HAHA nou moet je maar ander vinden dan Rebbel, ik hoop het ook meid.. Fijn dat je jullie uk nu op dvd hebt.. Helemaal super ! Hoop dat wij dat ook kunnen krijgen.. Nou ja.. dat is zorg voor later.. Ik ga even de laptop van me afhalen en dan even een klein dutje proberen te doen..
@alle nieuwkomers: van harte met jullie zwangerschap! Spannend hè, zo herkenbaar jullie verhalen.. die eerste weken kruipen voorbij, maar nu heb ik het gevoel dat de weken heel snel gaan.. @de rest van de meiden: wat is hier veel gekletst! Ik weet nu al niet meer precies wat, ik ga dus m'n eigen weekend maar even beschrijven Zaterdag heerlijk een beetje geshopt, m'n broeken kan ik nog aan, maar eind van de dag moest de knoop toch open, en dat staat niet zo charmant, dus ik ben overgestapt naar de comfortabele jurkjes. Kan ik nog een beetje in groeien ook! En heerlijk dat de legging in de mode is hè, sommige woon ik echt in, net een joggingbroek maar dan anders, haha! Zaterdagavond naar een verjaardag, en met m'n lief lekker een happie gegeten ergens (hij was vrij, normaal altijd ah werk op zaterdagavond) en zondag een beautydagje met vriendinnen gehad in een wellness centrum. Toen ik vroeg wat ik wel/niet mocht doen (als zwangere), mocht ik eigenlijk van haar niet in het bubbelbad, niet in het zwembad, niet in het stoombad.. Gelukkig is 1 van mn vriendinnen arts, en die had er nog nooit van gehoord dat zwangeren niet mochten zwemmen, behalve op het eind van de zwangerschap ivm ontsluiting/infecties. Dus ik ben heerlijk wezen badderen, en heb extreme warmte en extreme kou vermeden en heb heerlijk genoten. In plaats van 10 min sauna, 5 min en dan op het laagte bankje. Niet afkoelen in het dompelbadje, maar bv dmv lauw douchen etc. Toch tegenstrijdig al die verhalen?! Het kan je zo in verwarring brengen...
Helaas zijn er maar weinig mensen die zich echt verdiepen in hondengedrag. Veel mensen met honden 'weten' het wel en hoeven niet zo nodig op cursus, want zelf kunnen ze hun hond de dingen ook wel aanleren. In de praktijk blijkt dat maar weinig mensen hun eigen hond écht goed kennen. Ik zie altijd al in de verte aan de houding van een andere hond of het foute boel is of niet. Maar vertel het de eigenaar vooral niet dat je dat aan hond kunt zien, want dan kun je nog een knal krijgen ook. Jaren geleden heb ik eens een cursus hondengedrag gedaan omdat ik de intentie had om eventueel zelf hondencursussen te gaan geven. Ik ben er toen eigenlijk niet mee verder gegaan. Honden meehelpen (her)opvoeden is leuk. Minder leuk is het om hun soms toch wat opstandige baasjes de goede kant op te krijgen. Dat is tenminste wat ik bij ons op de hondenschool heb gezien.
wij zijn met beide honden wel op cursus geweest en ook niet na eentje gestopt,met de lab nog jachttraining gedaan en bij de westie gestopt na de gevorderden cursus. niet alleen leuk voor de hond maar ook voor de baas!
Ik sluit me helemaal aan bij je verhaal Inez. Ik was vroeger ook altijd bang voor honden.. Maar als ik ze kende was er niets aan de hand. Toen wij onze hond kregen, ben ik er mee naar cursus gegaan. Daar heb ik heel veel geleerd.. Maar idd.. Niet iedereen wil er iets over leren. Maar je kunt idd van een afstand wel zien of het foute boel is of niet. Jammer dat het zo gaat tegenwoordig
Croky, je mag inderdaad gewoon zwemmen als je zwanger bent. Er zijn zelfs speciale cursussen zwangerenzwemmen. Heerlijk, echt aan te bevelen. Met stoombaden en sauna moet je wel uitkijken, inderdaad niet te koel en te heet. Alleen wanneer je normaal ook nooit naar de sauna gaat, kun je ze beter wel vermijden. Maar al die tegenstrijdige verhalen kunnen je inderdaad in verwarring brengen.
@Inez: inderdaad, de baasjes zijn het ergst! Wij hebben een (over)enthousiaste labrador dus ik herken het verhaal wel een beetje. Wij zijn ervan overtuigd dat als honden loslopen, ze betrouwbaar zijn (naar mensen toe). Hoe honden op elkaar reageren, zoeken ze maar uit, dat weet je nooit van tevoren en een keer een grom of waarschuwende blaf is heel normaal. Als baasje moet je je daar ook gewoon niet mee bemoeien, maar er zijn maar weinig mensen die dat ook daadwerkelijk niet doen...
Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, ma 8w in aug, uitgerekend 23 juni Jongen Willeke26 , 27 jaar, 1e kindje, 1 mk 14 feb 2003 4,5 jr op zw.schap gewacht, uitgerekend 6 juli Liesje, 31 jaar, 1e kindje, 1 mk in jun, uitgerekend 14 juli Mone, 30 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 22 juli Luna, 34 jaar, 3e kindje, 3 mk laatste in aug, uitgerekend 25 juli Inez, 39 jaar, 2e kindje, 5 mk laatste in sept, uitgerekend 28 juli Treintje, 30 jaar, 1e kindje, 3 MK laatste in sept, uitgerekend 3 augustus Natas, 40 jaar, 1e kindje, 1 ma 8w+2d in aug, uitgerekend 4 augustus Mandje, 21 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in aug, uitgerekend 4 augustus Croky, 34 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in sept, uitgerekend 4 augustus Rebbel, 24 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 7 augustus Latoya, 23 jaar, 1e kindje, 3 mk laatste 17 juli, uitgerekend 10 augustus Mariss, 34 jaar, 1e kindje, 1 ma in sept, uitgerekend 12 augustus Anoul26, 27 jaar, 1e kindje, 1 mk in okt 2007, uitgerekend 14 augustus Jerl, 33 jaar, 2e kindje, 1 mk in aug 2007, uitgerekend 22 augustus Muis80, 27 jaar, 1e kindje, 1 mk in nov '06, uitgerekend 23 augustus Basmalah, 26 jaar, 1e kindje, mk in okt, uitgerekend 7 september Lindaa, 22 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 8 september Wens3, 28 jaar, 3e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 15 september Lindada,26 jaar, 1e kindje, 1 mk in nov, uitgerekend 17 september Pippo,27 jaar, 3e kindje (2ekindje overleden bij 16weken zw), 2 mk laatste in okt, uitgerekend 20 september Ftje, 22 jaar, 1e kindje, 1 mk in 2005, uitgerekend 7 september Sam8, 23 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 26 september Jill, 27 jaar, 2e kindje, 1 mk in nov, uitgerekend 28 september afspraken: 28 jan Natas belafspraak uitslag Combitest 29 jan Treintje Combitest 30 jan Lindaa VK 31 jan Natas VK 31 jan Inez echo/VK, Pippo consultatie gyn 4 febr Luna vlk 6 feb Bruidje 20 weken echo, Lindaa (2e termijnecho) 7 feb Bruidje VK 8 feb Lindada 8 weken echo 11 feb Croky VK 12 feb Inez vruchtwaterpunctie, Jill Gyn 12 feb Liesje VK 13 feb Lindada VK 15 feb Inez gyn 19 feb Sam vk + echo 25 feb Liesje 20 weken echo 26 feb Mone VK 4 mrt Mone 20 weken echo Zo, die stond ver!
Hondencursus is inderdaad leuk. Leerzaam voor mens en dier. Ik heb een aantal jaren G&G gedaan met onze Mechelaar. Heel leuk om te doen. We hebben ook nog wedstrijden gelopen. Inmiddels ben ik 3 jaar geleden gestopt met trainen. Na 10 jaar trainen met 4 verschillende honden vond ik het wel weer welletjes. Nu wandel ik gewoon lekker met de honden en zo af en toe laat ik de Mechel nog wel eens wat oefeningen doen. Gewoon omdat zowel de Mechel als ik dat samen leuk vinden om te doen. Over wandelen gesproken, daar is het nu ook weer tijd voor, dus tot later!
Ik kwam vandaag een bernerkruising tegen.. Onze herder met hem spelen. Ging heel leuk.. LEkker stoeien en rennen.. Maar ja, honden spelen ook met hun bekken in elkaars hals om haffelen.. Nou dat vonden die mensen wat te wild gaan en even later waren ze dus weer weg.. Ze moesten eens weten hoe onze jackrussel soms door de kamer gaat ... En ze springt elke keer weer boven op hem
DOei Bruidje.. fijne avond! Ik heb ook G&G met die van ons gedaan.. Jammer genoeg vond hij het niet leuk meer.. Dus toen ben ik ermee gestopt!
je mag als zwangere gewoon zwemmen hoor, zelfs als hoogzwangere! Ik heb zelfs zwangerschapszwemmen gedaan! Ik ben toen in de kerstvakantie bevallen en heb tot de laatste les voor de vakantie gewoon meegedaan! (maar had verder geen ontsluiting, Bij ontsluiting zou ik ook niet meer gaan nee.) Sauna mag vanaf ongeveer week 14 van de zwangerschap wanneer je normaal ook gewend bent te gaan. En hou dan je lijf goed in de gaten. Je kan als zwangere anders reageren. Dus heel slim dat je iets korter gegaan bent. Ik hoop snel ook weer te gaan.
[quote="croky] Wij zijn ervan overtuigd dat als honden loslopen, ze betrouwbaar zijn (naar mensen toe). Hoe honden op elkaar reageren, zoeken ze maar uit, dat weet je nooit van tevoren en een keer een grom of waarschuwende blaf is heel normaal. Als baasje moet je je daar ook gewoon niet mee bemoeien, maar er zijn maar weinig mensen die dat ook daadwerkelijk niet doen...[/quote] Helaas kun je daar dus niet van op aan. Veel mensen kennen hun hond niet of laten hem uit gemakzucht loslopen omdat ze hem niet aankunnen. Met alle gevolgen van dien. Van tevoren is toch echt heel goed in te schatten hoe een contact tussen honden gaat verlopen. En wanneer ik van tevoren zie dat het wel eens goed fout zou kunnen gaan, dan bemoei ik me daar wel degelijk mee. Onze windhond kan dus echt voor geen meter vechten en zijn huid is veel teerder dan die van een 'gewone' hond. De schade bij bijtwonden is dan vaak ook niet te overzien en de kosten van een dierenarts al helemaal niet. Bovendien is zijn rug niet sterk, wanneer een rotweiler of andere stevige hond bovenop z'n rug springt, is z'n rug dus gewoon gebroken. Begrijp me niet verkeerd hoor, van een waarschuwende grom of blaf zal ik echt niks zeggen, maar wanneer je aan de hele houding van andermans hond en die van je eigen hond kunt zien dat het goed fout zal gaan, dan grijp ik wel degelijk in. Voorkomen is in sommige situaties toch nog steeds echt beter dan genezen.
Ik heb ook tot een week voor de bevalling heerlijk aan zwangerenzwemmen gedaan. Ik wil dat deze keer ook weer lekker gaan doen. Je bent zo lekker gewichtsloos in het water, wat erg fijn is wanneer je op z'n laatst loopt.