ja dat lijkt mij ook.. ik tref het gewoon niet zo met mijn vk denk ik als ik sommige andere verhalen lees... Ik wacht morgen af.. en dan zien we wel hoe het vanacht gaat. vorige keer ging mijn mk vrij snel en was het binnen een paar dagen gebeurd....
Bij mij werd ook niet meteen een echo gemaakt toen ik bruin bloedverlies had. Ik was toen 8,5 week en ze zeiden dat er nog niets te zien zou zijn. Toen het de volgende dag rood werd mocht het opeens wel, maar dan bij de gyn. Nu mag ik bij 8 weken een echo vanwege de miskraam, maar daar deden ze bij het 'echocentrum' toch ook moeilijk over. Maar ik heb een afspraak staan bij 8.2 weken. De aanhouder wint!
ja precies die afspraak heb ik nu ook staan bij het echoburo met 8,5 week, maar puur vanwege mijn eerdere miskraam. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo veel zin heb om de vk te bellen omdat ik denk dat ik toch nul op mijn request ga krijgen en dat is toch een beetje demotiverend...
Wat vervelend dat ze zo afwijzend reageren Basmallah. Nu ben ik zelf onder controle in het ziekenhuis en daar zijn ze zo ontzettend vriendelijk. En niet alleen vanwege de voorgaande MK's. Wanneer ik onzeker ben of twijfels krijg over de zwangerschap mag ik altijd bellen en kijken ze of ik even snel tussendoor terecht kan. Gelukkig is dat nog maar 1x voorgekomen. En ik hoop dat het bij die ene keer blijft. Met 7 weken kunnen ze met een uitwendige echo volgens mij inderdaad maar weinig zien. Vaak krijg je dan een inwendige echo, maar daar moeten ze dan wel de apparatuur voor hebben. Is het anders niet een optie voor je om via je huisarts een afspraak te regelen bij een gyn in het ziekenhuis? Gewoon vertellen dat je je ernstige zorgen maakt vanwege het bruinverlies en vragen of er niet een afspraak op korte termijn met gyn gemaakt kan worden.
hoi meiden! jaaa! ik zit vandaag op de 11 weken! nog een week voor de magische grens! @basmalah: ik zou gewoon bellen hoor als je jezelf onzeker voelt, je zit nu op 6 weken en 4 dagen, ze kunnen met een inwendige echo wel wat zien hoor, misschien zelfs al een hartje! was bij mij al met 6 weken en 1 dag! enne... ik heb bijna 2 weken bruin verlies gehad deze zwangerschap, en toch was alles goed! succes meid! liefs rebbel
Basmalah en Wens, ik herken het vergelijken van je gevoel en tekens maar al te goed. Het begon bij mij twee weken geleden, toen voelde ik mijn borsten al minder. Iedereen praat je gedachten uit je hoofd en dat wil je zelf ook graag, maar bij bleef er toch wat knagen. Het was net of ik met niet goed kon/wilde hechten aan deze zwangerschap. Mijn gevoel erover was eigenlijk alleen de eerste week echt positief. Inmiddels heb ik echt ongibloedverlies en zo voelt het ook. Het voelt voor mij ook niet meer echt als in spanning zitten. Natuurlijk wil ik me graag aan de laatste strohalm vastklampen, maar echte hoop voelt niet realistisch. Gisteren was de echoscopiste ook heel terughouden, je bent wel Heeeeel erg vroeg. Terwijl er normaal gesproken met 6 weken inwendig al echt veel meer te zien moet zijn als nu. Vanaf een week of 7 moet hartactiviteit zeker te zien zijn, maar heel vaak al eerder. En als er geen hartactiviteit is dan kan je in elk geval wel zien of het vruchtje groot genoeg is of niet. Misschien dat een gyn minder moeite heeft met een vroege echo. In het ZH vertelden bij mijn MA ze mij dat ik met een volgende zwangerschap bij 7 weken wel mocht komen voor een termijnbepaling. Mijn bruinverlies bleef vannacht en vanmorgen weg, maar is nu ik net thuis ben als een ongi geworden. Er zitten ook kleine stolseltjes bij, dus ik hoop dat het allemaal snelop gang komt. Ik heb mijn leidinggevende vandaag al verteld dat ik een MK verwacht. Dus indien nodig weten ze dat er vervanging geregeld moet worden.
Hoi Annna, He wat een rotnieuws zeg. Ik kan me voorstellen dat je erg verdrietig en onzeker bent. Natuurlijk hoop ik nog steeds voor je dat het toch goedkomt, maar ik vind het wel goed van je dat je je manager hebt ingelicht. Mocht het foutgaan, neem dan vooral je tijd om het te boven te komen. Ik heb altijd gewoon doorgewerkt en dat was niet zo'n geweldig idee. Heel veel sterkte en ik hoop nog steeds zo op goed nieuws voor je Veel liefs van Treintje
een echo met 6w heeft weinig zin, omdat je doorgaans dan nog geen hartje ziet dus je kan dan wle gaan kijken maar ze kunnen dan nog steeds niet zeggen of het goed zit. Daarom laten ze je niet snel komen voor de 7e week.
{{{{{{{{{{{ ANNA }}}}}}}}}}}} Ik weet even niets zeggen. niet wéér hè! tegen beter weten in blijf ik voor je duimen. he wat naar allemaal!
he dames wat een hoop spanning en vervelende berichten zeg.... Ik houd mijn vingers gekruist dat het misschien mee mag vallen. hier een beetje mazzel, fraaie echo gehad...
annna, heel veel sterkte meid. Mocht het toch nog goed zitten, dan is het een verrassing, maar ik snap dat je daar niet van uit gaat. mariss, jij geleciteerd met je mooie echo. Meiden, ik weet niet of jullie er ook zo over dachten, maar voor mijn MK dacht ik altijd 'dat overkomt mij niet'. Tuurlijk weet je dat het iedereen kan overkomen, maar - net als met alle nare dingen: ziektes, sterfgevallen e.d.' hoop je toch altijd dat het buiten je deur blijft, en ga je er gewoon van uit dat het niet gebeurd, wat overigens ook heel gezond is volgens mij. Maar als het je een keer (of zelfs meerdere keren) is overkomen, dringt het pas tot je door, dat ook jij zelf tot 'iedereen' behoort die een risico loopt, en daarom ben je je er ook van bewust dat het nog een keer kan gebeuren. Toch is elke keer de kans hetzelfde als daarvoor, en daar moeten we in blijven geloven.
@ Annna: Wat een rotnieuws zeg! Ik hoop inderdaad dat het snel doorzet als het een mk is. Dat wachten is verschrikkelijk. Maar aan je verhaal te horen denk ik dat het snel komt. Sterkte meid! @ Wens3: Ik heb nooit gedacht 'dat overkomt mij niet', maar daar ben ik denk ik wel een van de weinige in. Ik heb al vanaf toen ik 6 weken was allerlei informatie opgezocht over een mk. Stom he?! En vooral omdat het daarna inderdaad misgegaan is.
Ik stond er niet echt bij stil, tuurlijk, iedereen weet dat het mis kan gaan de 1e 12 weken, maar je gaat toch van het meest positieve uit, je gaat inderdaad niet gelijk doemdenken. Dus enorm verdrietig toen het mis ging... maar ook weer redelijk snel opgekrabbeld, en er weer voor gegaan. Na mijn 1e mk was ik gelijk weer zwanger. Superblij, en voelde me ook goed. Ik had juist toen het gevoel: nou, een mk heb ik al gehad, dus deze zwangerschap MOET gewoon goed gaan! Des te groter was de teleurstelling, het verdriet en het ongeloof dat het een 2e keer ook mis kon gaan, en vanaf toen begon ook de enorme angst en de onzekerheid... die nu nog steeds doorwerkt maar gelukkig steeds kleiner wordt! Bijna op de 12 weken... Dus Anna en Basmalah: heel veel sterkte, ik herken jullie gevoelens... blijf hoop houden en vind kracht bij je partner en beste vrienden, dat heb je nodig...
Ja, je denkt 1 keer dat gebeurd heel vaak. 2x gebeurd een stuk minder vrouwen, en nog vaker dat gebeurd steeds minder. Dus de kans dat het daarna goed gaat zou dus ook hoger moeten zijn. Maar bij meer dan 2 keer mis, dan kan het ook zijn dat er echt iets mis is. Ik moet blijven hopen dat ik ook goede eitjes over heb en dat het volgende keer wel goed kan gaan. Maar voorlopig eerst maar hier de tijd voor nemen. Basmalah, ik hoop maar dat er niets aan de hand is. Sterkte met je gevoel. Natas, hopelijk heb jij morgen een goede echo. Ook wel confronterend met het afscheid van je tante. Sterkte
Anna, ook hier heel veel sterkte gewenst meid. Zelf heb ik nooit gedacht dat een miskraam mij nooit zou overkomen. Daarvoor hadden teveel mensen in m'n omgeving al een MK meegemaakt. Maar dat het er 5 op rij zouden worden, nee, dat had ik nooit verwacht. 1 hou je nog stiekem rekening mee, 2 is al zeldzaam, maar 5 .... Gelukkig gaat tot nog toe alles goed en heel graag blijf ik tot de meerderheid horen bij wie het ook inderdaad goed blijft gaan. Natas, heel veel succes morgen met de echo en de nekplooimeting.
goedemorgen dames, anna, ik weet ook even niet wat ik moet zeggen, als het een mk is, dan hoop ik voor je dat het snel doorzet, maar ergens blijf ik toch duimen dat het goedzit alhoewel ik goed kan begrijpen dat je er geen vertrouwen meer in hebt. Ik heb bij mijn 1e zwangerschap er wel aan gedacht dat de kans er inzit dat een mk kan voorkomen maar er niet echt heel bewust bij stil gestaan, misschien wel om mezelf niet te ongerust te maken. Maar ik heb nooit gedacht dat overkomt me niet.
Mariss, nog gefeliciteerd met je goede echo trouwens. Ik heb ook met 10 weken 3 dagen een echo gehad en toen vertelden ze me dat wanneer je rond deze termijn een goede echo hebt, dat de kans dat het fout afloopt nog maar erg klein is.
Goedemorgen dames, Annna, ik weet niet wat ik moet zeggen, heel veel sterkte en geluk! Basmalah, jij ook heel veel sterkte, ik hoop dat het uiteindelijk allemaal voor je meevalt! Mariss, fijn dat je een mooie echo had! Wanneer komt ie in je album? Natas, heel veel plezier bij je echo vandaag! Hoop dat alles goed blijkt!