is heel slim hoor! Ga je die bij het VBN volgen? Het heeft mij goed op weg geholpen. Je weet wat beter wta je te wachten staat, waar je tegen aan kan lopen en vooral hoe je de oplossing voor een eventueel probleem kan vinden.
Ja idd.. Geloof wel dat het daarbij is.. Via de vk in ieder geval .. ja lijkt me nooit verkeerd. Extra informatie erover.. Jill.. Laat me er verder maar niet over uit.. Is het niet waard
hoeft toch niet perse! Je bent eerst 10-14 weken thuis, dus dan kan je voeden en eventueel helemaal afbouwen als je gaat werken of fles/borst gecombineerd geven. overigens een werkgever moet aan een aantal eisen voldoend zodat vrouwen kunnen kolven. HEt mag bijv niet in een wc, bezemkast enzo. Moet een afsluitbare ruimte zijn. Dus het is niet zo dat je tussen de kerels met je ding op de tiet zit hoor. Maar we pb-en wel even!
is ook zo, het is toch uiteindelijk het beste voor je kindje dus dat wil ik wel proberen mee te geven
maar ik vind wel dat het door aardig wat mensen toch wel opgedrongen wordt omdat het juist zo goed is ik kreeg me ook een blik van de vk toen ik zei dat ik nog twijfelde, en vroeg me direct het hemd van het lijf over waarom niet enzo
Ja dat is vervelend Liesje.. Kan ik me heel goed voorstellen. vriendin van mij heeft net dr 3e en bij de eerste heeft ze het geprobeerd maar ze had gewoon te weinig voedingsstoffen en is ze er op eengegeven moment mee opgehouden. de keren daarna heeft ze het dus niet meer geprobeerd.. Was de vk ook niet blij mee!
er wordt in nederland veel gezegd over borstvoeding. Maar weet je wat het is, ik heb juist weer als borstvoeding-geefster het gevoel dat ik me moet verdedigen want 'men' verwacht vaak dat je toch wel stopt als je gaat werken, of zeker wel met 6 maanden en als je met 1 jaar nog voedt dan heb je wel een steekje los. Dus probeer dat voor ogen te houden. Kennlijk leven we in een maatschappij waar weinig respect is voor de andere keuze en men alleen vanuit zichzelf beredeneerd en niet vanuit de ander. Maar wat je ook geeft: groot zal je kindje er vast wel van worden en het maakt je echt geen betere of minder goede moeder als je borstvoeding geeft.
ik ga me niet gek laten maken door wat anderen vinden, ik moet het uiteindelijk doen en inderdaad met tegenzin gaat het echt niet lukken
Tuurlijk moet iedereen doen waar ie zich goed bij voelt. En het is erg jammer als je VK je iets op wil dringen. Maar ik denk dat er voor de VK een goede rol is weggelegd om vrouwen te informeren over borstvoeding, omdat het juist vaak mis gaat doordat onvolledige of verkeerde informatie. En dat is jammer. Verder is mijn advies, maak je niet te druk om te kolven. Als je begint met borstvoeding, betekent dat niet dat je er voor altijd aan vast zit. Al krijgt je kindje alleen de eerste dagen wat (heeel erg gezond, die eerste 'colostrum') dan is dat ook al heel goed. En je kunt op elk moment nog beslissen of je er mee door wilt gaan of niet, dat hoef je niet voor de bevalling al te beslissen. Maar zoals Luna ook al zei, veel problemen zijn te voorkomen door een goede voorbereiding, zodat je weet dat het niet allemaal vanzelf en probleemloos gaat. ZO, einde betoog
Vind ik ook hoor Liesje en Wens trouwens ook.. Ik denk ook van alles wat ze binnenkrijgen is meegenomen.. maar heb me wel voorgenomen geen wekenlang pijn te lijden bijvoorbeeld. (die mensen ken ik ook nl..)
Hoi ik lees wel regelmatig mee, maar jullie zetten zo veel berichtjes hihihihi ik kan het soms niet bijhouden. Met mij gaat het goed, meer energie..... Ik heb de 20 weken echo gehad. de niertjes waren op dat moment iets te groot. dan praat je over 2 mm Maar het was niet iets om me heel erg zorgen om te maken. voor de zekerheid moet ik met 30 weken terug komen. Maar ze verwachtte dat het dan bijgetrokken is 5 april heb ik een pretecho ben erg benieuwd. Twijfels over borstvoeding heb ik ook nog steeds, wel of niet, tja overal zit een voordeel of een nadeel aan! Maar dat bekijk ik dan wel! gr Willeke