Ik ben jaloers op je pippo! Ik zou willen dat ik ook zo vroeg al een echo kon krijgen! Ik heb de afspraak netjes via de vk gedaan, en ik ga nu bij het 'echocentrum' langs. Maar ik begin nu spijt te krijgen, omdat ik met mijn mk in het ziekenhuis in Breda geweest ben. Daar zeiden ze dat ik bij een volgende zwangerschap langs kon komen als ik meer zekerheid wilde. Maar ik wist niet of ik zomaar het ziekenhuis kan bellen voor een afspraak. Ik had echt een super lieve gyn, en ik denk dat hij me ook meer begrijpt dan diegene bij het echocentrum. Die vonden het namelijk al onzin dat ik zou vroeg kwam. En ik ben dan 8 weken en 2 dagen, jij zelfs 6 weken en 5 dagen! Ik word te gefrustreerd.... Sorry...
Ik had gebeld voor een afspraak voor gyn, maar secretaresse zei dat er momenteel geen plaats was...ze zei dan je kan op vrije consultatie komen enkel op donderdag....morgen is gyn er niet maar volgende week wel...dus ze raadde me aan om pas op 7feb te gaan, maar ik wil vroeger gaan, dus volgende week....Wat denk jij?
Heb bij rebbel eens gelezen dat zij een echo had op 6weken en 1dag en ze zag toen al een kloppend hartje...daarmee....
Het hangt er vanaf of je echt zover bent denk ik. Als je ei later was, ben je misschien nog niet ver genoeg?
Week 6 Je baby is ongeveer 5 mm groot. Deze week kan je het echt zeker weten, je bent zwanger. Je baby ziet er nu uit als een piepklein oortje, en het hoofdje, nek, ogen en oren zijn al gevormd. De ogen hebben zelfs al een lens. De oogleden ontwikkelen zich pas later. De hersenen zijn al weer iets verder ontwikkeld. Je baby heeft al een bloedsomloop. Ook is er al een begin gemaakt in de ontwikkeling van de organen als de nieren, lever en maagdaromsysteem. In deze week begint het hartje van jouw kindje te kloppen. Met een inwendige echo is het vaak in dit stadium al waar te nemen. Het hartje van jouw kindje klopt erg snel en op de echo ziet het eruit als een soort knikkerlichtje. Hoewel je baby nog geen echt gezicht heeft, heeft hij al wel een nek, een hersenmassa en een soort bobbelig hoogd. De vorming van het hoofd wordt snel gevolgd door de onwikkeling van buik en borstholten. Er komt een begin van de armen, het lijken in het begin net pedels, zonder vingertjes. Misschien heb je last van ochtendmisselijkheid, of andere zwangerschapstekenen. Om te plassen hoef je waarschijnlijk in deze periode niet veel moeite tdoen. Je baarmoeder groeit nog steeds in je bekken en oefent zo druk uit op jouw blaas.
heey meiden, hoe gaat het hier?! pippo je kan in principe wel een hartactie zien en hebben dan hoor!~Ik had de echo 6 wkn en 2 dagen en ik hoorde ook een hartje!
Ik ben toen met me mk ook in het ziekenhuis geweest voor de laatste controle.. Superlief mens was daar die de echo deed. Die vertelde me ook, dat ik anders gewoon met 6 weken mocht bellen en dat ik dan daarheen mocht komen voor een echo. Want ze kon met haar aparatuur dan al hartaktie zien. Terwijl mijn vk dat pas kan met 11/12 weken.. Dus ga toch maar bellen volgende week, dat ik met 6,5/7 weken voor echo wil.
Je kan 't altijd proberen toch.. Succes! Ik zou 't gewoon doen.. Een brutaal mens heeft de halve wereld.
Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, ma 8w in aug, uitgerekend 23 juni Jongen Willeke26 , 27 jaar, 1e kindje, 1 mk 14 feb 2003 4,5 jr op zw.schap gewacht, uitgerekend 6 juli Liesje, 31 jaar, 1e kindje, 1 mk in jun, uitgerekend 14 juli Mone, 30 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 22 juli Luna, 34 jaar, 3e kindje, 3 mk laatste in aug, uitgerekend 25 juli Inez, 39 jaar, 2e kindje, 5 mk laatste in sept, uitgerekend 28 juli Treintje, 30 jaar, 1e kindje, 3 MK laatste in sept, uitgerekend 3 augustus Natas, 40 jaar, 1e kindje, 1 ma 8w+2d in aug, uitgerekend 4 augustus Mandje, 21 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in aug, uitgerekend 4 augustus Croky, 34 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in sept, uitgerekend 4 augustus Rebbel, 24 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 7 augustus Latoya, 23 jaar, 1e kindje, 3 mk laatste 17 juli, uitgerekend 10 augustus Mariss, 34 jaar, 1e kindje, 1 ma in sept, uitgerekend 12 augustus Anoul26, 27 jaar, 1e kindje, 1 mk in okt 2007, uitgerekend 14 augustus Jerl, 33 jaar, 2e kindje, 1 mk in aug 2007, uitgerekend 22 augustus Muis80, 27 jaar, 1e kindje, 1 mk in nov '06, uitgerekend 23 augustus Basmalah, 26 jaar, 1e kindje, mk in okt, uitgerekend 7 september Lindaa, 22 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 8 september Wens3, 28 jaar, 3e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 15 september Lindada,26 jaar, 1e kindje, 1 mk in nov, uitgerekend 17 september Pippo,27 jaar, 3e kindje (2ekindje overleden bij 16weken zw), 2 mk laatste in okt, uitgerekend 20 september Ftje, 22 jaar, 1e kindje, 1 mk in 2005, uitgerekend 7 september Sam8, 23 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 26 september Jill, 27 jaar, 2e kindje, 1 mk in nov, uitgerekend 28 september afspraken: 22 jan Muis80 2e echo 23 jan Croky nekplooimeting 24 jan Rebbel VK 25 jan Rebbel nekplooimeting 28 jan Natas belafspraak uitslag Combitest 29 jan Treintje Combitest 30 jan Lindaa VK 31 jan Natas VK 31 jan Inez echo/VK, Pippo consultatie gyn 4 febr Luna vlk 6 feb Bruidje 20 weken echo, Lindaa (2e termijnecho) 7 feb Bruidje VK 8 feb Lindada 8 weken echo 11 feb Croky VK 12 feb Inez vruchtwaterpunctie, Jill Gyn 12 feb Liesje VK 13 feb Lindada VK 15 feb Inez gyn 19 feb Sam vk + echo 25 feb Liesje 20 weken echo 26 feb Mone VK 4 mrt Mone 20 weken echo Zo dat was ff zoeken naar de lijst! HIHI
Ik ga maar even de hond uitlaten. Even mijn hoofd vrijmaken... Daarna maar naar bed, ben echt moe! Welteruste.
Pippo en Lindada: ik had een kloppend hartje met 6wk5 dg (ik dacht dat ik toen 7 wk was). Een vriendin van me had bij precies diezelfde periode (6wk5dg) ook een echo, en men zag een leeg vruchtzakje. Gyn heeft toen tegen haar gezegd dat het dus niks was, en niks kon worden en ze moest wachten op de mk... Een week later is ze toch maar weer naar zh gegaan, toen wel hartactie! Je wil niet weten hoe klote ze die week heeft ervaren, en het was ook nog eens met kerst. Een hel om te wachten op een mk die dus niet komt... Mijn vk doet met 7 wk pas een echo, om bovenstaande redenen. Als je dus net iets minder ver bent, zoals ik toen, 6wk5dg, heb je alsnog hartaktie en geen teleurstelling... Toch bellen meiden: nee heb je, ja kun je krijgen. Succes!