Zwanger na een miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tiruja, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Doe je dat toch! Het is ieders eigen keus..

2. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    en anders wijzig ik mijn pakket naar module c, kost me een tientje per maand meer maar dan krijg ik wel alles vergoed en evt een polikl. beval. zonder MI

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mooie test Latoya!

Fijn dat je ook zo lekker vroeg een echo krijgt, dan ben je ook iets meer dan 7 weken hè?
    En nu je sigaretjes aan de kant! ;)

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    latoya....rook jij nog?

foei...stoppen!

5. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Lekker stoppen Latoya het is voor een heeeeel goed doel!

6. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik ben net bij de vlk geweest! haha jaja wie had dat gedacht. Ik niet in elk geval. Zou houden nu nl ook spreekuur bij het gebouw waar de huisarts ook zit. Dus ik stond even aan de balie om tabletten aan te vragen tegen de misselijkheid. Toen zag de vlk me lopen en zo ontstond er een gesprek. Ik ben nog rpil zwanger dus ze kon verder weinig hoor, geen hartje horen natuurlijk (klopt het al? misschien wel misschien niet) en ook geen echo want daar was geen tijd voor. We hebben wel even doorgesproken wat mijn mogelijkheiden zijn tav de echo. Dit omdat je bij ons met 9w en dan pas met 15w mag komen en dat vind ik zooooo lang duren. Dus even gesproken over hoe we dat op gaan lossen. W.s. met een wat latere echo. Maar dat zie ik tzt allemaal wel.

Wel leuk, ik had de jongens nu bij me, dus die heb ik weer even kunnen showen.

7. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    wat leuk luna....nou bij mijn vk hoef je echt niet tussendoor te komen want die zitten gewoon zo ontzettend vol geboekt!

8. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    hihi hier was het ook druk hoor. Maar ze liepen met z'n tweeen vanmiddag.

9. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    nou ik moet er morgenochtend naartoe om 9.40 uur.
    ben benieuwd wat ze me deze keer allemaal vragen wil...

10. Latoya3Stars

Latoya3Stars Fanatiek lid

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Ik ga zeker proberen te stoppen hoor :) Wordt wel moeilijk ook al is het voor een goed doel...Moeten jullie me wel steunen hoor ;)

11. Latoya3Stars

Latoya3Stars Fanatiek lid

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Meiden, ik ga...spreek jullie later weer!

Liefs

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Tuurlijk steun ik je Latoya, kom maar op bij deze ouwe rot in het stoppen ;)
    Vandaag precies 8 maanden geleden dat ik ben gestopt en ik geniet er nog dagelijks van dat het me gelukt is! Die eerste periode was een hel, ik ga het je niet mooier voorstellen dan dat het is. Maar als je als een blind paard volhoudt en doorgaat, dan wordt het steeds makkelijker!

Wat leuk dat je je vk even hebt gezien Luna!

13. jendo

jendo Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    lerares
    Hoi Hoi
    Ik heb zelf twee mk gehad. De eerste weken vond ik horror.. Elke dag weer dacht ik vandaag zal wel de dag zijn dat het misgaat. Ondertussen een hele mooie echo gehad met 7 wk en 4 dagen en het was volgens de gynecoloog een tekstboek baby! Ik houd me nu vast aan het mooie beeld wat nog mooi op mijn netvlies ligt. Al blijft het spannend en zou ik willen dat ik de 12 weken voorbij was. Maar goed elke dag is er een.. Wat ik wel heb geleerd van de MK is dat je er echt niets aan kunt doen dus zoveel mogelijk al de stress uit je hoofd duwen (proberen althans) en wel zien. Dat heeft mij best geholpen al lukte het niet altijd..
    Gr Jendo

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik vind horror wel een goede omschrijving voor deze eerste weken Jendo.
    Maar we kunnen inderdaad niets doen behalve gezond leven, afwachten en heeeeeel veel [-o<

Wat fijn dat je bij 7wk en 4dg een goede echo hebt gehad! Het blijft spannend, maar deze eerste en heel belangrijke stap heb je binnen.
    Ik hoop dat ik op de 20ste een soortgelijk bericht hier kan plaatsen.

15. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden!
    alles goed hier?
    heb niet alles bijgelezen....
    hier beginnen de kwaaltjes wat toe te nemen! ;)

liefs rebbel

16. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen dames,

Liesje, als je het zo bekijkt zou ik als ik jou was van pakket wisselen en dat 10-tje per maand extra betalen (is 120 euro in totaal) kun je en gewoon de kraamhulp laten komen en wegsturen als het niet bevalt (vriendinnen van mij zweren erbij, is zo fijn als iemand je uitleg geeft) en evt in het ziekenhuis bevallen wordt dan ook vergoed. Ik zat tot voorkort bij zilveren kruis en daar kon je gedurende het jaar wisselen van aanvullend pakket, dus als dat bij jullie kan, kun je misschien als het kindje er is weer terug gaan naar de aanvulling die je nu hebt.

latoya, echt duidelijk! Gaaf hoor, en ik heb er geen verstand van, maar wil je zeker steunen niet meer te roken. Wil je wel een verhaal dat ik pas gehoord heb meegeven, vriendin van ons (stak de een met de ander aan zo'n beetje) heeft na psychotherapie er geen een meer aangestoken, althans wel aangestoken en toen weer uitgemaakt.

bruidje wat gaaf dat je zo'n mooie echo hebt gehad!
    en zo groot al, gaat echt snel, ben benieuwd hoe groot onze uk nu is, vorige week nog 3,2 mm!

Luna, bedankt voor de uitleg, wel fijn dat jij alles al hebt meegemaakt! Kan ik heel veel van leren! En wat leuk dat je je vk hebt gesproken.

Jendo, welkom. Het is idd helemaal niet zo leuk om doorheen te moeten, maar we komen er allemaal!

en degene die ik vergeten ben.....sorry :oops: maar zal wel de zwangerschapsvergeetachtigheid zijn.... (leuk woord voor galgje trouwens ;) )

17. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Trouwens wel goed dat jullie over die kraamzorg begonnen....zag net dat ik 5 maanden voor de vermoedelijke bevallingsdatum m'n kraamhulp moet aanvragen.

18. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Wanneer krijg jij nu weer je echo Mone?

Ik heb gister nog even mijn verzekering nagekeken, maar ik krijg kraamzorg volledig vergoed (ook de eigen bijdrage) en zover ik kan zien de poliklinische bevalling inclusief eigen bijdrage ook. Ik zit bij de Amersfoortse, heb een uitgebreid pakket..

Ben zo benieuwd naar jullie echo's strakjes allemaal.. het komt nu echt allemaal goed... Nu genoeg ellende hier met zn allen meegemaakt!

19. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    O Sorry Mone, zie het nu onder je banner staan..! Nog even op de tanden bijten maar dan zie je wel weer wat moois..

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Jendo, welkom hier en gefeliciteed met je zwangerschap.

Liesje, ik betaal momenteel EUR 135,00 zorgverzekering per maand en als we per januari overstappen op gezin en zeker dan wordt dat 17 euro minder per maand en we blijven wel hetzelfde vergoed houden. Ik zou de zorgverzekeringen toch nog maar eens goed onder de loep nemen. Het is inderdaad even flink uitzoekwerk, maar je kunt er toch leuk mee besparen.

Latoya, mooie test meid. En nu maar op naar de echo. Spannend hoor. En succes met stoppen met roken meid, natuurlijk steunen we je.

Bruidje, wat geweldig, dat je zo'n mooie echo hebt gehad.

Luna, wat leuk dat je toch even bij de VK bent geweest en dat je daar zo maar eventjes terechtkon.

Deel Deze Pagina