Hai allemaal, ben ik weer even snel. Heb helaas nog steeds weinig forumtijd en kan niet op iedereen reageren. Roshi en Jooze, welkom hier! Zena, wat fijn dat je je hier weer hebt kunnen aanmelden! Die eerste weken zijn ongelovelijk spannend, ik kan ze me nog héél goed heugen en lees het ook o.a. terug in de berichten van MissyZuilen. Probeer maar veel afleiding te vinden, meer dan afwachten kun je helaas niet doen. Rebbel, helemaal super van je mooie echo! Een beetje bijkomen en genieten wordt ons niet makkelijk gemaakt, zijn we nog (lang) niet los van het éen, komen we in een sneltreinvaart in iets anders terecht....... het netvlies in Chris z'n linkeroog heeft losgelaten! Hij kreeg vrijdagmiddag last, gistermorgen was het erger. Gistermiddag naar de huisartsenpost gesjeesd, direct doorverwezen naar weekend-oogarts in ziekenhuis in Lelystad. Ogen onderzocht, contact opgenomen met AMC, maandag daar weer naar de poli oogheelkunde en dan maandag of dinsdag operatie. Kans op slagen is hoog, 90%, maar vrijwel altijd zichtverlies van weinig tot veel. Verder weet ik niet of ik morgen thuis kan zijn voor de belafspraak met de gyn. Die is tussen 12.00 en 13.00, maar we weten nog niet hoe laat Chris in het AMC moet zijn. En ik maak me zorgen over de dingen die geregeld moeten worden. De kraamzorg heb ik vlak voordat we bij mijn tante gingen waken en ze overleed gedaan, maar met kinderdagverblijf heb ik dus nog niet eens kunnen beginnen met gaan kijken, of ik een cursus wil weet ik nog niet, etc. Deze week zal het er denk ik ook weer niet van gaan komen, en vanaf volgende week wil m'n zus beginnen met het huis en nalatenschap van mijn tante.
Jeetje Natas... gaat lekker ... Heel veel succes met je mannetje ! Hoop dat jullie gauw terug in de rust kunnen komen.. Liefs Sam
nee ik zeg niet dat kv verboden moet worden! Absoluut niet, want dat zou voor veelkindjes rampzalig zij. Nee het mag van mij in die gratis pakketen verboden worden. nu is bij wet geregeld dat er voor voeding 1 (dus tot 6 mnd) geen reclame gemaakt mag worden en het niet gratis vertrekt mag worden en ook niet in de aanbieding mag komen. Vanaf voeding 2 mag dat wel. En dat vind ik ook nog wel prima hoor, maar niet in die gratis dozen.
natas wat een spannend en eng gebeuren met Chris zijn oog! Ik hoop dat alles goed komt. Sterkte. Ookal weet je nog niet precies op welke dagen en hoeveel uur je kdv wilt, maakt niet zo heel veel uit. Schrijf die kleine gewoon alvast in, want dan staat het in elk geval al op de wachtlijst. De dagen kan je binnenkort dan eventueel wijzigen. Zena spannend meid. Ik hoop echt dat je zwanger bent. Als dat zou is zal je nu toch wel elke dag moeten zien dat de test donkerder wordt. En dan was er nog een nieuwe zwangere waar ik de naam alweer vergeten van ben. In elk geval, ook jij van harte! Ook las ik onzekere dames. Tja die eerste maanden zijn gewoon doodeng. Ik heb er geen tips voor. Het is domweg de knop omzetten en hem op overleven zetten. Meer kun je niet doen. Sterkte! Rebbel van harte met je goede echo! Fijn joh! Hier gaat alles goed. Wij zijn dus een weekend weggeweest. Samen met vrienden en alle kids in huisjes in brabant. Erg gezellig en leuk spelletjes gedaan (niet gewonnen helaas). Zaterdag was ik helemaal kapot. Ik heb toen van 12-13 geslapen. Toen weer van 15-17 uur en na het eten weer tot 20 uur. Toen zijn we (terwijl de kids sliepen) met de anderen een spel gaan doen. Ik was toen gelukkig wel weer wakker. Maar poeh wat was ik moe zeg! vandaag voel ik me ook helemaal total loss dus ik ga vroeg naar bed.
Hi Meiden, Ga ik doen rond de 7 weken kijken of ik dan een echo te krijgen (is de kans van een kloppend hartje gewoon het grootst).. Wat betreft kdv, ik had mijn kindje bij de vorige zwangerschap al na 5 weken zwangerschap opgegeven bij het zelfde kd als zijn grote broer. en er was pas plaats een 3 maanden na de bevalling (moest dan eerst nog wennen). dus ik raad aan hoe moeilijk het ook is meteen opgeven (ligt ook aan in welke omgeving je woont). Het is bizar maar helaas waar het lijkt erop dat je kind al moet opgeven voor van alles en nog wat voor je uberhaubt zwanger bent! Jooze
@roshi en jooze: gefeliciteerd en welkom! @natas: jeetje meid! het zit jullie echt ff niet mee zeg! sterkte met je mannetje! @luna: fijn dat je zo genoten hebt! liefs rebbel
klopt onze baby is met 5w opgegeven maar is niet optijd plaatsbaar, dus mijn vriendin gaat w.s. de eerste maanden de opvang doen.
Prachtige foto's Rebbel! Wij zagen het armpje op een gegeven moment ook naar het mondje gaan net alsof ie duimde, maar helaas staat dat niet op de foto's (staan in mijn album). Ik weet wel al welke dagen ik kdv wil, maar nog niet welke kdv..... er zijn er hier 3 in mijn buurt, had ze eerst willen bezoeken.
@ rebbel wat een onwijs mooie foto's zeg! ik heb ons dinsdag (4w3d) aangemeld bij KVD is dat misschien te vroeg? heb wel al een schriftelijke bevestiging gehad...
Pfff...ik ben er echt nog niet aan toe om zulke beslissingen te maken nu! Dat ik zo snel alweer zwanger ben is nog niet eens echt binnengekomen. Ik weet niet wat ik wil qua kinderopvang KDV of gastouders. Zal t laatste wel worden, want ik werk onregelmatig en manlief ook. Dus dat is een probleem. Hmmmmm misschien toch maar is over na gaan denken... @Rebbel, mooi hoor!
Meiden.. zat effe op internet te neuzen he. En vond een verloskundige praktijk met informatie. Bij hun op de site kun je dus ook uitrekenen hoever je bent aan de hand van de uitgerekende datum. Als ik daar invoer 4 oktober, zeggen ze dat ik nog moet afwachten of ik wel of niet ongesteld word en dat t spannende dagen zijn voor ik een test kan doen die positief word. En als ik dan 1 oktober als bevaldatum doe, zetten ze me opeens op 5 weken en zeggen ze dat vanaf nu de test positief is en het vruchtje ingenesstelt is.. Wat klopt er nu van? Zou ik dan toch al 5 weken zijn? Mijn NOD was namelijk waarschijnlijk afgelopen vrijdag..
Ja, daarom snap ik al niks van die site.. Want hun zeggen daar dus dat ik nog niet weet of ik zwanger ben met deze uitgerekende datum en dat een test nog niet zou werken.. :S
@pipo: een jongen? waar haal je dat uit dan! @natas: jij hebt ook mooie echo foto's meid! liefs rebbel
@ MissyZuilen ha meis, bij mij geeft hij wel gewoon aan dat ik 5 weken zwanger ben en mijn nod was de 20e. mijn uitgerekende datum is 27 sept. het is dus wel vreemd dat hij bij jou ook 5 weken aangeeft... hou het er gewoon op dat je 4 weken bent bij de echo gaan ze toch "herberekenen" hoever je bent. ik zal me er niet al te druk over maken hoor, gewoon lekker genieten! Liefs Shir