Ik ben heel benieuwd wat ik krijg te zien ben nu al wel een beetje benauwd voor volgende week als ik naar de vk moet, ben bang dat de beeb niet goed gegroeid is
ik weet niet wat het is, ik kan nu best wel genieten van de zwangerschap maar ergens blijf ik zo bang dat het niet goed gaat. gek is dat he....tis ook niet dat ik er wakker van lig ofzo
Beetje onzeker blijf je altijd wel denk ik, maar dat heeft iedere zwangere volgens mij.. Ik moet zeggen dat het bij mij bijna helemaal weg is..
oh bij mij nog lange niet hoor! misschien dat dat na de 20w echo weggaat als ik gezien heb dat alles goed is en dat het goed groeit!
Bruidje, gefeliciteerd met je mooie 20-weken echo. Ook wanneer het kindje groter wordt zul je niet alle bewegingen voelen, het ligt maar net aan hoe hij ligt in je buik of je hem voelt of niet. Ik heb dat gemerkt toen ik met m'n eerste zwangerschap met de first sounds luisterde. Lang niet alles wat ik hoorde voelde ik daarwerkelijk. Ook al hoorden we het soms vreselijk te keer gaan. Zena, gefeliciteerd met deze eerste mijlpaal meid en wat ontzettend fijn dat je volgende week al weer terug mag komen. Basmalah, hopelijk volgende week voor jou meer duidelijkheid meid. Heel herkenbaar Ischa, heb het nu zelfs nog steeds. Ik zal zelf waarschijnlijk pas echt gerust zijn na de uitslag van de VP. Pas dan kan ik echt blij zijn en genieten. Sommige mensen in m'n omgeving vinden dat negatief denken, ik zie het zelf meer als zelfbescherming. Natuurlijk ben ik wel blij met deze zwangerschap, maar toch ben ik er nog steeds wat gereserveerd over.
@ Liesje Jij bent juist de persoon die hier altijd iedereen loopt op te peppen. haha heb vertrouwen meid! Het komt wel goed hoor! @ Zena: gefeliciteerd meid! Het zal een hele geruststelling zijn. je had wel vroeg een echo zeg! @ Bruidje: super zeg! weer een goede echo. gefeliciteerd! wel jammer dat je geen echo's meer krijgt he tot het het eind van je zwangerschap. Kan je geen echo meer tussendoor nemen?
dat is ook wel zo maar dat neemt niet weg dat ik voor mezelf nog steeds wel bang ben dat het niet goed zal zijn en zo af en toe komt dat naar boven
En da's echt niet gek hoor Liesje. Het blijft toch iedere keer weer spannend om naar de VK of gyn te gaan.
ergens blijf ik toch een beetje bang dat het kindje gestopt is met groeien en het hartje niet meer klopt....pffff en normaal gaat mijn vent met me mee maar volgende week naar de vk gaat ie niet mee...
gezonde bezorgheid is ook niet slecht volgens mij hoor.. vooral als je eerder een miskraam hebt gehad.. je eerste reactie bij je eerste zwangerschap is toch meestal blijdschap en er niet bij stil staan dat het wel eens fout af zou kunnen lopen. Zolang je bezorgheid niet z'n eigen leven gaat leiden is er volgens mij niets mis mee hoor.. Als je vervolgens maar niet een extreem overbezorgde moeder wordt haha
pfff ik ga vandaag niet bijlezen. Heb weer sinds lange tijd echt een slechte dag en moet mezelf er echt doorheen sleuren. De kids zijn nu even rustig aan het verven. dadelijk heeft de oudste een feestje en ga ik met de jongste thee drinken bij mijn vriendin. Vanavond eten we spitskool. Althans dat is de bedoeling. Iemand een suggestie wat ik er mee zal doen? Gewoon koken en serveren met kerrie saus? Roerbakken? Koken en stampot van maken? Zucht ik ben inspiratieloos.
Ischa, heel herkenbaar dat je nog niet durft te genieten. Ik vond dat ook wel zonde, maar het was gewoon nog even niet anders. Het vertrouwen moet groeien. En Liesje, ik blijf ook nog steeds bezorgd. Heb nu al wel veel meer vertrouwen dan in het begin maar elke controle blijft ontzettend spannend. Bruidje, gefeliciteerd met je mooie 20 weken echo! Zena, een betere echo had je nu niet kunnen krijgen, wat fijn! Basmalah, ik duim voor je. Luna, sterkte meis! Spitskool gebruik ik vaak om te roerbakken, maar dan met nog andere groentes erbij. Hier misschien een ideetje? http://www.internetkookboek.nl/recepten ... /spitskool
Hebben jullie trouwens enig idee wat het gaat worden? (deze vraag is niet voor Bruidje ) Ik zelf denk aan een jongen, maar heb geen idee waarom. Heb hieronder mijn afspraak toegevoegd van de 20 weken echo op 27-3. En ik had gister zin in wat leuks : heb een pretechobedrijf opgezocht en een afspraak gemaakt voor 29-2 \/ Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, ma 8w in aug, uitgerekend 23 juni Jongen Willeke26 , 27 jaar, 1e kindje, 1 mk 14 feb 2003 4,5 jr op zw.schap gewacht, uitgerekend 6 juli Nance , 29 jaar, 1e kindje, ? mk , uitgerekend 9 juli Liesje, 31 jaar, 1e kindje, 1 mk in jun, uitgerekend 14 juli Mone, 30 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 22 juli Luna, 34 jaar, 3e kindje, 3 mk laatste in aug, uitgerekend 25 juli Inez, 39 jaar, 2e kindje, 5 mk laatste in sept, uitgerekend 28 juli Treintje, 30 jaar, 1e kindje, 3 MK laatste in sept, uitgerekend 3 augustus Natas, 40 jaar, 1e kindje, 1 ma 8w+2d in aug, uitgerekend 4 augustus Mandje, 21 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in aug, uitgerekend 4 augustus Croky, 34 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in sept, uitgerekend 4 augustus Rebbel, 24 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 7 augustus Latoya, 23 jaar, 1e kindje, 3 mk laatste 17 juli, uitgerekend 10 augustus Mariss, 34 jaar, 1e kindje, 1 ma in sept, uitgerekend 12 augustus Anoul26, 27 jaar, 1e kindje, 1 mk in okt 2007, uitgerekend 14 augustus Jerl, 33 jaar, 2e kindje, 1 mk in aug 2007, uitgerekend 22 augustus Muis80, 27 jaar, 1e kindje, 1 mk in nov '06, uitgerekend 23 augustus Basmalah, 26 jaar, 1e kindje, mk in okt, uitgerekend 7 september Lindaa, 22 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 8 september Wens3, 28 jaar, 3e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 15 september Lindada,26 jaar, 1e kindje, 1 mk in nov, uitgerekend 20 september Pippo,27 jaar, 3e kindje (2ekindje overleden bij 16weken zw), 2 mk laatste in okt, uitgerekend 20 september Ftje, 22 jaar, 1e kindje, 1 mk in 2005, uitgerekend 7 september Sam8, 23 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 26 september Roshi, 24 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 27 september Jill, 27 jaar, 2e kindje, 1 mk in nov, uitgerekend 28 september Zena, 26 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in nov, uitgerekend 3 oktober Ischa, 31 jaar, 1e kindje, 1 ma 9w+5d laatste in nov, uitgerekend 11 oktober afspraken: 5 febr Basmalah vk 6 feb Bruidje 20 weken echo, Lindaa (2e termijnecho), Zena Gyn, Treintje VK 7 feb Bruidje VK 8 feb Lindada 8 weken echo, Treintje uitslag combitest 11 feb Croky VK, Pippo echo Basmalah 2e echo 12 feb Inez vruchtwaterpunctie, Jill Gyn 12 feb Liesje VK 13 feb Lindada VK 15 feb Inez gyn 18 feb Roshi VK 19 feb Sam VK + echo 21 feb Rebbel VK 25 feb Liesje 20 weken echo 26 feb Mone VK 28 feb Ischa gyn 1e echo 28 feb Natas VK 29 feb Natas pretecho 4 mrt Mone 20 weken echo 7 mrt Pippo Nekplooimeting 17 mrt Inez pretecho 27 mrt Natas 20 weken echo