Zwanger na een miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tiruja, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    yep alleen hier op het forum, voor de rest hou ik het een geheim, dus familie en vrienden moeten wachten tot het geboren wordt.

2. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Inderdaad raar Jill!

Heb ik natuurlijk ook Liesje, maar is toch leuk hoor.. al die mensen die aan het gissen zijn en zo..

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    is ook zo bruidje

weet jij wat ik moet hebben voor in het ledikantje...een molton hoes of een molton bedzeiltje of allebei?

4. ktje

ktje Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.313
    0
    36
    JILL J Ik zit ook op 8 weken en 5 dagen, ben net als jou de 25e uitgerekend en ook mijn banner geeft aan dat ik nog 219 moet...

vreemd

5. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Geen flauw idee eigenlijk Liesje.. ik heb nog niets van dat soort dingen gekocht.. De overige uitzet heb ik nu zo goed als compleet..

6. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Klopt ook wel ktje.. Ik ben een week of 14 langer zwanger.. dus denk dat Sam haar dagen niet kloppen..

7. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    want ze staan allebei op de site van Prenatal en dan vraag ik mij af als ik een molton bedzeiltje koop of ik dan nog wel zo'n hoeslakentje nodig heb.
    Het bedzeiltje lijkt me toch wat praktischer toch?

8. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    * ik wacht op respons van de ervaren moeders :)*

9. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik wacht met je mee....

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sam, geen paniek meid, dat je buikje even weer wat minder opgezet lijkt is heel normaal hoor. Nog even en dan gaat hij echt vanwege de baby groeien. Ik had zelf trouwens gelezen, dat de kleine in de 9e week langzaam in beweging komt.

Die hormonen daar kan ik echt nog steeds gek van worden. Ik heb helaas niet het idee dat mijn lontje langer aan het worden is, eerder korter. Ik probeer me tegenover m'n dochter zoveel mogelijk in te houden, maar naar de rest toe niet. Dat kost me teveel energie.
    Mijn dag moet eigenlijk gewoon zo beginnen en verlopen zoals ik hem had gepland, anders komt het meestal de rest van de dag echt niet meer goed.

Zoals vanochtend. Normaliter laat m'n man onze dochter liggen tot ik haar er zelf uithaal. Stond hij vanochtend ineens met de kleine meid in onze kamer. Ja, er was inderdaad een tijd, dat ik gewoon op tijd kon opstaan, maar die tijd komt over 6 maanden pas weer.
    En m'n schoonmoeder zou komen om met de kleine meid te gaan wandelen. Normaliter komt ze al een uurtje of 10, laat ik Alyssa lekker in haar pyjama rondlopen en dan kan ze lekker met oma badderen en daarna lekker wandelen. Alleen vandaag kwam oma dus pas na 11 uur.
    M'n hele schema nog verder in de war. GRRRRRRRRR.

Ben nu wel weer tot rust gekomen. Ik merk zelf wel net als Jill, dat deze zwangerschap me veel zwaarder valt dan m'n eerste. Nu loopt er gewoon al eentje rond die haar aandacht nodig heeft op de meest ongewenste momenten en die aandacht kan ik haar helaas niet altijd geven zoals ik zou willen omdat ik er dan gewoon de energie niet voor heb. Dat vind ik soms wel eens jammer. En met bijna 2 jaar zet je ze ook minder makkelijk in de box. Anders kan ze haar energie helemaal niet kwijt.

Nou ja, dat zal na de bevalling ook allemaal wel weer beter zijn, dan heb ik in ieder geval weer meer energie dan nu. Zo ging het tenminste de vorige keer ook. Gedurende de zwangerschap 0,0 energie, na de geboorte was dat meteen heel veel beter, ondanks de nachtvoedingen.

11. ktje

ktje Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.313
    0
    36
    Ja dat denk ik ook...

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    In het ledikantje heb ik nu over de matras een zeiltje liggen en daaroverheen gewoon een katoenen matrasovertrek. Alyssa slaapt sinds ze een half jaar is in een slaapzak.

Toen ik voor het eerst het bedje had opgemaakt, had ik over de matras een moltonlakentje liggen en daaroverheen de matrasovertrek, maar de molton werd er door de kraam uitgehaald omdat dat niet veilig zou zijn in combinatie met gebruik van kruiken. Dat zou te warm worden. Dus in eerste instantie had ik alleen een matrasovertrek en onder het hoofdje een hydrofielluier. En verder sliep ze onder een lakentje en dekentje.
    Als je een ledikantje hebt, moet je het bedje kort opmaken. Zie foto in m'n album.

13. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    het leek mij ook al zo dubbelop en een molton bedzeiltje en een molton hoeslakentje...
    bedankt voor je expertise Inez!
    en de foto's zijn erg duidelijk van hoe het moet....

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Haha, ik had het in eerste instantie zelf ook zo dubbelop. Maar we hadden een bijzonder praktisch ingestelde kraamhulp die dat allemaal zonde vond. Meer werk om het bedje op te maken en extra was. Die tijd kun je toch wel beter en leuker besteden.

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ja dat ook en ik vind het ook zonde om dubbelop dingen te kopen terwijl het niet nodig is

16. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Ik vind deze zwangerschap dus ook zo zwaar, heb weinig puf om 's avonds de kids op bed te doen. Ik heb dus ook al regelmatig geroepen dat dit de laatste keer is, ook al zou het misgaan.

En inderaad na de bevalling ben ik ook heel lang wel moe geweest, maar dat voelde anders. Niet dat lamlendige gevoel de hele tijd. Alsof het vermoeide gevoel werd overheers door gelukshormonen.

17. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Wij gebruiken trouwens geen zeiltje (is trouwens ook niet goed incombinatie met kruiken want dan blijft het hete water erop drijven als ze gaan lekken), maar gewoon een molton en een hoeslaken. Zodra ze gaan wroeten een slaapzakje, en verder een lakentje en een dekentje, als ze ouder worden alleen een dekentje, want dat lakentje blijft nooit netjes liggen.

Dames, hier nog 11 dagen en dan op de termijn van de vorige MK. Spannend, maar als a.s. vrijdag de echo goed is, dan ga ik er vanuit dat het allemaal oke is.

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dat heb je mooi goed Liesje.

Zo zijn er ook veel die zo'n speciale luieremmer kopen waar de vieze luiers vanzelf worden ingepakt. Moet je natuurlijk zelf weten of je dat doet, daar niet van. Maar dat vind ik ook zo zonde van het geld. In eerste instantie stinken die luiers echt amper en wanneer ze gaan stinken kun je ze ook gewoon in een goedkoop boterhamzakje pakken in plaats van al die duurdere geparfumeerde luierzakjes.

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik ben blij dat ik niet de enige ben die deze tweede zwangerschap zoveel zwaarder ervaart als de eerste. En jij hebt er al 2 rondlopen Wens. Da's ook niet niks.

Bij mij ging het qua energie na m'n eerste bevalling gelukkig wel beter dan bij jou. Ik ondanks een keizersnee echt meteen weer energie voor 10. Net als nu sliep ik gedurende m'n eerste zwangerschap slecht en daardoor veel te weinig. Direct na de bevalling kon ik weer heerlijk slapen. En ik had het geluk dat onze dochter ook 's nachts moest worden wakker gemaakt voor haar voeding. Dus geen doorwaakte nachten omdat ze huilde.

20. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Ik was ook niet van plan om zo'n dure luieremmer te kopen...ik was van plan om gewoon een afsluitbare emmer of box neer te zetten en deze wil ik toch elke dag legen...dan gaat het toch ook niet stinken...

Deel Deze Pagina