Ja wachten duurt weer lang dan he.. Ik zit ook weer af te tellen.. Over 2 wekn weer naar de vk.. dan volgens mij nog een keer 4 weken wachten en daarna is het alweer om de 3 weken
Om eerlijk te zijn vond ik jouw uitslag ook laag, maar vertrouw op wat de artsen hebben gezegd. Als zij zeggen dat dit een goede uitslag is, probeer daar dan op te vertrouwen!
hoeft niet! Als jij het niet wilt dan mogen zij het niet doen! Wij wilden het niet omdat een negatieve uitslag ons veel zorgen tijdens de zwangerschap zou geven. Down toch wel welkom is en als je wel verder laat onderzoeken dan zijn die onderzoeken niet risicoloos en dat risico wilde wij niet lopen.
dat is helemaal erg meid! ik heb voor het eerst het hartje met mijn 2e echo gehoord, dat was met 11w 6d en daarna weer bij de vk
*inbraak* Lindada ik wil je veel sterkte wensen meid en ik duim voor je. Nou ik ga weer snel weg, maar hoop dat ik hier snel mag mee schrijven doei
Meiden.. wie er voor NOD al positief testte, wat voor gevoel hadden jullie op NOD zelf? Soort ongi gevoel of drukkend? En hadden jullie voor NOD al veel afscheiding?
Ik had een ongi gevoel en ik had inderdaad voor mijn NOD al last van meer afscheiding als anders, dat was onder andere voor mij een teken dat er iets gaande was
Nou ik ben zo iemand die de nekplooimeting niet doet en de 20 weken echo wel. Dat wat ze met de nekplooimeting te weten kunnen komen vinden wij niet interessant. Down syndroom mag gewoon komen, dat ten eerste. Maar stel dat ik een negatieve uitslag krijg, dan wil je toch zekerheid en ga je verder onderzoeken. Als je niet verder laat onderzoeken dan kun je net zo goed geen meting laten doen, want wat wil je dan met die uitslag. Dan zit je alleen maar in de stress vanwege het verhoogde risico, dan moet je nog steeds tot na de geboorte wachten dus dan weet ik die uitslag liever niet en wacht ik sowieso. heb ik in elk geval geen stress! Maar goed, wij wilden bij een negatieve uitslag wél verder onderzoeken, maar dat is weer niet risicoloos. Dan zou je bijv alsnog een late miskraam kunnen krijgen. Dat is het ons niet waard! Het kan dus zo zijn dat het een miskraam wordt en later blijkt dat de uitslag toch goed was. Dat zou i k mezelf dan nooit kunnen vergeven. Dus daarom doen we die test niet. (waar zouden ze volgens jou nog meer naar kijken dan behalve down? Want op de 11w echo kun je verder van het kindje nog zo weinig zeggen). De echo is echter zonder risico's en onderzoekt ook dingen die van levensbelang zijn. Dat zou voor ons inhouden dat we bijv preventief in een ziekenhuis zouden kunnen gaan bevallen ipv thuis. verder zouden we bijv al informatie kunnen inwinnen zodat het straks niet zo rauw op je dak valt.
en dan nog... Op het moment dat je kindje geboren gaat worden, dán begint het pas!ik heb nu 2 gezonde knullen maar ze zijn zo kwetsbaar! Ook hen kan nog van alles gebeuren. En als moeder ben je zo wakend over ze, je wilt ze de hele dag beschermen. Maar opvoeden is ook loslaten. Dat begint al als baby dat je ze alleen laat slapen in een kamer en jij beneden wat anders doet. Ik vond dat zo moeilijk in het begin. Maar na 5 jaar gaat het makkelijker, al komen er steeds were nieuwe zorgen bij. Welkom in de wereld van het moederschap!
zo denk ik er ook over Luna! En met die 90% bedoelde ik eigenlijk dat het er medisch gezien goed uit ziet.. het echte leventje begint idd daarna pas