Ja bengeltje die onzekerheid heb ik ook.... heb al een kloppend hartje gezien maar nóg heb ik dat wel iets... komt omdat we het al een keer mee gemaakt hebben denk ik en dan ben je daar gewoon bang voor! Dat je je goed voelt is alleen maar fijn toch!? Zwanger zijn wil niet per definitie zeggen dat je moe en misselijk moet zijn en dat de hormonen door je lichaam gieren... Je kan je misschien wel de hele zwangerschap prima voelen, alleen maar fijn, geniet daarvan zou ik zeggen! Dus nee daar hoef je je absoluut geen zorgen over te maken! Heel veel fijne zwangere momenten -xxx-
Hallo Bengeltje, ook jou kan ik zeggen dat die onzekerheid zo ontzettend herkenbaar is. Veel of weinig kwaaltjes hebben zegt echt niks over het verloop van je zwangerschap. De eerste 2 weken had ik behalve pijnlijke borsten en een humeur van hier tot Tokio weinig kwaaltjes, pas met 6 weken kwamen er wat meer bij. En dat hoor je wel van meer. Ook kan het heel erg wisselen hoeveel last je hebt. Zo kun je een paar dagen flink last hebben en zo heb je een paar dagen weinig last. Die eerste weken lijken voorbij te kruipen, maar achteraf zul je zien dat het allemaal toch nog best snel is gegaan. Probeer je wel een beetje te genieten?
ja ik ga well beetje proberen te genieten het is alleen zo onwerkelijk allemaal. ja doordat ik bijna geen kwaaltjes heb ja is het echt moeilijk te geloven heb liever wat kwaaltjes dan heb ik iets meer zekerheid voor mijn gevoel dan. dus laten die kwaaltjes na de 5 a 6 week maar komen hoor.
Hai allemaal, ben ik weer even. Inez ook hier even, fijn van je mooie echo! Treintje, fijn dat alles goed was! Anoul, dikke kans dat het idd je banden zijn. Ik voel de mijne af en toe ook behoorlijk, vooral bijvoorbeeld bij een wat 'bruuske' beweging als me omdraaien in bed. En ik kan niet meer een uur in fiks tempo doorlopen met de hond, na een half uurtje moet ik echt zachter gaan lopen omdat ik anders een soort steken in m'n zij krijg. De flinke groei van mijn buik is denk ik nog alleen de darmen. Ik dacht dat je pas kan beginnen te groeien van het kindje rond week 14 want vanaf dan gaat de baarmoeder goed boven het schaambeen uitkomen (de mijne zit nu 2 vingerdiktes erboven). Nathalie, wat ontzettend leuk en fijn je hier weer te zien! En Mariaatje, ook helemaal geweldig! En dit keer zeker weten niet vals positief, joepie! Pippo, Wens en Jill, van harte met jullie mooie 1ste echo's! \/ Ah Jooze, wat ontzettend jammer voor jullie. Heel veel sterkte. Rebbel, wat fijn dat het ZH jullie niét gebeld heeft! En ja, dat gevoel in je buik zijn de banden. Hetzelfde als wat ik Anoul heb geschreven. Basmalah, de onzekerheid die de echo jullie gegeven heeft moet heel zwaar zijn. Ik duim voor je, veel sterkte! Chris is nog steeds behoorlijk zielig. Hij blijft braaf op z'n zij liggen maar het begint hem aardig de strot uit te hangen. Verder heeft hij veel last van een hechtinkje, irritatie in zijn oog, pijn en veel tranen. We zijn donderdag extra naar het AMC geweest hiervoor maar ze kunnen er niets aan doen. Wel een verzachtende gel mee gekregen die wat helpt. Hij zou dinsdag weer voorzichtig mogen beginnen met werken maar ik zie dat nu nog helemaal niet gebeuren. Misschien gaat het herstel op een gegeven moment sneller, maar in dit tempo kan hij dinsdag echt nog niet autorijden. Door het hele slechte en troebele zicht in dat oog heeft hij moeite met diepte, nog hoofdpijn, z'n oog traant nu wat minder maar nog steeds behoorlijk tranen, dik en gezwollen, zelf druppelen lukt absoluut niet, etc. Tot overmaat van ramp is mijn verkoudheid uitgegroeid tot griep. Donderdag in het AMC werd ik vreselijk beroerd. En alles begon me zeer te doen, alsof een trein over me heen was gereden. Niets tegen Chris gezegd, naar huis gereden en koorts gemeten..... jawel hoor, 38.9 graden alstublieft dankuwel. Niet nu! Ik heb 2 dagen veel op bed gelegen, bijna elk uur eruit om Chris te druppelen of eten/drinken te geven. Zelf druppelen is nog geen optie en als Chris zijn eigen koppie thee moet zetten heeft hij in dat uur geen tijd meer om het op te drinken, om over (avond)eten nog maar niet te spreken. Ik hou met wat paracetamol de koorts wel iets lager, dat scheelt en nu is het 38 dus wat beter te dragen. Gelukkig heb ik nog wel wat makkelijke dingen in de vriezer liggen voor de komende dagen en kon de hondenuitlaat extra komen voor Raisa. Gisteren werd de 'drukte', icm de koorts, me even te veel. Had ik eindelijk een afpsraak met 1 KDV gemaakt voor a.s. donderdagmiddag, belt mijn moeder met een afpsraak bij de notaris voor testament van mijn tante voor diezelfde middag...... het lukt gewoon niet om es naar een KDV toe te gaan! Misschien kan ik een andere afspraak die ochtend die veel tijd in beslag neemt afzeggen, maar anders schuift weer alles een week op. Vrij vragen durf ik nu echt niet meer, heb in heel januari nog maar 2 dagen normaal kunnen werken. Maar om dit bericht positief te eindigen : donderdagochtend heb ik weer een mooi hartje gehoord bij de VK!
Op advies van anderen meld ik me hier ook maar aan. Wil eigenlijk niet zoveel aan mijn miskraam herinnerd worden maar merk wel dat ik me nu niet zo blij voel als de vorige keer dat ik zwanger was. Het is allemaal nog maar afwachten wat er gebeurd. Hoop dat ik hier wat steun weg kan halen. Groetjes Zonnebloem
Hoi zonnebloem! Het is wel erg fijn om met andere te kunnen praten die hetzelfde hebben meegemaakt en dezelfde onzekerheden hebben. Ik heb er in ieder geval veel aan, en ik hoop dat jij dat ook hebt. Maar in ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ischa, dat is echt geweldig nieuws. De onzekerheid is erg begrijpelijk. Maar iedereen hier is daar ook doorheen gegaan dus klets het hier van je af! Het is echt goed om hier steeds weer bekenden tegen te komen van uit het topic "na miskraam gaan wij er weer voor". Geniet ervan! Bengeltje: ook gefeliciteerd! Rebbel: ik denk dat we in hetzelfde schuitje zitten, met die pijn bedoel ik dan! Soms is het echt pijnlijk. Vooral 's avonds en 's nachts... Natas: jullie hebben een klein ziekenhuisje, alleen ontbreekt de verzorging. Ben jij al weer een beetje opgeknapt? Veel beterschap voor jullie beiden. Als het goed is, staat mijn banner zo op 12 weken, wanneer ik op de OK knop heb gedrukt. Daar sta ik even bij stil!
thnx anoul26 jij ook mnog gefeliciteerd he ik heb vandaag toch weer een digitale test gedaan van clearblue en er stond toch echt weer zwanger op
Hallo Zonnebloem, gezellig dat je hier komt meekletsen meid en ook hier gefeliciteerd met je zwangerschap. Het is begrijpelijk dat je liever niet aan je MK wordt herinnerd, maar helaas ontkomen we daar niet echt aan. Het is ook echt niet gek dat je je nog niet zo blij voelt, maar geloof me, dat gaat echt komen. Het heeft tijd nodig, maar de dag gaat komen dat je kunt vertrouwen in en genieten van je zwangerschap. Natas, wat balen dat zowel jij als Chris zo in de lappenmand zitten. Gaat het al weer een beetje beter met jullie? Gelukkig heb je als troost nog even het hartje van de kleine kunnen horen.
Pffff...ik voel me vandaag weer zo vreselijk onzeker! De pijn in mn borsten is wat minder (dat heb ik al vaker gehad en dan deden ze 's avonds of de volgende dag gewoon weer erg zeer)en dan maak ik me gelijk weer druk. Ik vind dit echt geen leuke periode, wilde dat t maar vast woensdag was, dan krijg ik een echo en zo ver ben ik nog nooit gekomen. Ik heb ook vreselijk irritant gevoel van spierpijn rond mijn navel. Niet echt pijnlijk, maar wel irritant. Maar mijn temp was vanmorgen 37,0 (is echt heel erg hoog voor mij, normale temp na eisprong is 36,7) en ik heb nog van die digitale testen liggen, die gaf binnen een minuut zwanger. Dus: ik baseer mn onzekerheid op een minder gevoelige borsten, terwijl ik weet dat dit "schommelt". de positieve dingen negeer ik voor het gemak. Ik spoor niet
Goedemorgen dames! Hier vrijgezellenfeestje weer achter de rug. We hebben ketting/ armbandje gemaakt, gebowld, sumoworstelen in zo'n pak en een rodeostier bereden.. Aangezien het bijna allemaal paardrijdsters zijn, kreeg hij ons er niet af ! Nou ja, ik had aangepast programma ! En tot slot lekker gegeten met z'n allen! En gisteravond nog met een groepje lekker thuis gezeten, want ik was wel genoeg kapot.. Nu nog steeds.. Maar goed, het was geslaagd
HAHA Zena.. Maar zeer begrijpelijk.. Jij krijgt wel vroeg een echo! Ik moet nog dik 2 weken wachten.. Maar goed, dat zit ook een andere reden aan
ik had die afspraak al staan voor ik zwanger werd. We krijgen ook nl de eerste bloeduitslagen van het mk-onderzoek. Vandaar, weet ook niet zeker of ik een echo krijg, maar denk het wel, want als ik zwanegr was moest ik met 6 weken voor een echo komen en nu is het dan 5 w5d... Fijn dat je feestje leuk was. Nog een paar dagen he! Dan is het de grote dag voor jullie. Super!Had je "aanstaande"ook zn feestje gisteren?
Ja, die hebben eerst gekart, toen gegeten, daarna gebowld en tot slot even op stap ! Was ook erg gezellig geweest ! En nu vrijdag nog een topdag ervan maken.. Ja , dan maken ze vast wel een echo.. Als je geluk hebt zien ze al een hartje ! Al moet je daar misschien nog niet helemaal vanuit gaan..
ik ga ervan uit dat er nog geen hartje te zien is. Is wel aan de vroege kant. Is er wel een hartje, dan is dat alleen maar heel erg mooi meegenomen.
Met mij gaat het vandaag alweer ietsje beter dan gisteren, al had ik nu nog helemaal niet de hond willen uitlaten en naar de supermarkt..... maar tis niet anders. Hé Ischa, van harte meid! \/ Anoul, jij gefeleciteerd met de mijlpaal van 12 weken! Zena, we snappen hier allemaal je onzekerheid wel. Probeer maar veel afleiding te zoeken, meer dan afwachten kun je nu niet doen. Sam, klinkt als een leuk meidenfeessie! Zonnebloem en Bengeltje, van harte welkom hier.