Zwanger na een miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tiruja, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Liesje, veel plezier met het vertellen vanavond.

2. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Hoe was het gister Liesje? Succes met de echo Inez!

3. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen dames,
    zo jullie hebben al weer wat pagina's vol gekletst!

Liesje, hoe reageerde jouw familie gisteravond? En toch wel fijn zo'n pientere zwager ;)

Natas, fijn he als je wat kwaaltjes hebt, moeten er alleen natuurlijk niet teveel worden ;)

Inez, heel veel plezier vandaag!

Wat mijn broeken betreft....nee pas ik niet meer in, heb helemaal niet meer gegeten dan normaal maar ben al 3 kilo aangekomen. En daardoor heb ik nu problemen om in m'n broeken te komen. Maar ik heb gewoon twee nieuwe broeken, twee maten groter dan normaal gekocht en 3 heerlijke joggingbroeken met elastiek die heb ik thuis eigenlijk continue aan.

Wat de kraamzorg, die hoor ik 5 maanden van tevoren aan te vragen bij m'n ziektekostenverzekeraar.

Met mij gaat alles ook goed, ben alleen zo moe...als er visite komt ga ik eerst nog even een uurtje naar bed voor ze komen of wij gaan....

4. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    hi bruidje,
    spannend allemaal hoor met de part-time baan!

Ik heb het "geluk" dat mijn contract 1 september ophoud, en dat wordt niet verlengd. Dus dat valt dan net allemaal binnen m'n zwangerschapsverlof. en dan ga ik gewoon nog 2 maandjes ofzo lekker thuis zitten met ons kindje en dan pas werken. Maar nadeel is wel als je ergens nieuws begint dat je meestal niet pt kan beginnen, dus dat moeten we dan nog even zien. m'n vent werkt bij een internationale werkgever, dus die mag niet pt werken.

5. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    He Mone, wat snel al zeg dat je 3 kilo bent aangekomen.. nou ja ach misschien duurt het nu weer heel lang voor er weer wat extra aan zit.. Lekker he die joggingbroeken ik heb er pas 1 bij de H&M gekocht zit ook heerlijk!

Wat je werk betreft.. idd geluk bij een ongeluk.. Maar idd.. ze willen vaak niet dat je pt begint.. dus dat is wel balen dan.. Hoeveel zou je willen werken?

6. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    O ja, nog een tip die ik gekregen had, als jullie een stokke kinderstoel willen ze zijn momenteel in de reclame bij:
    http://www.skandic.de/

dan betaal je 123 euro inclusief bezorgkosten. en ik heb gehoord dat ze vanaf 1 januari 25 euro meer gaan kosten in de winkels hier, dus ipv 150 euro gaan ze dan 175 euro kosten.

Misschien hebben jullie er wat aan...

7. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    mijn ideaal zou zijn dat ik 4 dagen werk en dat m'n vent 4 dagen werkt, waardoor het kind maar 3 dagen naar de opvang hoeft.
    dus we moeten nog even gaan kijken hoe we dat gaan oplossen. vind 4 dagen opvang persoonlijk gewoon teveel, zeker als ze zo klein zijn.

8. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ok nou 4 dagen moet meestal wel te doen zijn ergens.. Ik vind dat zelf ook teveel 4 dagen opvang in de week. Ik wil graag 3 dagen per week werken mijn man neemt 1/2 dag ouderschapsverlof per week op en kan dan ook 1 dag in de week thuis zijn dus hebben we 2 dagen opvang nodig.. wel fijn..

9. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Dat is wel lekker, maar 2 dagen opvang zeker als ze nog maar zo klein zijn.

10. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Inez, ik duim voor een mooie echo!

Ik werk al jaren 3 dagen. Toen ik net zwanger was van de eerste vond ik een baan van 3 dagen (werd trouwens pas zwanger gedurende de sollicitatieprocedure) en inmiddels heb ik een nieuwe baan (gekregen tijdens vorige zwangerschap) en weer 3 dagen. maar ik heb geen vast contract, maar daar maak ik me verder geen zorgen over.
    onze kindjes gaan 3 dagen naar de opvang, en ik vind het ideaal zo.

ik ga zaterdag of zondag een CB doen, want ik heb dus nog steeds geen duidelijkheid, al krijg ik nog wel af en toe hints van mijn lichaam dat het goed zit (de geur van de koffie vanochtend bijvoorbeeld). Misschien heb ik gewoon niet zoheel veel hcg in het begin, maar ik blijf het spannend vinden.

als deze zwangerschap oke is, dan gaat onze oudste ongeveer rond de geboorte/daarna naar school, dus dan moeten we weer even opnieuw bekijken hoe we het met de opvang gaan doen, en of ik evt. ook ouderschapsverlof op kan nemen (als mijn contract wordt verlengd dan kan dat, want je kunt vanaf 1 jaar als je ergens werkt ouderschapsverlof opnemen).

11. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    nog even over de kraamzorg, gaan jullie ook je verzekering aanpassen? ik zag dat er nu ook nieuwe aanvullende pakketten zijn, waarin je bijvoorbeeld voor de eigen bijdrage van de kraamzorg bent verzekerd, en andere zaken die met 'gezinnen' te maken hebben, ik denk dat ik dat wel ga doen, eigen bijdrage is toch weer minimaal 44*3,70 of 3,80 (weet even niet meer wat het uurtarief van de eigen bijdrage is).

12. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    hi wens,
    testte je bij de vorige zwangerschappen ook pas laat positief?

13. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Het blijft spannend bij je he Wens, zou idd morgen lekker een cb doen... duim voor je!

Ik heb al een verzekering waarin de eigen bijdrage van een poliklinische bevallen en kraamzorg wordt vergoed is wel fijn!

14. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    ik moet nog even uitgebreid gaan kijken, bij de verzekering via m'n werkgever wordt het nooit vergoed, maar de verzekering is wel erg goedkoop. Dus wordt misschien wel moeilijk om een net zo goedkope te vinden die het wel vergoed, en daarbij dus niet duurder is als deze verzekering plus eigen bijdrage...

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    goeiemorgen dames...

de zwangerschapshormonen vliegen bij mij in het rond. heb vanmorgen een collega van mijn eens een keer de waarheid gezegd, normaal ben ik erg tolerant maar nu kan ik het absoluut niet meer hebben!
    gisteravond was weer fantastisch! mijn ouders waren erg blij ! dus wij blij iedereen blij!
    nou hoeven we dus ook niet meer zo stiekum te doen, nou nog even wachten tot 27 dec en als die echo goed is dan gaan we het de rest ook vertellen..

16. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Nou dan hoef je het nog maar 3 weken voor je te houden!

17. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    bij mijn eerste zwangerschap testte ik pas met 2 weken overtijd (geen idee dat ik zwanger was, was nog aan het ontpillen), bij de tweede met 3 dagen overtijd, en bij de derde zwangerschap was het net als nu ongeveer, toen testte ik ook vaag met matcare iets voor NOD. maar wel iets duidelijker dan nu, maar misschien zit ik wel mis met mijn ei, misschien was die wel op vrijdag en dan is vandaag pas mijn NOD.
    geduld, geduld, geduld, ik heb iig geval geen ongikrampen en dat zou ik anders al gehad moeten hebben :)

18. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    hhaha leuk he die gierende hormonen!

Leuk voor je dat ze zo blij waren! En nog maar 3 weekjes kun je het lekker aan heel de wereld kwijt!

Mone dat is idd lastig met je verzekering.. Even de baten en lasten naast elkaar leggen maar..

19. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    ja wat dat betreft.....kunnen we maar beter zo snel mogelijk trouwen, dan heb ik twee verzekeringen ;)
    Die van m'n vriend (vergoed echt alles, heel veel) en een basisverzekering omdat iedereen in nederland verzekerd moet zijn...(en zo'n internationale verzekering telt niet)

20. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    nou zo leuk zijn die hormonen niet hihihihi
    vond mijn collega in ieder geval niet maar ja die weet ook niet dat ik zwanger ben

Deel Deze Pagina