Zwanger na een miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tiruja, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    jemig zeg ik hebt het lijstje van pagina 314 moeten afhalen. Krijg haast een zere scroll vinger :)

2. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Gistermiddag de 20 weken echo gehad. Ik was behoorlijk nerveus. Stel je nou voor dat ze toch iets vinden. Je gaat er (een beetje naief) vanuit dat alles wel goed zou zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ze laten die echo's niet voor niets maken he.
    Maar de echo was helemaal goed! Laat ik dat maar meteen zeggen dat maakt het onderstaande verhaaltje wat ontspannender om te lezen.

Wat een verschil zeg of je een pretecho laat maken of zo'n echo. Dit wordt (terecht) zo medisch bekeken met zo weinig uitleg. Kijk hier zijn de nieren. Uh waar precies? maar goed, wij hebben echt genoten van het beeld van de baby hoor. En ik heb ook gewoon vragen gesteld over wat we zagen, hoe groot iets was, wat normaal was enzo.
    Ze maakte het even heel spannend door heel lang naar het hartje te kijken. Ze was duidelijk ergens niet tevreden over maar zei verder niets. Mén wat er dan allemaal door je hoofd heen schiet. Van alle afwijking die mijn kind kan hebben toch niet het hartje he. Straks zegt ze dat het niet levensvatbaar is. Omdat ze maar niets zei ben ik het maar gaan vragen. Ze zei dat ze de vierde kamer niet goed zag. Niet zien in de zin van is hij er niet of in de zin van in krijg hem niet mooi in beeld. Pfieuw ze bedoelde dus het laatste.

Alle meting kwamen overeen met de zwangerschapsduur dus het was echt perfect! De eerste keuring is dus glansrijk doorstaan!
    Alle ellende van de afgelopen maanden zijn vandaag weer ruimschoots goed gemaakt.

Was ik vorige week nog dat ik zo gefrustreerd dat ik maar zo weinig voelde, nou sinds gisteren is het feest in mijn buik los gebarsten! De hele dag is het plop plop plop.
    Op de echo zagen we ook hoe dik die placenta is. En idd aan de buikzijde, dus dat verklaard een hele boel.

en...

we krijgen een knul! Dan ben ik straks moeder van 3 zonen. Is dat niet stoer!

3. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    He Luna wat gaaf, ik zag eerst de lijst dus ik dacht huh luna jongen heb ik dat nou over het hoofd gezien.. niet dus hahaha..!

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    er moeten nog wat meiden bijkomen hoor, die lopen achter op de lijst....4-2 voor de jongens!

5. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Luna super gefeliciteerd met je jongen!

wat had je zelf gedacht, jongen of meisje?

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hihi, dat dacht ik ook al.

Tjee Luna, een heel huis vol met mannen. Gezellig hoor! Weten de jongens het al, dat ze er een broertje bijkrijgen?

En wat maakte de echoscopiste het spannend zeg, door haar hartkameractie. Nou, gelukkig ziet alles er goed uit en kunnen jullie lekker genieten!

Die kleine vierkante spuugdoekjes die hebben wij dus wel weer heel veel gebruikt. Alyssa was gelukkig geen spugertje, maar wel een heerlijk knoeipotje.

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Wat een zwangere muts ben ik toch weer he? Krijg ik een kaartje (echt alleen aan mij gericht) van m'n vader en z'n vrouw om me te feliciteren met m'n zwangerschap en dat ze blij zijn dat het allemaal zo goed gaat nu. En de papa dan? Hij is welliswaar niet zwanger, maar we verwachten wel samen een kindje. Ik zit me er gewoon aan te ergeren. Is dat stom?

8. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    nee Inez dat is niet stom....ik vind ook dat dat soort dingen aan beide ouders gericht horen te zijn

ik kan me helemaal in jouw standpunt vinden hoor!

9. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Vind ik ook raar hoor Inez.. zijn toch samen in verwachting van...

10. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ja we hebben het gisteren verteld. Ze vinden het super leuk al is het denk ik snel goed bij kinderen. Ze nemen het ter kennisgeving aan zeg maar. Maar ik mag nu niet meer baby zeggen, ik moet dus broertje zeggen.

ze zijn nu namen aan het bedenken. Zegt timo eerst visje en later utrecht. haha hoe komt hij erop! Vooral utrecht! Uiteindelijk bedacht hij david. We hebben nog een timo in de straat en dat vindt hij grappig. Nu hebben we dus ook een david in de straat dus volgens mij leek hem dat wel weer grappig.
    Kinderen kunnen sowieso alleen namen bedenken van kinderen die ze kennen. Zijn halve klas is dus gepasseerd vanmiddag :) .

11. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ruben en ik dachten een meisje en mijn man en timo dachten een jongen (timo zei: meisjes zijn stom :) ).

Bij de jongens had mijn voorgevoel van een jongen het dus goed. Nu zat ik er mooi naast!
    Maar het is zo vertrouwd om weer een jochie te krijgen! Dus ik hoef niet echt om te schakelen zoals jij en bruidje dat wel even hadden.

12. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Luna, wat leuk, 3 boys straks :D !
    Wat zal dat idd spannend geweest zijn.. bah :( .. Maar gelukkig alles goed :D

Liesje... Ik doe m'n best met een meisje :p HIHI ..

Inez.. dat vind ik ook! Ik vind wel er is maar 1 zwanger, maar je verwacht wel samen een kindje! Een kaartje hoor je dan ook aan beide ouders te richten in normale situaties dan ;)

Zoo heb ik even geluk vandaag :p ..Vanochtend toen ik thuis k wam met de honden begon het te regenen.. net op tijd binnen dus :p En nu ben ik weer net binnen begint het te regenen ;)

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dat dacht ik dus ook. Ik ben welliswaar zwanger, maar samen verwachten we dit kindje.

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Leuk hoor, dat de jongens er zo leuk op reageren. En vooral dat met die namen. Utrecht. Hoe komt hij erop. Haha.

Ik vertel wel steeds tegen Alyssa dat mama een babytje in haar buik heeft, maar tot nog toe lijkt het niet echt door te dringen. Ben wel benieuwd heel hoe ze straks op de kleine gaat reageren.

15. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Lijkt me ook spannend Inez, voor de kleine meid ook weer wennen.. Geen overdeelde aandacht meer :)

16. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    spannend hoor, het is altijd afwachten hoe ze erop reageren

17. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Luna, jaaaa, gefeliciteerd met je goed echo, en een jongen, joepie wat leuk zeg.

Ik kan de hele dag wel eten, niet dat ik echt zo'n honger heb, maar gewoon trek steeds, en 's avonds helaas nog steeds misselijk.

18. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ik heb ook nog steeds veel trek, 's avonds niet maar overdag vooral..

19. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Goedeavond iedereen!

20. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, ma 8w in aug, uitgerekend 23 juni Jongen
    Willeke26 , 27 jaar, 1e kindje, 1 mk 14 feb 2003 4,5 jr op zw.schap gewacht, uitgerekend 6 juli verrassing
    Liesje, 31 jaar, 1e kindje, 1 mk in jun, uitgerekend 14 juli Meisje
    Mone, 30 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 22 juli
    Luna, 34 jaar, 3e kindje, 3 mk laatste in aug, uitgerekend 25 juli Jongen
    Inez, 39 jaar, 2e kindje, 5 mk laatste in sept, uitgerekend 28 juli geheim
    Treintje, 30 jaar, 1e kindje, 3 MK laatste in sept, uitgerekend 3 augustus
    Natas, 40 jaar, 1e kindje, 1 ma 8w+2d in aug, uitgerekend 4 augustus Meisje
    Mandje, 21 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in aug, uitgerekend 4 augustus
    Croky, 34 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in sept, uitgerekend 4 augustus Jongen
    Rebbel, 24 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 7 augustus
    Latoya, 23 jaar, 1e kindje, 3 mk laatste 17 juli, uitgerekend 10 augustus Jongen
    Mariss, 34 jaar, 1e kindje, 1 ma in sept, uitgerekend 12 augustus
    Anoul26, 27 jaar, 1e kindje, 1 mk in okt 2007, uitgerekend 14 augustus
    Jerl, 33 jaar, 2e kindje, 1 mk in aug 2007, uitgerekend 22 augustus verrassing
    Muis80, 27 jaar, 1e kindje, 1 mk in nov '06, uitgerekend 23 augustus
    Lindaa, 22 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 6 september
    Wens3, 28 jaar, 3e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 15 september
    Lindada,26 jaar, 1e kindje, 1 mk in nov, uitgerekend 17 september
    Pippo,27 jaar, 3e kindje (2ekindje* bij 16w zw), 2 mk laatste in okt, uitgerekend 20 september
    Ftje, 22 jaar, 1e kindje, 1 mk in 2005, uitgerekend 7 september
    Ktje, 28 jaar, 1e kindje, 1 mk in okt, uitgerekend 25 september
    Jill, 27 jaar, 2e kindje, 1 mk in nov, uitgerekend 25 september
    Sam8, 23 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 25 september verrassing
    Roshi, 24 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 27 september
    Semmi, 25 jaar, 2e kindje, 2 mk, uitgerekend 1 oktober
    Zena, 26 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in nov, uitgerekend 3 oktober
    Ischa, 31 jaar, 1e kindje, 1 ma 9w+5d laatste in nov, uitgerekend 11 oktober
    Joli, 27 jaar, 1e kindje, 1 mk mrt, uitgerekend 11 oktober
    Nony, 31 jaar, 1e kindje, 1 mk juli, uitgerekend 12 oktober
    Mariaatje, 27 jaar, 1e kindje, 1 ma in sept, uitgerekend 12 oktober
    Taddy Teddy, 26 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in aug, uitgerekend 18 oktober
    Mimi, 27 jaar, 2e kindje, 2 mk laatste in okt, uitgerekend 3 november

afspraken:
    5 mrt Ktje VK + 2e echo
    5 mrt Treintje VK
    6 mrt Bruidje VK
    6 mrt Lindada 12 weken echo
    7 mrt Pippo Nekplooimeting
    10 mrt Luna vlk
    11 mrt Liesje vk
    13 mrt Inez pretecho
    13 mrt Ischa 2e echo gyn
    14 mrt Nony 3e echo gyn