Zwanger na een miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tiruja, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ja echt een superzooi hoor, maar ja we moeten er gewoon doorheen. ik zal blij zijn als we al met al 2 weken zonder douche moeten doen.
    Gisteravond is de laatste muur betegeld en nu moet de vloer nog, maar mannetje trekt het niet echt meer zo elke dag en elke avond de hele avond aan het werk na een hele dag werken.
    dus vanavond waarschijnlijk alleen maar de badkamer opruimen en voorbereiden op de vloertegels, dus uittellen en uitleggen hoe het uitkomt.
    Misschien voor hem wel goed als ie even een rustig avondje tussendoor heeft.

Natas, wat fijn dat je stiefdochter een beetje normaal kon doen tegen je, het is toch niks als je lijnrecht tegenover elkaar blijft staan hoor.

Rebbel, veel succes met je 20w echo vandaag! Ga je vertellen wat het worden gaat? ik weet het niet meer

Jootje, gefeliciteerd met je goeie echo! Ik wist het wel, nu proberen een beetje meer te gaan genieten he meid!

Lindaa, gatsie wat eng zoiets en helemaal als ze zo jong zijn....ik hoop dat ie zich gauw beter voelt!

en nu wordt het een beetje tijd om te gaan werken.....pffffff ja goed geraden ik heb nog steeds geen zin....

2. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Ik moet nog even bijlezen maar check mijn album voor een impressie van ons kamertje.. Het moet hier nog een beetje verder aangekleed worden maar het gaat om het idee!

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    super geworden hoor Bruidje!
    ik vind het echt mooi geworden, mijn complimenten :)

4. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Thanx Liesje.. we zijn zelf best trots hi hi :oops:

5. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dat mag ook best hoor!
    zo zijn wij ook trots op ons kamertje, daar is niks mis mee

ik maak nu nog geen foto's van ons kamertje want het is nog een zooi, het wordt een beetje als pakhuis gebruikt op dit moment en alles zit onder een laag met stof...dus eerst schoonmaken en dan pas foto's maken

6. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Nee dan kun je beter nog even wachten.. Ik heb nu inmiddels het bedje opgemaakt etc.. dus het is echt afwachten geblazen.. zal nog lang duren..

7. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ja het is nu echt aftellen en afwachten....ik moet eerlijk zeggen dat ik al een klein beetje ongeduldig wordt....maar aan de andere kant kan ik nu erg genieten van de zwangerschap...
    al merk ik wel dat mijn buik steeds meer in de weg gaat zitten bijv. met sokken of schoenen aantrekken

8. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ja dat heb ik ook met van die rare dingen.. je teennagels knippen bijvoorbeeld :)

Ach ja, ik vind het wel prettig idee dat mn kindje al een overlevingskans heeft van zo'n 75% op dit moment.. en zo leef je iedere keer weer naar nieuwe mijlpalen toe toch.. Vandaag over 2 maanden mn laatste werkdag!

9. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    zo heb ik dus ook al een beetje gedacht, dat als het kindje geboren wordt dat de overlevingskans toch aardig groot is! je moet je toch ergens aan vast houden he :)

zo ben ik ook aan het aftellen naar mijn laatste werkdag...nog 2,5 maand!

10. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ja is ook zo.. Dat komt ook omdat je geen echo's of wat dan ook meer hebt.. je moet toch wat he hahaha

11. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ja alleen maar de controles bij de vk....kijk ik trouwens wel elke keer naar uit, al is het alleen maar om het hartje te horen....

zat ergens toch nog te denken om een pret echo te doen maar ja nou komt dat met de auto ertussen en moet ik het geld spenderen aan de reparatie van de auto

12. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ja de vk inderdaad wel, vind het alleen zo jammer dat dat zo kort is..

Ik zou stiekem ook nog wel een pretecho willen maar mag niet meer van manlief.. Het blijft toch een hoop geld.. En zeker met al die andere kosten erbij.. Wij hebben nog zo'n grap met de belastingdienst.. 600 euro terugbetalen... ook beetje jammer..

13. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dat is ook zonde geld zeg....
    wij moesten vorig jaar zo'n 1000 euro terugbetalen...gewoon zonde geld hoor....

en alles is al zo duur....als het goed is krijgen we dit jaar zo'n 1000 euro terug van de belasting...

14. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ja daarom kosten zat.. Wij hebben verder geen aftrekposten gehad extra dus helaas.. komend jaar zit er ook even niets in..

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    wij doen het ook maar even lekker rustig aan met het geld, het zal er straks nog hard genoeg door gaan....

moet eerlijk zeggen dat ik mij nu heel goed kan beheersen om geen babydingetjes te kopen...in het begin moest ik gewoon elke keer wat kopen, nu heb ik dat helemaal niet zo meer
    misschien ook het idee dat we op dit moment het meeste al compleet hebben

16. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik wil je niet teleurstellen maar de overlevingskansen zijn domweg klein met deze termijn. en áls ze het wel overleven dan heb je eigenlijk geen gezond kindje want er is dan zoveel onvolgroeid of beschadigd dat eigenlijk wel te voorspellen is dat het geen normaal leven kan leiden. Vreselijke gedachte! Alhoewel je natuurlijk als ouder ontzettend blij bent als je kind het wel overleefd en dan neem je die handicap op de koop toe denk ik.
    Weet je, er valt soms ook niets van te zeggen. Kinderen die met 36 weken geboren worden kunnen soms een slechtere start hebben dan kinderen die met 30w geboren worden.

Maar goed, niet teveel je druk maken, lekker je kop in het zand steken en gewoon na 37w bevallen! :)

(toen ik vorige week zo'n last had van mijn buik en dacht dat ik weeen had, was wel het eerste wat ik dacht: 22w dat is kansloos.... :cry: )

17. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    hou voor 2008 in de gaten dat er bepaalde kosten aftrekbaar zijn. De eigen bijdrage van de kraamtijd bijvoorbeeld. Als je zelf besluit in het ziekenhuis te bevallen dan moet je dat zelf betalen maar is ook aftrekbaar, maar ook dingen zoals een voedingsbh is aftrekbaar. De zwangerschapsgym is aftrekbaar en ook een lidmaatschap van de thuiszorg (mocht je daar lid van worden).

18. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Natas wat fijn dat je stiefdochter een beetje normaal tegen je deed. mag ik stille hoop hebben dat ze zich langzaam bij de situatie gaat neerleggen?

19. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hey luna,

ik weet wel dat de kans op een gezond kindje als het zo vroeg ter wereld komt wel kleiner is, dat besef ik me heel goed...
    Ik wil ook niet mijn kop in het zand steken, want ik ben me wel terdege bewust van alle risico's van een vroeggeboorte op dit moment.
    Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik mij daar niet druk om wil maken, maar dat zegt niet dat het niet in mijn achterhoofd spookt hoor.

Net wat ik zei, ik kan nu aardig genieten van mijn zwangerschap en het begint zo langzamerhand op te schieten, zit al bijna op 25w...

20. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    om klossen te krijgen via de thuiszorg moet je dan lid worden trouwens?

Deel Deze Pagina