's avonds is hier ook een avondtoeslag hoor....het is hier wel allemaal beduidend duurder heb ik al wel in de gaten
Nou, wij doen de 'gewone' screeningsecho van 20 weken en hopen dat ze dan het geslacht kunnen zien, we willen het allebei wel graag weten en dan lekker geheim houden Ik heb de hele tijd buikpijn, maar geen rugpijn, volgens mij is de boel lekker aan het groeien daaronderin. Annna, hoe gaat het nu met je? Basmali, ik snap dat je het erg spannend vind, maar van een echo wordt je misschien nog onzekerder omdat het nog vrij vroeg is, tuurlijk is er de mogelijkheid een hartje te zien, maar misschien ook net niet en dan maak je je misschien onnodig extra zorgen. Strekte ermee.
Ja, ik weet het. Maar bij de mk bleek het al een week of 2 dood te zijn, precies wanneer de kwaaltjes minder werden...
Het probleem met kwaaltjes is dat je ze graag wil voelen en als je ze niet voelt dat klaag je over het feit dat je ze niet hebt, maar bij mij had ik op het ene moment heel veel kwaaltjes en het volgende moment niet. en nog steeds, soms voel ik me onwijs zwanger, en soms helemaal niet.....
ik had vandaag dus ook zoiets...ik kreeg buikpijn en ik voelde in een keer iets lopen in mijn ondergoed, dus ik schrok en natuurlijk direct rennen naar de wc en bleek het gewoon afscheiding te zijn maar je blijft gewoon bang hoor. Daarna was de buikpijn ook weg....best wel vreemd hoor
Het klopt inderdaad dat je de ene keer meer voel dan de andere keer. Maar door die mk ben je veel banger. Ik zou willen dat ik die echo al gehad had. Ik weet dat het dan nog fout kan gaan, maar dan weet ik in ieder geval meer dan nu!
Basmalah, Het is vervelend he, die onzekerheid. Mijn bloedverlies is hier ook al afgenomen en vandaag was ik zelfs 2 keer misselijk. Maar ja mijn lijf is natuurlijl nog wel zwanger. De hormonen zijn nog wel bezig. Mij heeft de echo op zich geen duidelijkheid gebracht, doordat er geen uitslag te geven was, maar toch was het voor ons wel duidelijk dat het niet helemaal klopt. Het te kleine vruchtzakje en vruchtje dat verteld mij eigenlijk wel genoeg. Ook al kunnen ze medisch nog geen uitsluitsel geven. Toch is het moeilijk om je niet aan de laatste strohalm vast te klampen. Sterkte De rest allemaal veel sterkte met de spanningen en het wachten op de volgende echo's. En ook een heel goed weekend!
Anna, ik denk aan je! Hier ben ik weer even lieve meiden, sorry maar ik heb geen tijd om alles van de afgelopen dagen bij te lezen. Komende dagen ben ik ook nog druk, ik pik het daarna wel weer op. Mijn tante is inmiddels gestorven Gelukkig heeft ze door de sedatie niet bij bewustzijn de verstikkingsdood door het longemfyseem hoeven meemaken. Hoe ze de laatste dagen vocht voor elk klein stukje adem staat in onze zielen gegrift. Inmiddels hebben we bijna alles voor de crematie a.s. dinsdag geregeld. Mijn tante is weer thuis, wij waken over haar en morgen + zondag kunnen anderen afscheid komen nemen. Ik ga zo ook weer terug. Maar eerst een update van de andere kant van het leven, de dood aan de ene kant en een nieuw begin aan de andere kant........ Midden in alle verdrietige hektiek had ik vandaag m'n 3de echo en de nekplooimeting : ontwikkeling en groei kindje weer helemaal goed + keurig op schema en het hartje klopte mooi en stevig. Was al flink aan het bewegen en hupsen in mijn buik, ook een goed teken. Het wurm is nu 5 cm groot De neplooimeting was ook goed, volgens de echoscopiste "een keurig dun plooitje van 0.7 mm". (boven de 3 mm is niet goed) De volledige uitslag van de kansberekening op Down (de som van de nekplooimeting + mijn leeftijd + zwangerschapsduur + uitslag van bloedtest vandaag) volgt over 10 dagen, op 28ste. Werd wel nog gewaarschuwd dat het kan gebeuren dat de meting goed is maar de uitslag toch slecht door de bloedtest, maar dit hebben we nu binnen! Elza krijgt dinsdag van mij een echo-fotootje van vandaag mee
Natas, wat een tegenstrijdigheden hè... veel sterkte nog komende dagen, maar ik ben ook superblij voor je dat je echo goed was en de npmeting positief!
Lindada: ik herken jouw onzekerheid echt enorm. Ik had de eerste weken helemaal geen symptomen zelfs geen pijnlijke borsten. Ik was er dus ook erg mee bezig dat het misschien al weer was fout gegaan. Na de echo met 7 wkn kreeg ik pijnlijke borsten en werd ik misselijk. Het voelt nu alsof ik mezelf in bescherming heb genomen. Nu heb ik nog telkens de wens om van alles te voelen en erg misselijk te zijn. Verschilt echt telkens. Soms een paar dagen enorm misselijk, soms weer een paar dagen niet. Probeer je vast te houden aan de gedachte dat het in de meeste gevallen goed gaat en dat het vruchtje er zit zolang het er zit. Ik heb ook wel gehoord/gelezen dat je borsten bij een eerste zwangerschap gevoeliger kunnen zijn dan bij de eerste. Mij heeft het enorm geholpen om toch te blijven kijken naar de dingen die ik wel voelde. En vergeet niet: het grootste symptoom is het uitblijven van de ongesteldheid! Zo, een heel verhaal, maar deze gedachtes hebben mij door de weken heen gesleept (en doen dat nog steeds)
HOERAAAAAA Ik heb net het hartje gehoord met de Angelsound. Ben echt verschrikkelijk blij! Wat een geweldig gehoor! Morgen ben ik jarig en de dag daarna ben ik 12 weken. Zo kan mijn verjaardag niet meer kapot! Volgende week ga ik het eindelijk op mijn werk vertellen. Familie en vrienden weten het al, maar zijn erg voorzichtig omdat ik dat ook ben. Nu durf ik echt te zeggen dat ik ZWANGER ben! @ Natas, gecondoleerd met je tante. Wat een verdrietige tijd voor je en heel zwaar om iemand op zo'n nare manier te zien gaan. Goed dat ze er zelf niets van heeft gemerkt. Heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat je gauw ook weer de tijd kunt nemen om van je zwangerschap te genieten. Fijn trouwens dat de nekplooimeting goed was, gefeliciteerd! @ Anna, goed om te horen dat het bloeden gestopt is. Ik duim nog steeds ontzettend voor je. Weet je al of je wat eerder voor een echo mag? Veel liefs van Treintje
hey iedereen ik ben nieuw hier. ik heb 2,5 jaar geleden een MK gehad aan 12 weken, toen ik naar de gyneacoloog ging zei hij dat het kindje al 2 weken gestorven was maar nu ben ik weer zwanger en ik ben heel blij ik vind het ook wel spannend maar ik hoop echt dat die 12 weken snel voorbij zijn. wij willen dit kindje heel graag! en we willen dat niet meer meemaken, een kindje verliezen... groetjes
Welkom hier Ftje en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Natas, gecondoleerd met je tante. Wat fijn voor haar dat haar lijden nu over is. En jij van harte gefeliciteerd met die geweldige uitslag van de nekplooimeting. Nu de uitslag van de kansbereking nog. Spannend hoor! Bruidje, gefeliciteerd met je slagen en fijn dat je mannetje weer thuis is.