Zwanger na een miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tiruja, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    overigens je kan je wel dusdanig verzekeren dat het je niet veel geld kost hoor. Ik betaal geloof een eigen bijdrage van 1 euro per uur.
    En die kun je later weer opgeven als medische kosten bij de belastingdienst.

2. Latoya3Stars

Latoya3Stars Fanatiek lid

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Haha..27 december mijn 1e echo, hoop echt dat het nu goed blijft gaan...vind het zo spannend :) Had een x wat van mijn schoonzus gekregen..een rood boontje waar je je wensen aan kwijt kunt en die moet je dan altijd bij je hebben...en een poppetje die zwanger is en als je dan zwanger bent moet je hem onder je kussen leggen, want die neemt al je zorgen weg...dus hoop dat het helpt :)

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    super mooie test Latoya!
    nu inderdaad maar hopen dat het goed gaat!

rond jouw 1e echo mag ik waarschijnlijk voor een 2e :)

4. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    oja en kraamzorg is niet verplicht maar ik raadt het iedereen aan om het wel aan te vragen (tenzij je goed met je moeder kan je heaar een week in huis wilt nemen.)
    Bij mijn oudste had ik een knip gekregen en kon ik eigenlijk amper uit bed, was vreselijk onzeker over de bv en moest echt opweg geholpen worden.
    Ze vertellen die eerste dagen heel veel over de zorg romdon een baby. Ze geven veel praktische tips en maken elke dag je sanitair enzo schoon. Klinkt overdreven dat schoonmaken maar je hebt bij je onderkant wel een open wond (zo heet dat ookal zit het in de vagina) dus infecties liggen op de loer.

Maar als jij door je bevalling heen vliegt en de kraam liever weer ziet gaan, dan mag je ze ook wegsturen.

Ik vond het wel lekker. Zij regelde de kopjes thee voor de visite, zet het eten al op, smeert de broodjes voor de jongens, neemt telefoon aan als ik druk ben, laat visite binnen dus ik hoef niet telkens naar een tochtdeur.

5. Latoya3Stars

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Oh leuk Liesje...hoop echt dat het nu voor ons een x gegund is..maar heb er wel vertrouwen in :)

6. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ok dus het kan wel afwijken dan Luna.. thanx voor je uitleg!

Nou Latoya hij is luid en duidelijk.. de duimen draaien voor je! Leuk zeg rond de kerst de echo... vrienden van ons hadden dat ook.. Toen hebben ze het met ons jaarlijkse nieuwjaarsborrel bekend gemaakt door de echo in een glazen kerstbal te doen en op tafel te leggen.. zo leuk!

7. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    zo snel mogelijk met fysio starten! Voorkomen is beter dan genezen. Ik ben bij de tweede ook sneller begonnen met fysio en zo hebben we echte problemen kunnen voorkomen.

8. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    bruidje wat leuk dat je weer een echo kreeg! Gaaf hoor!

9. Latoya3Stars

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Bruidje..nou, ik hoop dat ik mijn familie enzo dan ook met nieuwjaarsdag kan verrassen...lijkt me echt wel super :)

10. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    moet je ook wel hebben hoor, anders wordt het niet wat hoor!

@Luna, ik vind het aan de ene kant zoveel geld wat ik daarvoor extra moet uitgeven, toch ruim 150 euro wat ik ook voor andere dingen gebruiken kan

11. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    He Luna, ja dat was zeker leuk.. alleen daarvoor stress doordat ze het hartje niet hoorden.. dan denk je wel even van oh jee.. niet weer mis.. maar gelukkig niet.. pfff....

12. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    150 euro?
    Hoe kom je aan dat bedrag?
    Ik betaal straks maar 44 euro extra en kan dat dus ook weer aftrekken van de belasting

13. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    nou ik ga uit dat ik gewoon 44 uur kraamzorg zou krijgen en ik moet een eigen bijdrage betalen van 3.70 euro per uur met een max van 29 euro per dag.
    Nou als ik 44 uur x 3.70 euro doe kom ik op 162.80 euro waarvan ik van de zorgverzekering niks vergoed krijg.
    Vind ik toch wel een beetje zonde van het geld......stom he

14. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    @Luna,

ik ben verzekerd bij Univé, met aanvullende verzekering module B.
    En dan betaal ik straks in het nieuwe jaar al over de 130 euro per maand en als ik de eigen bijdrage ook vergoed wil hebben dan moet ik module C erbij nemen en dat kost me nog weer 10 euro extra per maand... dus dan zou ik ruim 140 euro betalen per maand.
    vind ik toch een bult geld

15. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ik heb ook even gekeken.
    Ik zit bij zilveren kruis en heb 3 sterren. Als ik volelidge vergoeding wil moet ik naar 4 sterren gaan. Dat kost me per jaar 180 euro.
    En met 3 sterren moet ik 3,60 per uur eigen bijdrage betalen. Dus dat komt neer op 153 euro voor de kraamzorg. Ik vind het geen probleem, want ik kom met zulke kosten uit boven een grens bij de belastingdienst en mag dan een chronisch ziekte korting meerekenen en dat levert me weer een paar honderd euro op. (Zo koop ik elke twee jaar een nieuwe bril die ik op deze wijze volldige via de balsgtingdienst vergoed krijg.

16. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    zonde.. nee zo zou ik het niet willen zien. je bent het gewoon echt nodig! Kinderen kosten nou eenmaal geld, maar zo'n kraamhulp leert je wel heel veel, helpt je medisch gezien en neemt een hoop werk uit handen!

17. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    zonde in de zin van zonde bedoel ik ook niet.....het is moeilijk uit te leggen
    misschien moet ik gewoon maar een tientje hoger in de verzekering gaan dan krijg ik een poliklinische bevalling ook vergoed!

18. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Volgens mij krijg ik die ook vergoed.. zal vanavond ook eens in mn polisvoorwaarden zoeken... ik heb volgens mij in ieder geval geen eigen bijdrage voor kraamzorg.. maar anders heb ik het er ook graag voor over.. Kan wel wat kennis gebruiken! En me lekker laten vertroetelen staat me ook wel aan....

19. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik moet het morgen maar eens overleggen met mijn vk wat verstandig is om te doen!

20. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    eigen bijdrage is dit jaar 3.60 per uur en volgend jaar 3.70 met een minimum van 24 uur

Deel Deze Pagina