Zwanger na een miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tiruja, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Daar is het inderdaad wel handig voor Luna. Ik wist dat ik nog iets aan de gyn had moeten vragen maarja dan maar over 2 weken. De medicijnen die ik nu voor mijn bloeddruk gebruik daar mag ik geen borstvoeding mee geven dus moest nog informeren of ik straks over kan stappen op andere medicijnen.

2. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ik heb een vraag: Ik merk dat er eigenlijk 2 groepen zwangeren zijn in deze groep. De groep mensen die pril zwanger zijn en nog onzeker of alles deze keer wel goed gaat, en de dames die al verder zijn en al met inrichting, namen etc bezig zijn. )en een groepje wat er een beetje tussenzit).
    Hoe ervaart iedereen dat?
    is het voor de prille vervelend om onze gevorderde verhalen te horen?
    Ik merk bijv dat ik totaal niet meer bezig ben met die eerste 3 maanden. Dat ligt achter me en laat ik ook graag achter me liggen omdat het 1 groot drama was. Ik merk dus dat ik ook weinig op die dames reageer en daar voel ik me dan weer schuldig over. Hoe ervaren anderen dat?
    Het contrast zal natuurlijk alleen maar groter worden, naar mate we steeds verder in de zwangerschap komen.

3. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    waarom dan?
    Want in het begin merken ze daar geen biet van hoor. Valt niets aan te verwennen of zo (zo als dat leuk heet).
    dat speelt hier pas na een paar maanden. Overdag slapen ze ook wel in de box of in de kinderwagen.

4. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    je hebt nog even :)

5. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik vind het juist alleen maar prettig om te lezen hoe het met jullie gaat en jullie ervaringen en misschien neemt het zelfs wel een stukje onzekerheid weg omdat het bij jullie ook allemaal goed gaat. En je hoeft je echt niet lullig te voelen dat je niet reageerd, ik reageer ook niet overal op.

6. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dat was mij ook al opgevallen, ben hier ook wel benieuwd naar

7. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik vind het niet vervelend hoor. Vind het juist leuk te lezen hoe het met jullie gaat omdat ik dan zo meekrijg dat het heus wel goed komt. Ik heb je natuurlijk ook meegemaakt in het begin en ik weet nog wat voor wrak je toen was :oops: . Gelukkig is alles goed gegaan en ben je nu al bijna op de helft. Bij mij zal ik zoiezo de eerste 7 weken bang zijn want toen is het fout gegaan. Misschien nu iest langer omdat ik het gevoel heb dat ik korter zwanger zou zijn wat ik anders al ben. Ik laat het dit keer op me afkomen maar het maakt me wel verdomd onzeker zo.

8. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Maar ervaar je het zelf als niet prettig dan?

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Had al een vermoeden dat die hemeltjes nergens voor dienden :D
    Die van jou klinkt mooi Liesje, zoiets bedoel ik met simpel en niet tuttig.

Joepie Inez, wat een goed nieuws! \:D/
    Ben ontzettend blij voor je! Heb je de uitslag wat eerder dan verwacht gekregen, of loop ik (weer es) achter?

En Ischa, ook gefeliciteerd! :whistle:
    Phoe, wat een opluchting. Heb je zelf nu ook wat meer vertrouwen?

Deeske, sterkte met wachten tot je voor een echo kan. Dat wachten is zwaar, probeer maar veel afleiding te vinden.

Maria, kijk idd maar veel naar je mooie echo!

Rebbel, beterschap meis.

Luna, er zijn nu idd wat verschillende groepjes ja. Ik merk ook wel dat mijn interesse verschuift, van miskraam naar zwanger proberen te worden, dan de 1ste weken en nu een latere periode.
    En dat zullen meer mensen hebben. Ik vind ook niet dat iedereen evenveel op iedereen hoeft te reageren, de mensen die in hetzelfde stadium zitten vinden elkaar wel.

Over wiegjes : ik zou er zelf niet snel 1 kopen denk ik. Maar wij krijgen er eentje te leen uit de familie van Chris, waar hij zelf in gelegen heeft, die later zijn zus heeft gebruikt en onlangs heeft mijn stiefkleinzoontje erin gelegen.
    Ik vind het wel handig voor op de slaapkamer de eerste weken denk ik. Ik zie wel hoe dat loopt, zeker weten doe ik het natuurlijk nog niet.

Ik ben inmiddels bij de VK geweest. Alles weer helemaal goed, hartje gehoord, groei baarmoeder goed (nu 2 vingers onder navel) en bloeddruk oké.
    Daarna lang gewandeld met de hond, maar mensen wat heb ik weinig adem. Samen met m'n banden die op een gegeven moment zeer begonnen te doen liep ik aan het eind op een oma-tempo.

Nou, ga nog even andere topics lezen en dan hier aan de slag, heb nog niets zinnigs gedaan vandaag!

10. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik weet dat het eigenlijk niks uitmaakt, maar ik heb voor mijn eigen gevoel gewoon het liefste het kindje op zijn eigen kamertje en daar komt ook bij dat wij onze slaapkamer daar ook niet groot genoeg voor hebben

11. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Al zou ik het willen er pas in de slaapkamer geen wiegje. We hebben net genoeg ruimte om langs het bed te lopen ;) .

12. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    LUNA: Ik vind het hier geweldig. Ook omdat ik jullie al kende van vorige topic en jullie wel miste eigenlijk :D ! En ik krijg juist vertrouwen van de goede verhalen. En word helemaal blij als het weer eens over slaapkamertjes of kinderwagens gaat :D !

Nou net met de bank gebeld en waarschijnlijk kunnen we toch eerder in ons huisje.. Maar alleen als alles goed geregeld is. Ze wil het niet eerst half regelen en dan de overdracht al :D ! Komt helemaal goed dus..
    Ooh en nu kreeg ik net ook nog de gids van de babydump met babysokjes .. Hoe blij kan je iemand maken met babysokjes :D :whistle: :D

Zoo en verder? Honden hebben heel eind meegerend met de fiets.. Volgens mij een km of 7.. En nog even gespeeld met andere hond.. Nou die zijn dus nu helemaal kapot.. Rust hier ;)

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Het contrast zal inderdaad groter worden omdat er toch steeds meer pril zwangeren bij blijven komen, en dat lijkt mijzelf geen probleem. Ook ik laat die eerste 3 maanden meer dan graag achter me vanwege alle stress en onzekerheden. Maar het lijkt me, dat de pril zwangeren wel weer moed kunnen vatten uit degenen die al wat verder zijn.

Natas, je hebt niks gemist hoor. Al heb ik de uitslag al best wel vrij vlot binnen. En wat fijn voor je dat alles goed was bij de VK. En jij ook al zo snel buiten adem met wandelen? Ik ook hoor. Ik loop nog maar kleine stukjes omdat ik het gewoon niet meer kan en doe daar dan 2x zo lang over dan normaal. Nou ja, over 5 maanden is dat ook weer over.

Bij ons komt de kleine ook niet op onze kamer te slapen. Misschien hooguit overdag in de reiswieg op bed gedurende de kraamdagen wanneer ik zelf ook veel op bed lig.

Om het bedje van de kleine hebben we een klamboe. We wonen buitenaf en we hebben vijvers in de tuin waardoor we extra veel last hebben van muggen. En ik vind het voor zo'n kleintje toch wel heel zielig wanneer het helemaal onder de muggebulten komt te zitten. Dus vandaar een klamboe als extra bescherming tegen muggen.
    En ik moet zeggen, bij Alyssa heeft de klamboe prima dienst gedaan tot nog toe.

14. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Gelukkig Sam dat alles goed komt met het huisje. Ik denk dat ik nu ook maar iets in huis ga doen anders is mannetje dadelijk teleurgesteld als ie thuiskomt :oops:

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    HIHI ischa, ja jij ook wat doen :p
    Ik heb al gestofzuigd en gedweild.. Jammer alleen dat ze nu weer nat zijn en dus weer bende wordt, maar zal er zo ff overheen met de dweil :p .. Houd je bezig..
    Btw.. heb kwam ook wel goed met het huisje hoor.. Alleen had de makelaar iets bedacht :p .. Gelukkig maar :D

16. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik had het inderdaad gister gelezen Sam. Nu ga ik echt beginnen hoor. pfffffffffff heb ik echt geen zin in :( . Het liefste ga ik lekker op de bank liggen en een uurtje slapen :oops:

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dat ga ik zo ook ff doen..bank liggen.. slapen wil steeds niet :( ..

18. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik wil wel graag slapen....

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, ma 8w in aug, uitgerekend 23 juni Jongen
    Willeke26 , 27 jaar, 1e kindje, 1 mk 14 feb 2003 4,5 jr op zw.schap gewacht, uitgerekend 6 juli verrassing
    Liesje, 31 jaar, 1e kindje, 1 mk in jun, uitgerekend 14 juli Meisje
    Mone, 30 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 22 juli
    Luna, 34 jaar, 3e kindje, 3 mk laatste in aug, uitgerekend 25 juli
    Inez, 39 jaar, 2e kindje, 5 mk laatste in sept, uitgerekend 28 juli geheim
    Treintje, 30 jaar, 1e kindje, 3 MK laatste in sept, uitgerekend 3 augustus
    Natas, 40 jaar, 1e kindje, 1 ma 8w+2d in aug, uitgerekend 4 augustus
    Mandje, 21 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in aug, uitgerekend 4 augustus
    Croky, 34 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in sept, uitgerekend 4 augustus Jongen
    Rebbel, 24 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 7 augustus
    Latoya, 23 jaar, 1e kindje, 3 mk laatste 17 juli, uitgerekend 10 augustus
    Mariss, 34 jaar, 1e kindje, 1 ma in sept, uitgerekend 12 augustus
    Anoul26, 27 jaar, 1e kindje, 1 mk in okt 2007, uitgerekend 14 augustus
    Jerl, 33 jaar, 2e kindje, 1 mk in aug 2007, uitgerekend 22 augustus verrassing
    Muis80, 27 jaar, 1e kindje, 1 mk in nov '06, uitgerekend 23 augustus
    Lindaa, 22 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 6 september
    Wens3, 28 jaar, 3e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 15 september
    Lindada,26 jaar, 1e kindje, 1 mk in nov, uitgerekend 17 september
    Pippo,27 jaar, 3e kindje (2ekindje* bij 16w zw), 2 mk laatste in okt, uitgerekend 20 september
    Ftje, 22 jaar, 1e kindje, 1 mk in 2005, uitgerekend 7 september
    Ktje, 28 jaar, 1e kindje, 1 mk in okt, uitgerekend 25 september
    Jill, 27 jaar, 2e kindje, 1 mk in nov, uitgerekend 25 september
    Sam8, 23 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 25 september verrassing
    Roshi, 24 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 27 september
    Semmi, 25 jaar, 2e kindje, 2 mk, uitgerekend 1 oktober
    Zena, 26 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in nov, uitgerekend 3 oktober
    Ischa, 31 jaar, 1e kindje, 1 ma 9w+5d laatste in nov, uitgerekend 11 oktober
    Joli, 27 jaar, 1e kindje, 1 mk mrt, uitgerekend 11 oktober
    Nony, 31 jaar, 1e kindje, 1 mk juli, uitgerekend 12 oktober
    Mariaatje, 27 jaar, 1e kindje, 1 ma in sept, uitgerekend 12 oktober
    Taddy Teddy, 26 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in aug, uitgerekend 18 oktober

afspraken:
    28 feb Ischa gyn 1e echo
    28 feb Natas VK
    28 feb Nony 2e echo
    29 feb Natas pretecho
    3 mrt Luna 20 weken echo
    3 mrt Joli 2e echo
    4 mrt Mone 20 weken echo
    5 mrt Ktje VK + 2e echo
    6 mrt Bruidje VK
    6 mrt Lindada 12 weken echo
    7 mrt Pippo Nekplooimeting
    10 mrt Luna vlk
    11 mrt Liesje vk
    13 mrt Inez pretecho
    13 mrt Ischa 2e echo gyn
    18 mrt Rebbel 20 weken echo
    18 mrt Inez 20 weken echo
    18 mrt Sam8 vk + 2e echo
    20 mrt Rebbel vk
    27 mrt Natas 20 weken echo
    31 mrt Lindaa VK
    01 apr Mone VK
    03 apr Natas VK
    10 apr Lindaa 20 weken echo

20. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Mijn sollicitatie ging perfect!
    Ik kon mezelf goed "verkopen" en ze hebben een gzllig gesprek met me gehad zeiden ze! :whistle:
    morgen hoor ik al of ik door ben naar de 2e ronde!

Deel Deze Pagina