Zwanger na een miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tiruja, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Zo is dat Inez.. :D Klopt helemaal wat je zegt!

2. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hey meiden!
    Wat is hier een hoop geschreven zeg, sinds gisteren!
    Hier gaat t goed, niet meer getest, daar ga ik alleen maar van trippen;) maar ik voel me zwanger en probeer vertrouwen te hebben. Vandaag weer gewerkt en zowaar een paar uur niet aan gedacht!
    Ik heb trouwens wel vreselijk last van diarree. Weet iemand of je diarreeremmers mag nemen? In de bijsluiter stond oppassen en op internet zag ik maakt niet uit...bijsluiter aanhouden maar? Ik loop echt leeg...Heel vervelend.

Even over honden...ik ben als kind gebeten. Die angst ben ik nooit kwijtgeraakt. Die hond had ook nooit wat gedaan (was echt bekend als een lieve hond). Als ik de hond van mijn ouders uitliet (leeft helaas niet meer) bleef ik bij sommige honden echt uit de buurt, gewoon uit wantrouwen zeg maar.
    Maar goed, eerlijk is eerlijk...ik ben geen hondenmens...

3. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Inez: ja, er zit wel wat in wat je zegt over eerst de situatie inschatten. Toen die van ons een pup was, is 'ie gegrepen door een valse herder. Toen ik het baasje erop aansprak, bleek die net zo vals als z'n hond... niet voor rede vatbaar en z'n hond gewoon los blijven uitlaten :(
    Toch zijn dat uitzonderingen, maar die tref je liever niet.

4. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Zwangerenzwemmen klinkt goed! Even uitzoeken of dat hier ook in de buurt kan. Gewoon zwemmen kan natuurlijk ook altijd, toch?
    Of doe je speciale oefeningen op zwangerzwemmen?

5. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    haha dat dacht ik al meid! ;)

liefs rebbel

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hai klepdames! :D

Vandaag met Chris op de poli Oogheelkunde van het AMC gezeten. Alles is weer een keer doorgemeten, conclusie is dat het een hele grote scheur in het netvlies is. Zeg maar de ergste vorm die er is in netvliesproblemen.
    Ze gaan direct een techniek met olie doen, de andere technieken konden al niet meer. Het oogvocht wordt eruit gehaald en dan wordt er olie ingebracht + de scheur 'gehecht'. De olie zal er over 3 maanden operatief weer uitgehaald moeten worden. En we zijn gewaarschuwd voor mininaal nog een 3de operatie want Chris zal geheid op een bepaald moment staar krijgen.

Maar goed, dat is van later een zorg.
    Morgen is de operatie, op dagopname dus daarna lekker weer naar huis. Overmorgen een controle afspraak, ik ben uiteraard aangesteld als privé chauffeuse. Chris moet zich 5 dagen rustig houden en zeer waarschijnlijk een voorkeurshouding aannemen, b.v. met je hoofd naar links en alleen op je linkerzij slapen. Daarna zal hij tot de olie er weer uit is troebel blijven zien maar verder dan wel gewoon kunnen functioneren.
    Over hoeveel % zichtverlies er zal blijven kunnen ze nu nog niets zeggen.

En nu goed nieuws : de uitslag van de Combinatietest is helemaal goed! \:D/
    Ik juich nu eigenlijk voor het eerst, nog geen tijd voor gehad sinds we het vanmorgen gehoord hebben. Ik heb vanmorgen zelf gebeld want ik kon niet thuis zijn voor de belafspraak met de gyn, en een lief meisje gaf ons de uitslag. De kansberekening op Down is 1:720, dus prima (vanaf 1:250 zien ze als verhoogd risico).

7. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    He Natas

Gefeliciteerd met je mooie uitslag! Jammer dat het met Chris niet zo'n super uitslag is, aan de andere kant zien ze het wel zitten om er aan te beginnen dus moet er verbetering te halen zijn! Heel veel succes morgen.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, allereerst natuurlijk gefeliciteerd met deze mooie uitslag van de kansberekening. Geweldig hoor.
    En verder heel veel sterkte morgen met Chris en z'n operatie.

Zena, ik zou als ik jou was toch maar liever de bijsluiter aanhouden. Informeer anders eens bij de apotheek. Wellicht weten zij een goede remmer die je veilig kunt gebruiken bij zwangerschap.
    En verder goed hoor, dat je weer gewerkt hebt. Werken is een goede afleiding tegen piekeren. En wanneer testen voor jou niet werkt, dan zeker vooral niet doen meid.
    Het vertrouwen gaat echt komen naarmate de zwangerschap vordert. Al lijken die eerste weken nu werkelijk een eeuwigheid te duren, achteraf zul je waarschijnlijk zeggen, goh, uiteindelijk zijn ze toch nog voorbij gevlogen. Zo heb ik het tenminste zelf ervaren.

9. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    goedemorgen dames,

natas, feli met je goede uitslag, maar minder van de uitslag van Chris zeg, afwachten hoe dat gaat aflopen....

verder gaat het hier wel goed, nog zo af en toe last van steken onderin links in de buik maar ik denk dat dat mijn darmen zijn omdat ik zo slecht naar de wc kan.....als het toch nog erger wordt dan bel ik toch nog wel even de vk vandaag.

10. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    goedemorgen dames,
    Wat hebben jullie gekletst zeg! Heb niet alles gelezen, ook hier moet gewerkt worden...

Ik heb de eerste weken als een eeuwigheid gezien, terwijl het nu zo snel lijkt te gaan, heb 3 weken geleden het al op m'n werk verteld.....en dat voelt als gisteren ongeveer.....
    Ik heb wel in de eerste weken geprobeerd te denken het komt goed of het komt niet goed, hoe dan ook ik kan er niets aan veranderen, kan alleen m'n best doen met geen alcohol, geen rood vlees etc....en kreeg pas vertrouwen toen we met 8 weken het hartje zagen (had met 7 weken een mk gehad).

11. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hey mone,

hoe is het met jou dan?

12. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Goedemorgen dames,

En weer een dag erbij hihi.
    Vindt het wel grappig dat er hier zoveel gekletst wordt.
    Mijn vriend zei gister dan moet iedereen aan de hyves of aan de msn, dan laten jullie elkaar helemaal niet meer met rust.

Hij vindt het wel geweldig (alweer) dat ik hier zoveel info vandaan haal.

Grtz Nance

13. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb helemaal geen tijd voor hyves of msn als ik thuis ben....

14. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Nou ik zit de hele dag achter de pc op kantoor ben blij als ik thuis op de bank kan zitten s'avonds hihihi. Als ik wat tik is dat op kantoor ff tussen door. :rolleyes:

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik zit op het werk ook al de hele dag achter de pc en we zijn nogal druk bezig met een verbouwing in huis dus daar heb ik helemaal geen tijd voor als ik eindelijk thuis ben

16. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Van harte met je goede uitslag Natas.. maar balen van Chris zeg!

17. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hey bruidje

hoe is het?

18. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Goed hoor liesje! Ben blij dat ik eindelijk iets gevonden heb tegen de kriebel!
    En hoe is het met jou? Al bijna niet meer misselijk?

bruidje, nog maar een week, en dan ben je over de helft!

19. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    met de misselijkheid gaat het steeds ietsje beter gelukkig maar.

wat heb je gevonden op je kriebeltjes dan?

20. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hier alles goed hoor! Vanochtend sportief op de fiets naar het werk omdat ik vind dat ik veels te hard aankom!

Indd.. Mone bijna op de helft.. hoe is het met jou?

Deel Deze Pagina