Lieve Basmalah, Ik heb na 3 miskramen testen in het ziekenhuis gekregen. Inderdaad is het een beetje hoe de pet van de arts staat, maar ik wil je dit toch even meegeven. De meeste artsen werken volgens richtlijnen die de beroepsgroep heeft opgesteld. Voor gynecologen is dat de NVOG (heeft ook een website). De richtlijnen vertellen dat genetish onderzoek na 2 miskramen is gerechtvaardigd en andere onderzoeken na 3 miskramen. Ik wist niet van deze richtlijnen en wilde zo verschikkelijk graag antwoorden. Na 3 MK stuurde de huisarts me eindelijk door naar de gyn. Omdat het best lang kan duren voordat de uitslag van de genetische testen binnen is, baalde ik enorm dat ik die test niet al na 2 MK had laten doen. Mijn advies, als je graag onderzoeken wilt, laat je dan na 2 MK doorsturen en vraag of in ieder geval de genotypering ingezet kan worden. Na 3 keer heb je gewoon recht op de andere testen. Deze stellen niet zoveel voor. 1 a 2 keer een bloedafname en een keer een dag met een tijdafhankelijke test (methionine belastingstest). Van deze testen is de uitslag er meestal met een week of 2. Overigens wordt er niet vaak iets gevonden (bij mij ook niet) en komt het erop neer dat je moed moet blijven houden dat het op een dag wel goed gaat, hoe moeilijk dat ook is. Heel veel sterkte en ik hoop heel erg dat het helemaal niet zover komt en dat je over 1.5 week een prachtige echo hebt. Dat je nog geen hartje hebt gezien bij 6 weken hoeft niets te betekenen hoor, bij mij was de eerste 5.5 weken en daar zagen we ook niets. Veel liefs van Treintje
O ja, en bij mij hielp het heel erg om gewoon eerlijk te zijn tegen m'n vrienden en familie. Iedereen wst na de 3de miskraam hoe het zat en dan houden ze er ook rekening mee als je even niet goed kan omgaan met bepaalde dingen.
Heyyy allemaal! Meiden allemaal erg bedankt voor jullie lieve woorden Ik durf hier nu eigenlijk pas écht goed tevreden te komen... Basmalah, Meid, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.... Zou je onzekerheid weg willen halen maar dat kan ik helaas niet. Hoop dat je je tijd tot de volgende echo een beetje door komt en dat je dan échte duidelijkheid hebt! Tuurlijk hoop ik dat ze dan zeggen, meid het zit goed! Maar ookal is het niet goed.... duidelijkheid is ten alle tijden veel beter dan deze gruwelijke onzekerheid... Heel erg veel sterkte! Dikke kus van mij!
Basmalah heel veel strekte de komende onzekere periode, ik hoop voor je dat alles toch goed blijkt te zijn, geef de moed nog niet op. Hier ook goed nieuws. Ben voor intake geweest maar kreeg onverwacht ook een echo: een kloppend hartje/gehoord en gezien en groei lag precies op schema volgens een 4-weekse cyclus. Joepie!
Meiden dank jullie wel voor jullie steunende woorden. ik heb daar veel aan. Aan mijn schoonfamilie uitleggen gaat vrij lastig, maar goed mijn eigen familie komt morgen langs en daar kan ik mij ei wel kwijt. Ik weet even niet zo goed wat ik moet voelen. Voel me aan de ene kant nog ontzettend zwanger en aan de andere kant niet.. Ik begrijp van jullie dat het erg afhangt van de persoon/dokter/vk of je een onderzoek krijgt of niet. Ik zit er eigenlijk niet op te wachten, ben veel te bang dat het iets ernstigs is en dat ik te horen krijg dat ik helemaal niet zwanger zal kunnen worden... dinsdag ga ik naar mijn vk, ik zal het eens aan haar vragen. ik moet toch alle opties open houden.
even snel tussendoor dames die een goeie echo hebben gehad, gefeliciteerd... jooze, veel sterkte meid! basmalah, wat een onzekerheid zeg, maar zoals gezegd hoeft het niet fout te gaan... nou ga ik gauw weer even aan het werk... doeidoei dames
@basmalah: wat een onzekerheid, ik wil je veel sterkte wensen en duim voor je dat het toch goed zit! @wens: gefeliciteerd meid! liefs rebbel
Basmalah wat een onzekerheid meid Heel veel sterkte! Verder hier niet veel nieuws.. Geen nieuws van de starterslening. . Wel last van veel lucht in de darmen.. HMM Nou ja.. ik ga weer Fijn weekend allemaal .. LIEFS SAM
Ik mag me hier ook aan komen melden! Een aantal van jullie ken ik uit andere topics, leuk dat we elkaar hier toch weer/nog tegenkomen! Vandaag heb ik 2 (verschillende) positieve testen gehad, het is allemaal nog zeer pril en het besef dat het fout kan gaan blijft tpch door je hoofd spoken, maar ik probeer gewoon positief te blijven! 5 januari ben ik eindelijk 4 maanden na mijn miskraam ongesteld geworden en nu vandaag weer positief getest. Lijkt me gezellig om met jullie mee te kletsen en elkaar door de moeilijke momenten heen te helpen! Liefs
Mariaatje, ontzettend gefeliciteerd en wat gezellig dat je hier komt meekletsen. Helaas nemen we hier allemaal de nodige bagage mee de zwangerschap in, maar gelukkig hebben we een leuke 'club' waar we lief en leed met elkaar delen en elkaar ook door die eerste pittige weken heenhelpen. En straks natuurlijk ook door die pittige laatste loodjes!
BAsmallah, meid, heel veel stekte de komende weken. Die onzekerheid is slopend. Ik duim voor een goede afloop!
Heyyy meiden, ik ben aan het werk maar kom tussen door zo nu en dan ff langs hier Heeeej Mariaatje, leuk dat je er bent! Enne nogmaals gefeliciteerd meid...
Bedankt meiden! Het is ergens nog onwerkelijk hoor. Maar merk wel aan mezelf dat ik rustig ben. Ik zit niet, net als de vorige keer, constant in mijn broek te loeren of er bloed is. Dus dat is wel een fijn gevoel. Normaal gesproken vliegt de tijd altijd, hebben jullie dat ook? "Jeetje, weer een dag / week / maand voorbij!" En nu? Nu zullen ze voorbij kruipen hihi.
Ja dat klopt,... de tijd lijkt te kruipen... pffff! En straks als je terug kijkt is het toch voorbij gevlogen.... Ik ga pitten meiden! Slaap lekker allemaal en tot snel, doeiiiii.
@Basmallah: Ik las je verhaal net. Echt wat verschrikkelijk. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, en was er echt van overtuigd dat het mis was. Alleen was ik minder ver dan jij, wat voor jou alles nog onzekerder maakt. Volgens de eerste echo zou ook 2 weken minder ver zijn, wat achteraf maar 3 dagen bleek te zijn. Ik hoop echt heel erg voor je dat alles goed is. Bij mij zeiden ze ook dat ik 1,5 week moest wachten, maar dat hielt ik niet vol. Ik heb toen zelf een nieuwe afspraak gemaakt bij de gyn (mijn voordeel is wel dat ik in een ziekenhuis werk) na 5 dagen. Daar zagen ze tegen al mijn verwachtingen en hoop in een heel mooi hartje kloppen. Ik hoop zo dat het bij jou ook zo is. Op zich zolang je je zwanger voelt mag je goede hoop houden! Als je iets aan me wil vragen kan dat altijd. Ik weet hoe je je voelt. Liefs Linda