt bij de eerste ook nog wel een week of 5 te kunnen duren.
    Kortom, ik heb geen probleem, maar baal alleen een beetje van deze 'tussenfase'. Herkennen jullie dit? Of zeg je: wees blij en wacht rustig af (ja ik weet het, dan hebben jullie eigenlijk gelijk).

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Tesse, ik kon ook niet wachten op die zichtbare buik hoor! Dus ik begrijp je in dat opzicht best. Misschien maar vast je tijd vullen met ideetjes opdoen voor de babtkamer of wat kleine spulletjes kopen, dan gaat het wat meer voor je leven in deze tussenperiode.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Poeh, had ik ook heel erg!
    Ik zag eruit alsof ik teveel patat had gevreten en ik voelde nog niks.. Ik vond die periode niks aan! Vanaf 20 weken, na de echo en ik echt een buik kreeg vond ik het veel leuker! Ook omdat ik toen echt flinke schoppen voelde!
    Nog even geduld hebben ben ik bang.. ;)

4. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    meid, ik zou zeggen, wees blij en wacht af...

ik herken heel erg wat je beschrijft...ALLEEN ik ben nu nog misselijk en geef dagelijks over...
    Ik heb sinds een paar dagen het gevoel dat de baby een groeispeurt heeft, en als ik de bladen zo lees klopt dat ook wel...ik voel hem heel duidelijk zitten, en soms doet dit echt pijn tegen me ribben volgens mij.

Ik kon eerst ook niet wachten voor ik de baby ging voelen, dat was bij mij pas bij 19 weken dat ik echt een paar schoppen voelde.
    Ik heb nooit verlangt naar een buik, sterker nog ik dacht dat ik echt niet zo een grote buik zou krijgen, ik vind het raar. Ik kijk in de spiegel en dan denk ik regelmatig van ben ik dat echt...heb ik straks echt een baby..heel raar kan het niet beschrijven maar het maakt me wel gelukkig.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik ben nu ook 15 weken maar ik herken het niet zo. Ik voel me helemaal niet beter, geef nog steeds over, heb overal pijn en slaap slecht. Dus voor mij geldt dit allemaal niet. Ik zou zeggen: probeer te genieten van deze fase zonder al teveel kwaaltjes, want die komen vanzelf weer en dan verlang je weer terug naar deze periode ;)

6. Tesse

Tesse Lid

15 feb 2008
    92
    0
    0
    Amsterdam
    @ Vlinder: je hebt gelijk, ik mag ook blij zijn dat de misselijkheid minder is geworden. Jij veel sterkte ermee, het is zeker vermoeiend (had het in t begin ook heel erg).

@ maja & jeslin, fijn dat jullie t herkennen. Ik kijk ook zo uit naar de 20-wekenecho. Dat voelt als een soort keerpunt ofzo.

7. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Vertel mij wat, ik vind de eerste drie maanden killing omdat het al 3x mis gegaan is bij ons, maar die maanden erna vind ik ook zooooo moeilijk. Je voelt je goed, je ziet niets, du sje moet maar domweg vertrouwen dat het allemaal goed gaat. Ik was elke keer blij dat ik rond die 18w kwam en je ging uitbuiken en het schoppen ging voelen.

8. Lelie4

Lelie4 Actief lid

10 feb 2008
    182
    0
    0
    had ik ook ja, voelde me verder goed op de vele hoofdpijn naar maar had niet het idee dat mijn buik groeide. Voelde me helemaal niet zo zwanger meer want er gebeurde zo weinig! Nu bijna 17 weken en ga ik weer lekker door groeien en voel het af en toe heel licht bewegen dus dat maakt het wel weer echter! Komt dus weer helemaal goed dalijk :)

Veel plezier

9. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    @Tesse

Ik begrijp totaal wat je bedoeld met de 20 weken echo...ik keek daar ook heel erg naar uit...hjet is ook een leuk moment (ten minste als er geen gekke dingen worden gezien, maar daar moet je, je nu zeker niet mee bezig gaan houden hoor) tegen die tijd zal je ook echt wel een buikje hebben.

Ik ervaarde dat ook als een keerpunt, vanaf dat moment ga je, je steeds meer en meer zwanger voelen..hihi!

10. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik heb in die periode een angelsound gekocht, zodat ik mezelf er van kon overtuigen dat het er echt zit en dat alles nog goed gaat.
    Ik zat ook niet te wachten op een buik, wel op schopjes. Die buik kreeg ik pas met een week of 24. En met 30 wk ineens boem een buik! En nu zit ie me in de weg, vooral met schoenen aantrekken e.d.

11. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    ik heb precies hetzelfde wat de buik betreft :(

12. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

26 jul 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Een angelsound kopen is idd wel een goede optie voor die periode, had ik ook gedaan en iedere keer als je dacht, "gaat het wel goed daarbinnen? zit het er nog?" dan ging ik even liggen en zocht het hartje. Als ik het dan weer volop hoorde in mn buik, dan was ik weer gerustgesteld.

Maar geloof me ook, geniet van deze periode :D straks is inderdaad in 1 keer die buik daar : BOEM! Dan loop je je zelf in de weg, dan waggel je jezelf van de ene naar de andere kant, schoenen aantrekken wordt dan idd een mission impossible :) (ben nog steeds op zoek naar Crocs! haha)
    Dus probeer er nog van te genieten, want de tijd vliegt zo snel, voordat je het weet is de zwangerschap voorbij... althans zo voel ik het.
    Ik weet nog dat ik een banner opzette van: nog 212 daagjes! En nu is het al 52 daagjes..... ik ga volgende week met verlof en geloof me, ik weet niet waar de afgelopen tijd gebleven is... Vliegt voorbij! :D

13. Chu

Chu Lid

16 okt 2007
    19
    0
    0
    Willemstad
    Hallo dames,

Tesse ik voel ook hetzelfde ben nu ook 15 wk zwanger en verlang zo erg naar een buikje. Volgens mij was ie een paar weken geleden zelfs wat groter en nu opeens weer wat kleiner, haha :oops: Maar ik kan ook niet wachten dat ik er echt zwanger uitzie, maar ja de weken gaan snel dus ik probeer het rustig aan te doen. En zoals een van de dames al zij, probeer je met andere dingen bezig te houden, ik ben nu aan het kiezen welke kleur ik de baby kamer ga verven e.d. :D

Chu

14. Tesse

Tesse Lid

15 feb 2008
    92
    0
    0
    Amsterdam
    @ agnes78 en gilmoora: mijn verloskundige raadt het gebruik van een angelsound af. Ze zegt dat je daardoor soms signalen van je lichaam gaat negeren (in de zin van: je hebt met de angelsound gehoord dat het hartje nog klopt en negeert dus signalen van je lichaam dat er iets niet goed zit, bijv buikpijn of bloedverlies of de beeb opeens minder voelen bewegen). Nu wil ik best vertrouwen in haar hebben maar het lijkt mij op dit moment (voel de baby nog niet) ook wel lekker geruststellend zo'n ding. Jullie hebben dus goede ervaringen?

15. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik heb goede ervaringen ermee, ik had een dopplertone, ik heb hem wel weggedaan toen ik haar eenmaal elke dag voelde, ik vond het zonde van het geld en als ik haar niet had gevoeld en had ik wel aan de bel getrokken.

16. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Het "probleem" voor mij was net als voor TS dat je gewoon in die periode helemaal niks voelt. Geen beweging, maar ik had ook geen verontrustende dingen als bloedverlies. Ik heb weleens kramp gehad, en 1x over gebeld en dan was het antwoord ; dat is het oprekken van je baarmoeder/ bandenpijn e.d.
    Ik denk dat als je gewoon verantwoord met dat apparaat omgaat er geen bezwaar tegen is.
    Tegen een week of 20 gaan de meesten de baby voelen en bij mij is die in de kast blijven liggen.

17. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    ik snap wel wat je bedoeld.ik ben dinsdag 22 weken en bij mij is nu pas te zien dat ik zwanger al zou je niet zeggen dat ik 22 weken ben.Had eerder wel een buikje maar niet zo super en nu nog nie Dus die buik mag van mij nog wat meer groeien.
    Ik begon met 15 weken mijn kleintje net te voelen dus voor mij was het rond die periode al echt ''echt''.
    Het komt van zelf wel geniet er maar lekker van nu het nog kan ;)

18. Tesse

Tesse Lid

15 feb 2008
    92
    0
    0
    Amsterdam
    Tja, ik moet gewoon even afwachten dus.

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ben nu ook in de 'lege' fase. Een buik is nog niet echt te zien. Vraag me af wanneer het gaat groeien zeg.

20. Tesse

Tesse Lid

15 feb 2008
    92
    0
    0
    Amsterdam
    Inmiddels wat verder en voel de baby nu. Dat scheelt! Einde ''lege'' fase, heb het nu echt gezellig met beeb. Voor anderen die erin zitten: dat duurt dus echt maar een paar weekjes, even volhouden.

Deel Deze Pagina